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オーストリアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Austria E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

Eコマース(電子商取引)とは、主にインターネットを介した電子ネットワーク上で資金や情報をやり取りし、製品やサービスを売買することを指します。ヨーロッパのEコマース市場はここ数年、急速に拡大しており、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

Eコマース(電子商取引)とは、主にインターネットを介した電子ネットワーク上で資金や情報をやり取りし、製品やサービスを売買することを指します。ヨーロッパのEコマース市場はここ数年、急速に拡大しており、様々な分野のオンライン小売業者に大きなビジネスチャンスを提供しています。オーストリアはヨーロッパの主要な消費者市場の一つであり、eコマースにとっても不可欠な市場です。オーストリアにおける遠隔販売の主要な販売媒体は、オンラインショッピングの増加であり、スマートフォンによるショッピングも含まれています。

主なハイライト
急速に進む都市化とデジタル化が、オーストリアの電子商取引市場の成長を促す主な要因となっています。インターネットサービスやスマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどの電子機器の普及が進み、電子商取引市場に弾みをつけています。
オーストリアにおける電子商取引の成長の一環として、政府は2021年に新しい政策を打ち出しました。例えば、2021年7月、VAT電子商取引パッケージが同国で導入されました。同様に、オムニバス指令(消費者のためのニューディール)と、デジタルコンテンツとデジタルサービスの提供に関する契約に関する特定の側面と、商品の販売に関する契約に関する特定の側面に関する指令の国内移管、およびEUレベルでの重要な今後の電子商取引規制も導入されました。また、DSA/DMAも導入された。
ユーロスタットによると、2021年以前の調査から、EUの16歳から74歳の人々の90%がインターネットを利用し、そのうち74%が個人的な使用のために商品やサービスを注文または購入したことがあるという。オンラインショッピングは、2020年に比べて1ポイント急増した。
European e-commerce Report 2021によると、2020年はCovid-19の大流行時に政府の規制があり、顧客がオンラインショッピングをせざるを得なかったため、e-shoppersの大幅な増加が見られるという。オーストリアでは、同年に74%のeショッパーを記録しました。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、Eコマースの大幅な成長が期待される


デジタル化は、現在のコヴィッド-19の状況にとって、とてつもないチャンスである。それは、職業、ビジネス構造、バリューチェーンの世界だけでなく、技術革新や市場構造にも革命を起こしている。ほとんどの産業が、ビジネスにデジタルモードの小売業を使う方向に切り替わっています。World Dank Dataによると、2020年時点でオーストリアの人口の約88%がインターネットを利用している。インターネットの利用やアクセスは、さまざまな電子機器の利用を促進し、電子商取引を容易にします。
5Gの利用など技術の進歩は、より大きなイノベーションとスピードを可能にしています。欧州委員会は、Recovery and Resilience Facility(RRF)のもと、オーストリア国内の、最低100MBPSのダウンロード速度を提供できるネットワークが現在存在しない地域における、ブロードバンドネットワークのパッシブインフラの展開を支援する、30億ユーロのオーストリア支援スキームを承認しました。この取り組みは、オーストリアのデジタル化に伴うビジネスニーズの高まりに対応するための戦略の一環です。
Ecommerce DBによると、オーストリアのオンラインビジネスで最もよく利用されている配送サービスプロバイダーはOsterreichische Postです。商品の運搬にどのサービスを利用しているかを答えた人のうち、59%が選択肢の一つとしてオーストリアポストを挙げています。さらに、DHLとDPDは、それぞれ30%と15%で、オーストリアの配送サービス業者のトップ3に入っています。
オーストリア人の間では、国境を越えたショッピングが盛んです。彼らのオンラインショッピングの半分以上は、他国のものを購入しています。オーストリアは、国内のeコマース売上が海外売上よりはるかに低い珍しい国の一つです。これは主に、最も人気のある商人の大半がオーストリア国外に拠点を置き、まだオーストリアに店舗を作ることを決断していないことに起因している。この点では、アマゾンが素晴らしい例です。オーストリアの人々はドイツのサイトで購入し、商品はそこから運ばれてくる。ドイツ、イタリア、スイス、中国、チェコは、オーストリア人にとって最も人気のあるショッピング先である。


