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世界の中古高級品市場:製品タイプ別(ハンドバッグ、その他高級皮革製品、アパレル、時計、宝飾品、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別の規模と動向、COVID-19の影響と2029年までの予測分析

世界の中古高級品市場:製品タイプ別(ハンドバッグ、その他高級皮革製品、アパレル、時計、宝飾品、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別の規模と動向、COVID-19の影響と2029年までの予測分析


Global Secondhand Luxury Market: Analysis By Product Type (Handbags and Other Luxury Leather Goods, Apparel, Watches, Jewelry, and Others), By Distribution Channel (Online and Offline), By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029

中古ラグジュアリー市場とは、消費者が中古のデザイナーズ・アイテムを売買する、中古または中古のラグジュアリー商品の市場を指し、二次市場の売り手は商品を委託販売店に預けたり、中古再販サイトでバイヤーに... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2025年1月10日 US$2,250
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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2-3営業日程度 129 英語

 

サマリー

中古ラグジュアリー市場とは、消費者が中古のデザイナーズ・アイテムを売買する、中古または中古のラグジュアリー商品の市場を指し、二次市場の売り手は商品を委託販売店に預けたり、中古再販サイトでバイヤーに直接格安で販売しようとしたりする。ファストファッションやファッション業界における持続可能性の問題に対する認識がますます高まっているため、多くの消費者が中古の高級品に焦点を移しつつある。2023年の世界の中古高級品市場規模は343.9億米ドルで、2029年には605.5億米ドルに達すると予想されている。

世界の中古高級品市場は、主に若い消費者によって牽引され、一貫した成長を示した。消費者の購買パターンや習慣の変化は、特に高級ファッション市場において、従来の買い物方法に変化をもたらしている。富裕層(HNWI)の増加、ファストファッションに対する意識の高まり、ハイエンドのファッションアクセサリーを選ぶ都市化した人口、ファッションにおける安全性の問題の高まり、限定カプセルコレクションとファッションドロップの人気の高まり、eコマース再販部門とオンラインファッション再販市場の急速な成長は、中古高級品に対する需要の増加にプラスに寄与している。さらに、中古品を使用することへのスティグマが薄れつつあること、ミレニアル世代とZ世代の間で手頃な価格の中古高級品への需要が高まっていること、中古品の評判を向上させるために戦略的パートナーシップを結ぶオンライン再販プラットフォームや高級ブランドの数が増加していることなどが、中古高級品の需要増加にプラスに寄与している。例えば、2020年10月5日、The RealRealはGucciとの提携を発表し、中古のGucci商品を扱うオンラインショップを立ち上げ、高級ファッションのサーキュラリティを促進している。同市場は、2024年から2029年の予測期間中、年平均成長率約10%で成長すると予測されている。

市場セグメンテーション分析:

製品タイプ別:本レポートでは、中古高級品市場を製品タイプ別に、ハンドバッグおよびその他の高級革製品、アパレル、時計、宝飾品、その他の5つのセグメントに分類している。中古高級ハンドバッグとその他の高級革製品は、世界の中古高級市場において最大かつ最も急成長しているセグメントである。その理由は、一流ブランドの中古高級ハンドバッグ&革製品に関連する高い品質、職人技、耐久性、手頃な価格の高級革製品への需要の増加、急速に拡大するeコマース&オンラインプラットフォーム、若い世代における高級品の持続可能性に関する意識の高まり、特に有名ブランドの革製品の高い投資可能性などである。

流通チャネル別:本レポートでは、中古高級品市場を流通チャネル別にオフラインとオンラインの2つのセグメントに分けている。オンラインは世界の高級品市場の最大セグメントであるが、これはソーシャルメディアの普及率の増加、デジタル化、より幅広い中古高級品を便利に提供するオンラインプラットフォーム、消費者のテクノロジーへの依存度の上昇、中古高級品の購入と販売のためのオンラインピアツーピアファッション再販プラットフォームの出現によるものである。COVID-19が始まると、より多くの人々が、自宅にいながらにして簡単に高級品を売買できる再販市場のインターネット・プラットフォームに接続できる利便性に歓喜した。

地域別本レポートは、ヨーロッパ、北米、アジア太平洋地域、その他の地域という地域別に、中古高級品市場に関する洞察を提供している。ヨーロッパは世界の中古高級品市場において最大の地域であるが、これは高級ファッションにおける豊かな伝統、ヨーロッパ人の間に広まった再販商品の経済的利点に対する認識、急速な都市化、拡大するオンライン再販部門、ファッションアパレルから化粧品に至るまで複数の高級小売ブランドの存在感の増大によるものである。フランスは欧州の中古高級品市場において支配的な地位を占めているが、これは、かなりの高所得人口、中古高級品に対する需要の高まり、中古高級品の売買を普及させるためにオンライン再販高級品プラットフォームと提携するフランスを拠点とする高級ブランドの増加によるものである。

