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スロベニアの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID -19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Slovenia E-commerce Market - Growth, Trends, COVID -19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

スロベニアの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において7.45%の成長率を記録しています。ヨーロッパのEコマース市場はここ数年、堅調な成長を記録しており、それによってスロベニアのさまざまな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

スロベニアの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において7.45%の成長率を記録しています。ヨーロッパのEコマース市場はここ数年、堅調な成長を記録しており、それによってスロベニアのさまざまな分野のオンライン小売業者にエキサイティングな機会を提供しています。Covid-19の大流行により、政府による全国的なロックドンが実施されたため、スロベニアのEコマース市場には大きなビジネスチャンスが生まれました。

主要なハイライト
International Trade Administrationによると、スロベニアでは近年、消費財のオンライン販売が大幅に増加し、対面取引とオンライン取引の両方でクレジットカードが使用されるようになりました。スロベニアでは、10〜74歳のほぼすべてのスロベニア人とウェブページ、従業員10人以上のほぼすべての組織でブロードバンドインターネットにアクセスすることができます。
さらに、統計によると、スロベニアのインターネットユーザーの48%以上が毎月ウェブ取引を行い、平均購入額は2倍になっています。スロベニアでは、食品・飲料、自動車、ペットフード・製品のカテゴリーが最も急速に拡大しており、76%のウェブサイトがモバイルフレンドリーなオンライン版のウェブページを制作しています。
さらに、このパンデミックは、スロベニアでEコマースが盛んになるための多くの機会を生み出しました。消費者は、数多くのサービスや製品を提供する上で、社会的な距離や時間の制約から、インターネットでの購入に適応せざるを得ないのです。2020年のインターネット販売の最大の利点は、顧客が自宅にいながら買い物ができることだった。
スロベニア共和国統計局によると、従業員10人以上の企業の81%がウェブサイトを開設している。しかし、多くのインターネット販売業者、特にスーパーマーケット店舗は、COVID-19の発生による消費者需要の急増に対応できていなかった。


主な市場動向

スロベニアでは国内のeコマースが急拡大している


スロベニアの電子商取引は、価格の低下とアイテムの多様化により、急速に拡大している。EU圏内のオンライン取引では、関税がかかりません。海外との競争にもかかわらず、スロベニアのインターネット利用者の約半数(49%)が国内のオンラインショップを利用しています。www.ceneje.si, www.mimovrste.si, www.nakupovanje.net, www.enaa.com, www.mercator.si, www.trgovine.net は、最も人気のあるスロベニア電子商取引サイトのひとつです。スロベニアでは、他のEU諸国や米国の商品やサービスをオンラインで購入する人が増えており、国境を越えた電子商取引が増加しています。
スロベニア人は、www.amazon.com を含む世界の主要なEコマースサイトで買い物をします。また、多くのスロベニア人は、Amazon Germanyなどのアメリカの人気オンライン企業のEUベースのWebサイトから購入することで、関税を節約することを選択します。電子機器、ファッション製品、住宅設備、出版物、医薬品、健康補助食品、旅行予約、航空券などが、オンラインで購入される最も人気のある商品です。
また、スロベニアはSEPA(Single Euro Payments Area)に加盟しています。これは、欧州連合における非現金決済の取り扱いを容易にするための欧州協定です。これらの決済には同一の法的規制が適用されるため、加盟国間の決済がより簡単に、より効率的に行えるようになる。また、取引の安全性も高まります。
スロベニアでは、企業間電子商取引(B2B)はまだ初期段階にあり、多くの企業が時代遅れのプロセスを持つ古いシステムに依存し、販売チャネルも限定されています。スロベニアの自動車部門は、B2Bコマースのインフラを成長させており、ドイツ、フランス、イタリアにかなりの売上を計上しています。