ファッションが大きなシェアを占めると予想される


Eコマースのコンセプトは、ファッション業界に様々な革命をもたらしました。バイヤーは、自宅から買い物ができるだけでなく、お気に入りのブランドをクローゼットの中に入れておくこともできるのです。オーストリアでもオンラインショッピングは増えている。Eコマースニュースによると、現在、オーストリアの顧客の85%が少なくとも月に一度はオンラインで買い物をし、42%が少なくとも週に一度はオンラインで商品を買っている。
ファッション企業は、オーストリアで最もクリエイティブで活気のある分野の一つである。ファッション企業は、何百万人もの人々の日常生活の中に存在し、創造性、文化、革新性、職人技といったオーストリアの価値観を代表する存在として機能しています。メタ・トライアドによると、アパレル・ファッション産業は2020年に1.5兆米ドル、2025年には2.25兆米ドルに達すると予測されています。オーストリアに拠点を置くメタトライアドは、アパレル業界全体のデジタル変革を加速させることを目指しています。
オンラインショッピングがトレンドとなった現在、手頃な価格の商品であれ、高級品であれ、購入する際の重要な要素は依然として価格です。第三者であるオンライン小売業者も進化を続け、市場を統合しています。オーストリア市場には、アマゾン、ザランド、メディアマルクト、ユニバーサル、オットー、H&Mなど、オンライン小売業の主要企業が多数存在する。
E-commerce news Europeによると、アマゾンは、その比類ない価格設定により、オーストリアで11億ユーロの純売上高を達成しました。このEコマース企業に続いて、Zalandoが3億2870万ユーロの純売上高、MediaMarktが1億4430万ユーロの純売上高で続いています。これは、オーストリアのeコマース市場において、オンライン小売業が速いペースで成長していることを示しています。


競合他社の状況

オーストリアのEコマース市場は、企業間の競争力が高まっている。市場は、Amazon、Zalando、MediaMarkt、Universal、Ottoなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの面では、現在これらの主要プレーヤーが市場を支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれ、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2021年9月、ヨーロッパのオンライン・ファッション&ライフスタイル・プラットフォームであるZalandoは、国際的なデザイナー・プラットフォームであるNot Just A Labelとのパートナーシップを発表しました。このパートナーシップにより、多様な背景を持つ複数の新興ブランドがZalando Designerに参入し、プラットフォーム上で多様なブランドや創業者を表現するというZalandoのコミットメントをサポートすることになります。
2022年2月、H&Mは中古ファッションプラットフォーム「Sellpy」をオーストリアで展開すると発表した。このプラットフォームは、顧客間で中古品の循環を提供し、それはさらに持続可能な消費を推進しています。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of the market during the COVID-19 Pandemic
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Stringent Regulatory Frameworks
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Austria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Austria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Austria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Austria in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation

7 By B2C ecommerce
7.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
7.2 Market Segmentation - by Application
7.2.1 Beauty & Personal Care
7.2.2 Consumer Electronics
7.2.3 Fashion & Apparel
7.2.4 Food & Beverage
7.2.5 Furniture & Home
7.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

8 By B2B ecommerce
8.1 Market size for the period of 2017-2027

9 Competitive Landscape
9.1 Company Profiles
9.1.1 Amazon.com Inc.
9.1.2 Zalando
9.1.3 MediaMarkt
9.1.4 Universal
9.1.5 H&M
9.1.6 Otto
9.1.7 Shop Apotheke
9.1.8 Apple Inc.
9.1.9 XXXLutz
9.1.10 Electronic4you

10 Investment Analysis

11 Future Outlook of the Market

 

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Summary

E-commerce (electronic commerce) refers to the selling and buying products and services by transferring funds or information over an electronic network, mainly through the internet. The European e-commerce market has been registering strong escalation over the last few years, thereby offering exciting opportunities for online retailers across diverse sectors. Austria is one of the major consumer markets in Europe, and it is also an essential market for e-commerce. The primary selling medium for distance selling in Austria is the increased online shopping, which also includes smartphone shopping.

Key Highlights
The rapidly increasing urbanization and digitalization are the key factors driving the growth of the e-commerce market in Austria. The increased penetration of internet services and electronic devices like smartphones, tablets, and laptops has given a boost to the e-commerce market.
As a part of e-commerce growth in Austria, the government came up with new policies in 2021. For instance, In July 2021, VAT e-commerce packaging was introduced in the country. Similarly, The national transposition of the Omnibus-directive (New Deal for Consumers) and the directive on certain aspects concerning contracts for the availability of digital content and digital services and on certain aspects with respect to contracts for the sale of goods, and significant upcoming e-commerce regulations at EU-level: DSA/DMA were also introduced.
According to Eurostat, from a survey before 2021, 90% of people aged between 16 to 74 in the European Union used the internet, of which 74% had ordered or purchased goods and services for personal use. Online shopping surged by one percentage point compared with the year 2020.
According to the European e-commerce Report 2021, a significant increase in e-shoppers can be seen in 2020 due to the government restrictions imposed during the Covid-19 pandemic, which compelled customers to shop online. Austria recorded 74% e-shoppers in the same year.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to digital transformation


