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ギリシャの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Greece E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

ギリシャのEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に12.15%を超えるCAGRで成長すると予想されています。ヨーロッパのEコマース市場は近年急速に拡大しており、さまざまな業種のオンライン小売業者に刺激的... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ギリシャのEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に12.15%を超えるCAGRで成長すると予想されています。ヨーロッパのEコマース市場は近年急速に拡大しており、さまざまな業種のオンライン小売業者に刺激的な可能性を提供しています。ギリシャはヨーロッパで最も重要な小売市場の1つであり、重要なEコマース市場です。インターネットの普及率、Eコマースの顧客比率、平均支出額の点で、ギリシャのEコマース市場は欧州平均にやや遅れをとっています。

主要なハイライト
近年、ギリシャの電子商取引(Eコマース)は大きく成長し、特に現在のCOVID-19危機の際には、ギリシャ政府が国のデジタル近代化に大きく舵を切りました。デジタル・ガバナンス省は、COVID以前の時代に初めて導入された「デジタル変革バイブル」と呼ばれるデジタル戦略を修正し、現在は2020年から2025年の間に策定する予定です。
政府統一e-cloudプラットフォームの導入が優先され、市場のデジタル変革の支援も行われています。2019年にはOne-Stop-Shopプラットフォームが構築され、起業までの時間が劇的に短縮されました。Hellenic Development Bankは、中小企業のデジタル開発を支援するために2つの資金調達イニシアチブを開発しました。"Business Innovation Greece" と "4th Industrial Revolution" です。
ギリシャのEコマース売上は着実に増加しており、2020年には5億3900万ドルに達すると予想されています。この増加にもかかわらず、ギリシャの電子商取引は他のEU加盟国に遅れをとっています。長引く経済危機とは別に、ギリシャがICT導入のメリットを享受しておらず、European Digital AgendaのいくつかのICT指標でEU平均を下回っていることが主な理由です。
ギリシャ電子商取引協会(GR.EC.A)が提供する最新データによると、COVID-19危機対策により、オンライン販売の上昇傾向が大幅に強化されました。2020年5月の消費者支出の成長率は、2019年よりも107%も速くなっています。ニールセンの調査によると、ギリシャの買い物客の22%がパンデミック隔離期間中に初めてオンラインスーパーで買い物をしました。COVID前に店を変える買い物客はわずか4%でしたが、その数は現在26%にまで上昇しています。この成長傾向は、オンラインマーケットプレイスの開発に関心を持ついくつかの重要な企業が発表した投資によって強化されています。


主な市場動向

COVID-19の発生により、電子商取引に大きな成長が期待される


ギリシャでは、COVIDが発生する前は、買い物客のわずか4%が店を変えるだけでしたが、現在ではその数は26%にまで上昇しています。この増加傾向は、オンラインマーケットプレイスの開発に関心を持ついくつかの重要な企業が発表した投資によって支えられています。Hellenic Federation of Enterprises (SEV) Digital Transformation Observatoryの最近の調査によると、オンラインプレゼンスを持つ企業は、持たない企業よりも最大20%多く売上を上げることができるそうです。
Hellenic Statistical Authority (ELSTAT) の2020 Annual ICT Reportによると、オンラインで買い物をする人は人口の47%に過ぎないため、eコマースにはまだ発展の余地があるとしています。ギリシャでは、ファッション(31%)、エレクトロニクス&メディア(25%)、食品&パーソナルケア(19%)、玩具、ホビー&DIY(16%)がeコマースの収入の大部分を占めています。
経済危機は依然としてギリシャの消費者のショッピングパターンやトレンドに影響を及ぼしています。ヨーロッパの平均と比較すると、ギリシャの消費者はオンラインで購入するよりもリサーチをすることが多い。ギリシャの消費者の考え方は、COVID問題により変化しています。60%以上が店頭での購入よりもオンラインショッピングを好み、49%はCOVIDの状況が安定した後もオンラインショッピングを続けると回答しています。
検索エンジンや価格比較サービスを通じてオンラインで検索した後、ギリシャのオンライン購入者は物理的な購入の総額の65%以上を占めています。これは、実店舗に顧客を呼び込むために、企業がデジタルマーケティングに多大な投資をしていることを裏付けています。


競合の状況

ギリシャのEコマース事業には多くの競合他社が存在し、高い競争力を誇っています。eコマース事業では、多くの地元企業や世界的な企業が進出しており、激しい競争が繰り広げられています。eBayやその他の企業以外にも、ACSのような一部の小売企業はすでに強固な物理的存在感を示しており、eコマース業界への参入を準備しているため、全体の競争は激化しています。eBay、Geniki Taxydromiki、ELTAは、ギリシャのeコマース事業における重要な参加者の一人です。


