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スマートフォン用カメラレンズ市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Smartphone Camera Lens Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

スマートフォン用カメラレンズ市場は、2021年から2026年の間に8%のCAGRを記録すると予想されています。スマートフォンのカメラレンズ市場は、複数のスマートフォンメーカーが安定した売上を記録しており、需要が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

スマートフォン用カメラレンズ市場は、2021年から2026年の間に8%のCAGRを記録すると予想されています。スマートフォンのカメラレンズ市場は、複数のスマートフォンメーカーが安定した売上を記録しており、需要が急増しています。しかし、歴史的に見て、サプライチェーンに制約があり、需要曲線が起伏していたのと同様に、現在の市場シナリオは、需要と供給の不均衡を示しており、調査対象となる市場の全体的な成長の可能性を狭めています。

- スマートフォンメーカーは、製品の差別化を図るために、カメラの品質を重視するようになりました。最新のスマートフォンに搭載されているカメラは、消費者の要望と、スタンドアロンカメラからスマートフォンカメラへのトレンドのシフトにより、猛烈なスピードで進化しています。
- InstagramやSnapchatなどのソーシャルメディアユーザーが、商品撮影やポートレート撮影などで最新のトレンドに対応するために、より広い開口部を持つレンズを選ぶというニーズが高まっています。これも市場の成長に大きな影響を与えました。
- 現在、世界のスマートフォン用カメラレンズ市場は、8MEGAと13MEGAという技術主導型の市場となっています。一方、急速な技術開発により、将来は16 + MEGAになると予想されています。
- また、デュアルカメラの傾向が強まっています。これはスマートフォンの新しい技術で、デザインをあまり犠牲にすることなく副次的なカメラを追加することで達成されていますが、これは良い兆候です。今後、デュアルカメラシステムの需要は明るいと言えます。デュアルレンズカメラは、それぞれのレンズに異なる焦点距離を持たせることで、ズーム機能を向上させることもできます。
- 革新的な機能と価格の低下が、今後のスマートフォン用カメラレンズ市場をさらに押し上げると予想される。中国、日本、インドなどの一部の国では、システムが低価格で入手でき、堅調な経済成長が見られることから、アジア太平洋地域のスマートフォン用カメラレンズ市場に大きなチャンスがもたらされると考えられます。このように、スマートフォン需要の拡大は、スマートフォン用カメラレンズ業界の消費に直接影響を与えています。
- COVID-19のパンデミックが続いているため、市場ではサプライチェーンにかなりの混乱が見られました。いくつかの地域では、スマートフォンの販売台数が急減したことにより、スマートフォン用カメラレンズの需要が減少しました。例えば、インドでは、2021年のCOVID-19の第2次流行時にスマートフォンの販売台数が大幅に減少しました。

主な市場動向

先進的なカメラ技術の導入が市場を牽引

- スマートフォンの薄型化が進む中、設計者は縦横のサイズが大きいことを利用してカメラの数を増やし、スマートフォンに複数のカメラレンズを搭載する市場を創出した。
- この新機能により、スマホの需要は増加したが、スマホ用カメラレンズ市場は、製品の主要な用途であるスマホの販売に直接依存している。
- スマートフォンの販売は、手ぶれ補正、デジタルカメラ用プロセッサの高速化、記憶装置の容量の大幅な増加と速度の向上など、技術の進化によって急速に増加しています。
- スマートフォンのイノベーションの重要な方向性の一つは、引き続き光学系です。テレズーム、ナイトモード、超広角、高解像度などの機能の向上により、カメラの安定性、厚さ、光学解像度などの基準がより厳しくなっています。
- 光学レンズ業界は、スマートフォンに搭載されるカメラの数が構造的に増加していること、高い技術力と資本集約度によってもたらされる大きな参入障壁を考慮すると、他の部品サブセクターと比較して有利な立場にあります。

