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ドイツの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Germany E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ドイツのeコマース市場は、2022年から2027年の間に11.2%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、インターネットの高い普及率、都市化の進展、モバイルショッピングの増加などが要因となっています... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ドイツのeコマース市場は、2022年から2027年の間に11.2%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、インターネットの高い普及率、都市化の進展、モバイルショッピングの増加などが要因となっています。

主なハイライト
この地域では、インターネットの普及率が高く、スマートデバイスの導入が進んでいることが、主にEコマース・プラットフォームの市場を牽引しています。都市化の進展に伴い、消費者層や市場シェアの拡大、間接費の抑制、製品販売の改善を目的に、従来型のビジネスがeコマース・プラットフォームに傾倒しつつあります。
ドイツのほとんどのオンラインショップでは、支払い方法としてPayPalとクレジットカードが利用できます。また、銀行振り込みや請求書払い、今すぐ購入し、後で支払うといった方法も多くのウェブサイトで利用できる。オンラインショップの顧客は、14日以内であれば、いかなる理由でも、また正当な理由なく、注文のキャンセルや商品・サービスの返品をすることができる。eコマース企業が提供する非常に多くの利点により、この地域のeコマース市場は予測期間中にさらに成長すると予想されます。
さらに、同地域ではモバイルショッピングが普及しており、インスタント・ペイメントが現代の消費者のニーズに合っています。さらに、ドイツではスマートフォンの利用が加速しており、電子財布による決済手段の利用が増加しています。小売業者がモバイル用ウェブサイトを改善し、モバイル機器でのより便利なショッピング方法を提供することで、この成長は継続すると予想されます。
しかし、eコマース企業が自社のウェブサイトやウェブストアを通じてドイツの潜在顧客にアプローチしようとする場合、VerpackGなどのいくつかの規則や規制を遵守する必要があります。この法律によると、パッケージや包装された製品の製造業者、販売業者、輸入業者は、製品の返却や廃棄に対する責任を負うため、廃棄費用を拠出しなければなりません。VerpackGは、販売用パッケージの製造業者、販売業者、輸入業者に影響します。最終消費者にとっては、通常、廃棄物として蓄積されるパッケージです。このような規制は、ドイツにおける電子商取引市場の成長を阻害する可能性があります。
COVID-19の発生とその世界的な広がりは、何百万人もの人々の生活を変えました。COVID-19の流行期間中、ドイツは旅行制限、ロックダウン、店舗やサービスポイントの閉鎖などの措置にさらされました。その結果、COVID-19は消費者の習慣を変え、ショッピング・チャンネルの好みも変えた。オンラインショッピングの成長により、ドイツの小売市場は再構築され、企業は変化した市場要件に適応しなければならなくなった。


主な市場動向

Mコマースの普及率上昇


モバイルコマースは、スマートフォンやタブレットなどのモバイル端末を利用したオンラインショッピングのことを指します。この地域の小売業者や買い物客の間では、モバイルショッピングアプリの人気がますます高まっています。
ドイツにおけるeコマース市場の成長は、スマートフォンを所有する人口の割合が大きいことに起因しています。さらに、ドイツではMコマースの導入が進んでいることも、同国のEコマース産業の成長に寄与しています。小売業者がモバイル用ウェブサイトを改善し、モバイル機器でのショッピングをさらに便利にすることで、この成長は継続すると予想されます。
Mコマースの普及が進んだ主な理由の1つは、この地域の多くの市場関係者が専用アプリを開発したことです。また、商品の検索や支払い手続きもより簡単になってきています。多くのアプリケーションでは、消費者がクレジットカードで決済できるようになっており、これも市場の成長を後押ししています。
EUROSTATによると、欧州連合の16歳から74歳の個人のうち、プライベートでインターネットを利用して商品やサービスを注文したり、持ち込んだりする人の割合は増え続けている。2021年には66 %となり、2016年と比較して15ポイント増加した。欧州諸国の中でもドイツでは、2021年に個人の4分の3以上がインターネット上で商品やサービスを注文したり購入したりしている。
電子商取引協会BEVHによると、ドイツにおけるモバイル電子商取引の売上は、パンデミックの過去2年以内に56.5%増の399億ユーロに達し、2021年には電子商取引の商品売上の約40%を占めた。1年前、モバイル機器から生み出された売上は281億ユーロだった。


