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デンマークの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Denmark E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

デンマークの電子商取引市場は、2022年から2027年の間にCAGR9.2%を記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加などが要因となっ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

デンマークの電子商取引市場は、2022年から2027年の間にCAGR9.2%を記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加などが要因となっています。

主なハイライト
デンマークは、Eコマースの成長に適した国です。世界銀行は、この地域を「ビジネスを展開するのに最適な国」のトップ5に位置づけています。国際的な企業は、デンマークの電子商取引のロジスティクスと決済を容易に理解し、この地域にビジネスを展開しています。さらに、デンマークの電子商取引全体のうち、国境を越えた取引がほぼ4分の1を占めており、国際的な商人にとって魅力的な提案となっています。
ソーシャルコマースを通じてデンマークの潜在顧客にアクセスするため、この地域の多くの大手市場関係者はフェイスブックを通じたデジタル広告を利用しています。Hootsuiteによると、Facebookの潜在的な広告リーチの全人口に対する割合は61.8%です。
さらに、この地域のインターネットとスマートフォンの高い普及率が、Eコマース市場への道を開いています。EUROSTATによると、同地域では人口の99%がインターネットにアクセスできる。
さらに、ブラックフライデーは、デンマークのオンラインショッピングカレンダーの重要な日として定着しています。デンマーク人は、11月の最終週を中心とした1週間にわたるセールで大幅な値引きを期待しており、このイベントは同国では「ブラック・ウィーク」とも呼ばれています。ブラックフライデーは、この地域のeコマース事業者にとって大きな収益機会となっています。
しかし、電子商取引やオンラインショッピングの決済における不正行為の増加は、この地域の市場成長の妨げとなる可能性があります。StatBank Denmarkの報告によると、デンマークの決済カードで報告された電子商取引における不正は、2021年第1四半期に2,969件、第4四半期には3,492件に増加したとのことです。デンマークでは国民のほとんどが電子商取引での支払い方法としてカード決済を利用しているため、不正行為が増加すると電子商取引でのカード利用が制限される可能性があります。
COVID-19の大流行により、同地域ではオンラインショッピングが増加しました。COVID-19が流行している間、デンマークではCOVID-19ウイルスの蔓延を防ぐために消費者が家にいたため、売上の増加はeコマースのすべてのカテゴリーで見られました。さらに、COVID-19の影響で多くの企業がオンライン化を進め、オンライン上での存在感を高めました。これは、B2BとB2Cの両方に当てはまります。


主な市場動向

カード決済の普及が電子商取引市場を後押しする見通し


デンマークのカード・決済市場は発展途上であり、継続的に成長しています。デンマーク人はカード決済を多用する国民です。その結果、総支払額に占める現金決済の割合は一貫して低下しています。小売業者による決済カードの受け入れ拡大、電子商取引、非接触型技術の出現により、電子決済の利用が加速しています。
デンマークのオンライン決済はカードベースで、オンラインショッピングで最も好まれる選択肢となっています。海外の加盟店は、できるだけ多くの消費者にリーチし、この地域の市場シェアを拡大するために、包括的なカード決済機能を提供しています。
デンマークの支払い形態はカードが主流です。Visaと提携したDankortデビットカードが最も人気があります。HootSuiteによると、この地域におけるクレジットカードの普及率は44.7%、デビットカードの普及率は97.4%で、これは主に、利用者が無料で使える国内銀行ベースのカード制度「Dankort」によるものである。このカードは一般的にVisaとの共同ブランドで、国際的な決済機能を提供している。国民的デビットカードであるDankortは、デンマークの小売店での取引において現金と同じくらい人気があります。
銀行口座を持つ人口が100%であり、非接触型決済の採用が進んでいることから、今後数年間はカード決済が現金決済をさらに置き換えると予想されます。さらに、EUROSTATによると、この地域はオンラインで商品やサービスを購入するユーザーの割合が高く、2017年の82%から2021年には91%に増加しました。カード決済システムの利便性が向上していることから、電子買い物客と電子商取引市場は予測期間中にさらに成長すると予想されます。
Danmarks Nationalbankによると、2021年第1四半期におけるデンマークの決済カードによる取引総額は145,929百万DKKであった。共同ブランドのDankortデビットカードが100,940 DKK millionと最も高い金額を生み出し、次いでインターナショナルデビットカードが34,515 DKK millionとなりました。さらに、この合計額は2021年第4四半期に193,921百万DKKに増加しました。カード決済の採用が増加していることは、予測期間において電子商取引市場をさらに牽引することが予想されます。


