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ポーランドの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID -19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Poland E-commerce Market - Growth, Trends, COVID -19 Impact, Forecasts (2022 - 2027)

ポーランドのeコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率15.5%で成長すると予測されています。パンデミック危機のため、ポーランドのeコマース市場はかなりのペースで成長しました... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ポーランドのeコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率15.5%で成長すると予測されています。パンデミック危機のため、ポーランドのeコマース市場はかなりのペースで成長しました。ポーランドのデジタル専門知識は、リモートワークへの異常なシフトによってかなり強化され、対面での購入能力の制限は、消費者行動の変化を後押ししました。ポーランドは、ヨーロッパで最も急成長している電子商取引市場のひとつです。毎年、ポーランドのeコマース登録店舗数は増加しています。ポーランドのオンラインショッピング利用者は、オンラインショッピングに切り替え、その頻度も増えています。

主要なハイライト
ポーランドのオンライン消費者はオンラインショッピングを好み、その頻度も増えているため、有効なeコマースストアの数は拡大しています。最新の統計によると、世界中の店舗で買い物をするポーランドのインターネットユーザーの数は年々増加しています。ユーザーは主に、より安価に手に入れられるものや、ポーランド市場では手に入らないものを探しています。
E-Commerce DBによると、ポーランドのeコマース市場は2021年に19%成長し、世界の成長率に貢献しています。eコマースの売上は増加の一途をたどっているのです。新しい市場が形成され、既存の市場もさらに成長する可能性を秘めています。今後数年間は、世界的な成長が続くでしょう。中産階級が増え、オフラインのショッピングインフラが遅れている東アジアと東南アジアが、このトレンドを牽引していくでしょう。
2020年、ポーランドのオンライン売上高は全小売売上高の14%で、Trade.govが述べるように、EU平均を大幅に下回っている。ショッピングセンターが再開された2021年第1四半期には、オンライン売上は小売売上高の9.5%に減少した。しかし、2026年には、電子商取引は全小売売上高の20%を占めるようになると予想されています。
ポーランドでは、2020年までに11,000以上の新しいeコマースサイトやオンライン小売業者が出現すると予想されています。ポーランドの量販店であるAllegro.plは、非常に人気のあるショッピングサイトです。2011年にはポーランドのeコマースで最も人気のあるウェブサイトとなり、同国のユーザー数は4,000万人に上りました。Groupon.pl, Opineo.pl, Neo24.pl, Komputronik, Empik Digital & Publishing, Merlin.pl などは、ポーランドで最も著名なオンライン小売業者である。
パンデミックにより、ポーランドのeコマース市場は異例の成長を遂げました。ポーランドのデジタル技術は、前例のないリモートワークへのシフトによって大幅に向上し、対面でのショッピングが制限されたことが、消費者の習慣の変化を後押ししました。Izba Gospodarki Elektronicznejが行った世論調査によると、コロナウイルス(COVID-19)の流行により、2020年にはポーランドの回答者の27%がパソコンやノートパソコンを使ったオンラインショッピングをより多く行うと答えています。


主な市場動向

ポーランドの電子商取引分野ではファッション産業が重要な役割を果たす


Eコマースはポーランドのファッション業界において重要かつ増加傾向にある要素であったが、2020年3月に発生したコロナウイルス感染により、店舗の一時閉鎖、衛生上の注意、再開後の顧客制限、ウイルス感染を懸念する消費者により、需要がさらに急増した。
この分野で事業を展開する企業は、ポーランドで競争優位に立とうとしています。ヨーロッパの主要なeコマース・ファッション・プラットフォームの一つであるMiintoは、最近ポーランドのファッションサイトであるShowroomを買収しました。両プラットフォームは現在、チームによって統合されつつある。その結果、ポーランドのインターネット顧客は、Miintoが持つ様々なスカンジナビアおよび国際的なブランドにアクセスできるようになります。
しかし、ポーランドでは、2つの企業がオンラインファッション市場を支配しています。まず、Strefa Marekを通じてさまざまな人気ファッション・レーベルの商品を販売するオンライン販売プラットフォームAllegroがあります。そして、もうひとつは、ポーランドのオンラインファッション小売市場を支配するZalandoのEコマース事業です。
さらに、2020年には、CCCのeコマース子会社eobuwie.plが、最初のロックアウトの真っ只中の4月に、ショールームとCCCの一部の店舗で利用できる先駆的な足のスキャンシステムesize.meをモバイルアプリ(正確には、esize.meのよりシンプルな2Dバージョン)に統合したことを明らかにしました。