Eコマースで最大のシェアを占めるファッション分野


スロベニアのEコマース市場において、ファッションは最も重要な位置を占めています。ファッションはスロベニアで最も人気のあるセグメントで、Eコマースドイツブログによると、Eコマース収入全体の約30%に貢献しています。
好ましいEコマースストアは、スロベニアのドメインだけでなく、スロベニアのサービスやストアであることがわかります。文句なしのトップはマーケットプレイスのmimovrste.comで、2位はDIYショップのmerkur.siです。電子機器を販売するeコマースサイトのBigbang.siは3位にランクインしています。
E-commerce Germanyブログによると、スロベニア人はプリペイドカードでの支払いを好み、全取引の最大63%を占めているとのことです。携帯電話はやや低いスコアで2位となり、決済市場の17%を占めている。次に、クレジットカード(10%)、電子財布(9%)です。
E-commercenewsによると、スロベニアでは依然として代金引換が最も好まれる支払方法である。現金取引の長い歴史があるため、このような結果になっている。スロベニアでは現在、約40%の消費者が商品の配達時に現金で支払っている。一方、電子決済は近年、より一般的になってきています。クレジットカードは全購買額の約5分の1を占め、前年2020年から12%増加している。


競合他社の状況

スロベニアのeコマース市場は、多くの市場プレーヤーが存在するため、競争の度合いは高い。Eコマース市場におけるローカルおよびグローバルブランドの数は増加し、高い競争率につながっています。これらのプレーヤーは、市場での競争力を高めるために、さまざまな製品の発売やパートナーシップ、提携を開始しています。


2022年4月 - Auchanは、ハンガリー系アメリカ人投資ファンドIndotekと共同で、スロベニアのEコマース企業Mercatorに入札し、南東ヨーロッパでのプレゼンスを強化しようとしている。メルカトールは、リュブリャナに新設するBTC中央物流センターの開発、融資、建設に参加する投資家を探していることでも知られている。
2021年10月 - 欧州を拠点とする決済・トランザクションサービス企業のワールドラインは、ライブショッピング導入のパイオニアであるリブスケールとの提携を発表した。WorldlineとLivescaleは、ソーシャルメディアやウェブサイト上でシームレスな動画内チェックアウト機能を備えた組み込み型コマースソリューションを共同で構築します。この技術により、150種類のオンライン決済方法が可能になり、スロベニアなどの欧州諸国の購入者は、好きな方法で決済できるようになります。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Companies focus on the development of mobile-friendly websites and apps
5.1.2 Surge in demand for E-commerce will continue even as the pandemic comes to an end
5.2 Market Challenges
5.2.1 Slovenia Buyers spend less money on expensive goods via online stores and e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Slovenia (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-Commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerce industry in Slovenia (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerce industry in Slovenia (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Slovenia in the E-Commerce industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Mimovrste d.o.o.
7.1.2 Merkur Trgovina d.o.o.
7.1.3 Mercator d.d.
7.1.4 Big Bang d.o.o.
7.1.5 Lekarna Nove Poljane
7.1.6 LES-MMS trgovska družba d.o.o.
7.1.7 Zooplus AG,
7.1.8 Emundia d.o.o.
7.1.9 Moja lekarna d.o.o.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Slovenia e-commerce market is witnessing a growth rate of 7.45% over the forecast period from 2022 to 2027. The European E-Commerce market has been recording robust growth over the last few years, thereby offering exciting opportunities for online retailers across various sectors in Slovenia. The outbreak of the Covid-19 pandemic created luctraive opportunities for the Sloevnia E-commerce market due to the nationwide lockdwon imposed by the government.

Key Highlights
According to International Trade Administration, In recent years, online consumer goods sales have increased significantly in Slovenia, as has the use of credit cards for both in-person and online transactions. Practically all Slovenians aged 10 - 74 and web in Slovenia pages almost all organizations with ten or more employees have access to broadband internet.
Additionally, As per the statistics, over 48% of Slovenian internet users make monthly web transactions, with the average purchase amount doubled. Food and beverage, automobile, and pet food and product categories have seen the most rapid expansion in Slovenia; 76% of websites have produced online versions of mobile-friendly web pages.
Moreover, the pandemic created numerous opportunities for E-Commerce to thrive in Slovenia. Consumers have no choice but to adapt to internet buying due to social distance and time constraints on the provision of numerous services and products. One of the biggest advantages of internet sales in 2020 was that customers could shop from the comfort of their own homes.
According to the Statistical Office of the Republic of Slovenia, 81% of businesses with ten or more employees have a website. However, many internet retailers, particularly supermarket stores, were unprepared for the surge in consumer demand caused by the COVID-19 outbreak.


