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モルドバの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID -19 インパクト、予測(2022年 - 2027年)


Moldova E-commerce Market - Growth, Trends, COVID -19 Impact, Forecasts (2022 - 2027)

モルドバの電子商取引市場は、2021年にはXX億円となり、2027年にはXX億円に達すると予測され、2022年から2027年までの予測期間で14.6%のCAGRを記録しています。モルドバは2004年に電子商取引法を制定し、オンライ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

モルドバの電子商取引市場は、2021年にはXX億円となり、2027年にはXX億円に達すると予測され、2022年から2027年までの予測期間で14.6%のCAGRを記録しています。モルドバは2004年に電子商取引法を制定し、オンライン取引の重要な要素を規制するとともに、電子契約などの文言を導入しました。最近、モルドバのEU連合協定/深・包括的自由貿易地域(AA/DCFTA)に従い、個人情報保護に重点を置いた新しい法律が制定されました。モルドバ人は主に衣類、靴、電化製品、旅行などをオンラインで購入している。

主なハイライト
モルドバでは電子商取引はまだ初期段階にあり、提供している小売業者も少なく、オンライン注文に慣れているモルドバ人もごく少数にとどまっている。しかし、モルドバではインターネット、クレジットカード、ペイパル、オンラインバンキングの利用が増加し、Eコマースの発展を促進しています。電子メールは、企業間のコミュニケーションに広く使われるようになってきている。大半の企業は独自のウェブサイトを持っている。
最近、いくつかの国内企業はオンライン注文やその他の電子商取引戦略を導入している。オンラインバンキングの人気は高まっている。スマートフォンの利用が増えるにつれ、インターネットやモバイルインターネットへのアクセスも増え、現地の通信事業者は4Gへのインフラ更新や光ファイバー網の整備を進めています。
インターネット接続が一般的になるにつれて、モルドバのeコマース部門は成長しています。COVID-19の大流行により、オンライン決済と銀行システムの開発の重要性が浮き彫りになっています。電子メールは、企業間のコミュニケーションにますます頻繁に使われるようになっています。大半の企業が自社のウェブサイトを開設しています。地元の組織は、マーケティング目的でソーシャルメディアを利用することが多くなっています。
さらに、モルドバ政府は国家デジタル化ロードマップを策定し、電子商取引の発展、オンラインストアの推進、国際的な電子商取引業者の誘致、キャッシュレス決済の促進などに力を入れている。


主な市場動向

モルドバではインターネットとオンラインバンキングの利用が拡大中


インターネット、クレジットカード、PayPal、オンラインバンキングの利用が拡大していることが、モルドバでのEコマースの発展を後押ししています。さらに、同国では携帯電話の普及率が高まり、スマートフォンが広く使われているため、モバイルコマースがEコマース業界を補完する存在になるでしょう。多くのオンラインストアは、中小企業が商品を購入して再販するために利用される可能性があるため、B2B eコマースにはかなりの潜在力があると考えられます。
政府の発表によると、ICTセクターの発展と貿易の円滑化が経済開発計画の主要な優先事項となっています。税関手続きの円滑化、サプライマネジメントチェーンへの技術統合、貿易や電子商取引で直面する障壁の撤廃を意図しています。
さらに、モルドバでは、COVID-19の問題により、デジタルトランスフォーメーションの重要性が強調されました。物理的なルートが使えなくなったため、消費者や電子商取引業者はオンラインチャネルでの取引を余儀なくされたため、これは特に商業全般にとって不可欠なものです。
電子商取引を含む、より包括的なデジタルビジョンと戦略は、モルドバに利益をもたらすかもしれません。また、モルドバには、すべてのデジタルおよび電子商取引プロジェクトを計画・管理し、必要に応じて技術支援の提供を調整できる国家実施当局が必要でしょう。
モルドバの人々の約37%が、買い物や支払いをオンラインで行っています。電子商取引は今後数年間でダイナミックに発展していくと推測されます。しかし、M-コマースはそれを補完する優れた存在になる可能性を秘めています。電子商取引は、特にB2B市場において、操縦の余地があります。


