世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デンマークの施設管理市場 - 成長、動向、COVID - 19 の影響、予測(2022年~2027年)


Denmark Facility Management Market - Growth, Trends, COVID - 19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

デンマークの施設管理市場は、2022年~2027年の予測期間において、年平均成長率1.4%を超える成長が見込まれています。政府主導の建設ブームや、グリーンビルディングの実践が急増していることが、デンマークのフ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

デンマークの施設管理市場は、2022年~2027年の予測期間において、年平均成長率1.4%を超える成長が見込まれています。政府主導の建設ブームや、グリーンビルディングの実践が急増していることが、デンマークのファシリティマネジメントに対する需要を高めています。

主なハイライト
ファシリティマネジメント(FM)は、組織の効率と生産性に影響を与える複数の分野で構成されています。業界のベストプラクティスに準拠した新しい管理システム規格は、デンマーク全域で効果的な戦略、戦術、運用のFM原則を開発し、推進するためのベンチマークを構成している。
デンマーク国内のファシリティマネジメントサービスは、成熟する傾向にあります。経済成長のためのインフラ開発プロジェクトが全国的に増加し、それに伴い関連する FM サービスも必要とされています。そのため、グローバルなベストプラクティスとポリシーを採用し、業界をリードするファシリティマネジメント規格は、この国のFM組織と顧客にとってWin-Winの状況を提供するものでした。
FM業界のサービスは、かなりコモディティ化されています。また、エンドユーザーは価格に非常に敏感であり、そのため、契約は短期間で行われるようになっています。不動産の過剰供給が家賃の利回りを圧迫し、顧客はFMサービスのコスト削減を図っている。
建設業界はデジタル変革のメリットを享受しており、長期的なイノベーションへの取り組みが、予測期間中の同分野の成長を決定付けている。建築インフラ管理および関連する技術ツールは、デンマークで完成が予定されている複数のプロジェクトに採用され、建設業界全体でその勢いを増しています。
デンマーク政府は近年、商業活動に関する多くの規制を強化しようとしています。これらの法律は、サービスプロバイダーと顧客の双方を保護するために設けられています。政府は、企業規制の抜け穴を塞ぐために、規則を強化しています。
COVID-19の発生により、人の移動が制限された結果、多くの顧客の拠点でプロジェクト作業が減少し、活動レベルが低下したため、施設管理会社にはさまざまなビジネス上の影響がありました。Mitie、CBRE Groupなどの市場の主要企業は、パンデミックによる封鎖で悪影響を受けました。


主な市場動向

シングルファシリティマネジメントが大きなシェアを占める


ファシリティマネジメントのサービスプロバイダーを1社に絞ることで、主にタスク管理を別の事業者に任せることができます。また、清掃担当、受付担当、自動販売機担当など、組織が必要とするサービスごとに、それぞれ別のサービス事業者を用意する必要があります。専門業者を利用することには、いくつかの利点がある。
お客様は本業に専念でき、単一サービスプロバイダーはお客様に効果的なサービスを提供し、業務の効率化に貢献します。専門家がタスク管理を行うことで、効率とサービス品質が格段に向上します。また、企業の従業員は最も重要なビジネス分野に集中することができ、非中核的な活動のためのリソースを節約することができます。
FMのアウトソーシングは、公共部門、小売、専門サービス、ヘルスケア、テクノロジー、物流、製造、教育など、さまざまな分野で成功裏に利用されています。FMサービスが面倒を見る分野は、主にその種類、企業の規模、運営するセクターによって大きく異なります。中には、単一のサービス・ソリューション・プロバイダーだけを必要とする組織もあるでしょう。そのような需要が、国内のシングルFMを牽引しているのです。
企業が単一のサービス・プロバイダーを選ぶということは、日々の業務を専門業者にアウトソーシングするということです。専門家の助けを借りることで、優れたサービス品質と効率性を保証することができるのです。このことは、デンマークでFMサービスを展開するベンダーにとって、大きなビジネスチャンスとなります。
デンマークでは、FMベンダーはサービス提供の改善と、エンドツーエンドのFMサービスを提供する単一拠点としての地位を確立することに注力しています。単一サービスの提供は比較的簡単で、購買組織が単一のサービス契約に基づいて、単一のサプライヤーから単一のFMサービスを調達することを意味します。


