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フィンランドの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Finland E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フィンランドのeコマース市場は、2022年から2027年の間に7.4%のCAGRを記録すると予想されています。フィンランドのEコマース市場は、主にインターネット普及率の上昇、高度なインフラ、同国におけるオンラインシ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

フィンランドのeコマース市場は、2022年から2027年の間に7.4%のCAGRを記録すると予想されています。フィンランドのEコマース市場は、主にインターネット普及率の上昇、高度なインフラ、同国におけるオンラインショッピング利用者の増加によって牽引されています。

主なハイライト
フィンランドはインターネット普及率が高く、人口の97%がインターネットにアクセス可能です。また、Eコマースサービスプロバイダーのエコシステムも発達しており、Eコマースは広く普及し、主に商品の多様化によって成長を続けています。さらに、従来の実店舗の小売業者と比較すると、より低価格で提供されています。
フィンランドではここ数年、デジタルマーケティングが急成長しています。Suomen DigimarkkinointiやAvidlyといった従来のマーケティング会社を含め、この地域ではより多くのサービスプロバイダーが台頭し、企業のサービス提供を支援しています。フィンランドでは、FacebookとGoogleがすでに強い地位を確立しており、フィンランドのデジタルマーケティングの約半分を占めている。Eコマース市場のプレーヤーは、この地域での存在感を高めるためにデジタルマーケティングを選択しています。
また、フィンランドの顧客の多くは、オンラインバンキングを優先的な支払方法として利用しています。しかし、この地域では過去数年にわたりモバイルコマースが成長しており、これが市場の発展をさらに後押しすると予想されています。さらに、世帯収入の増加と雇用の増加が、同地域におけるeコマースへの道をさらに切り開いたといえるでしょう。
欧州の新しい規則では、消費者は最大2年間の製品保証を受けることができます。製品が壊れた場合、小売業者は使用料を要求することができません。しかし、フィンランドでは保証期間が長いため、オンライン販売業者にとって問題となる可能性があります。欧州連合(EU)の規則は、欧州全域で電子商取引と消費者保証を調和させることになっています。しかし、フィンランドでは保証期間が異なるため、この規則がかえって小売業者に害を及ぼす可能性があるのです。
COVID-19の流行期間中、最も顕著な変化は、流行前と比較してオンラインショッピングが拡大したことです。オンラインショッピングをする人が増えただけでなく、オンラインショッピングをする顧客心理がますます高まっていました。しかし、食料品配送のインフラは、クリック&コレクトでも、加盟店の準備が十分でなかったため、苦戦を強いられた。


主な市場動向

モバイルコマースの成長ポテンシャル


スマートフォンの普及と、便利な決済に対する消費者のニーズの高まりが、モバイル決済の成長を後押ししています。モバイルウォレットやキャリア課金などのM-ペイメントは、フィンランドの消費者の間で急速に成長しています。
フィンランドにおけるMコマースの成長は、オンライン決済やM決済サービスなどの情報技術の発展によって促進されています。フィンランドの消費者は、オンラインショッピングの支払いにクレジット決済を利用することがほとんどです。また、ペイメントカードや代引きのシェアは減少しましたが、デジタルウォレット、モバイルウォレット、キャリア課金、口座振替は、消費者がオンラインショッピングの支払いに電話を使うことが多くなったため、ここ数年でシェアを伸ばしました。
モバイルコマースは、顧客価値を高めるための革新的な方法であり、デジタル製品やサービスの新しい独自の流通経路でもあります。モバイルは新たなビジネスチャンスであり、多くのプレーヤーや消費者が、選択肢と価値を連続的に創出するために、モバイル・コマースを急速に導入しています。モビリティは利便性以上のものを提供し、企業の仕事、売買、コラボレーションのあり方に革命を起こすかもしれません。
さらに、アプリ内購入(eコマースアプリで衣料品を購入するなど)、モバイルバンキング、バーチャルマーケットプレイスアプリ、デジタルウォレットなど、モバイルコマースが提供するメリットが、この地域の消費者をモバイルコマースに引き付けています。
モバイルコマースはフィンランドの若い世代に好まれており、ミレニアル世代の間ではスマートフォンがオンラインショッピングの主要なデバイスとなっています。さらに、スマートフォンの普及率が上昇していることも、同地域におけるモバイルコマースの成長を後押ししています。


