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イタリアの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2022年 - 2027年)


Italy E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

イタリアのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率17.50%で成長すると予想されています。さらに、技術の進歩により、ビジネスコミュニケーションがより速く、より簡単に、より安価に、そしてより... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

イタリアのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率17.50%で成長すると予想されています。さらに、技術の進歩により、ビジネスコミュニケーションがより速く、より簡単に、より安価に、そしてより効率的になりました。それにより、国内市場から世界市場へと進出することが可能になりました。さらに、サイバーカフェの人気の高まりは、インターネットユーザーをEコマースに引きつける上で不可欠な役割を果たしている。

主要なハイライト
国際的なB2C小売プラットフォームは、イタリアのeコマース市場に大きな影響を与えています。Subito、Aliexpress、Zalando、Autoscout24、Groupon、Yoox、Pixmaniaは、イタリアで最も人気のあるEコマースウェブサイトです。ePriceとSaldiprivatiは、イタリア最大のEコマース会社Banzai Srlが所有しています。
eビジネスとは、eコマースで最も一般的なモデルで、クライアントやサプライヤーと協力して企業プロセスをデジタル化することを指します。さらに近年では、B2B電子商取引用のウェブポータル(電子商取引のB2Cモデルに類似)やB2Bマーケットプレイスの人気が高まっている。自動車、製薬、消費財、電子機器、家電などが、B2Bソリューションの導入が最も盛んな分野です。
COVID-19の大流行により、多くの中小企業が数十年来のビジネスモデルを見直すか、永久閉鎖に直面することを余儀なくされています。新旧のテクノロジーがあらゆるビジネスツールキットの最前線に押し上げられ、先見性のある企業はこうした新しいデジタルビジネスのスキルセットによって発生する人材問題に取り組んでいます。
COVID-19パンデミックは、急速なデジタル変革が進んでおり、デジタル化を優先するイタリア企業の数は増加しています。さらに、民間企業や国営企業がイタリア行政(PA)に電子請求書を提出することが義務づけられたことも、デジタル化を後押ししています。


主な市場動向

技術の進歩


2020年までにイタリアのオンラインショッピング利用者は増加し、イタリアのオンライン販売は小売総額の8%を占めるようになる。インターネットアクセスのインフラが改善され、ブロードバンド接続が可能になるにつれて、モバイル機器を販売に利用するケースが増え、デジタル販売全体のおよそ40%を占めています。さらに、イタリアの人口は6100万人で、そのうち1900万人がオンラインショッピングを利用しています。
イタリアの経済は繁栄しており、世界最大級のGDPを誇っています。イタリアの政府収入は、2021年8月の465億EURから、2021年9月には648億7000万EURに増加しています。アルマーニ、グッチ、プラダがあるように、この国では高級品の売り上げも大きい。以前は、ファッション産業がこの国を支配していた。しかし、現在ではエレクトロニクス&メディアがイタリアのeマーケットで最大のセグメントとなっており、イタリアのeコマース収益の29 %を占めている。
2021年初頭、携帯電話はラップトップやデスクトップパソコンとほぼ同じようにインターネットにアクセスしていましたが、タブレット端末はウェブトラフィック全体のわずか2%を占めるにすぎませんでした。ビデオ通話をしたり、Facetimeなどのサービスを利用して友人や恋人と連絡を取ったりすることが、イタリアのスマートフォンインターネットユーザーに最も人気のあるアクティビティであるようです。チャットやメッセンジャーアプリは、同国で最も人気のあるタイプのアプリのひとつで、2020年第3四半期時点で94.4%のリーチを誇っています。
毎日、平均して200万人の新規ユーザーがソーシャルメディアに登録しており、消費者がソーシャルメディアを通じて購入する可能性が高くなったため、Eコマースに影響を与えています。特に、Eコマース・プラットフォームとソーシャルメディアを統合し、顧客が簡単にオンラインショップにアクセスできるようにするブランドやマーケットプレイスが増えています。イタリアでは約4,100万人がソーシャルメディアを利用しており、その割合は68%に上ります。
COVID-19の世界的な流行により、消費者は前例のないレベルのオンライン活動を行うようになりました。2020年5月までに、eコマース取引は825億ドルに達し、前年比77 %の増加となりました。従来の前年比を用いると、この数字になるまでに4~6年かかったことになる。消費者は、食品や日用品、衣料品、娯楽など、通常店舗で購入するものをオンラインで購入するようになったのです。多くの顧客は、COVID-19ワクチンが入手可能になるまで、オンラインショッピングを続けると言っています。