アジア太平洋地域は、世界の中古高級品市場において最も急成長している地域であり、その原動力となっているのは、大規模な消費者基盤、ソーシャルメディア・プラットフォーム上で倹約のコンセプトを支持するソーシャルメディア・インフルエンサーやセレブリティの増加、持続可能性と循環経済に対する消費者の態度の進化、eコマース部門の拡大、費用対効果の高い中古高級品を購入する傾向の高まりである。中国の中古高級品市場は、複数のブランドや中古高級品オンライン取引プラットフォームがエコシステムの一部となり、進化している。2021年現在、Z世代とY世代が中国の中古高級品市場の最大の消費者層を占めているが、その主な理由は、彼らにとって中古高級アクセサリーは持続可能性とコスト効率に相当するからである。

市場ダイナミクス:

成長の原動力:世界の中古高級品市場は、富裕層(HNWI)の増加、ミレニアル世代とZ世代の需要の高まり、急速な都市化、オンラインレコメンデーションの拡大、希少品やヴィンテージ品へのアクセスの増加などの要因により、ここ数年で急速に成長している。Eコマース再販部門とオンライン・ファッション再販市場の急成長は、様々な中古高級品、認証・物流サービス、ユーザーフレンドリーなインターフェースを提供するオンライン再販プラットフォームを通じた中古高級アクセサリーの需要増加にプラスに寄与しており、オンライン再販プラットフォームは中古高級品の買い手と売り手の双方にとって便利で魅力的な選択肢となっている。

課題:しかし、市場の成長は、偽造品の存在など様々な課題によってマイナスの影響を受けるだろう。模倣品の増加は、市場シェアの低下と正規販売者の収益損失、高級ブランドの真正性と価値に対する消費者の信頼と信用の低下、中古高級品市場における大半の高級ブランドが提供するブランド価値と差別化の毀損をもたらし、企業が市場におけるプレミアムなポジショニングを維持することを困難にする。

動向:人工知能(AI)とデータ分析の統合、ソーシャルメディア普及率の上昇、中古品の受け入れ拡大、中古市場に参入する高級ブランドの増加、持続可能性と環境への好影響、デジタルドレッシングの台頭などにより、市場は予測期間中に速いペースで成長すると予測される。インターネットの普及率の上昇、中古高級品の宣伝・広告のためのデジタル・ソーシャルメディア・プラットフォームの利用の増加、中古高級品を購入・着用するプロセスを正常化するために、自分の発見やスタイリングのヒントを共有することによって、倹約の概念を促進するインフルエンサーやファッション愛好家の数の増加は、高級品再販市場が提供する高品質の中古高級品の認知度向上にプラスに寄与している。さらに、現代の消費者は、自分の購買習慣とその選択が持つ倫理的な意味合いをより意識するようになっており、中古の高級品を手に入れることは、持続可能な消費の考え方や、循環型経済のコンセプトを支持する原則に合致している。したがって、高級品消費者が購入の倫理的意味合いをより意識するようになったことで、中古高級品市場は今後数年間、急速なペースで加速し続けるだろう。

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

COVID-19は、生産性の低下、人命の損失、事業の閉鎖、工場や組織の閉鎖、オンラインによる労働形態への移行など、世界に多くの変化をもたらした。COVID-19の大流行は、家計の可処分所得の減少、死亡者数の増加、失業率の上昇、食料品、個人防護具、医療用品などの必需品の価格高騰をもたらし、多くの個人に経済的な不安感と経済的困難をもたらし、その結果、中古の高級品を含む高価な非必需品や贅沢品の購入に対する人々の態度に否定的な変化をもたらした。また、COVID-19パンデミックの間、旅行が制限され、多くの人が集まる場所が閉鎖され、ファッション・イベントが中止されたため、自分の業績、富、社会的地位、独自のスタイル・センスや個性的なファッションの象徴として、これらのアイテムを誇示し、披露するために、手頃な中古の高級品に対する高級品消費者の需要が減少した。したがって、COVID-19が世界の中古高級品市場に与えた全体的な影響は、小売店の閉鎖、厳しい外出禁止令のタイミング、旅行制限の強化、消費者支出の減少というマイナスの結果となった。

競争環境:

米国の高級品再販市場は断片化されており、地元の小規模ブティックや小規模委託販売店、消費者の目に触れる機会の少ない個人間取引が主流である。しかし、オンライン高級品再販サイトの拡大が高級品再販セクターを根本的に変え、市場の統合を引き起こしている。

