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クロアチアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID -19 の影響、予測(2022年~2027年)


Croatia E-commerce Market - Growth, Trends, COVID -19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

クロアチアのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率11.9%で成長すると予想されています。欧州のEコマース市場はここ数年、堅調な成長を記録しており、それによってさまざまな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

クロアチアのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率11.9%で成長すると予想されています。欧州のEコマース市場はここ数年、堅調な成長を記録しており、それによってさまざまな分野のオンライン小売業者に刺激的なビジネスチャンスを提供しています。しかし、クロアチアはまだEコマースの成熟市場であると考えられており、予測期間中にはより高い普及率が期待されています。

主なハイライト
クロアチアのEコマースは、2013年にEUに加盟して以来、成長を続けています。企業はすでにEコマースのプラットフォームを構築し、ユーザーもその概念に慣れているため、COVID-19の大流行がEコマースの利用拡大を後押しすると予想されます。
国際貿易局によると、クロアチアのインターネット購入者のかなりの割合が、主に中国とEUの国外にある店舗から購入しています。メディアとエレクトロニクスは市場最大のセグメントであり、2020年の市場規模は2億800万米ドルである。衣料品、靴、ファッションアクセサリー、食品はすべてオンラインで購入することができます。クロアチアのオンラインショップの約40%はクロアチア国内のみを対象としており、残りの40%は海外の顧客を対象としています。
さらに、クロアチアでは、Eコマースの売上が常に増加しています。新しい市場が形成されつつあり、既存の市場はさらに成長する可能性を秘めています。今後数年間、世界的な成長は続き、クロアチアもそれに貢献し、手助けをすることが期待されています。
EUデジタル単一市場戦略の導入により、クロアチアの人々は、EU企業がオンラインで提供するすべての商品とサービスに完全にアクセスできるようになります。決済、顧客の権利、プライバシーポリシーはすべてこの戦略の下でカバーされています。2021年のデジタル経済社会指数(DESI)レポートによると、EU加盟国27カ国中19位でした。オンラインショッピングはメディアで盛んに宣伝されており、同国の市場成長を牽引するものと期待されています。


主な市場動向

オンラインショッピングでは、スマートフォンやソーシャルメディアユーザーが最も高いシェアを占めています。


クロアチアの若者の大半はスマートフォンを使ってインターネットにアクセスしており、スマートフォンはオンラインショッピングを行う最も一般的なデバイスとなる可能性があります。また、ウェブサイトのコンテンツやデザインに溶け込んだ広告(ネイティブ広告)の人気が高まっています。さらに、クロアチアの企業の中には、電子メールによるプロモーションを行う企業もあれば、Facebookを活用して製品の広告を出す企業もあります。
クロアチアでは、FacebookやInstagramなどのソーシャルネットワーキングプラットフォームが人気を集めており、さまざまな製品のマーケティングを容易にし、研究市場の成長を助けています。同国の政治家やジャーナリストは、Twitterを積極的に利用していることがわかります。また、YouTubeも大きな支持を得ており、企業が自社製品をユーザーに提供することを可能にしています。
それでも、クロアチアにおけるCOVID-19の流行は、2020年のモバイルeコマースに大きな恩恵をもたらしました。この増加は、若い世代がモバイル端末で取引を行うことを好むようになったことが主な原因です。さらに、スマートフォンとソーシャルメディアの利用が増加していることが、同国のEコマース市場の需要を後押ししています。