競合他社の状況


イタリアのEコマース市場では、アマゾンが圧倒的な強さを誇っています。2021年、同店の売上高は53億米ドルであった。次いで、shein.comが11億米ドル、Esselungaが8億4600万米ドルの売上高となっている。上位3店舗はイタリアにおけるオンライン決済の30%を占めており、イタリア市場で最も急成長している店舗の一つです。2021年、同店は約160万米ドルの売上を上げた。その収益成長率は、前年度595 %に達した。
2022年5月 中国の電子商取引大手アリババは、同社のマーケットプレイス「Lazada」をヨーロッパに拡大する。LazadaはAliExpressのような国境を越えた販売ではなく、地元の商人に集中する予定。アリババの物流会社であるCainiaoは、つい最近ベルギーに到着したばかりである。アリババは現在、マーケットプレイス「AliExpress」を通じて欧州市場に進出している。しかし、AliExpressの主要な収益源は中国からの越境販売です。その代わり、Lazadaは地元欧州の販売者に集中している。
2022年5月~ 英国のEコマースアグリゲーターOlsamが、米国で競合していたMarketFleetを買収。同社によるアグリゲーターの買収は、昨年11月のFlywheel Commerceの買収に続き2件目となる。今回の動きで、同社は市場の集約を図りたい考えだ。さらに、オルサムはアマゾンの出品者を買収し、自社プラットフォームのデータ、技術、運営ノウハウを活用して、売上と利益の拡大を図る。昨年調達した資本金で、別のアグリゲーターであるフライホイール・コマースを迎え入れた。同社によると、現在、3大陸15カ国で展開している。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of the market during the COVID-19 Pandemic
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 The Heightened Demand for Data Security
5.2.2 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Italy (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Italy (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Italy (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Italy in the E-commerce industry in Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 Mediaworld
7.1.4 E-shop
7.1.5 Unieuro
7.1.6 AliExpress
7.1.7 MarksandSpencer
7.1.8 Zalando
7.1.9 ePrice
7.1.10 Esselunga
7.1.11 Decathlon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Italy E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of 17.50 % from 2022 to 2027. Furthermore, technological advances have made business communication faster, easier, less expensive, and more efficient. It has enabled the company to move from the domestic to the global market. Furthermore, the growing popularity of cybercafés has played an essential role in attracting internet users to e-commerce.

Key Highlights
International B2C retailing platforms heavily influence the Italian e-commerce market. Subito, Aliexpress, Zalando, Autoscout24, Groupon, Yoox, and Pixmania are some of the most popular e-commerce websites in Italy. ePrice and Saldiprivati are owned by Banzai Srl, Italy's largest e-commerce company.
E-business is the most common model in e-commerce, which entails digitalizing corporate processes in collaboration with clients and suppliers. Furthermore, in recent years, web portals for B2B e-commerce (similar to e-commerce B2C models) and B2B marketplaces have grown in popularity. Automotive, pharmaceutical, consumer goods, electronics, and consumer electronics are the most active sectors implementing B2B solutions.
The COVID-19 pandemic has forced many small businesses to rethink their decades-old business models or face permanent closure. New and existing technologies are being pushed to the forefront of every business toolkit, and forward-thinking companies are addressing talent issues that arise due to these new digital business skillsets.
The COVID-19 pandemic is undergoing rapid digital transformation, and a growing number of Italian companies prioritize digitalization. Furthermore, the requirement for private and state-owned businesses to submit electronic invoices to the Italian Public Administration (PA) has pushed for digitalization.