中古高級品市場の主要プレーヤーは以下の通り:

The RealReal, Inc.
ThredUp, Inc.
ファーフェッチ・リミテッド
アリババ・グループ(アイドル・フィッシュ)
Yoogi'sクローゼット(Yoogi's Closet, Inc.
ヴェスティエール・コレクティブ
タイムピース360
ラグジュアリー・クローゼット
Luxepolis Retail Services Pvt Ltd.(Luxepolis.com)
Garderobe
Fashionphile Group, LLC
インセラー

中古ラグジュアリー市場の企業は、自社の能力を補完し、より大きな市場シェアを素早く獲得し、より少ない投資と持続可能な商品で中古市場に進出するために、買収、パートナーシップ、合弁事業、新商品開発への関与を強めている。また、市場の大手企業は、持続可能性と循環型経済へのコミットメントを示すために、オンライン市場のプレーヤーや再販業者と協力し、eコマース機能やオンライン・マーケットプレイスを強化している。例えば、2023年にはFashionphileも新しい拡張現実(AR)機能を立ち上げ、ユーザーが購入前に高級品を自分の環境で視覚化できるようにした。同様に2024年、Vestiaire Collectiveは高級品の真正性を確認するためにブロックチェーン技術を導入し、偽造品への懸念に対処することで市場での地位を強化した。


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに
2.1.1 中古ラグジュアリーの定義
2.1.2 中古ラグジュアリーのメリット

2.2 中古ラグジュアリー市場のセグメンテーション:概要
2.2.1 中古ラグジュアリー市場のセグメンテーション

3.世界市場分析

3.1 世界の中古ラグジュアリー市場:分析

3.1.1 世界の中古ラグジュアリー市場:概要
3.1.2 中古高級品の世界市場:金額別
3.1.3 中古高級品の世界市場:製品タイプ別(ハンドバッグ・その他高級皮革製品、アパレル、時計、宝飾品、その他)
3.1.4 中古高級品の世界市場:流通チャネル別(オフライン、オンライン)
3.1.5 中古高級品の世界市場:性別(男性、女性)
3.1.6 中古高級品の世界市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)

3.2 中古高級品の世界市場製品タイプ別分析

3.2.1 中古高級品の世界市場:製品タイプ別:概要
3.2.2 中古高級ハンドバッグとその他高級革製品の世界市場:金額別
3.2.3 中古高級アパレルの世界市場:金額別
3.2.4 中古高級腕時計の世界市場:金額別
3.2.5 中古高級宝飾品の世界市場:金額別
3.2.6 その他の中古高級品の世界市場:金額別

3.3 世界の中古高級品市場流通チャネル分析

3.3.1 世界の中古ラグジュアリー市場:流通チャネル別:概要
3.3.2 オンライン中古ラグジュアリーの世界市場:金額別
3.3.3 オフライン中古ラグジュアリーの世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 ヨーロッパの中古高級品市場:分析

4.1.1 ヨーロッパの中古高級品市場:概要
4.1.2 中古高級品のヨーロッパ市場:金額別
4.1.3 欧州中古ラグジュアリー市場:製品タイプ別
4.1.4 ヨーロッパの中古高級品市場:地域別
4.1.5 フランスの中古高級品市場:金額別
4.1.6 イギリスの中古高級品市場:金額別
4.1.7 イタリアの中古高級品市場:金額別
4.1.8 ドイツの中古高級品市場:金額別
4.1.9 その他のヨーロッパの中古高級品市場:金額別

4.2 北米の中古高級品市場分析

4.2.1 北米の中古高級品市場:概要
4.2.2 北米の中古高級品市場:金額別
4.2.3 北米の中古高級品市場:地域別
4.2.4 米国の中古高級品市場:金額別
4.2.5 米国の中古高級品市場:流通チャネル別
4.2.6 カナダの中古高級品市場:金額別
4.2.7 メキシコの中古高級品市場:金額別

4.3 アジア太平洋地域の中古高級品市場分析

4.3.1 アジア太平洋地域の中古高級品市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域の中古ラグジュアリー市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域の中古ラグジュアリー市場:地域別
4.3.4 中国の中古ラグジュアリー市場:金額別
4.3.5 中国の中古高級品市場:男女別
4.3.6 日本の中古高級品市場:金額ベース
4.3.7 インドの中古高級品市場:金額別
4.3.8 インドの中古高級品市場:製品タイプ別
4.3.9 その他のアジア太平洋地域の中古高級品市場:金額別

