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ポルトガル電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Portugal E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

ポルトガルEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に5.2%を超えるCAGRで成長すると予想されています。ヨーロッパのEコマース市場は近年急速に拡大しており、さまざまな業種のオンライン小売業者に刺激的な可... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ポルトガルEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に5.2%を超えるCAGRで成長すると予想されています。ヨーロッパのEコマース市場は近年急速に拡大しており、さまざまな業種のオンライン小売業者に刺激的な可能性を提供しています。ポルトガルのB2C eコマース市場は近年徐々に上昇し、2020年には37億4,000万米ドルに達すると推定されています。2020年の増加率は30%で、ポルトガルのeコマース市場は世界の成長率29%に貢献しました。2020年の最初の6ヶ月間、eコマースは前例のない成長を遂げ、海外と国内のデジタルショッピングが大幅に増加しました。

主なハイライト
ポルトガルのB2C(企業間電子商取引)市場ポルトガルのB2C市場は徐々に発展しており、2023年まで発展すると予測されています。市場は若い世代が中心で、ファッションとテクノロジーが重要な市場分野となっています。オンライン決済は、カードとMultibancoによるオープンインボイスが主流です。その結果、Multibancoを追加オプションとしてカード決済に対応する国際的な事業者は、ポルトガルのインターネット消費者の大部分にアクセスすることができます。
さらに、政府と国の電子商取引組織であるACEPIは、国民と国内企業に対して電子商取引の普及を促進しています。政府はオンライン取引を奨励するデジタル・トレード・プログラムを支援し、ACEPIは中小企業向けにeコマース・ウェブサイト構築のためのツールを提供しています。
また、近年、欧州では消費者、商人、政府の間で持続可能性への関心が高まっており、インターネット通販はより厳しい目で見られるようになってきています。国境を越えた購入が環境に与える影響への懸念が高まり、人権、労働条件、原材料の収集に関するサプライチェーンの問題も出てきています。
COVID-19が牽引したオンライン販売の急増は、ヨーロッパのeコマース市場の収益とユーザー数を著しく増加させました。実店舗からオンラインストアへ移行する顧客が増えるにつれ、欧州のeコマース収入は過去最高を記録すると予想されています。Finariaによると、欧州のeコマース市場は今年、4,650億ドルの収益を上げ、流行前の30%増になると予測されています。


主な市場動向

テクノロジーの導入と活用が市場成長の原動力となる見込み


欧州全体のEコマース成長率は引き続き高い水準にある。モバイルコマースは、Eコマース市場全体を大きく上回る成長の原動力となっています。オンライン取引に関しては、大半の市場でカードが依然として最も一般的な決済手段となっています。
VisaやMastercardといった主要なカード決済会社のブランド認知度が高く、3Dセキュアのようなオンライン詐欺防止技術の進歩もあり、カードは当面の間、決済の場面で不可欠な役割を果たし続けると予測されています。消費者は、財布の中に少なくとも1枚のカードを入れているに等しいため、加盟店はカード決済プロセスを合理化することで利益を得ることができます。
カード情報を直接小売業者に渡すことに対する消費者の不安は、デジタルウォレットによって解消され、電子商取引における一般的な決済手段になっています。電子商取引の先進国では、デジタルウォレットの導入が急速に進んでいます。
もう一つの主要テーマは、スマートフォンを使った決済手段を使いこなすことの意義である。スマートフォンの利用時間の増加やアプリを使った決済システムの急速な普及に伴い、欧州市場全体でモバイル端末を使った決済が普通になってきている。特に、モバイル端末がインターネットへの主要なアクセス手段となっている地域では、この傾向が顕著です。


競合他社の状況

ポルトガルのeコマース市場は、多くの市場プレーヤーが存在するため、競争は激しい。さらに、eコマース市場に参入している地元企業やグローバルブランドの数が競争を激化させています。AmazonやeBayなどの他に、Wortenのような一部の小売ブランドは、すでに実店舗でかなりの存在感を示しており、eコマース市場でも準備を進めているため、プレーヤー間の全体的な競争はさらに激化しています。ポルトガルのeコマース市場における主要プレーヤーには、アマゾン、イーベイ、アップルなどがあります。


2021年、Zalandoは、人と環境の両方に利益をもたらす持続可能なファッション・プラットフォームを確立するという目標に向けて、さらなる前進を遂げました。Zalandoは、ブランド、物流、包装の各パートナーと連携し、サプライヤー関連の排出量の51%をカバーする科学的根拠に基づく目標を設定しました。
2020年11月 - Appleは、小規模企業や独立系デベロッパーがApp Storeで次世代の革新的なアプリケーションを利用してイノベーションを加速させ、ビジネスを前進させることを支援する、業界最先端の新しいデベロッパープログラムを導入しました。新しいApp Store、Small Business Programは、有料アプリケーションおよびアプリケーション内購入の手数料を引き下げることで、同ストアでデジタル製品やサービスを提供する大多数のデベロッパを支援します。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increase in the adoption of advanced technology
3.2 Market Challenges
3.2.1 Data Security of Customers Online
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country XX (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country XX (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country XX (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country XX in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation

