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ベルギーの電子商取引市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Belgium E-commerce Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

ベルギーの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間においてCAGR7.42%を記録すると予想されています。ベルギーでは、インターネットの普及が進み、デジタルコマースの導入が大幅に増加しています。また... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ベルギーの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間においてCAGR7.42%を記録すると予想されています。ベルギーでは、インターネットの普及が進み、デジタルコマースの導入が大幅に増加しています。また、アマゾンのような企業が同国でサービスを拡大していることも、Eコマースの普及に拍車をかけています。

主なハイライト
国際貿易局は、2020年にベルギーでオンライン購入が7.5%増加し、売上高が104億米ドルに達したと発表しています。また、フランダース、ワロン、ブリュッセルなどの地域では、Eコマースに対する補助金や減税などのインセンティブを提供し、ビジネスを促進するための手続きを整備しています。
ベルギーでは、電子商取引は標準的な商法で規制されています。2021年5月、ベルギーはEUの電子商取引VATパッケージとの整合を発表した。その結果、すべてのB2C販売は遠隔販売ベースでVATを課されることになり、この地域の輸入電子商取引ルールにも影響を及ぼしました。さらに、政府は電子商取引に3%のデジタルサービス税(DST)を導入することを検討する予定です。
この地域における電子商取引の増加は、インターネットの早期普及とインターネットインフラの早期整備に影響されています。また、パンデミックの発生に伴い、ロックダウンやコビッドの制限により、買い物客がオンライン小売やショッピングに適応せざるを得なくなったため、この地域の電子商取引市場は大きな成長を遂げました。
COVID-19の流行期間中、カード決済はベルギーの顧客の間で最も好まれる決済モードとなりました。さらに、この国ではかなりの割合の人が携帯電話を通じてオンライン取引を行っており、モバイルベースの決済が受け入れられ、快適に利用されていることがうかがえます。しかし、多額のオンライン決済を希望する場合、同国の顧客の大半は依然としてノートパソコンやデスクトップで決済を行っています。


主な市場動向

国内におけるインターネット普及率の向上が市場の成長を促進しています。


国全体でのインターネット利用率の上昇に伴い、オンライン小売の普及率も高まっています。世界銀行によると、ベルギーのインターネット利用者は、2020年、2019年、2018年にそれぞれ91.5%、90.3%、88.6%を占めています。
高速インターネットを利用するための高いレベルのブロードバンドやケーブル接続が利用可能であり、価格も手頃であることが、デジタル普及率の上昇を後押しし、同国のEコマース市場を牽引しているのです。Eurostatが行った調査によると、ベルギーにおけるブロードバンド接続可能な世帯の割合は、2020年には91%を占め、2019年と比較して3%増加しました。
さらに、デジタル化に伴い、消費者の商品・サービスに対するデジタル決済の導入が進んでいます。食事券、エコチェック、Google Pay、buy-now-pay-laterサービスなどの支払い方法が採用率を高めています。
最近では、顧客も賢くなり、オンラインで徹底的に調べてから商品を購入するようになっています。オンラインとオフラインの店舗で価格を比較し、ブランドによってはオフラインとオンラインの両方でタッチポイントを提供することで、お客様はクーポンを探し、自分に合った場所で買い物をすることができます。


ベルギーのEコマース市場をリードするのはファッション


メディアへの露出、認知度の向上、可処分所得の増加により、同国の消費者は、グローバルなファッションブランドとその製品にアクセスすることを心待ちにしています。
この地域におけるパンデミック封鎖などの要因が、同国におけるファッションのEコマース導入を増加させています。同国では店舗の閉鎖が義務付けられているため、Eコマースの導入が進み、さらに対策が縮小された現在でも、オンライン販売はかなり高い水準にあります。
また、ファッションEリテール事業への参入に際してのデジタル的な障壁が少ないことも、同国のマーチャントにとって、全国から注文を受け、販売する大きなチャンスとなっています。
さらに、ベルギーでは、ファッションのセカンドハンド・バイヤーが増加しています。同国の中古品購入者は、若年層と女性が多い傾向にあります。このため、同地域のファッションEコマース市場は活性化しており、その取引はFacebook Marketplace、2dehands.be、E-bayなどのプラットフォームを利用して、個人顧客と販売者の間で行われることがほとんどです。
また、全国の世帯の衣料品に対する最終消費支出は、2019年まで増加を目撃しています。例えば、OECDによると、家計の衣料品に対する最終消費支出は、2015年の8,424百万ユーロから2019年には9,003.3百万ユーロとなった。しかし、パンデミックの発生により、2020年の支出は72億9030万ユーロに減少した。しかし、産業は回復し、そのような支出の増加につながり、結果的に地域の市場成長を支えることが期待される。


競合他社の状況

ベルギーでは、顧客がオンライン販売チャネルを採用するようになったため、Eコマース市場の競争は激化しています。この成長は、インターネットの普及率の上昇に助けられています。さらに、Amazon、E-Bay、Coolblue、Bol.comなどのブランドは、顧客のオンラインショッピング体験を向上させる顧客中心のサービスを提供することで、参入範囲を広げています。


2022年2月 オランダの電子機器eコマース企業Coolblueは、翌月にブリュッセルの南、Nivellesに倉庫を開設する予定であることを発表しました。さらに、新倉庫と新店舗の計画により、100人以上の雇用を創出する予定。
2021年11月 - アリババグループの物流部門であるCainiao Networkは、ベルギーのリエージュ空港に最初の倉庫Liege eWTP hubを開設しました。この倉庫は、同社がヨーロッパ市場でサービスを提供する上で重要な役割を果たす。


追加のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Increased Adoption of Smartphones
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of digital skills/ knowledge
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Belgium (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Belgium (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in Belgium (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of Belgium in the E-commerce Industry in Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 bol.com
7.1.2 Coolblue
7.1.3 Amazon
7.1.4 Zalando
7.1.5 Vanden Borre NV
7.1.6 Brico Group
7.1.7 BIRKENSHOP
7.1.8 Birbante
7.1.9 Qpon
7.1.10 Veepee

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Belgium E-commerce market is anticipated to register a CAGR of 7.42% over the forecast period from 2022 to 2027. There has been a significant increase in the adoption of digital commerce in recent times as internet penetration has increased in the country. Further, companies such as Amazon expanding its services in the country have fueled the adoption of e-commerce.