商業エンドユーザー部門が大きなシェアを占めると予想される


商業部門は、デンマークの施設管理で大きなシェアを占めている分野の一つです。このセグメントは、急速なインフラストラクチャの開発、国内のホテル、小売店、ショッピングモール、オフィスビルからの需要の上昇に起因する。
デンマークは、国内の商業分野で実施されている開発プロジェクトのほとんどを占めています。しかし、デンマーク政府は「デンマーク・フォワード」というプロジェクトのもと、インフラ整備に約1600億デンマーククローネを投じるという新しい計画を打ち出しています。
デンマーク政府は、「デンマーク・フォワード」プロジェクトのもと、インフラ整備や関連する商業プロジェクトに投資を行い、商業施設における施設管理サービスの需要を高めています。
また、商業施設には、製造業、IT・通信業、金融・保険業、不動産業、その他サービス業などのオフィスビルが含まれます。デンマーク全土のITセクターの上昇は、ファシリティマネジメントサービスとともに、商業セクターのさらなる拡大を可能にする。
通信事業者は、デンマークでの5G展開に注力しており、この地域の施設管理部門に大きな機会をもたらすでしょう。例えば、2022年2月、Telenor Denmarkは、2022年を通してさらに1400本のマストを5Gにアップグレードする計画、5Gスタンドアロンネットワークの展開を開始、3Gネットワークを停止し、マストとコアネットワークをファイバーで相互接続すると発表している。


競合他社の状況

デンマークの施設管理市場は、規模の異なる複数のプレーヤーが存在し、適度に断片化されています。この市場は、企業が戦略的に経験している現在の減速を相殺するために投資を続けるので、多くの合併、買収、およびパートナーシップを経験すると予想されます。


2021年6月 - カベリオンとPostNordは、北欧地域における長期的な施設管理パートナーシップを締結した。PostNordは通信・物流ソリューションを提供し、Caverionはスウェーデン、デンマーク、フィンランドの100以上の拠点で技術メンテナンスとカスタマーセンターサービスを提供する。
2021年6月 - CBREグループは、デンマークの技術施設サービスプロバイダーであるIntego A/Sを買収しました。Intego A/Sは、16拠点で850人以上の従業員を擁し、オートメーション、電気、機械ソリューションに特に精通し、多くの分野にわたってハードな設備管理技術サービスを提供しています。買収後、インテゴA/Sは、CBREのデンマークにおける既存のグローバル・ワークプレイス・ソリューション(GWS)事業の一部として運営され、国内外の顧客に対して、統合ファシリティマネジメントと専門技術能力を付加することになります。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption And Market Definition
1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Construction Boom Owing to the Growing Clout Of Multinational Conglomerates
5.1.2 Increasing Emphasis on Green Building Practices
5.1.3 Growing Demand for Soft Fm Practices
5.2 Market Challenges/Restraints
5.2.1 Regulatory & Legal Changes
5.2.2 Growing Competition Expected to Impact Profit Margins of Existing Vendors

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Facility Management
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End-User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Other End-Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Group
7.1.2 ISS Global
7.1.3 JLL Limited
7.1.4 Sodexo Facilities Management Services
7.1.5 Aramark Facilities Services
7.1.6 G4S Facilities Management
7.1.7 Compass Group
7.1.8 Sodexo Facilities Management Services
7.1.9 Apleona GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Denmark facility management market is expected to grow at a CAGR of above 1.4%, during the forecast period of 2022 - 2027. The government-led construction boom and surging emphasis on green building practices are increasing the demand for facility management in Denmark.

Key Highlights
Facility management (FM) consists of multiple disciplines to influence the efficiency and productivity of organizations. Conforming with the industry best practices, the new management system standard constitutes a benchmark for developing and driving effective strategic, tactical and operational FM principles across the Denmark.
Facility Management Services across Denmark tends to become mature. With infrastructure development projects rising across the country for economic growth, the allied FM services are also required in tandem. Hence, a Facility Management Standard that sets apart the industry by adapting global best practices and policies offered a win-win situation for FM organization and customers in this country.
Services in the FM industry have been commoditized to a great extent. Also, end users are very price sensitive, and contracts are thus aimed at shorter terms. A real estate over-supply has been creating pressure on rent yields, thus leading the customers to cut costs in FM services.
As the construction industry gathering the benefits of digital transformation, a long-term approach to innovation has defined the sectoral growth over the forecast period. Building infrastructure management and allied technological tools have been gaining a momentum of adoption across construction with multiple projects lined up for completion in the country.
The Denmark government has been attempting to tighten many regulations pertaining to commercial activities in recent years. These laws are in place to protect both service providers and clients. The government has been tightening rules in order to close loopholes in corporate restrictions.
The outbreak of COVID-19 has had a mixed business impact on facilities management firms, as the restrictions on the movement of people have resulted in a decline in project work and a reduced level of activity across many customer sites. Major players in the market, such as Mitie, CBRE Group, and others, were adversely affected due to the pandemic lockdown.