5 By B2C ecommerce
5.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
5.2 Market Segmentation - by Application
5.2.1 Beauty & Personal Care
5.2.2 Consumer Electronics
5.2.3 Fashion & Apparel
5.2.4 Food & Beverage
5.2.5 Furniture & Home
5.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

6 By B2B ecommerce
6.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Competitive Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 eBay
7.1.3 Apple
7.1.4 Worten
7.1.5 Zalando
7.1.6 Euronics
7.1.7 IBS
7.1.8 BonPrix
7.1.9 elcorteingles
7.1.10 continente

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Portugal E-commerce market is expected to grow at a CAGR of above 5.2% during the forecast period, 2022-2027. The European E-commerce market has been expanding rapidly in recent years, providing exciting potential for online retailers in various industries. The Portuguese B2C eCommerce market has gradually risen in recent years, with an estimated value of USD 3.740 billion in 2020. With a 30 percent gain in 2020, the Portuguese eCommerce market contributed to the global growth rate of 29 percent. In the first six months of 2020, eCommerce enjoyed unprecedented growth, with significant international and domestic digital shopping increases.

Key Highlights
The business-to-consumer e-commerce maThe business-to-consumer e-commerce market in Portugal has been gradually developing and is predicted to do so until 2023. The market is dominated by younger generations, with fashion and technology as significant market sectors. Online payments are dominated by cards and open invoicing via Multibanco. As a result, international merchants who accept card payments using Multibanco as an additional option can reach the great majority of Portuguese internet shoppers.
Furthermore, E-commerce is also being promoted by the government and the national e-commerce organization ACEPI to people and domestic businesses. The government supports the Digital Trade Programme, which encourages online commerce, and the ACEPI provides tools for small and medium enterprises to construct e-commerce websites.
In addition, in recent years, consumers, merchants, and governments in Europe have been more concerned about sustainability, and internet retail has come under more scrutiny. Concerns about the environmental consequences of cross-border purchases have grown, as have supply chain issues regarding human rights, labor conditions, and raw material collecting.
The COVID-19-driven surge in online sales has significantly increased the European eCommerce market's revenue and user base. As more customers transition from brick-and-mortar stores to online stores, Europe's eCommerce income is expected to establish a new high. According to Finaria, the European eCommerce market is predicted to generate $465 billion in revenue this year, up 30% before the epidemic.


Key Market Trends

Adoption and Utilization of Technology is Expected to Drive the Market Growth


E-commerce growth in Europe as a whole continues to be high. Mobile commerce is the primary growth driver, outpacing the whole e-commerce market by a wide margin. When it comes to online transactions, cards are still the most popular way of payment in the majority of markets.
Given the strong brand recognition of significant card payment companies like Visa and Mastercard and advancements in online anti-fraud technology like 3D Secure, it is projected that cards will continue to play an essential role in the payments landscape in the foreseeable future. Consumers will virtually always have at least one card in their wallet; thus, merchants can profit from streamlining their card payment processes.
Consumers' anxieties about giving card details directly to retailers have been alleviated by digital wallets, which have become a popular payment option for e-commerce transactions. Advanced e-commerce economies have quickly adopted digital wallets.
Another primary subject is the significance of mastering smartphone-based payment methods. Paying via a mobile device has grown normal throughout European markets as time spent on smartphones increases and app-based payment systems rapidly proliferate. This is especially true in regions where mobile devices have become the primary means of accessing the internet.


Competitive Landscape

Competition in Portugal's e-commerce market is high due to the presence of many market players. Further, the number of local and global brands in the e-commerce market has increased competition. Apart from Amazon, eBay, etc., some retail brands, like Worten, already enjoy a considerable presence in physical retail and are gearing up in the e-commerce market, further intensifying the overall rivalry between players. Some of the key players in the Portugal e-commerce market are Amazon, eBay, and Apple.


IIn 2021, Zalando made more progress toward its goal of establishing a sustainable fashion platform that benefits both people and the environment. Zalando has teamed up with the brand, logistics, and packaging partners to set science-based targets covering 51% of supplier-related emissions.
November 2020 - Apple has introduced an industry-leading new developer program to help small companies and independent developers accelerate innovation and move their businesses forward with the next generation of revolutionary apps on the App Store. The new App Store, Small Business Program, will help the vast majority of developers that offer digital goods and services on the store by lowering commissions on paid apps and in-app purchases.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increase in the adoption of advanced technology
3.2 Market Challenges
3.2.1 Data Security of Customers Online
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country XX (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country XX (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country XX (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country XX in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation

5 By B2C ecommerce
5.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
5.2 Market Segmentation - by Application
5.2.1 Beauty & Personal Care
5.2.2 Consumer Electronics
5.2.3 Fashion & Apparel
5.2.4 Food & Beverage
5.2.5 Furniture & Home
5.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

6 By B2B ecommerce
6.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Competitive Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 eBay
7.1.3 Apple
7.1.4 Worten
7.1.5 Zalando
7.1.6 Euronics
7.1.7 IBS
7.1.8 BonPrix
7.1.9 elcorteingles
7.1.10 continente

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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