ポーランドではモバイルコマースが電子商取引全体を上回る勢いで増加している


オンラインショッピングの主な要因は、24時間365日のアクセス、便利な支払い方法、返品を含む配送条件であることに変わりはない。パンデミックによるEコマースへの関心の高まりに加え、ポーランドの小売店では日曜日にショッピングが厳しく制限されているため、オンラインショップは引き続き恩恵を受けています。Trde.govによると、最も活発な購買層は大都市または村落に住み、29~49歳であることが分かっています。ポーランドの購入者の70%以上が価格比較サービスを利用しており、平均的な電子消費者は1ヶ月に80米ドル相当を消費しています。
さらに、モバイルコマースの成長率は、一般的なeコマースの成長率を大きく上回っています。同国では、B2C(Business to Consumer)のモバイルコマースが爆発的に普及すると予想されています。
次に、モバイルコマースの急成長を後押ししているのが、インターネットとスマートフォンの利用率の向上です。現在、ポーランドの82.7%の家庭でインターネット接続が可能です。スマートフォンの普及率は現在75%である、とJPMorganは述べています。
電子商取引で最も一般的なデバイスはノートパソコンです。次にデスクトップパソコン、そして携帯電話が続きます。一方、スマートフォンは、モバイルコマースの堅調な伸びにより、近いうちにデスクトップを追い抜く可能性があります。また、ポーランドでは、モバイルコマースはまだ少数派の手法であり、大きな成長が見込まれています。


競合他社の状況

ポーランドの電子商取引市場は、競合が少ない市場です。同市場には、大手プレーヤーだけでなく、大きなシェアを獲得しようとする地元の有料サービス業者も存在しています。Allegroや地元の店舗など、地元の電子商取引の代替手段はポーランドの電子消費者に喜ばれており、インターネットでの購入の大部分は今でも地元で行われています。地元で活動する電子商取引業者は数社あり、ポーランドで活動する国際的なプレーヤーもいます。


2021年9月 - ポーランドでは、Shopeeがポーランドのセラーと協力し、Shopeeのプラットフォーム上にショップを開設する予定であることを発表した。消費者は送料が無料になる(宅配ボックスか玄関先への直接配送かは問わない)。販売者は6ヶ月間手数料を無料にし、消費者に渡すバウチャーを受け取ることができる。Shopeeはポーランドの大手物流会社数社とも契約を締結している。
2021年3月 - アマゾンが待望のポーランドサイト「Amazon.pl」を開設した。地元の業者は、ポーランドの国内市場と国際市場の両方で、アマゾンのプラットフォームで販売するよう招待されている。アマゾンの主な競争力は、ベンダーに対するロジスティックサポートです。アマゾンは、国内市場と近隣諸国のニーズに応えるため、国内各地に配置された物流センターの開発に注力した。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Different pandemic strategies for large and small retailers
5.1.2 Digital literacy drives digital commerce
5.1.3 New regulations boost consumer trust across all channels
5.2 Market Challenges
5.2.1 To ensure appropriate payments for various types of business models operating in e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Poland (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Poland (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Poland (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Poland in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Allegro.pl Sp. z o.o.
7.1.2 Olx Poland
7.1.3 Ceneo.pl sp z.o.o
7.1.4 Otomoto Poland
7.1.5 Zalando SE
7.1.6 Zoo Plus AG
7.1.7 Media Expert
7.1.8 X-Kom Sp. Z.o.o.
7.1.9 Empik S.A.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Poland e-commerce market is anticipated to be growing at a CAGR of 15.5% over the forecast period from 2022 to 2027. Due to the pandemic crisis, Poland's e-commerce market grew at a significant pace. Poland's digital expertise was considerably enhanced by the unusual shift to remote working, and limits on the ability to do in-person buying bolstered a shift in consumer behavior. Poland is one of Europe's fastest-growing e-commerce markets. Every year, the number of registered e-commerce stores in Poland grows. Polish online shoppers are switching to online shopping and are doing it increasingly frequently.

Key Highlights
The number of active e-commerce stores is expanding as the Polish online shoppers prefer shopping online and are doing it more frequently. As to the most current statistics, the number of Polish internet users who shop in stores worldwide is increasing year after year. Users are primarily looking for things that may be acquired at a lower cost or that are not accessible on the Polish market.
According to E-Commerce DB, the Polish eCommerce market grew by 19% in 2021, contributing to a global growth rate. eCommerce sales are continuing to rise. New markets are forming, and established markets have the potential to grow even more. Over the next few years, global growth will continue. East and Southeast Asia, with their growing middle classes and lagging offline shopping infrastructure, will drive this trend.
In 2020, Poland’s online sales totaled 14% of all retail sales, which was significantly lower than the EU average, as stated by Trade.gov. In the first quarter of 2021, when shopping centers reopened, online sales declined to 9.5% of the retail sales. However, in 2026, e-commerce is expected to account for 20% of all retail sales.
In Poland, over 11,000 new ecommerce websites and online retailers are expected to emerge by 2020. Allegro.pl, a Polish mass retailer, is a very popular shopping site. It was the most popular website in Polish ecommerce in 2011, with 40 million users in the country. Groupon.pl, Opineo.pl, Neo24.pl, Komputronik, Empik Digital & Publishing, and Merlin.pl are among the most prominent online retailers in Poland.
Due to the pandemic, the e-commerce market in Poland grew at an exceptional growth. Poland's digital skillset has been significantly improved by the unprecedented shift to remote working, and restrictions on the ability to conduct in-person shopping bolstered a change in consumer habits. According to a poll conducted by Izba Gospodarki Elektronicznej, in 2020, due to the coronavirus (COVID-19) pandemic, 27% of Polish respondents said they do more online shopping using a computer or laptop.