ファッション・アパレル分野は大幅なCAGRで成長すると予想される


Eコマースの普及に伴い、消費者は以前にも増して多くの選択肢を持つようになりました。さらに、現在では各企業がそれぞれに合ったオンラインショッピング体験を提供するようになっています。このため、市場のファッション部門は予測期間中にさらに成長することが予想されます。
繊維の製造は衣料品の生産と販売につながるため、繊維と衣料品の小売業者は互いに結びついています。さらに、繊維・衣料品市場はドイツの主要産業の1つです。繊維製品には、スポーツウェア、ワークウェア、各種ホームテキスタイル、寝具なども含まれます。また、消費者のオンラインショッピングの台頭は、顧客の嗜好の変化、品質基準、利便性などの要因にもつながっています。
Eversheds Sutherlandの報告によると、同国のアパレル売上全体に占めるEコマースの割合は2018年に26%で、さらに2025年には45%に増加すると予想されています。オンラインアパレル売上はCOVID-19の発生により大幅に増加しました。2020年には、アパレル販売全体に占めるeコマースの割合は38%となり、前年より約11%増加しました。
ドイツの消費者は情報通であり、非常に要求が厳しい。消費者は比較し、最良の取引を探します。購入前のバリュー・フォー・マネーは、ドイツの世界観の中心的な用語です。Eコマース・プラットフォームは、価格に見合った価値、利便性、最新のファッション・トレンドを提供し、国内市場を牽引しています。さらに、持続可能性が消費者の優先順位とファッションの選択肢を支配しています。消費者は、素材の出所や製品がどのように作られたのかに関する情報をますます求めるようになっています。これを受けて、多くの企業がサステナビリティ戦略を拡大し、この地域のサプライチェーンのサステナビリティを高める取り組みを行っています。


競合他社の状況

ドイツのeコマース市場は、多数のプレーヤーが存在するため断片的であり、これらのプレーヤーが市場シェアの大部分を占めています。ドイツのeコマース市場における主要なプレーヤーは、Amazon.de、eBay.de、eBay Kleinanzeigen、Otto.deなどです。


2022年1月 ファッションとライフスタイルの欧州大手Eコマースプラットフォームの1つであるZalandoは、材料科学企業のAmbercycle Inc.に投資しました。Zalandoは、ZalandoとH&M CO.からシリーズAファイナンスの終了を発表しました。LAB、KIRKBI、Temasek、BESTSELLERのInvest FWDが参加しています。Ambercycleはこの新たな資金調達により、ファッション業界の循環型社会のインフラと素材の開発を目指す。
2021年9月 - アマゾンは、成功したテグートとの協力関係を拡大し、新しい配送エリアを追加すると発表し、カッセル地域のプライム会員に、地元のテグート支店から食料品や日用品をオンラインで注文する機会を提供します。テグートで取り扱う約1万点の商品には、生鮮品、チルド品、冷凍品、オーガニック製品、地域限定・持続可能な食品・飲料、ドラッグストア商品、ペットフードなどが含まれます。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Trend Towards Making Purchases Through Smartphones
5.1.2 High Internet Penetration to Boost Market Growth
5.2 Market Challenges
5.2.1 Regulations and Laws Pertaining to Packaging Such as VerpackG
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Germany (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Germany (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Germany (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Germany in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.de
7.1.2 eBay.de
7.1.3 eBay Kleinanzeigen
7.1.4 Otto GmbH
7.1.5 Idealo Internet GmbH
7.1.6 Zalando SE
7.1.7 Lidl Stiftung & Co. KG
7.1.8 MediaMarkt
7.1.9 Thomann GmbH
7.1.10 Notebooksbilliger

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Germany e-commerce market is expected to register a CAGR of 11.2% during the period of 2022 to 2027. The market is primarily driven by high internet penetration, rising urbanization, and an increase in mobile shopping, among others.

Key Highlights
The high internet penetration and the increasing adoption of smart devices in the region are primarily driving the market for e-commerce platforms. Due to the rising urbanization, several conventional businesses are getting inclined toward e-commerce platforms to expand their consumer base and market share, control overhead costs, and improve product sales.
Most online stores in Germany accept PayPal and credit cards as payment methods. Many websites also accept bank transfers, invoice/buy now and pay later. Online customers can cancel orders and return goods or services within 14 days, for any reason and with no justification. With so many advantages offered by e-commerce companies, the e-commerce market in the region is further expected to grow over the forecast period.
Furthermore, mobile shopping has become more prevalent in the region, and instant payments suit the needs of modern consumers. Additionally, smartphone usage is growing at a faster rate in Germany, increasing the use of e-wallet payment methods. This growth is expected to continue as retailers improve their mobile websites and provide more convenient shopping methods on mobile devices.
However, if an e-commerce company wishes to reach potential customers in Germany via its website or web store, it must comply with some rules and regulations, such as VerpackG. According to the law, manufacturers, distributors, or importers of packaging or packaged products must contribute to the disposal costs to assume their responsibility for the product and its return and disposal. The VerpackG affects manufacturers, distributors, or importers of sales packaging: packaging that typically accumulates as waste for the end consumer. This type of regulation can hamper the growth of the e-commerce market in Germany.
The appearance of the COVID-19 outbreak and its spread across the globe has changed the lives of millions of people. During the COVID-19 pandemic, Germany was exposed to the imposition of travel restrictions, lockdowns, and shop and service points closure. Consequently, COVID-19 changed the habits of consumers as well as shopping channel preferences. The growth of online shopping reshapes the German retail market and causes companies to adapt to changed market requirements.