4.4 その他の地域の中古高級品市場分析

4.4.1 世界の中古高級品市場:概要
4.4.2 中古高級品の世界市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19が中古ラグジュアリー市場に与える影響
5.2 COVID-19後の中古高級品市場への影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 富裕層(HNWI)の増加
6.1.2 急速な都市化
6.1.3 オンライン再契約の拡大
6.1.4 ミレニアル世代とZ世代における需要の高まり
6.1.5 希少品やビンテージ品へのアクセスの増加

6.2 課題
6.2.1 偽造品の存在
6.2.2 不確実な品質、詐欺師、巧妙な返品

6.3 市場動向
6.3.1 人工知能(AI)とデータ分析の統合
6.3.2 中古市場に参入する高級ブランドの増加
6.3.3 ソーシャルメディアの普及率の増加
6.3.4 中古品の受け入れ拡大
6.3.5 持続可能性と環境への好影響
6.3.6 デジタル・ドレッシングの台頭

7.競争環境

7.1 世界の中古ラグジュアリー市場競争環境
7.2 中古ラグジュアリーの米国市場シェア
7.3 中古ラグジュアリーの世界市場プレイヤー事業比較

8.企業プロフィール

8.1 The RealReal, Inc.
8.1.1 事業概要
8.1.2 収入源別
8.1.3 事業戦略

8.2 スレッドアップ社
8.2.1 事業概要
8.2.2 収入源別
8.2.3 事業戦略

8.3 ファーフェッチ
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業戦略

8.4 アリババグループ(アイドル・フィッシュ)
8.4.1 事業概要
8.5 ヨージーズ・クローゼット(Yoogi's Closet, Inc.
8.5.1 事業概要

8.6 ベスティアコレクティブ
8.6.1 事業概要

8.7 タイムピース360
8.7.1 事業概要

8.8 ラグジュアリー・クローゼット
8.8.1 事業概要

8.9 Luxepolis Retail Services Pvt Ltd.(ルクセポリス・ドット・コム)
8.9.1 事業概要

8.10 ガーデローブ
8.10.1 事業概要

8.11 Fashionphile Group, LLC
8.11.1 事業概要

8.12 インセラー
8.12.1 事業概要

図表一覧

図1:中古ラグジュアリー市場のセグメンテーション
図2:中古ラグジュアリーの世界市場:金額ベース;2019-2023年(10億米ドル)
図3:中古高級品の世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図4:中古高級品の世界市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図5:中古高級品の世界市場:流通チャネル別; 2023年 (百分率, %)
図6:中古高級品の世界市場:男女別; 2023年 (百分率, %)
図7:中古高級品の世界市場:地域別; 2023年 (百分率, %)
図8:中古高級ハンドバッグとその他高級革製品の世界市場:金額別;2019-2023年(10億米ドル)
図9:中古高級ハンドバッグとその他の高級皮革製品の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図10:中古高級アパレル世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図11:中古高級アパレルの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図12:中古高級腕時計の世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図13:中古高級腕時計の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図14:中古高級宝飾品の世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図15:中古高級宝飾品の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図16:その他の中古高級宝飾品の世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図17:その他の中古高級宝飾品の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図18:オンライン中古高級品の世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図19:オンライン中古ラグジュアリーの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図20:オフライン中古高級品世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図21:オフライン中古高級品世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図22:ヨーロッパの中古高級品市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図23:ヨーロッパの中古高級品市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図24:ヨーロッパの中古高級品市場:製品タイプ別; 2023 (割合, %)
図25:ヨーロッパの中古高級品市場ヨーロッパの中古高級品市場:地域別; 2023年 (百分率, %)
図26:フランスの中古高級品市場フランスの中古高級品市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図27:フランスの中古高級品市場フランスの中古高級品市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図28:イギリスの中古高級品市場イギリスの中古高級品市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図29:イギリスの中古高級品市場イギリスの中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図30:イタリアの中古高級品市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図31:イタリアの中古高級品市場イタリアの中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図32:ドイツの中古高級品市場ドイツの中古高級品市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図33:ドイツの中古高級品市場ドイツの中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図34:その他のヨーロッパの中古高級品市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図35:その他のヨーロッパの中古高級品市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図36:北米の中古高級品市場北米の中古高級品市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図37:北米の中古高級品市場北米の中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図38:北米の中古高級品市場北米の中古高級品市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図39:米国の中古高級品市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図40:米国の中古高級品市場米国の中古高級品市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図41:米国の中古高級品市場米国の中古高級品市場:流通経路別; 2023年 (割合, %)
図42:カナダの中古高級品市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図43:カナダの中古高級品市場カナダの中古高級品市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図44:メキシコの中古高級品市場メキシコの中古高級品市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図45:メキシコの中古高級品市場メキシコの中古高級品市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図46:アジア太平洋地域の中古高級品市場アジア太平洋地域の中古高級品市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図47:アジア太平洋地域の中古高級品市場アジア太平洋地域の中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図48:アジア太平洋地域の中古高級品市場アジア太平洋地域の中古高級品市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図49:中国の中古高級品市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図50:中国の中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図51:中国の中古高級品市場中国の中古高級品市場:男女別; 2023年 (割合, %)
図52:日本の中古高級品市場日本の中古高級品市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図53:日本の中古高級品市場日本の中古高級品市場:金額ベース; 2024-2029 (億米ドル)
図54:インドの中古高級品市場インドの中古高級品市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図55:インドの中古高級品市場インドの中古高級品市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図56:インドの中古高級品市場インドの中古高級品市場:製品タイプ別; 2023 (割合, %)
図57:インドの中古高級品市場その他のアジア太平洋地域の中古高級品市場:金額; 2019-2023 (億米ドル)
図58:その他のアジア太平洋地域の中古高級品市場アジア太平洋地域のその他の中古高級品市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図59:その他の世界の中古高級品市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図60:その他の世界の中古高級品市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図61:世界の富裕層人口;2018年~2023年(百万人)
図62:世界の富裕層人口世界の富裕層資産;2018年~2023年(1兆米ドル)
図63:総人口に占める都市人口の世界シェア;2016年、2021年、2050年(百分率, %)
図64:米国の電子商取引再販量;2022年~2026年(10億米ドルおよび比率、%)
図65:人工知能の世界市場規模;2021年~2025年(10億米ドル)
図66:米国におけるオンライン再販プログラム参加ファッションブランド数;2019年~2024年(単位)
図67:米国の中古ラグジュアリープレイヤーの市場シェア;2023年 (割合, %)
表1:世界の中古ラグジュアリー市場プレイヤー:事業比較;2023年
図 68:The RealReal Inc.出所別売上高; 2023 (パーセント, %)
図 69:ThredUp, Inc.出所別収益; 2023 (パーセント, %)