Skroutzもギリシャで有名なeコマースプラットフォームで、中小企業が商品を掲載することができます。Skroutzは、市場調査、製品識別、価格比較のために、大多数の消費者に利用されています。Skroutzの売上高は、2020年に95.42%上昇しました。ギリシャにはギリシャ市場専用のアマゾンはありませんが、主に電子機器に特化した小規模なマーケットプレイスを提供しています。
ギリシャで売上が高いEショップは、Kotsovolos、Zara、e-shop、plaisio、e-Jumboなどで、おもちゃ屋は急成長中の新規参入であり、Publicは主に書籍に焦点を当てていますが、電子機器や家電製品のギリシャ市場を作るための構築も行っています。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Apparel and Footwear Industry.
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Greece (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Greece (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Greece (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Greece in the E-commerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 Zara
7.1.4 E-shop
7.1.5 Plasio
7.1.6 Aboutyou
7.1.7 MarksandSpencer
7.1.8 Shein
7.1.9 Kotsovolos
7.1.10 Apple

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Greece E-commerce market is expected to grow at a CAGR of above 12.15% during the forecast period, 2022-2027. The European e-commerce market has been expanding rapidly in recent years, providing exciting potential for online retailers in various industries. Greece is one of Europe's most important retail marketplaces and an important e-commerce market. In terms of internet penetration, e-commerce customer proportion, and average expenditure, Greece's e-commerce market is slightly behind the European average.

Key Highlights
In recent years, Greece's electronic commerce (e-commerce) has grown significantly, particularly during the current COVID-19 crisis, when the Greek government has made significant strides to modernize the country digitally. The Ministry of Digital Governance has modified its digital strategy, known as the "Digital Transformation Bible," first introduced in the pre-Covid era and is now planned to be developed between 2020 and 2025.
Implementing the unified government e-cloud platform is prioritized, as is assisting the marketplace's digital transformation. A One-Stop-Shop platform was built in 2019 to reduce the time to start a business dramatically. The Hellenic Development Bank has developed two funding initiatives to help SMEs with their digital development: "Business Innovation Greece" and "4th Industrial Revolution."
Greece's e-commerce sales have been steadily increasing and are expected to reach $539 million by 2020. Greece's e-commerce is lagging behind other EU member states despite this increase. Apart from the prolonged economic crisis, the key reason is that Greece has not reaped the benefits of ICT adoption and scores below the EU average on several of the European Digital Agenda's ICT indicators.
The COVID-19 crisis measures, according to the latest data supplied by the Greek Electronic Commerce Association (GR.EC.A), significantly enhanced the rising trend in online sales. Consumer expenditure grew at a rate of 107 percent faster in May 2020 than in 2019. According to a Nielsen study, 22% of Greek shoppers made their first online supermarket purchase during the pandemic quarantine. Only 4% of shoppers would switch stores before COVID, but that number has risen to 26% presently. This growing trend is bolstered by investments announced by several significant firms interested in developing their online marketplaces.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected Due to the Outbreak of COVID-19


In Greece, only 4% of shoppers would switch stores before COVID, but that number has risen to 26% presently. This growing trend is bolstered by investments announced by several significant firms interested in developing their online marketplaces. According to a recent study by the Hellenic Federation of Enterprises (SEV) Digital Transformation Observatory, a company with an online presence can generate up to 20% more sales than one without.
According to the Hellenic Statistical Authority's (ELSTAT) 2020 annual ICT report, e-commerce still has room to develop because only 47% of the population shops online. Fashion (31%), electronics & media (25%), food & personal care (19%), toys, hobby & DIY (16%), and toys, hobby & DIY (16%) account for the majority of eCommerce income in Greece.
The economic crisis still influences greek consumers' shopping patterns and trends. Compared to the European average, Greek customers research more than they buy online. The Greek consumer's mindset has shifted due to the COVID issue. More than 60% prefer online shopping to in-store buying, and 49% say they will continue shopping online even after the COVID situation has been stabilized.
After searching online through search engines and price comparison services, Greek online buyers make more than 65 percent of their total physical purchases. This supports firms' significant investments in digital marketing to draw customers to their physical locations.


Competitive Landscape

Many competitors are present in the Greece e-commerce business, leading to high competition. In the e-commerce business, many local and worldwide firms have expanded, resulting in fierce competition. Aside from eBay and others, certain retail companies, such as ACS, already have a robust physical presence and are preparing to enter the e-commerce industry, strengthening the overall competition. eBay, Geniki Taxydromiki, and ELTA are some of the essential participants in the Greece e-commerce business.


Skroutz is another famous e-commerce platform in Greece, where small businesses can list their wares. Skroutz is used by the majority of consumers for market research, product identification, and pricing comparison. Skroutz's turnover climbed by 95.42 percent in 2020. Although Greece does not have an Amazon dedicated to the Greek market, it offers smaller marketplaces primarily focused on electronics.
E-shops with the higher sales in Greece include Kotsovolos, Zara, e-shop, plaisio, and e-Jumbo, with toys-shops being a fast-growing new entry and the Public mainly focusing on books but also building on creating a Greek marketplace for electronics and appliances.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Apparel and Footwear Industry.
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Greece (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Greece (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Greece (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Greece in the E-commerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 Zara
7.1.4 E-shop
7.1.5 Plasio
7.1.6 Aboutyou
7.1.7 MarksandSpencer
7.1.8 Shein
7.1.9 Kotsovolos
7.1.10 Apple

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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