Key Market Trends

Domestic E-Commerce is Expanding Rapidly in Slovenia


Slovenian E-Commerce is rapidly expanding due to decreasing prices and a growing variety of items. Customs duties are not charged on online transactions made within the EU. Despite the foreign competition, nearly half of Slovenian internet shoppers (49%) adhere to domestic online stores. www.ceneje.si, www.mimovrste.si, www.nakupovanje.net, www.enaa.com, www.mercator.si, and www.trgovine.net are amongst the most popular Slovenian E-Commerce sites. As more Slovenians shop online for goods and services from other EU nations and the United States, cross-border E-Commerce is rising.
Slovenians shop on all major worldwide E-Commerce sites, including www.amazon.com, while many Slovenians choose to save duties by purchasing from EU-based websites of popular American online companies such as Amazon Germany. Electronics, fashion products, housing equipment, publications, pharmaceuticals, health supplements, trip bookings, and airline tickets are among the most popular commodities purchased online.
Slovenia is also a SEPA member (Single Euro Payments Area). It is a European agreement that makes handling non-cash payments in the European Union easier. These payments are subject to identical legal regulations, which will make payments between member countries easier and more efficient. It also boosts the transaction's security.
In Slovenia, Business-to-Business (B2B) eCommerce is still in its infancy, with many businesses relying on older systems with outmoded processes and restricted sales channels. Slovenia's vehicle sector is growing its B2B commerce infrastructure, with considerable sales to Germany, France, and Italy.


Fashion Holds the Largest Share in E-Commerce


Fashion is the most significant portion of the Slovenian E-Commerce market. Fashion is perhaps the most popular segment in Slovenia, contributing to around 30% of all eCommerce income, as stated by E-commerce Germany blog.
When it comes to preferred E-Commerce stores, these are all Slovenian services or stores, not just Slovenian domains. The undisputed leader is marketplace mimovrste.com, and second place is merkur.si, a DIY store. Bigbang.si, an ecommerce site that sells electronic equipment, is ranked third.
According to the E-commerce Germany blog, Slovenes prefer to pay with prepaid cards, which account for up to 63 percent of all transactions. Mobile phones come in second with a slightly lower score, accounting for 17% of the payment market. Then there are credit cards (10%) and electronic wallets (9%).
Cash on delivery is still the most preferred payment method in Slovenia, according to E-commercenews. Due to a lengthy history of cash transactions, this is the case. Approximately 40% of consumers in Slovenia currently pay with cash when their items are delivered. Electronic payments, on the other hand, have become more popular in recent years. Credit cards account for about a fifth of all purchases, up 12% from the previous year 2020.


Competitive Landscape

The degree of competition in Slovenia's e-commerce market is high due to the presence of a large number of market players. The number of local and global brands in the e-commerce market has increased, leading to high competition. These players are initiating various product launches, partnerships and collaborations to gain a competitive advantage in the market.


April 2022 - Auchan is looking to bolster its presence in southeastern Europe in cooperation with Hungarian-American investment fund Indotek, with a bid for Slovenian E-commerce player Mercator. Mercator is also known to be looking for an investor who would participate in the development, financing and construction of its new BTC central logistics centre in Ljubljana.
October 2021 - Worldline, a payments and transactional services firm based in Europe, has announced a partnership with Livescale, a pioneer in the adoption of live shopping. Worldline and Livescale will collaborate to create an embedded commerce solution with seamless in-video checkout capabilities across social media and websites. The technology will enable 150 online payment methods, allowing buyers in European nations like Slovenia to pay anyway they want.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Companies focus on the development of mobile-friendly websites and apps
5.1.2 Surge in demand for E-commerce will continue even as the pandemic comes to an end
5.2 Market Challenges
5.2.1 Slovenia Buyers spend less money on expensive goods via online stores and e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Slovenia (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-Commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerce industry in Slovenia (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerce industry in Slovenia (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Slovenia in the E-Commerce industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Mimovrste d.o.o.
7.1.2 Merkur Trgovina d.o.o.
7.1.3 Mercator d.d.
7.1.4 Big Bang d.o.o.
7.1.5 Lekarna Nove Poljane
7.1.6 LES-MMS trgovska družba d.o.o.
7.1.7 Zooplus AG,
7.1.8 Emundia d.o.o.
7.1.9 Moja lekarna d.o.o.

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9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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