 

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Summary

Secondhand luxury market refers to the market for pre-owned or used luxury goods, where consumers buy and sell pre-owned designer items, with secondary market sellers entrusting their goods to a consignment store or attempting to sell their items directly to buyers at a discount on secondhand resale websites. Due to the ever-growing awareness of fast-fashion and the issue of sustainability in the fashion industry, many consumers are shifting their focus to pre-owned luxury. The global secondhand luxury market value stood at US$34.39 billion in 2023, and is expected to reach US$60.55 billion by 2029.

Global secondhand luxury market demonstrated a consistent growth, primarily driven by young consumers. The changing consumer buying patterns and habits are bringing about a shift in the conventional methods of shopping, especially in the luxury fashion market. Increasing wealth of high-net-worth individuals (HNWIs), growing awareness about fast fashion, urbanized population opting for high-end fashion accessories, rising issues of suatainability in fashion, increasing popularity of limited capsule collection and fashion drops, and rapid growth of the e-commerce resale sector and online fashion resale marketplace has been positively contributing to an increase in demand for secondhand luxury. Moreover, diminishing stigma of using pre-owned products, rising demand of affordable pre-owned luxury goods among millennials & Gen Z, and growing number of online resales platforms and luxury brands entering into stratergic partnerships to improve the reputation of secondhand products, etc., have been positively contributing towards increased demand for pre-owned luxury products. For instance, on October 05, 2020, The RealReal announced company’s partnership with Gucci to launch an online shop featuring pre-loved Gucci items and promote circularity for luxury fashion. The market is anticipated to grow at a CAGR of approx. 10% during the forecasted period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Product Type: The report provides the bifurcation of the secondhand luxury market into five segments based on product type: handbags and other luxury leather goods, apparel, watches, jewelry, and others. Secondhand luxury handbags and other luxury leather goods is both the largest and the fastest growing segment of global secondhand luxury market owing to high quality, craftsmanship, and durability associated with secondhand luxury handbags & leather goods from prestigious brands, increasing demand for affordable high-end leather products, rapidly expanding e-commerce & online platforms, growing awareness about the sustainability of luxury products among younger generations, and high investment potential of leather goods, particularly from renowned brands.

By Distribution Channel: The report provides the bifurcation of the secondhand luxury market into two segments on the basis of distribution channel: offline and online. Online is the largest segment of global luxury market owing to increasing social media penetration, digitalization, online platforms providing wider range of secondhand luxury goods conveniently, rising consumer dependence on technology, and emergence of online, peer-to-peer fashion resale platforms for purchasing and selling of used luxury products. Even before the pandemic, growing interest in sustainability and the circular economy fueled momentum in the brand of grassroots-driven ecommerce; once COVID-19 began, more and more people rejoiced at the convenience of connecting to the internet platform of resale marketplace where they could easily buy and sell their lux products from the comfort of their own homes.