モルダバにおける電子商取引分野の拡大には政府が重要な役割を果たす


政府は、モルドバ経済のデジタル変換と電子商取引を優先しています。2020年のCOVID流行は電子商取引の重要性を強調しており、MSRPはこの機会を生かすために電子商取引の見通しに関する迅速なラピッドレビューを委託しています。
同国は、電子商取引の発展と国境を越えた電子商取引の円滑化に焦点を当てたコンポーネントを含むべき貿易円滑化措置を開始しました。AliExpress、Amazon、ASOS、eBay、Rozetka、Zapなどが代表的なサイトである。家電量販店はいち早くネットショップを開設した。
この分野では、従来の小売業に比べ、貿易の入り口での障害が少ないのです。中国と米国に本社を置くEコマースサイトは、主に家電製品のオンライン購入でモルドバ人の間で特に人気があります。フランスとイギリスは、履物や衣料品の購入先として最も人気があります。
国内のeコマースサイトは電子決済をほとんど受け付けないため、代金引換か電信送金が唯一の選択肢となります。国内には、オンラインで販売される商品の価格を比較したり(All Prices)、チケット販売を電子化したり(iTicket)、レストランの料理を配信したり(Straus)、海外のさまざまな小売業者からオンラインで注文したものをモルドバに届ける手助けをする(Fullship、Pesoto)、いくつかの電子商取引のアグリゲーターが存在する。
さらに、B2B eコマースは、多くのオンラインストアが小規模な企業による購買に活用される可能性があるため、大いに期待されている。政府が電子署名やe-ドキュメントの利用を推進しようとしていることから、企業や中小企業がオンラインでの売買や調達活動をインターネットに移行する可能性もある。


競合他社の状況

999.md、aliexpress.com、makler.mdがモルドバのeコマースサイトのトップ3である。eBay.comとAmazon.comも人気のショッピングサイトである。これらは、トラフィック量、競争力、そしてどのようなEコマースショッパーが集まるかという観点から、どのサイトがユーザーの商品に最も適しているかを判断するための人気サイトである。


2022年4月 - モルドバの3つの銀行でApple Payが展開され、同国初のアウトレットがこの技術に対応した。Apple Payはオンラインで機能するため、顧客は999.mdやmakler.mdなど、インターネット上の多くのEコマースサイトで商品の代金を同じように支払うことができるようになる。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Several “E-commerce only” SME’s are emerging, and many brick and mortar stores are also looking to expand online.
5.1.2 Digital innovation and Moldovan Government support for the IT sector contributes to the emergence and growth of e-commerce.
5.2 Market Challenges
5.2.1 Poor & Expensive Integration of Payment Software
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Moldova (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-CommercePenetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerceindustry in Moldova (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerceindustry in Moldova (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Moldova in the E-Commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 999.md
7.1.2 Aliexpress.com
7.1.3 Makler.md
7.1.4 Ebay.com
7.1.5 Amazon.com
7.1.6 iHerb
7.1.7 La Redoute
7.1.8 Net Market
7.1.9 Panda Shop
7.1.10 Rozetka
7.1.11 Smad Shop
7.1.12 Smart
7.1.13 Sports Direct
7.1.14 Zap

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Moldova E-commerce market was valued at XX.XX billion in 2021, and it is expected to reach XX.XX billion by 2027, recording a CAGR of 14.6% over the forecast period from 2022 to 2027. In 2004, Moldova established an e-commerce law that regulated the critical components of online transactions and introduced phrases like an electronic contract. New legislation was recently passed in accordance with Moldova's EU Association Agreement/Deep and Comprehensive Free Trade Area (AA/DCFTA), with a focus on personal data protection. Moldovans mainly purchase online clothing, shoes, electronics, and travel.

Key Highlights
E-commerce is still in its infancy in Moldova, with only a few retailers offering it and only a few Moldovans accustomed to ordering online. In Moldova, however, the increased usage of the internet, credit cards, PayPal, and online banking is promoting e-commerce development. E-mail is becoming more widely used for corporate communication. The majority of businesses have their own websites.
Several domestic enterprises have recently implemented online ordering and other e-commerce strategies. The popularity of online banking is growing. As the usage of smartphones increases, so does access to the internet and mobile internet, and local operators are updating their infrastructure to 4G and developing optical fiber networks.
As internet connectivity becomes more generally available, the Moldovan e-commerce sector has grown. The COVID-19 pandemic has highlighted the importance of developing online payment and banking systems. E-mail is becoming ever more frequently used for corporate communication. The majority of businesses have their own websites. Local organizations are increasingly turning to social media for marketing objectives.
Moreover, the Government of Moldova has developed a national digitization roadmap, which focuses on developing e-commerce, promoting online stores, attracting international e-commerce actors, and facilitating cashless payments.


