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パキスタンの観光とホテル産業 - 成長、トレンド、COVID 19の影響と予測(2022年〜2027年)


Tourism and Hotel Industry in Pakistan - Growth, Trends , COVID 19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

パキスタンの観光・ホテル市場は、2020年にはほぼ200億米ドルと評価され、2026年には3%のCAGRが見込まれます。 現在、COVID-19が大流行している中、安全対策や政府による様々なロックダウンの中でパキスタン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

パキスタンの観光・ホテル市場は、2020年にはほぼ200億米ドルと評価され、2026年には3%のCAGRが見込まれます。

現在、COVID-19が大流行している中、安全対策や政府による様々なロックダウンの中でパキスタンを訪れることができず、パキスタンの観光業やホスピタリティ産業は大きな危機にさらされています。観光業は、2019年のパキスタンの国内総生産(GDP)に7.1%近く貢献しています。しかし、パンデミックのせいで、市場は深刻な損失を被っています。パキスタン政府と国民は、この開発によって観光関連事業への投資が増え、より報酬の高い雇用の創出につながることを期待していました。また、パキスタン政府は、観光業の発展や振興、外国人旅行者のビザ取得制限の緩和を発表していました。COVID-19の発症と世界各国への渡航制限により、政府の計画は頓挫。そのため、2020年に政府の観光戦略を実施することはできなかった。

しかし、長・中期的には市場の勢いが増すと予想されます。パキスタンはここ数年、最も人気のある観光地の一つとして浮上しています。さらに、南アジアのこの国は、いくつかの国際的な旅行リストでも上位にランクインしており、旅行者の間で魅力的な観光地となっています。パキスタン政府の観光キャンペーンも、世界市場における同国の知名度を高める一助となっています。また、道路や空港などのインフラ整備への投資も進んでおり、旅行しやすくなっています。

また、パキスタンは新規ホテル開発における重要な投資先として浮上しています。パキスタンのホテルは、稼働率、平均レートともに大幅な伸びを示しており、この傾向は今後数年間さらに続くと予想されます。しかし、COVID-19のパンデミックの中、国内のホテルは深刻な損失を目の当たりにし、カラチの大型ホテル7軒のうち3軒がパンデミックのため2020年3月から閉鎖しています。

主な市場動向

パキスタンで増加する外国人旅行者

パキスタン政府はビザを緩和し、多くの外国人観光客を呼び込むのに重要な役割を果たしました。過去6年間で、60,070人の外国人がパキスタンの観光地を訪れ、特に北部の魅力的なスポットを訪れました。現政権の政策と国内外の観光振興のための施策により、2030年まで観光客の数は30%近く増加すると予想されています。

2019年、パキスタンの国際観光収入は約9億4800万米ドルでした。パキスタンの観光レシートは近年大きく変動していましたが、2015年から2019年にかけて増加しました。

同国で盛んなホテル産業

パキスタンのホテル産業は、経済発展の起爆剤として機能しており、継続的に成長・繁栄している。この業界では、さまざまな拡張が行われてきました。例えば、モーベンピック・ホテル・ケンタウルス・イスラマバードは、新しい高級複合施設開発の中心的存在として、2020年にパキスタンにオープンしました。パキスタン医科大学や市内の2つの国際空港の向かいという理想的な立地が自慢です。

さらに、ホテルは観光振興の面でも非常に重要な役割を担っており、環境の変化に伴い、国内でのホテル設置も増えています。アヴァリホテルズグループもムルタン、ファイサラバード、マリーに新しいホテルを設立し、2019年にはラホールにさらに2つのホテルを設立します。

競合他社の状況

本レポートでは、パキスタンの観光・ホテル業界で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。ブランドの認知度という点では、現在少数のプレーヤーが市場を支配しています。同国の旅行・観光企業は、多くの顧客を引き付け、より競争優位に立つために、様々な国際観光パッケージやインバウンドパッケージを提供しています。パキスタンが旅行者の間で観光地として台頭してきたため、さまざまな国際的および国内のホテルチェーンが、サービスや提供物の面で市場に強い存在感を示しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Government Regulations to Encourage the Tourism Sector in the Country
4.8 Government Regulations in the Hotel Industry
4.9 Insights on Technological Innovations and Advancements in the Hotel Industry
4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type of Tourism
5.1.1 Inbound Tourism
5.1.2 Outbound Tourism
5.2 By Type of Hotel
5.2.1 Economy and Budget Hotels
5.2.2 Mid-Scale Hotels
5.2.3 Upper Scale Hotels
5.2.4 Premium and Luxury Hotels
5.2.5 Other Types of Hotel (Shared Living Spaces, Rented Apartments, Service Apartments, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Pakistan Tours Limited
6.2.2 Click Pakistan
6.2.3 Zeb Travels
6.2.4 Cox & Kings Pakistan (Pvt) Ltd
6.2.5 Adventure Tours Pakistan
6.2.6 Sitara Travel
6.2.7 Rakaposhi Tours (Pvt) Ltd
6.2.8 Islamabad Serena Hotel
6.2.9 Pearl Continental
6.2.10 Heritage Luxury Suites
6.2.11 Ramada by Wyndham Lahore
6.2.12 Karachi Marriott Hotel
6.2.13 Movenpick Hotel Karachi
6.2.14 Awari Towers Karachi

7 FUTURE OF THE PAKISTAN TOURISM AND HOTEL INDUSTRY

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The Pakistan tourism and hotel market was valued nearly at USD 20 Billion in 2020, and the market is expected to witness a CAGR of 3% by 2026.