By Region: The report provides insight into secondhand luxury market based on the regions namely, Europe, North America, Asia Pacific, and rest of the world. Europe is the largest region of global secondhand luxury market owing to rich heritage in luxury fashion, widespread awareness among Europeans of economic advantages of re-selling goods, rapid urbanization, expanding online recommence sector, and increased presence of several luxury retail brands ranging from fashion apparel to cosmetics. France held the dominant position within Europe secondhand luxury market, owing to a sizable high-income population, growing demand for pre-owned luxury goods, and increasing number of France based luxury brands associating with online resale luxury platforms to popularize buying and selling of pre-owned luxury items.

Asia Pacific in the fastest growing region of global secondhand luxury market, driven by large consumer base, increasing number of social media influencers and celebrities endorsing the concept of thrifting on social media platforms, evolving consumer attitudes towards sustainability & circular economy, expanding e-commerce sector and rising trend of purchasing cost effective pre-owned luxury goods. China’s secondhand luxury market is evolving with several brands and secondhand luxury online trading platforms, becoming a part of the ecosystem. As of 2021, Gen Z and Gen Y accounted for the largest consumer base of secondhand luxury market in China, mainly because pre-owned luxury accessories to them were equivalent to sustainability and cost efficiency.

Market Dynamics:

Growth Drivers: The global secondhand luxury market has been rapidly growing over the past few years, due to factors such as increasing wealth and number of high-net-worth individuals (HNWIs), rising demand among millennials and gen Z, rapid urbanization, expanding online recommence, increased access to rare and vintage items, etc. The rapid growth of the e-commerce resale sector and online fashion resale marketplace has been positively contributing to an increase in demand for secondhand luxury accessories via online resale platforms that offer a variety of preowned luxury items, authentication and logistic services, and user-friendly interfaces, making online resale platforms a convenient and appealing option for both buyers and sellers of preowned luxury items, and resulting in an increased availability and accessibility of secondhand luxury through online platforms to a wider audience.

Challenges: However, the market growth would be negatively impacted by various challenges such as presence of counterfeit products. Increased presence of counterfeit products results in reduced market share and revenue loss of genuine sellers, fall in consumer confidence and trust in the authenticity and value of luxury brands, and damage of brand value and differentiation provided by majority of luxury brands in the second hand luxury market, making it challenging for companies to maintain their premium positioning in the market.

Trends: The market is projected to grow at a fast pace during the forecasted period, due to integration of artificial Intelligence (AI) and data analytics, increasing social media penetration, growing acceptance of pre-owned goods, increasing number of luxury brands entering the secondhand market, positive impact on sustainability and environment, rise in digital dressing, etc. Rising internet penetration, increased use of digital and social media platforms for promotion and advertisement of second hand luxury products, and an increase in the number of influencers and fashion enthusiasts promoting the concept of thrifting by sharing their finds and styling tips to normalize the process of buying and wearing pre-owned luxury items have been positively contributing towards increased awareness of high quality second hand luxury products offered by luxury resale marketplaces. Furthermore, modern consumers are becoming more conscious of their buying habits and the ethical implications of their choices, and acquiring pre-owned luxury goods aligns with the idea of sustainable consumption and the principles of supporting the concept of circular economy. Therefore, with the luxury consumers becoming more aware of the ethical implications of their purchases, the second hand luxury market will continue to accelerate at a rapid pace in the coming years.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

COVID-19 brought in many changes in the world in terms of reduced productivity, loss of life, business closures, closing down of factories and organizations, and shift to an online mode of work. COVID-19 pandemic resulted in reduced household disposable income, increase in the number of fatalities, rise in unemployment and surge in prices of necessity goods like food, personal protective equipment, medical supplies, etc., creating a sense of economic uncertainty & financial hardships for many individuals, and resulting in a negative shift in people’s attitudes towards the purchase of pricy non-essentials & luxury goods, including secondhand luxury goods. Also, curtailment of travel, closure of numerous public gathering places and cancellation of fashion events, during the COVID-19 pandemic resulted in reduced luxury consumer demand for affordable secondhand luxury items to flaunt and showcase these items as a symbol of one’s achievements, wealth, social status, and unique sense of style and personalized fashion. Therefore, the overall impact of COVID-19 on global secondhand luxury market was negative as a result of closure of retail stores, strict curfew timing, increasing travel restrictions, and reduced consumer spending.

Competitive Landscape:

The US luxury resale market is fragmented, dominated by small local boutiques, smaller consignment shops, and person-to-person transactions with little consumer reach. However, the expanding number of online luxury resale sites has been fundamentally altering the luxury resale sector, causing the market to consolidate.