ファッションがクロアチアのEコマース市場全体をけん引


2020年に従来のアウトオブホームが減少しても、人々が通常の屋外活動を再開することにより、2022年には収益の回復が続くと予想されます。今後数年間は、デジタル・アウトオブホーム広告(DOOH)と、プログラマティックOOH広告技術の開発により、さらに増加すると予測されます。
大手オンラインファッションストアのいくつかは、Asos、Zalando、Nordstromまたは特定のカテゴリショップは、この市場の領域eBags、zara.com、clarks.com、samsonite.comの主要な販売チャネルであるされています。これらは、クロアチア全土で数種類のアパレルや高級服を提供する国内外のファッションeコマースサイトの一部である。これらのインターネット小売業者は、クロアチアの消費者の間で大きな需要を生み出しています。
2021年7月以来、ASOSとZalandoは、最近になってクロアチアにネットワークを拡大しました。これはすでに、顧客のすべてのワードローブニーズに対する信頼できるサプライヤーであることが証明されており、また、すべての注文に対して30日間の無料返品を提供している。これにより、クロアチア全土のEコマースプラットフォームでその存在感を高めている。
さらに、Amazon、eBay、AliExpressはクロアチアで最も人気のある海外Eコマースプラットフォームで、衣類やアクセサリーだけでなく、幅広い製品を提供している。これらの企業は、ファッション業界に対応することで、ビジネスを拡大した。しかし、eKupi、Mall、Zuti klik、Abrakadabraは国内の有名なファッションECサイトであり、PinkPandaはクロアチアで最も急速に成長しているオンライン化粧品小売業者である。


競合他社の状況

Amazon、eBay、AliExpressは、クロアチアで最も人気のある国際的なEコマース・プラットフォームである。地元で最大のサイトは、eKupi(Amazonに似たクロアチアのプラットフォーム)、Emmezeta(家具店)、Konzum(食料品店)である。Mall、Zuti klik、Abrakadabraも人気のあるeコマースプラットフォームで、現在最も急成長しているオンラインストアはPinkPanda(化粧品)である。


2021年11月 - クロアチア国内最大のオンライン企業であるeKupi(eBuy)は、急成長するクロアチアのEコマースの分野で新たな節目を迎えました。2020年、M SANグループの会社売上は25.9%上昇し、5000万HRK、3億7430万HRKとなりました。さらに、450万HRKの利益を得た。eKupiは、この地域の主要なeコマース・プレイヤーの1つになることを目標としている。
2021年11月 - クロアチア最大の国内流通企業で第2位のオルビコ・グループ(旧アグロコル)がeコマース業界に参入した。2021年にスタートしたOrbicoのウェブ香水FABUspotは、アドリア海地域最大のEコマースコンテストであるWeb Retailer Award 2021ですでに3位に入賞している。さらに、同社は近い将来、リーチを拡大することを目標としています。


追加の特典

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3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in trustworthiness of online stores
5.1.2 Croatia people appreciate local brands and support local entrepreneurs
5.2 Market Challenges
5.2.1 Resilience from older generations and lack of internet challenges the expansion of e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Croatia (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-CommercePenetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerceindustry in Croatia (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerceindustry in Croatia (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Croatia in the E-Commerceindustry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Ekupi d.o.o
7.1.2 Bauhaus.hr
7.1.3 Pevex.hr
7.1.4 Sancta Domenica d.o.o.
7.1.5 Fliba d.o.o.
7.1.6 Notino s.r.o.
7.1.7 Prati Me d.o.o.
7.1.8 Instar Informatika d.o.o.
7.1.9 Sensus Grupa d.o.o.
7.1.10 Emmezeta

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Croatia E-commerce market is expected to grow at a CAGR of 11.9% over the forecast period from 2022 to 2027. The European E-Commerce market has been recording robust growth over the last few years, thereby offering exciting opportunities for online retailers across various sectors. However, Croatia is still considered to be maturing market for e-commerce with hopes of higher penetration rates over the forecasted period.

Key Highlights
Croatian e-commerce has grown since the country joined the EU in 2013. Because businesses have already created e-commerce platforms and users are now comfortable with the notion, the COVID-19 pandemic is expected to push increased use of E-commerce.
According to the International Trade Administration, a significant share of Croatian internet buyers buy from stores located outside of the country, primarily in China and the EU. Media and electronics is the market's largest segment, with a market value of USD 208.0 million in 2020. Clothing, shoes, fashion accessories, and food are all available for purchase online. About 40% of Croatian online shops cater solely to the Croatian market, while the remaining 40% cater to international customers.
Moreover, the country is witnessing constant rise in E-commerce sales. New markets are forming, and established markets have the potential for growth even more. Over the next few years, global growth is expected to continue with Croatia contributing and aiding to the same.
With the introduction of the EU Digital Single Market Strategy, Croatia people will have complete access to all goods and services offered online by EU enterprises. Payments, customer rights, and privacy policies are all covered under the Strategy. According to the Digital Economy and Society Index (DESI) report for 2021, the country ranked 19th of 27 EU Member States. Online shopping is heavily promoted in the media which is expected to drive the growth of the market in the country.