ファッション・アパレル分野が最大の市場シェアを占め、さらに大幅なCAGRで成長すると予想される


ファッション分野は、デンマークのEコマースで最も人気のある購入分野であり、「衣料、靴、宝飾品」が第1位となっています。これは、売上高と購入量の両方に当てはまります。これは、この地域のオンラインファッション小売業者の人気が高いためで、最も人気のあるウェブサイトは、ファッション小売業者企業です。
ドイツの大手衣料品店Zalandoは、デンマークで有名な市場参加者です。同社は2021年にデンマーク市場で中古品サービス「Zircle」を開始し、同地域の衣類や靴の販売をさらに押し上げ、デンマークにおけるファッション・アパレル分野の需要を拡大させた。
ファッション・アパレル製品の需要が高まる中、同地域では市場シェアを獲得するために新たなプレーヤーが台頭しています。そのようなプレイヤーのひとつが、オンライン・プラットフォーム「The Founded」です。The Foundedは、デンマークのファッション企業Bestseller Groupによって創設されました。The Foundedは、Jack & Jones、Only、Vero Modaなどの衣料品を含む複数のファッションブランドの販売を提供しています。The Foundedは、同社が以前運営していたBestseller.comのオンラインストアに代わるものである。
ストリーミングサービスやFacebook、Instagram、Spotify、YouTubeなどの各種ソーシャルメディアは、主に若い消費者向けのファッション関連の広告として人気が高まっています。同国はインターネットの普及率が高いため、広告の売上への転換率が格段に高く、同国におけるファッション関連商品の売上を伸ばしている。
デンマーク統計局の発表によると、デンマークにおける衣料品の販売回転数は2021年第1四半期に2,403百万DKKであり、2021年第3四半期には5,203百万DKKに増加した。衣料品の販売回転率の上昇は、予測期間中、同地域のファッション分野の需要をさらに押し上げると予想されます。


競合他社の状況

デンマークのeコマース市場は適度に断片化されています。主な主要プレーヤーは、Zalando.dk、Elgiganten.dk、Bilka.dk、Apple、Harald Nyborgなどです。これらの大手企業は、この地域のオンライン販売のかなりの割合を占めており、より多くの市場シェアを獲得するために、パートナーシップや製品のイノベーションに積極的に参加しています。


2022年2月 - 総合物流企業であるデンマークのA.P. Moller - Maerskは、米国に拠点を置く大手ファースト、ミドル、ラストマイル、および国境通過ソリューションプロバイダーの一つであるPilot Freight Servicesを16億8000万ドルで買収し、物流センター、ハブ、ステーションなど米国内に約150拠点を持つ顧客へのサポートを拡張すると発表した。
2021年10月 - Booztは、顧客が中古のファッションやライフスタイル製品を買い物したり販売したりするための無料かつシームレスなオプションを開始した。新しいReBooztオプションにより、消費者は数回のクリックと手数料なしで、中古のBooztアイテムを迅速に販売および購入することができます。ファッションおよびライフスタイル製品の寿命を延ばす機会を提供することは、北欧で責任ある電子商取引のリーディングカンパニーとなるための、自然な次のステップです。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of Card Payments is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Rising Online Shopping Penetration
5.2 Market Challenges
5.2.1 Fraud with Payment Cards in E-commerce
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Denmark (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Denmark (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Denmark (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Denmark in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando.dk
7.1.2 Elgiganten.dk
7.1.3 Bilka.dk
7.1.4 Apple Inc.
7.1.5 Harald Nyborg
7.1.6 H&M
7.1.7 Boozt
7.1.8 Komplett.dk
7.1.9 Proshops
7.1.10 T. Hansen Gruppen A/S

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Denmark e-commerce market is expected to register a CAGR of 9.2% during the period 2022-2027. The market is primarily driven by advanced infrastructure, high internet penetration, and a growing number of card-based payments system among others.