The key players of the secondhand luxury market are:

The RealReal, Inc.
ThredUp, Inc.
Farfetch Limited
Alibaba Group (Idle Fish)
Yoogi's Closet, Inc.
Vestiaire Collective
Timepiece360
The Luxury Closet
Luxepolis Retail Services Pvt Ltd. (Luxepolis.com)
Garderobe
Fashionphile Group, LLC
Inseller

Companies in the secondhand luxury market are increasingly engaging in acquisitions, partnerships, joint ventures, and new product development to compliment company’s own capabilities, quickly gain access to larger market share and expand into the secondhand market with less investments and more sustainable products. The major players in the market are also collaborating with online market players and resale companies to enhance their e-commerce capabilities and online marketplace to show commitment to sustainability and circular economy. For instance, For instance, in 2023, Fashionphile also launched a new augmented reality (AR) feature, enabling users to visualize luxury products in their environment before purchasing. Similarly, in 2024, Vestiaire Collective introduced blockchain technology to verify the authenticity of high-end products, strengthening its position in the market by addressing concerns about counterfeit goods.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction
2.1.1 Definition of Secondhand Luxury
2.1.2 Benefits of Secondhand Luxury

2.2 Secondhand Luxury Market Segmentation: An Overview
2.2.1 Secondhand Luxury Market Segmentation

3. Global Market Analysis

3.1 Global Secondhand Luxury Market: An Analysis

3.1.1 Global Secondhand Luxury Market: An Overview
3.1.2 Global Secondhand Luxury Market by Value
3.1.3 Global Secondhand Luxury Market by Product Type (Handbags And Other Luxury Leather Goods, Apparel, Watches, Jewelry, and Others)
3.1.4 Global Secondhand Luxury Market by Distribution Channel (Offline and Online)
3.1.5 Global Secondhand Luxury Market by Gender (Male and Female)
3.1.6 Global Secondhand Luxury Market by Region (North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World)

3.2 Global Secondhand Luxury Market: Product Type Analysis

3.2.1 Global Secondhand Luxury Market by Product Type: An Overview
3.2.2 Global Secondhand Luxury Handbags and Other Luxury Leather Goods Market by Value
3.2.3 Global Secondhand Luxury Apparel Market by Value
3.2.4 Global Secondhand Luxury Watches Market by Value
3.2.5 Global Secondhand Luxury Jewelry Market by Value
3.2.6 Global Others Secondhand Luxury Market by Value

3.3 Global Secondhand Luxury Market: Distribution Channel Analysis

3.3.1 Global Secondhand Luxury Market by Distribution Channel: An Overview
3.3.2 Global Online Secondhand Luxury Market by Value
3.3.3 Global Offline Secondhand Luxury Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 Europe Secondhand Luxury Market: An Analysis

4.1.1 Europe Secondhand Luxury Market: An Overview
4.1.2 Europe Secondhand Luxury Market by Value
4.1.3 Europe Secondhand Luxury Market by Product Type
4.1.4 Europe Secondhand Luxury Market by Region
4.1.5 France Secondhand Luxury Market by Value
4.1.6 UK Secondhand Luxury Market by Value
4.1.7 Italy Secondhand Luxury Market by Value
4.1.8 Germany Secondhand Luxury Market by Value
4.1.9 Rest of the Europe Secondhand Luxury Market by Value

4.2 North America Secondhand Luxury Market: An Analysis

4.2.1 North America Secondhand Luxury Market: An Overview
4.2.2 North America Secondhand Luxury Market by Value
4.2.3 North America Secondhand Luxury Market by Region
4.2.4 The US Secondhand Luxury Market by Value
4.2.5 The US Secondhand Luxury Market by Distribution Channel
4.2.6 Canada Secondhand Luxury Market by Value
4.2.7 Mexico Secondhand Luxury Market by Value

4.3 Asia Pacific Secondhand Luxury Market: An Analysis

4.3.1 Asia Pacific Secondhand Luxury Market: An Overview
4.3.2 Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value
4.3.3 Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Region
4.3.4 China Secondhand Luxury Market by Value
4.3.5 China Secondhand Luxury Market by Gender
4.3.6 Japan Secondhand Luxury Market by Value
4.3.7 India Secondhand Luxury Market by Value
4.3.8 India Secondhand Luxury Market by Product Type
4.3.9 Rest of Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value

4.4 Rest of the World Secondhand Luxury Market: An Analysis

4.4.1 Rest of the World Secondhand Luxury Market: An Overview
4.4.2 Rest of the World Secondhand Luxury Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19 on Secondhand Luxury Market
5.2 Post COVID-19 Impact on Secondhand Luxury Market