Key Market Trends

Rising Adoption of M-commerce


M-commerce, also known as mobile commerce, involves shopping online through mobile devices like smartphones or tablets. Mobile shopping apps are increasingly becoming more popular amongst retailers and shoppers in the region.
The growth of the e-commerce market in Germany can be attributed to the considerable proportion of the population who own smartphones. Moreover, the rising adoption of m-commerce in Germany is also contributing to the growth of the country's e-commerce industry. This growth is expected to continue as retailers improve their mobile websites and provide even more convenient shopping methods on mobile devices.
One of the primary reasons for the increase in m-commerce popularity is that many market players in the region have developed dedicated apps. Also, searching for products and payment processes are becoming more easier. Many applications allow connecting the consumers with a credit card which is another aspect driving the market's growth.
As per EUROSTAT, the proportion of individuals aged between 16 to 74 in the European Union who ordered or brought goods and services over the internet for private use continued to rise. In 2021, it stood at 66 %, an increase of 15 percentage points compared with 2016. More than three-quarters of individuals in Germany, among other European nations, ordered or bought goods or services over the internet in 2021.
As per the e-commerce association BEVH, the mobile e-commerce revenue in Germany increased by 56.5% to EUR 39.9 billion within the past two years of the pandemic and made up around 40% of e-commerce goods sales in 2021. A year ago, sales generated by mobile devices stood at EUR 28.1 billion.


Fashion and Apparel Segment is Expected to Grow at a Significant CAGR


With the rising adoption of e-commerce, consumers have more choices than ever before. Moreover, now companies are providing a tailored online shopping experience. Owing to this, the fashion segment in the market is further expected to grow over the forecast period.
Textile and clothing retailers are connected together because textile manufacturing leads to the production and sale of clothing items. Moreover, the textile and clothing market is one of the leading industries in Germany. Textiles also include sportswear, workwear, various home textiles, and bedding. The rise of online shopping among consumers also leads to changing customer preferences, quality standards, and convenience, among other factors.
As reported by Eversheds Sutherland, E-commerce as a percentage of total apparel sales in the country was 26% in 2018 and is further expected to increase to 45% in 2025. online apparel sales significantly increased as a result of the COVID-19 outbreak. In 2020, e-commerce accounted for 38% of all apparel sales, about 11% higher than the previous year.
German consumers are well informed and very demanding. Consumers compare and look for the best deal: value for money is a central term in the German worldview before making a purchase. E-commerce platforms provide value for money, ease of convenience, and the latest fashion trends, driving the nation's market. Moreover, sustainability is dominating consumer priorities and fashion choices. Consumers increasingly look for information regarding the source of the materials and how products are made. In response, many companies are expanding their sustainable strategies and working to boost the sustainability of their supply chains in the region.


Competitive Landscape

The Germany e-commerce market is fragmented owing to the presence of a large number of market players, which hold a significant amount of the market share. Some of the key players in the German e-commerce market are Amazon.de, eBay.de, eBay Kleinanzeigen, Otto.de, etc.


January 2022 - Zalando, one of Europe's leading E-commerce platforms for fashion and lifestyle, invested in material science company Ambercycle Inc. Zalando announced the closing of its Series A financing from Zalando and H&M CO: LAB, KIRKBI, Temasek, and BESTSELLER's Invest FWD. Ambercycle aims to develop the fashion industry's infrastructure and materials for circularity with this new funding.
September 2021 - Amazon announced to expand its successful cooperation with Tegut to include a new delivery area and is now offering Prime members in the Kassel area the opportunity to order groceries and everyday items online from a local Tegut branch. The approximately 10,000 available products from the Tegut range include fresh, chilled, and frozen goods, organic products, regional and sustainable food and beverages, drugstore items, and pet food.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Trend Towards Making Purchases Through Smartphones
5.1.2 High Internet Penetration to Boost Market Growth
5.2 Market Challenges
5.2.1 Regulations and Laws Pertaining to Packaging Such as VerpackG
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Germany (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Germany (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Germany (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Germany in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.de
7.1.2 eBay.de
7.1.3 eBay Kleinanzeigen
7.1.4 Otto GmbH
7.1.5 Idealo Internet GmbH
7.1.6 Zalando SE
7.1.7 Lidl Stiftung & Co. KG
7.1.8 MediaMarkt
7.1.9 Thomann GmbH
7.1.10 Notebooksbilliger

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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2024/08/02 10:26

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