Key Market Trends

Growing use of the Internet and Online Banking Methods are Booming in Moldova


The growing use of the internet, credit cards, PayPal, and online banking is favoring e-commerce development in Moldova. Additionally, mobile commerce will become a supplement to the e-commerce industry due to the growing mobile penetration rates and widespread use of smartphones in the country. There is considerable potential for B2B e-commerce as many online stores may be used by small businesses to purchase products for reselling.
According to a statement delivered by the government, the development of the ICT sector and trade facilitation are the main priorities of the economic development plan. It intends to facilitate customs procedures, integrate technology in the supply-management chain and eliminate the barriers faced by trade and e-commerce.
Moreover, For Moldova, the COVID-19 problem underscored the critical need for digital transformation. This is especially essential for commerce in general because physical routes were no longer available, forcing consumers and e-commerce merchants to trade through online channels.
A more comprehensive digital vision and strategy, including e-commerce, might benefit Moldova. Moldova would also benefit from a national implementation authority that could plan and administer all digital and e-commerce projects and coordinate the provision of technical assistance as needed.
About 37% of Moldovans do shopping or pay bills online. It is estimated that e-commerce will develop dynamically over the years. However, m-commerce has the potential to be an excellent complement to it. Ecommerce has room for maneuver, especially in the B2B market.


Government Plays an Important Role In Expansion of E-commerce Sector in Moldava


The government is prioritising the digital transformation of the Moldovan economy and e-commerce. The COVID epidemic of 2020 has emphasised the importance of e-commerce, and MSRP has commissioned a rapid Rapid Review of e-commerce prospects to capitalise on this opportunity.
The country has launched trade facilitation measures that should include a component focused at e-commerce development and cross-border e-commerce transaction facilitation. AliExpress, Amazon, ASOS, eBay, Rozetka, and Zap are some of the most popular websites. Electronics stores were among the first to open internet shops.
There are less trade entrance obstacles in this sector than in traditional retail. E-commerce websites headquartered in China and the United States are particularly popular among Moldovans for online purchases of principally consumer electronics. France and the United Kingdom are the most popular destinations for footwear and clothes.
Domestic e-commerce websites rarely accept electronic payment methods, thus cash on delivery or wire transfers are the only options. There are a few domestic e-commerce aggregators that compare prices on products sold online (All Prices), digitise ticket sales (iTicket), distribute restaurant food (Straus), and assist in the delivery of things ordered online from a variety of foreign retailers to Moldova (Fullship, Pesoto).
Furthermore, B2B eCommerce has a lot of promise because many online stores may be utilised by small firms to buy things. Given the government's attempts to promote electronic signatures and the usage of e-documents, there is potential for enterprises and SMEs to sell and buy online or shift procurement activities to the internet.


Competitive Landscape

999.md, aliexpress.com, and makler.md are the top three e-commerce sites in Moldova. eBay.com and Amazon.com are two other popular shopping sites. These are popular sites to determine which ones, in terms of traffic volume, competitiveness, and the types of e-commerce shoppers they attract, would be the greatest fit for users' goods.


April 2022 - Apple Pay has rolled out to three banks in Moldova, the first outlets in the country to support the technology. Apple Pay will work online so customers can pay for goods on e-commerce sites such as 999.md, makler.md, and many others across the internet in the same way.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-Commerce of Total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-Commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Several “E-commerce only” SME’s are emerging, and many brick and mortar stores are also looking to expand online.
5.1.2 Digital innovation and Moldovan Government support for the IT sector contributes to the emergence and growth of e-commerce.
5.2 Market Challenges
5.2.1 Poor & Expensive Integration of Payment Software
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the E-Commerce industry in Moldova (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-CommercePenetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-Commerceindustry in Moldova (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-Commerceindustry in Moldova (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Moldova in the E-Commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-Commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - By Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-Commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 999.md
7.1.2 Aliexpress.com
7.1.3 Makler.md
7.1.4 Ebay.com
7.1.5 Amazon.com
7.1.6 iHerb
7.1.7 La Redoute
7.1.8 Net Market
7.1.9 Panda Shop
7.1.10 Rozetka
7.1.11 Smad Shop
7.1.12 Smart
7.1.13 Sports Direct
7.1.14 Zap

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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