Key Market Trends

Smart Phones and Social Media users holds the highest share in Online Shopping


The majority of young people in Croatia use smartphones to access the internet, and smartphones are likely to be the most popular device for making online purchases. Native advertising, or adverts that blend in with the content and design of a website, is becoming increasingly popular. Further, several Croatian enterprises can be noted to promote via e-mail, while others indulge in leveraging Facebook to advertise products.
Popular social networking platform in the country include the likes of Facebook and Instagram which has facilitated the marketing of various products and aided the growth of the studied market. Politicians and journalists in the country can be noted to be actively using Twitter. YouTube has also gained significant traction which has allowed enterprises to bring their products to the users.
Nonetheless, the COVID-19 pandemic in Croatia has greatly benefitted mobile e-commerce in 2020. This increase is largely due to the younger generation's preference for conducting transactions on their mobile devices. Furthermore, the rising use of smartphones and social media has bolstered the country's E-commerce market demand.


Fashion will lead the overall E-commerce market in Croatia


Even though conventional out-of-home fell in 2020, a rebound in revenue is expected to continue in 2022 as people resume their normal outdoor activities. In the coming years, digital out-of-home advertising (DOOH) and developing programmatic OOH advertising technologies are projected to increase even more.
Some of the leading online fashion stores are Asos, Zalando, Nordstrom or specific category shops are the key sales channels in this market area eBags, zara.com, clarks.com, samsonite.com. These are some of the domestic and international fashion e-commerce websites that offer several kinds of apparel and luxury clothes throughout Croatia. These internet retailers have created huge demand amongst the Croatian consumers.
Since July 2021, ASOS and Zalando have only lately expanded their network to Croatia. This has already proven to be a trustworthy supplier for all of the customers' wardrobe needs, and they also offer free 30-day returns on all orders. This has expanded its presence on e-commerce platforms across Croatia.
Furthermore, Amazon, eBay, and AliExpress are the most popular foreign E-commerce platforms in Croatia, offering a wide range of products as well as clothes and accessories. These companies expanded their business by catering to the fashion industry. However, eKupi, Mall, Zuti klik, and Abrakadabra are some of the most well-known domestic fashion e-commerce sites, while PinkPanda is Croatia's fastest-growing online cosmetics retailer.


Competitive Landscape

Amazon, eBay, and AliExpress are the most popular international E-commerce platforms in Croatia. The largest local sites are eKupi (Croatian platform similar to Amazon), Emmezeta (furniture store), and Konzum (grocery store). Mall, Zuti klik, and Abrakadabra are also popular eCommerce platforms, while the currently fastest growing online store is PinkPanda (cosmetics).


November 2021 - eKupi (eBuy), Croatia's largest domestic online firm, has reached a new milestone in the fast-growing field of Croatian e-commerce. In 2020, firm sales for the M SAN Group climbed by 25.9% to HRK 50 million, or HRK 374.3 million. In addition, it earned HRK 4.5 million in profit. eKupi aims to become one of the region's leading e-commerce players.
November 2021 - Croatia's largest domestic distributor and second-largest firm, Orbico Group (previously Agrokor), has entered the e-commerce industry. Orbico's web perfumery FABUspot, which was launched in 2021, has already finished third in the Web Retailer Award 2021, the largest e-commerce competition in the Adriatic region. Moreover, the company will target to increase their reach in the near future.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in trustworthiness of online stores
5.1.2 Croatia people appreciate local brands and support local entrepreneurs
5.2 Market Challenges
5.2.1 Resilience from older generations and lack of internet challenges the expansion of e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Croatia (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-CommercePenetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerceindustry in Croatia (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerceindustry in Croatia (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Croatia in the E-Commerceindustry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Ekupi d.o.o
7.1.2 Bauhaus.hr
7.1.3 Pevex.hr
7.1.4 Sancta Domenica d.o.o.
7.1.5 Fliba d.o.o.
7.1.6 Notino s.r.o.
7.1.7 Prati Me d.o.o.
7.1.8 Instar Informatika d.o.o.
7.1.9 Sensus Grupa d.o.o.
7.1.10 Emmezeta

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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