Amidst the current COVID-19 pandemic, Pakistan's tourism and hospitality industries are at great risk, as people are unable to visit Pakistan amidst safety measures and various lockdowns imposed by the government. Tourism contributed nearly 7.1% to the gross domestic product (GDP) of Pakistan in 2019. However, owing to the pandemic, the market is witnessing severe losses. The Pakistani government and people hoped the development would attract more investment in tourism-affiliated businesses and help create better-paying jobs. The administration had also announced plans to develop and promote tourism and relax visa restrictions for foreign travelers. The onset of COVID-19 and restrictions on worldwide travel have derailed the government's plans; hence, the country could not implement the government's tourism strategy in 2020.

However, in the long to medium term, the market is expected to gain momentum. Pakistan has emerged as one of the most sought-after tourist destinations over the past few years. Furthermore, the South Asian nation has also topped several international travel lists, making it an attractive tourist destination amongst travelers. The Pakistan government's tourism campaign has also helped raise the country’s profile in the global market. Increased investments are being made in the country in roads, airports, and other infrastructure, which have helped ease travel.

Pakistan is also emerging as an important investment destination for new hotel development. The hotels in Pakistan are witnessing a substantial increase in growth, both in terms of occupancy and average rate, and this trend is expected to continue further in the upcoming years. However, amidst the COVID-19 pandemic, the hotels in the country have witnessed severe losses, and 3 out of 7 big hotels in Karachi have closed since March 2020 due to the pandemic.

Key Market Trends

Increasing Foreign Travelers in Pakistan

The Government of Pakistan has eased the country's visa policy, which has played a key role in attracting a large number of foreign tourists. Overall, 60,070 foreigners have visited tourist attractions in the country during the past six years, especially to the enthralling places located in the northern parts of the country. Following the policies of the current government and measures taken to promote domestic and international tourism, the country expects to see a rise in the number of visitors by nearly 30% until 2030.

In 2019, the international tourism receipts for Pakistan were nearly 948 USD million. Although Pakistan tourism receipts fluctuated substantially in recent years, they increased through the 2015-2019 period.

Flourishing Hotel Industry in the Country

The hotel industry in Pakistan is acting as a stimulant for the development of its economy, and the sector is continuously growing and flourishing. There have been various expansions in the industry. For instance, Movenpick Hotel Centaurus Islamabad was opened in 2020 in Pakistan as a focal point of a new upscale mixed-use development. The property boasts an ideal location opposite the Pakistan Institute of Medical Sciences and the city’s two international airports.

Furthermore, hotels also play a very important role in the promotion of tourism, and in the changing environment, more hotels are being set up in the country. Avari Hotels Group also set up new hotels in Multan, Faisalabad, Marri, and two more hotels in Lahore in 2019.

Competitive Landscape

The report covers major players operating in the tourism and hotel industry in Pakistan. In terms of brand awareness, few players currently dominate the market. The travel and tourism companies in the country are offering various international and inbound tourism packages to attract a large number of customers and gain a more competitive advantage. As Pakistan is emerging as a tourist destination among travelers, various international and national hotel chains have created a strong presence in the market in terms of their services and offerings.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Government Regulations to Encourage the Tourism Sector in the Country
4.8 Government Regulations in the Hotel Industry
4.9 Insights on Technological Innovations and Advancements in the Hotel Industry
4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type of Tourism
5.1.1 Inbound Tourism
5.1.2 Outbound Tourism
5.2 By Type of Hotel
5.2.1 Economy and Budget Hotels
5.2.2 Mid-Scale Hotels
5.2.3 Upper Scale Hotels
5.2.4 Premium and Luxury Hotels
5.2.5 Other Types of Hotel (Shared Living Spaces, Rented Apartments, Service Apartments, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Pakistan Tours Limited
6.2.2 Click Pakistan
6.2.3 Zeb Travels
6.2.4 Cox & Kings Pakistan (Pvt) Ltd
6.2.5 Adventure Tours Pakistan
6.2.6 Sitara Travel
6.2.7 Rakaposhi Tours (Pvt) Ltd
6.2.8 Islamabad Serena Hotel
6.2.9 Pearl Continental
6.2.10 Heritage Luxury Suites
6.2.11 Ramada by Wyndham Lahore
6.2.12 Karachi Marriott Hotel
6.2.13 Movenpick Hotel Karachi
6.2.14 Awari Towers Karachi

7 FUTURE OF THE PAKISTAN TOURISM AND HOTEL INDUSTRY

8 DISCLAIMER

 

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