Digitalization is a tremendous opportunity for the current Covid -19 situation. It is revolutionizing the world of the profession, business structures, and value chains, as well as innovation and market structures. Most industries are switching toward using digital modes of retailing for their business. According to World Dank Data, approximately 88% of Austria's population is using the internet as of 2020. Internet usage and access have driven the usage of various electronic devices, which facilitates e-commerce.
The advancement in technologies like the usage of 5G is enabling greater innovation and speed. The European Commission has approved a EUR 3 billion Austrian aid scheme under the Recovery and Resilience Facility (RRF) to support the rollout of passive infrastructure for broadband networks in the parts of Austria where there is no current network able to provide a minimum 100MBPS download speed. This initiative is a part of Austria's strategy to address the growing business needs in the context of the digitalization of the country.
According to Ecommerce DB, the most often offered delivery service provider among online businesses in Austria is Osterreichische Post. Among those who said which service they use to convey their goods, 59% named Austrian Post as one of their options. Furthermore, DHL and DPD are among the top three shipping service providers in Austria, with 30% and 15% respectively.
Cross-border shopping is popular among Austrians. More than half of their online purchases are for things from other countries. Austria is one of the rare countries where local e-commerce sales are much lower than international sales. This is primarily due to the fact that the majority of the most popular merchants are situated outside of Austria and have yet to decide to create a store there. Amazon is a fantastic example in this regard. Austrians buy on the German site, and products are transported from there. Germany, Italy, Switzerland, China, and the Czech Republic are the most popular shopping destinations for Austrians.


Fashion is Expected to Hold a Significant Share


The concepts of e-commerce have revolutionized the fashion industry in multiple ways. Not only can the buyers shop from their homes, but they can also ensure that they can still keep their favored brands in their closets. Online shopping has increased in Austria too. According to the E-commerce news, Presently, 85% of Austrian customers shop online at least once a month, whereas 42% buy products online at least once a week.
Fashion enterprises are one of the most creative and vibrant sectors in Austria. They are present in the everyday life of millions of individuals and act as representatives of Austrian values, such as creativity, culture, innovation, and craftsmanship. According to Meta Triad, the apparel and fashion industry was USD 1.5 trillion in 2020 and is projected to reach 2.25 trillion dollars by 2025. The Austria-based Meta Triads aims to accelerate the digital transformation of the whole apparel industry.
Price remains a significant factor when buying, whether affordable or luxury goods, now that online shopping has become a trend. Third-party online retailers continue to evolve and consolidate the market as well. The Austrian market has many key players in online retailing such as Amazon, Zalando, MediaMarkt, Universal, Otto, H&M, and many more.
According to E-commerce news Europe, Amazon generated a total net sales of EUR 1.1 billion in Austria due to its incomparable pricing. The e-commerce company is followed by Zalando with 328.7 million euros in net sales, followed by MediaMarkt with 144.3 million euros in net sales. This shows that online retailing is growing at a fast rate in the Austrian e-commerce market.


Competitive Landscape

The Austria E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as Amazon, Zalando, MediaMarkt, Universal, and Otto. In terms of market share, these significant players currently dominate the market. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


In September 2021, Zalando, Europe's online fashion and lifestyle platform, announced its partnership with Not Just A Label, an international designer platform. The partnership will bring several emerging brands from diverse backgrounds to Zalando Designer, supporting Zalando's commitment to representing diverse brands and founders on its platform.
In February 2022, H&M announced the expansion of its second-hand fashion platform Sellpy in Austria. This platform will provide the circulation of used products across the customers and it is further promoting sustainable consumption.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of the market during the COVID-19 Pandemic
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Stringent Regulatory Frameworks
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Austria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Austria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Austria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Austria in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation

7 By B2C ecommerce
7.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
7.2 Market Segmentation - by Application
7.2.1 Beauty & Personal Care
7.2.2 Consumer Electronics
7.2.3 Fashion & Apparel
7.2.4 Food & Beverage
7.2.5 Furniture & Home
7.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

8 By B2B ecommerce
8.1 Market size for the period of 2017-2027

9 Competitive Landscape
9.1 Company Profiles
9.1.1 Amazon.com Inc.
9.1.2 Zalando
9.1.3 MediaMarkt
9.1.4 Universal
9.1.5 H&M
9.1.6 Otto
9.1.7 Shop Apotheke
9.1.8 Apple Inc.
9.1.9 XXXLutz
9.1.10 Electronic4you

10 Investment Analysis

11 Future Outlook of the Market

 

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