ファッション・アパレル分野の市場シェアが大幅に拡大


フィンランドのEコマース市場の主要なトレンドの一つは、ソーシャルメディア上のコンテンツにショッピング機能を直接組み込むことで、顧客のコンバージョンを高速で「刺激して売る」ことです(InstagramやFacebook Checkoutのような)。消費者はデスクトップからモバイルへと移行しつつあり、モバイルでのブラウジングやチェックアウトの体験を向上させることが重要となっています。
世帯消費の増加とファッショントレンドが、この地域のファッション分野の成長を促進しています。多くの主要な市場参加者は、FacebookやInstagramを通じたデジタル広告を選択し、顧客を惹きつけています。さらに、進行中の産業変革により、フィンランドでは新たなビジネスが可能になります。同国の生産における強みは、持続可能な原材料の基盤に関連しており、市場における衣料品や靴の需要を高めている。
フィンランドの繊維産業は、最近、新しい繊維ファイバーで国際的に注目されている。持続可能な生産は、顧客の期待や選択においてますます重要になってきている。EUの規則や規制の変化も、バイオベースやリサイクル可能な原材料や繊維製品の市場を加速させています。フィンランドはまた、繊維や布地の持続可能な生産を可能にするために必要な技術に関する専門知識を大量に有している。このため、フィンランドのeコマース市場における衣料品とフットウェアの売上はさらに伸びると予想される。
さらに、この地域のeショッパー数の増加も、ファッションeコマース市場の成長を後押ししています。EUROSTATによると、2016年にオンラインで商品またはサービスを購入したインターネットユーザーの割合は72%で、2021年には79%に増加します。さらに、この地域のトップマーケットプレーヤーが提供するブラックフライデーセールも、Eコマース市場におけるファッション分野の需要を生み出しています。


競合他社の状況

フィンランドのeコマース市場は、適度に断片化されています。主な主要プレイヤーには、Verkkokauppa.com、Zalando.fi、Gigantti Oy、Motonet Oyが含まれます。これらの大手企業は、この地域でより多くの市場シェアを獲得するために、パートナーシップや製品イノベーションに積極的に参加しています。


2022年3月 - フィンランドのソーシャルショッピングアプリBridzが600万ユーロのシード資金を調達した。同社はこの資金を利用して、欧米市場での成長を加速させる。さらに、この資金調達により、製品群とサプライチェーンを拡大する。現在、同アプリは家電、ファッション、食料品、家庭用品、園芸用品、バーチャルアイテムなど、幅広い商品ラインアップを揃えている。商品群とサプライチェーンを拡大するため、同社は600万ユーロのシード資金を調達した。
2022年2月 - フィンランドのeコマース企業Verkkokauppa.comは、オンライン小売店E-villeの買収により、同社初の買収を発表した。フィンランドに拠点を置くE-villeは、フィンランドと北欧諸国の顧客にサービスを提供しています。このプラットフォームでは、携帯電話、自転車、レジャー用品、電子機器、その他の家庭用品などを取り揃えています。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth Potential of Mobile Commerce
5.1.2 Rising Employment and Growing Gross Disposable Income
5.2 Market Challenges
5.2.1 Rules and Regulations for Longer Guarantee Periods
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Finland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Finland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Finland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Finland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando.fi
7.1.2 Verkkokauppa.com
7.1.3 K-Ruoka
7.1.4 Gigantti Oy
7.1.5 Motonet Oy
7.1.6 H&M
7.1.7 Power.fi
7.1.8 Apple Inc.
7.1.9 Etuovi.com
7.1.10 Tori.fi

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Finland e-commerce market is expected to register a CAGR of 7.4% during the period 2022-2027. The Finland e-commerce market is primarily driven by the increasing internet penetration, advanced infrastructure, and an increased number of online shoppers in the country.

Key Highlights
Finland has high internet penetration, with 97% of the population having access to the internet. Finland has also developed a robust e-commerce service provider ecosystem, and e-commerce is widespread and growing, driven mainly by the greater variety of goods. Moreover, lower prices are offered when compared to traditional brick-and-mortar retailers.
Digital marketing in Finland has proliferated in the past few years. More service providers in the region, including traditional marketing companies, such as Suomen Digimarkkinointi and Avidly, have risen to help companies provide their services. Facebook and Google have already established strong positions in Finland, accounting for approximately half of digital marketing in Finland. E-commerce market players are opting for digital marketing to boost their presence in the region.
Moreover, most Finnish customers use online banking as their preferred payment method. Still, the region has been witnessing growth in mobile commerce over the past few years, which is further expected to boost the development of the market. Furthermore, rising household income and increasing employment further paved the way for e-commerce in the region.
According to new European rules, consumers have a product guarantee of up to 2 years. When the product breaks, retailers cannot ask for a usage fee. But with longer guarantee periods in Finland this can cause problems for online merchants. The European Union (EU) rules are supposed to harmonize e-commerce and consumer guarantees across Europe. But because of differentiating guarantee periods in Finland, the rules can potentially harm retailers instead.
During the COVID-19 pandemic, the most evident change has been the growth of online shopping compared to the pre-pandemic years. More people were going online, not just those shopping online making more online purchases, but more and more customer sentiment towards shopping online. However, the infrastructure of grocery delivery struggled, as merchants were not fully prepared, even with click-and-collect.