Key Market Trends

Fashion Industry Plays an Important Role in Poland E-commerce Sector


E-commerce had been a significant and increasing element of the Polish fashion industry, but the coronavirus outbreak in March 2020 further surged the demand due to the temporary store closures, hygienic precautions, and customer limits after reopening, consumers concerned about contracting the virus.
The companies operating in the arena are trying to gain a competitive advantage in Poland. Miinto, one of Europe's key e-commerce fashion platforms, recently acquired Showroom, a Polish fashion site. Both platforms are now being integrated by the teams. As a result, Polish internet customers will have access to Miinto's various Scandinavian and international brands.
However, In Poland, two companies dominate the online fashion market. First, there's Allegro, an online sales platform that sells products from a variety of popular fashion labels via Strefa Marek. And, second, there's Zalando, whose e-commerce operation dominates the online fashion retail market in Poland.
Additionally, In 2020, CCC's e-commerce subsidiary eobuwie.pl revealed in April, at the height of the initial lockout, that it had integrated its pioneering foot scanning system, esize.me – available in its showrooms and select CCC stores – into its mobile app (or to be more precise, a simpler, 2D version of esize.me.)


Increases in Mobile Commerce is Outstripping Overall E-Commerce in Poland


The main drivers for online shopping remain unchanged: 24/7 access, convenient payment, and delivery conditions, including returns. In addition to increased interest in e-commerce due to the pandemic, online shops continue to benefit from Poland’s retail shopping being severely restricted on Sundays. According to Trde.gov, the most active group of buyers live in large cities or villages and are 29-49 years old. More than 70% of Polish buyers use price-comparison services, and the average e-consumer spends an equivalent of USD 80 a month.
Furthermore, mobile commerce growth is outperforming general e-commerce growth by a large margin. In the country, Business-to-consumer (B2C) mobile commerce is expected to explode.
Secondly, the rapid growth of mobile commerce is being fueled by increased internet and smartphone usage. Internet connectivity is now available in 82.7% of Polish households. Smartphone adoption is currently at 75%, as stated by JPMorgan.
Laptops are the most common e-commerce device. Desktop computers are next, followed by cellphones. Smartphones, on the other hand, may soon overtake desktops due to robust mobile commerce growth. Furthermore, while there are strong growth forecasts, mobile commerce remains a minority technique for making e-commerce purchases in Poland.


Competitive Landscape

The Poland E-commerce market is moderate in terms of competitive rivalry. The market is witnessing the existence of major players as well as local payers trying to gain a major share. Local e-commerce alternatives, such as Allegro and local stores, are appreciated by Polish e-consumers, and the majority of internet buying is still done locally. There are several local e-commerce vendors that operate in the country and some of the international players that operate in Poland.


September 2021 - In Poland, Shopee announced that the company is planning to collaborate with Polish sellers to open shops on the Shopee platform. Consumers will get free shipping (regardless of whether it is to the parcel box or directly to the doorstep). Sellers will pay no commission for six months, and receive vouchers to give to consumers. Shopee has also signed contracts with a few major logistics companies in Poland.
March 2021 - Amazon has launched its long-awaited Polish site, "Amazon.pl". Local vendors are invited to sell on the Amazon platform, both on the Polish domestic market and on international markets. Amazon's main competitive edge is its logistical support for vendors. Amazon focused on developing logistics centers, which are located throughout the country, to serve the needs of the domestic market and neighboring countries.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Different pandemic strategies for large and small retailers
5.1.2 Digital literacy drives digital commerce
5.1.3 New regulations boost consumer trust across all channels
5.2 Market Challenges
5.2.1 To ensure appropriate payments for various types of business models operating in e-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Poland (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Poland (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Poland (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Poland in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Allegro.pl Sp. z o.o.
7.1.2 Olx Poland
7.1.3 Ceneo.pl sp z.o.o
7.1.4 Otomoto Poland
7.1.5 Zalando SE
7.1.6 Zoo Plus AG
7.1.7 Media Expert
7.1.8 X-Kom Sp. Z.o.o.
7.1.9 Empik S.A.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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