Key Market Trends

Single Facility Management to have a significant share


Working with a single facility management service provider entails primarily delegating task management to separate entities. It also entails having a different service provider for each service the organization requires, such as one for cleaning, one for reception, and one for vending machines. Using the services of specialized service providers has several advantages.​
It allows customers to concentrate on their core business, while single-service providers provide effective services to customers and help operational efficiency. Having experts handle task management will result in much higher efficiency and service quality. It will also free up company employees to focus on the most important business areas while saving resources for non-core activities.​
The outsourced FM has been successfully used in various sectors, including the public sector, retail, professional services, healthcare, technology, logistics, manufacturing, and education. The areas that FM services look after vary widely, primarily depending on its type, the size of the company, and the sector in which it operates. Some organizations will only require a single service solution provider. Such demand is driving the single FM in the country.
When businesses choose a single service provider, they are outsourcing their day-to-day operations to a specialist provider. They can be assured of superior service quality and efficiency by hiring the help of specialists. Using several service providers is a time-consuming activity that necessitates the management of multiple vendors and the associated hazards.​ This helps in creating significant opportunities for the market vendors for expanding single FM services in the country.
In Denmark, FM vendors have been largely concentrating on improving their service offerings and on establishing themselves as a single-point option for end-to-end FM services. Single service provision is relatively straightforward; it means that a purchasing organization procures a single FM service from a single supplier under a single service contract.


Commercial End User Sector is expected to hold major share


Commercial sector is one of the prominent segments that contributes a good share in facility management of Denmark. This segment owing to the rapid infrastructure development, and rising demand from hotels, retail outlets, malls, and office buildings in the country.
Denmark accounts for most of the development projects being undertaken in the country’s commercial sector. However, Danish government has put forward a new plan to spend around DKK 160 billion on infrastructure, under the project Denmark Forward.
The investments from the Danish government across a range of infrastructure and related commercial projects is also increasing the demand for facility management services in the commercial sector.
Moreover, the commercial sector covers office buildings occupied by business services, such as corporate offices of manufacturers, IT and telecommunication, finance and insurance, property, and other service providers. The rise in the IT sector across Denmark will allow more expansion in the commercial sector along with facility management services.
Telecom players are focusing on 5G deployments in Denmark, which will create significant opportunities for the region’s facilities management sector. For instance, in Feb 2022, Telenor Denmark has announced that it plans to upgrade another 1400 masts to 5G throughout 2022, commence the deployment of 5G standalone network and will shutdown its 3G network and interconnect its masts and core network through fibre.


Competitive Landscape

The Denmark Facility Management is moderately fragmented with the presence of several players of different sizes. This market is expected to experience a number of mergers, acquisitions, and partnerships as companies continue to invest in offsetting the present slowdowns that they are experiencing strategically.


June 2021 - Caverion and PostNord entered into a long-term facility management partnership in the Nordic region. PostNord provides communications and logistics solutions, whereas Caverion offers technical maintenance and customer center services at over 100 locations in Sweden, Denmark, and Finland.
June 2021 - CBRE Group, Inc. has acquired Intego A/S, a technical facility services provider in Denmark. Intego A/S has over 850 employees in 16 locations, providing hard facilities management technical services over a number of sectors with particular expertise in automation, electrical, and mechanical solutions. After the acquisition, Intego A/S would operate as part of CBRE’s existing Global Workplace Solutions (GWS) business in Denmark, adding integrated facilities management and specialist technical capabilities for international and local clients.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption And Market Definition
1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Construction Boom Owing to the Growing Clout Of Multinational Conglomerates
5.1.2 Increasing Emphasis on Green Building Practices
5.1.3 Growing Demand for Soft Fm Practices
5.2 Market Challenges/Restraints
5.2.1 Regulatory & Legal Changes
5.2.2 Growing Competition Expected to Impact Profit Margins of Existing Vendors

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Facility Management
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End-User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Other End-Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Group
7.1.2 ISS Global
7.1.3 JLL Limited
7.1.4 Sodexo Facilities Management Services
7.1.5 Aramark Facilities Services
7.1.6 G4S Facilities Management
7.1.7 Compass Group
7.1.8 Sodexo Facilities Management Services
7.1.9 Apleona GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(バイオ薬物)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る