アジア太平洋地域が大きな成長を遂げる

- アジア太平洋地域では、民生用電子機器の普及が進んでおり、これが市場の成長に大きく貢献しています。
- Zenith社の推計によると、2018年にスマートフォンの普及率がおよそ90%を超えたのは、オランダ(94%)、台湾(93%)、香港(92%)、ノルウェー、アイルランド(それぞれ91%)の5つの市場でした。また、スマートフォンのユーザー数が最も多いのは中国(約13億人)、次いでインド(約5億3000万人)と予想されています。このような統計は、この地域のカメラレンズの可能性を示しています。
- また、インドにおける民生用電子機器の需要拡大も、この地域の市場の成長に貢献しています。インド商工会議所連盟(FICCI)によると、インドの電子機器需要は2012年から2020年の間に25%のCAGRを記録すると推定されています。
- 中国のHuawei社は、デュアルカメラ技術を用いて、撮影後に写真の焦点を変えることができるAndroidスマートフォンを発売しました。この機能は、中国のハイテク企業とドイツのカメラメーカーであるライカが共同で開発したものです。
- アジア太平洋地域のスマートフォンメーカーの大半も、市場のイノベーションを推進しています。例えば、Huawei Technologies Co.Ltd.は2019年に、ポップアップ式の自撮りカメラモジュールを搭載したスマートフォン「P Smart Pro」を発売しました。また、別の企業であるVivo Communication Technology Co.Ltd.は、2020年第1四半期に、リアカメラモジュールを搭載したスマートフォン「Vivo S1 Pro」をインドで発売しました。

競争状況

スマートフォンのカメラレンズ市場は、中程度の競争状態にあります。市場には多くの大小のプレーヤーが存在するため、軽度の集中状態であり、断片化の段階に向かっているように見えます。この業界の企業は、市場シェアを維持するために、技術革新や戦略的パートナーシップの締結を続けています。

- 2020年3月 - Xiaomi Globalは、初の108MPスマートフォンであるXiaomi Mi Note 10をインド市場で発売しました。クアッド-CFA、クアッド-ベイヤー、または「ピクセルビニング」カメラセンサーは、それを可能にした基礎技術です。
- 2021年4月 - P50 Proの発売に伴い、ファーウェイは40メガピクセルのモノクロ専用センサーを展開し、メインの50メガピクセルのフルカラーセンサーと併用することで、画像のノイズを低減し、ディテールを強調しました。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.2.2 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合他社の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 COVID-19の業界への影響
4.4 マーケットドライバー
4.4.1 マルチカメラアプローチの進化と先進カメラ技術の導入
4.5 市場の課題
4.5.1 スマートフォンの販売不振と価格競争の激化

5 市場のセグメンテーション
5.1 地域別
5.1.1 アジア太平洋地域
5.1.2 米州
5.1.3 ヨーロッパ

6 ベンダーランキング分析

7 競争状況
7.1 企業プロフィール*1
7.1.1 Ability Opto-Electronics Technology Co.Ltd.
7.1.2 AACテクノロジーズ
7.1.3 Cowell Optics
7.1.4 株式会社アイム
7.1.5 Kantatsu Co.Ltd.
7.1.6 SEKONIX Co.Ltd.
7.1.7 ジーニアス・エレクトロニック・オプティカル(GSEO)
7.1.8 Sunny Optical Technology Company Limited
7.1.9 Largan Precision Company Limited
7.1.10 Union Optech (Zhongshan) Co.Ltd.
7.1.11 Kinko Optical Co.Ltd.
7.1.12 Haesung Optics

8 投資分析と機会

 

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Summary

The smartphone camera lens market is expected to register a CAGR of 8% during the period, 2021-2026. The market demand is surging with stable sales registered by several smartphone manufacturers. However, similar to the historically undulating demand curve with supply chain restrictions, the current market scenario indicates a demand-supply inequilibrium that delimits the overall growth potential of the market studied.

- Smartphone manufacturers have started focusing on the quality of their cameras to achieve higher product differentiation. The cameras in the latest smartphones are evolving at a breakneck pace owing to the demand of the consumers and a shift in trend from using standalone cameras to smartphone cameras.
- The growing demand for social media users to keep par with the latest trends, like Instagram and Snapchat, with product photography or portrait photography, opt for a lens with a wider aperture. This also made a significant impact on the growth of the market.
- The current market for the global smartphone camera lens market is technology-driven, with 8 MEGA and 13 MEGA. Whereas with the rapid technological development, the future is expected to be 16 + MEGA.
- There is also an increasing trend of dual-camera. This is a new technology for smartphones, which is attained by adding a secondary camera without sacrificing much in the way of design is a good sign. In the future, the demand for dual-camera systems is bright. A dual-lens camera may also improve zoom capability by having a different focal length on each lens.
- Innovative features and a decline in prices are expected to further propel the smartphone camera lenses market in the future. Availability of systems at a low price and robust economic growth in some countries, such as China, Japan, and India, is likely to offer significant opportunities to the smartphone camera lenses market in Asia Pacific. Thus, the growth in smartphone demand is directly impacting the consumption of the smartphone camera lens industry.
- Due to the ongoing COVID-19 pandemic, the market witnessed considerable disruptions in the supply chain. The demand for smartphone camera lenses decreased with a steep nosedive in smartphone sales in few regions. For instance, in India, the sales of smartphones dropped considerably during the second COVID-19 wave in 2021.