Key Market Trends

Technological advancements


The number of Italian online shoppers is growing by 2020; online sales in Italy account for 8% of total retail sales. As Internet access infrastructure improves and broadband connection availability expands, mobile devices are increasingly used for sales, accounting for roughly 40% of all digital sales. Furthermore, the country has 61 million people, with 19 million shopping online.
Italy's economy is prosperous, with one of the world's largest GDPs. Italy's government revenues increased to 64.87 billion EUR in September 2021, up from 46.50 billion EUR in August 2021. Luxury goods sales are also significant in this country, as Armani, Gucci, and Prada are all located there. Previously, the fashion industry dominated the country. However, Electronics & Media is now the largest segment in the Italian e-market, accounting for 29 % of e-commerce revenue in Italy.
At the beginning of 2021, mobile phones were almost as popular as laptops or desktop computers for accessing the internet, while tablets accounted for only 2% of total web traffic. Making video calls and using services like Facetime to stay in touch with friends and loved ones appeared to be the most popular activity among Italian smartphone internet users. Chat and messenger apps were among the most popular types of apps in the country, with a 94.4 % reach as of the third quarter of 2020.
Every day, on average, 2 million new users sign up for social media, which impacts e-commerce because consumers are now more likely to purchase through social media. In particular, an increasing number of brands and marketplaces have integrated their e-commerce platforms with social media so that customers can easily connect to their online stores. Roughly 41 million people use social media in Italy, accounting for 68 %.
COVID-19 outbreaks around the world drove consumers to unprecedented levels of online activity. By May 2020, e-Commerce transactions had reached $82.5 billion, a 77 % increase from the previous year. Using traditional year-over-year increases would have taken four to six years to get that figure. Consumers have moved online to make purchases that they would typically make in stores, such as food and household items, clothing, and entertainment. Many customers say they will continue to shop online until a COVID-19 vaccine becomes available.







Competitive Landscape


Amazon is the dominant player in the Italian E-commerce market. In 2021, the store's revenue was $5.3 billion. It is followed by shein.com, which has a revenue of US$1.1 billion, and Esselunga, which has a revenue of US$846 million. The top three stores account for 30% of online payments in Italy; it is one of the fastest-growing stores in the Italian market. In 2021, the store made approximately US$1.6 million in sales. Its revenue growth amounted to 595 % in the previous year.
May 2022 - Alibaba, the Chinese E-commerce giant, is expanding its Lazada marketplace to Europe. Lazada will concentrate on local merchants rather than cross-border sales like AliExpress. Cainiao, Alibaba's logistics company, has only recently arrived in Belgium. Alibaba is currently present in the European market through its marketplace AliExpress. However, AliExpress's leading source of revenue is cross-border sales from China. Instead, Lazada concentrates on local European sellers.
May 2022- Olsam, a British E-commerce aggregator, acquired MarketFleet, a competitor in the United States. It is the company's second acquisition of an aggregator, following the purchase of Flywheel Commerce in November of last year. With this move, the company hopes to consolidate the market. Furthermore, Olsam acquires Amazon sellers and leverages its own platform's data, technology, and operational expertise to drive revenue and profit growth. It received another aggregator, Flywheel Commerce, with the capital raised last year. According to the company, it is now present in 15 countries across three continents.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of the market during the COVID-19 Pandemic
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 The Heightened Demand for Data Security
5.2.2 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Italy (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Italy (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Italy (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Italy in the E-commerce industry in Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 Mediaworld
7.1.4 E-shop
7.1.5 Unieuro
7.1.6 AliExpress
7.1.7 MarksandSpencer
7.1.8 Zalando
7.1.9 ePrice
7.1.10 Esselunga
7.1.11 Decathlon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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