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Increasing Wealth and Number of High-Net-Worth Individuals (HNWIs)
6.1.2 Rapid Urbanization
6.1.3 Expanding Online Re-commence
6.1.4 Rising Demand among Millennials and Gen Z
6.1.5 Increased Access to Rare and Vintage Items

6.2 Challenges
6.2.1 Presence of Counterfeit Products
6.2.2 Uncertain Quality, Scammers, And Tricky Returns

6.3 Market Trends
6.3.1 Integration of Artificial Intelligence (AI) and Data Analytics
6.3.2 Increasing Number Of Luxury Brands Entering The Secondhand Market
6.3.3 Increasing Social Media Penetration
6.3.4 Growing Acceptance of Pre-Owned Goods
6.3.5 Positive Impact On Sustainability And Environment
6.3.6 Rise in Digital Dressing

7. Competitive Landscape

7.1 Global Secondhand Luxury Market: Competitive Landscape
7.2 The US Secondhand Luxury Players by Market Share
7.3 Global Secondhand Luxury Market Players: Business Comparison

8. Company Profiles

8.1 The RealReal, Inc.
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Revenue By Source
8.1.3 Business Strategy

8.2 ThredUp, Inc
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Revenue By Source
8.2.3 Business Strategy

8.3 Farfetch Limited
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Business Strategy

8.4 Alibaba Group (Idle Fish)
8.4.1 Business Overview
8.5 Yoogi's Closet, Inc.
8.5.1 Business Overview

8.6 Vestiaire Collective
8.6.1 Business Overview

8.7 Timepiece360
8.7.1 Business Overview

8.8 The Luxury Closet
8.8.1 Business Overview

8.9 Luxepolis Retail Services Pvt Ltd. (Luxepolis.com)
8.9.1 Business Overview

8.10 Garderobe
8.10.1 Business Overview

8.11 Fashionphile Group, LLC
8.11.1 Business Overview

8.12 Inseller
8.12.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Secondhand Luxury Market Segmentation
Figure 2: Global Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 3: Global Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 4: Global Secondhand Luxury Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 5: Global Secondhand Luxury Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Secondhand Luxury Market by Gender; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: Global Secondhand Luxury Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: Global Secondhand Luxury Handbags and Other Luxury Leather Goods Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 9: Global Secondhand Luxury Handbags and Other Luxury Leather Goods by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 10: Global Secondhand Luxury Apparel Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 11: Global Secondhand Luxury Apparel Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: Global Secondhand Luxury Watches Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 13: Global Secondhand Luxury Watches Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: Global Secondhand Luxury Jewelry Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 15: Global Secondhand Luxury Jewelry Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 16: Global Others Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 17: Global Others Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 18: Global Online Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 19: Global Online Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 20: Global Offline Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 21: Global Offline Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 22: Europe Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 23: Europe Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: Europe Secondhand Luxury Market by Product type; 2023 (Percentage, %)
Figure 25: Europe Secondhand Luxury Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 26: France Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 27: France Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: UK Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 29: UK Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 30: Italy Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 31: Italy Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 32: Germany Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 33: Germany Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 34: Rest of the Europe Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 35: Rest of the Europe Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 36: North America Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 37: North America Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 38: North America Secondhand Luxury Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 39: The US Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 40: The US Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 41: The US Secondhand Luxury Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 42: Canada Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 43: Canada Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 44: Mexico Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 45: Mexico Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 46: Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 47: Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 48: Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 49: China Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 50: China Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 51: China Secondhand Luxury Market by Gender; 2023 (Percentage, %)
Figure 52: Japan Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 53: Japan Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 54: India Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 55: India Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 56: India Secondhand Luxury Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 57: Rest of Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 58: Rest of Asia Pacific Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 59: Rest of the World Secondhand Luxury Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 60: Rest of the World Secondhand Luxury Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 61: Global Population of High-Net-Worth Individuals; 2018-2023 (Million)
Figure 62: Global Wealth of High-Net-Worth Individuals; 2018-2023 (US$ Trillion)
Figure 63: Global Share of Urban Population in Total Population; 2016, 2021 & 2050 (Percentage, %)
Figure 64: The US E-commerce Resale Volume; 2022-2026 (US$ Billion and Percentage, %)
Figure 65: Global Artificial Intelligence Market Size; 2021–2025 (US$ Billion)
Figure 66: The Number Of Fashion Brands Participating In Online Resale Programs In The US; 2019-2024 (Unit)
Figure 67: The US Secondhand Luxury Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Global Secondhand Luxury Market Players: Business Comparison; 2023
Figure 68: The RealReal Inc. Revenue by Source; 2023 (Percentage, %)
Figure 69: ThredUp, Inc. Revenue by Source; 2023 (Percentage, %)

 

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