Key Market Trends

Introduction of Advanced Camera Technologies to Drive the Market

- With the constant increase in demand for a slimmer smartphone, the designers of the devices have made use of larger height and width of phones by building the increased number of cameras in the phone, creating a market for multiple camera lenses in the smartphone.
- The new feature has increased the demand for phones, but the smartphone camera lens market is directly dependent on smartphone sales, as they are the primary applications for the product.
- The sale of smartphones has increased rapidly due to evolving technology, such as image stabilization, faster processors for digital cameras, and a significant increase in storage devices capacity and improved speed.
- One of the key direction for smartphone innovations continue to be optics. The upgrade in tele-zoom, night mode, ultra-wide-angle, and high image resolution features have set more demanding standards for camera stability, height thickness, and optical resolution.
- The optical lens industry is better-placed relative to other component sub-sectors in light of the structural growth of the number of cameras in smartphones and significant entry barriers created by high technological capabilities and capital intensity.

Asia Pacific to Witness Significant Growth

- The growing adoption of consumer electronic devices in Asia Pacific countries is contributing to the market’s growth positively.
- According to Zenith estimates, five markets had smartphone penetration approximately above 90% in 2018, which includes Netherlands (94%), Taiwan (93%), Hong Kong (92%), Norway, and Ireland (each at 91%). China was expected to have the highest number of smartphone users (around 1.3 billion), followed by India, with approximately 530 million users. Such statistics indicate the potential of the region camera lens.
- Growing demand for consumer electronics in India has also contributed to the growth of the regional market. According to the Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI), electronics demand in India is estimated to register a CAGR of 25% during 2012-2020.
- Huawei, a China-based company, launched an Android smartphone that uses dual-camera technology to let owners refocus photos after they have been taken. The feature is being implemented by the collaboration between the Chinese tech firm and German camera-maker Leica.
- The majority of smartphone manufacturers in the Asia Pacific region are also driving innovation in the market. For example, Huawei Technologies Co. Ltd, in 2019, launched its smartphone P Smart Pro with a pop-up selfie camera module. Another company, Vivo Communication Technology Co. Ltd, a Chinese technology company, in Q1 2020, launched its smartphone Vivo S1 Pro with a rear camera module in India.

Competitive Landscape

The smartphone camera lens market is moderately competitive. It appears to be mildly concentrated, moving toward the fragmented stage due to the presence of many large and small players in the market. The companies in the industry keep on innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.

- March 2020 - Xiaomi Global launched Xiaomi Mi Note 10, the first 108MP smartphone, in Indian Market. Quad-CFA, quad-Bayer, or 'pixel binning' camera sensors are the underlying technology that made it possible.
- April 2021 - With the launch of the P50 Pro, Huawei deployed a 40-megapixel monochrome-only sensor that reduces image noise and enhances detail when used in conjunction with the main 50-megapixel full-color sensor.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Buyers
4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Industry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Evolution of Multiple Camera Approaches and Introduction of Advanced Camera Technologies
4.5 Market Challenges
4.5.1 Slow Down of Smartphone Sales and Increasing Pricing Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Geography
5.1.1 Asia Pacific
5.1.2 Americas
5.1.3 Europe

6 VENDOR RANKING ANALYSIS

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd
7.1.2 AAC Technologies
7.1.3 Cowell Optics
7.1.4 IM Co. Ltd
7.1.5 Kantatsu Co. Ltd
7.1.6 SEKONIX Co. Ltd
7.1.7 Genius Electronic Optical (GSEO)
7.1.8 Sunny Optical Technology Company Limited
7.1.9 Largan Precision Company Limited
7.1.10 Union Optech (Zhongshan) Co. Ltd
7.1.11 Kinko Optical Co. Ltd
7.1.12 Haesung Optics

8 INVESTMENT ANALYSIS AND OPPORTUNITIES

 

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