Key Highlights
The International Trade Administration stated that, in 2020, there had been an increase in online purchases by 7.5%, with a turnover of USD 10.4 billion in Belgium. Further, regions such as Flanders, Wallonia, and Brussels have developed their procedures to promote the business as they offer incentives such as grants and tax cuts for e-commerce.
In Belgium, the E-commerce sector is regulated by the standard commercial law. In May 2021, Belgium announced to align with the EU e-commerce VAT package. As a result, all the B2C sales had to be charged VAT on a distance selling basis, and it also affected the imports e-commerce rules in the region. Further, the government plans to consider a roll-out of Digital Service tac (DST) of 3% on e-commerce.
The increase in e-commerce in the region has been influenced by early internet adoption and early internet infrastructure development. Also, with the pandemic's emergence, the region's e-commerce market has witnessed enormous growth as the lockdowns and Covid restrictions have forced the shoppers to adapt to online retail and shopping.
During the COVID-19 pandemic, card payments became the most preferred payment mode among Belgium customers. Moreover, a significant portion of people in the country makes online transactions through mobile phones, thereby indicating the acceptance and comfort of using mobile-based payments. However, when it comes to preference for paying a significant amount of money online, most of the customers in the country still opt for laptops and desktops for making transactions.


Key Market Trends

Increase in Internet Penetration Across the Country is Fueling the Growth of the Market.


With the increase in internet usage across the country, the penetration of online retailing is growing. According to the world bank, internet users in Belgium accounted for 91.5%, 90.3%, and 88.6% of the country's population for 2020, 2019, and 2018, respectively.
The availability and affordability of high levels of broadband and cable access for high-speed internet are aiding the growth of digital penetration, thus, driving the e-commerce market in the country. According to a survey done by Eurostat, the share of households with broadband access in Belgium accounted for 91% in 2020, which increased by 3% compared to 2019.
Further, with digitalization, the consumer's adoption of digital payments for products and services is increasing. Payment methods such as meal tickets, eco-checks, Google Pay, and buy-now-pay-later services have seen an increased adoption rate.
Customers are nowadays becoming smarter and buying products after conducting extensive online research. They compare prices across online and offline stores, and if some brands provide touchpoints, both offline and online, customers can look for coupons and shop wherever they find suitable.


Fashion to lead E-Commerce market in Belgium


With media exposure, growing awareness, and an increasing share of disposable income, the consumers in the country are looking forward to getting access to global fashion brands and their products.
Factors including the pandemic lockdown in the region have increased E-commerce's adoption of fashion in the country. Due to the mandatory closure of stores in the country, the adoption of E-commerce has increased, and further, with measures scaled back, the online sales still are considerably high.
Moreover, factors such as fewer digital barriers to entering the Fashion E-Retail business mean that merchants in the country have a significant opportunity to market, sell, and fulfill orders from across the country.
Further, in Belgium, second-hand buyers of fashion have increased. The Second-hand buyers in the country tend to be young and female. This has fueled the fashion e-commerce market in the region, and most of these transactions are done between the individual customer and seller using platforms such as Facebook Marketplace, 2dehands.be, E-bay, and many more.
Also, the final consumption expenditure of households on clothing across the country witnessed an increase till 2019. For instance, according to the OECD, the final consumption expenditure of households on clothing stood at EUR 9,003.3 million in 2019, up from EUR 8,424 million in 2015. However, due to the pandemic outbreak, the expenditure was reduced to EUR 7,290.3 million in 2020. However, the industry is expected to recover, leading to a rise in such spending, consequently supporting the regional market growth.


Competitive Landscape

In Belgium, the competition in the E-commerce market has increased as the customer's adoption of online sales channels has grown. This growth is aided by an increase in internet penetration. Further, brands such as Amazon, E-Bay, Coolblue, Bol.com, and many more expand their reach by providing customer-centric services that enhance customers' online shopping experience.


February 2022 - Dutch electronics e-commerce firm Coolblue has announced that it is planning to open a warehouse in Nivelles, south of Brussels, in the following months. Further, the company plans to create more than 100 jobs with the new warehouse and a new store planned.
November 2021 - Alibaba Group logistics arm Cainiao Network has opened its first warehouse Liege eWTP hub at the Liege Airport in Belgium. This warehouse serves an important role for the company to serve in the European Market.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Increased Adoption of Smartphones
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of digital skills/ knowledge
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Belgium (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Belgium (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in Belgium (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of Belgium in the E-commerce Industry in Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 bol.com
7.1.2 Coolblue
7.1.3 Amazon
7.1.4 Zalando
7.1.5 Vanden Borre NV
7.1.6 Brico Group
7.1.7 BIRKENSHOP
7.1.8 Birbante
7.1.9 Qpon
7.1.10 Veepee

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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