Key Market Trends

Growth Potential in Mobile Commerce


The growing use of smartphones and rising consumer demand for convenient payments have fueled growth in mobile payments. M-payments, including mobile wallets and carrier billing, are growing rapidly among Finnish consumers.
The growth of m-commerce in Finland is facilitated by the development of information technology, including online and m-payment services. Consumers in Finland mostly use credit transfers to pay for online purchases. And while the shares of payment cards and cash on delivery decreased, digital wallets, mobile wallets, carrier billing, and direct debit increased their shares during the last couple of years, as consumers increasingly began to use phones to make payments for online shopping.
Mobile commerce represents an innovative way to build customer value and a new, unique distribution channel for digital products and services. Mobility translates to new opportunities, and many players and consumers are rapidly adopting m-commerce to consecutively create choice and value. Mobility offers much more than convenience as it may revolutionize the way companies work, buy, sell and collaborate.
Moreover, the benefits offered by mobile commerce, such as in-app purchasing (such as buying clothing items via an e-commerce app), Mobile banking, Virtual marketplace apps, and Digital wallets, are attracting consumers to the region for mobile commerce.
Mobile commerce is preferred by the younger generation of Finland's population, and smartphones are the primary device for online shopping among millennials. Furthermore, rising smartphone penetration is also boosting the growth of mobile commerce in the region.


The Fashion and Apparel Segment Accounted for the Significant Market Share


One of the leading trends in Finland's e-commerce market is the direct integration of shopping functionality into the content display on social media enabling high-speed, "inspire and sell" customer conversion (such as Instagram and Facebook Checkout). The consumer is increasingly shifting from desktop to mobile, and improving the mobile browsing and checkout experience is crucial.
Growing household consumption and fashion trends fuel fashion segment growth in the region. Many major market players opt for digital advertising via Facebook and Instagram to attract customers. Furthermore, the ongoing industrial transformation will enable new business in Finland. The country's strengths in production are related to the sustainable raw material base, which is increasing the demand for clothing and footwear in the market.
The Finnish textile industry has recently attracted international attention because of the new textile fibers. Sustainable production is increasingly becoming important in customers' expectations and choices. The changing EU rules and regulations also accelerate the market for bio-based and recyclable raw materials and textiles. Finland also has large amounts of expertise in the technologies needed to enable the sustainable production of fibers and fabrics. This is further expected to grow the clothing and footwear sales in Finland's e-commerce market.
Furthermore, the increasing number of e-shoppers in the region is also propelling the growth of the fashion e-commerce market. As per EUROSTAT, the percentage of internet users that bought goods or services online in 2016 was 72% and increased to 79% in 2021. Furthermore, Black Friday sales offered by the top market players in the region also generate the demand for the fashion segment in the e-commerce market.


Competitive Landscape

Finland's e-commerce market is moderately fragmented in nature. Key major players include Verkkokauppa.com, Zalando.fi, Gigantti Oy, and Motonet Oy. These major players are actively participating in partnerships and product innovations to gain more market share in the region.


March 2022 - Finnish social shopping app Blidz raised EUR 6 million in seed funding. The company will use the funding to accelerate its growth in Western markets. Additionally, the funding will expand the product suite and supply chain. Currently, the shopping app has a product range going from consumer electronics, fashion, groceries, home and gardening products, and virtual items. To grow the product suite and supply chain, the company raised EUR 6 million in Seed funding.
February 2022 - Finnish e-commerce company Verkkokauppa.com announced its first acquisition with the purchase of online retail store E-ville. Based in Finland, e-ville serves customers in Finland and the Nordic countries. The platform offers a selection of mobile phones, bicycles, leisure equipment, electronics, and other home products.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth Potential of Mobile Commerce
5.1.2 Rising Employment and Growing Gross Disposable Income
5.2 Market Challenges
5.2.1 Rules and Regulations for Longer Guarantee Periods
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Finland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Finland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Finland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Finland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando.fi
7.1.2 Verkkokauppa.com
7.1.3 K-Ruoka
7.1.4 Gigantti Oy
7.1.5 Motonet Oy
7.1.6 H&M
7.1.7 Power.fi
7.1.8 Apple Inc.
7.1.9 Etuovi.com
7.1.10 Tori.fi

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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