Key Highlights
Denmark is well-positioned for ongoing e-commerce growth. The region is ranked as one of the top five countries to do business with by the World Bank. International merchants find Danish e-commerce logistics and payments easy to get to grips with and are setting up their businesses in the region. Moreover, cross-border transactions take almost a quarter of total e-commerce in Denmark, making the country an attractive proposition for international merchants.
To access potential Danish customers via social commerce, many major market players in the region are using digital advertising via Facebook, and the shoppable platform has by far the highest reach among social media users in Denmark. As per Hootsuite, Facebook's potential advertising reach percentage of the total population is 61.8%.
Furthermore, high internet and smartphone penetration in the region is paving the way for the e-commerce market. As per EUROSTAT, 99% of the population has access to the internet in the area.
Moreover, Black Friday has taken root as a key date in the Danish online shopping calendar. Danes expect good discounts over a week-long period sale around the last week of November, with the event also being dubbed ‘Black Week’ in the country. Black Friday is a huge revenue opportunity for e-commerce businesses in the region.
However, increasing fraud in payments for e-commerce or online shopping can hamper the growth of the market in the region. As reported by StatBank Denmark, fraud reported in Danish payments cards in e-commerce was 2,969 in Q1 2021, and it increased to 3,492 in Q4 2021. Since most of the population in Denmark uses card payments as a preferred payment method for e-commerce purchases, increasing fraud can limit the card usage in e-commerce purchases.
The COVID-19 pandemic increased online shopping in the region. The increase in sales was present across all categories of e-commerce as consumers stayed at home during the COVID-19 outbreak to help prevent the spread of the COVID-19 virus in Denmark. Moreover, many companies have gone online or enhanced their presence online due to the Covid-19; this goes both for B2B and B2C.


Key Market Trends

Rising Adoption of Card Payments is Expected to Boost the E-commerce Market


The Danish cards and payments market is well developed and continuously growing, with Danes being prolific users of card payments. Consequently, the share of cash payments within total payment volume has consistently declined. Growing acceptance of payment cards by retailers, e-commerce, and the advent of contactless technology has resulted in accelerated use of electronic payments.
Online payments in Denmark are card-based and are the most preferred option for online shopping. Overseas merchants offer comprehensive card payment functionalities to reach as many consumers as possible and gain market share in the region.
The Danish payment mix is dominated by cards. Dankort debit cards co-branded with Visa are the most popular. As per HootSuite, credit card penetration in the region with 44.7%, while debit card penetration is 97.4%, mainly due to Dankort, the domestic bank-based card scheme that is free of charge for users. The card is commonly co-branded with Visa, offering international payment capabilities. The Dankort, the national debit card, is just as popular as cash for retail transactions in Denmark.
With a 100% banked population and growing adoption of contactless payments, card payments are anticipated to displace cash transactions over the coming years further. Moreover, as per EUROSTAT, the region has a high percentage of users who bought online goods and services, which increased from 82% in 2017 to 91% in 2021. With the increasing convenience of the card payments system, the e-shoppers and e-commerce market is expected to grow further over the forecast period.
As per Danmarks Nationalbank, the total value of transactions with Danish payments cards in Q1 2021 was 145,929 DKK million. Co-branded Dankort debit card generated the highest value of 100,940 DKK million, followed by the International debit card with 34,515 DKK million. Furthermore, this total value increased to 193,921 DKK million in Q4 2021. The rising adoption of card payments is further expected to drive the e-commerce market over the forecast period.


Fashion and Apparel Segment Accounted for the Largest Market Share and is Further Expected to Grow at a Significant CAGR


The fashion segment is Denmark's most popular e-commerce purchase, with "Clothing, footwear, and jewelry" being the number one category. This applies to both sales revenues and the volume of purchases. This is evident because of the popularity of online fashion retailers in the region, where the most popular websites are fashion retailer companies.
The German clothing giant Zalando is a famous market participant in Denmark. The company launched its second-hand service Zircle on the Danish market in 2021, which further boosted the sales of clothing and footwear in the region, growing the demand for the fashion and apparel segment in Denmark.
With the increasing demand for fashion and apparel products, new players are emerging in the region to gain market share. One such player is the online platform The Founded. The Founded was created by the Danish fashion company Bestseller Group. The Founded offers sales of several fashion brands, including clothing from Jack & Jones, Only, and Vero Moda. The Founded replaces the company’s former online store Bestseller.com.
Streaming services and various social media platforms like Facebook, Instagram, Spotify, and YouTube are becoming increasingly popular for fashion-related advertisements, mainly aimed toward younger consumers. Since the country has high internet penetration, the advertisement conversion into sales is significantly higher, increasing the sales of fashion-related products in the country.
As per Statistics Denmark, sales turnover of clothing in Denmark was 2,403 DKK million in the first quarter of 2021, which increased to 5,203 DKK million in the third quarter of 2021. The rise in sales turnover of clothes is further expected to boost the demand for the fashion segment in the region over the forecast period.


Competitive Landscape

Denmark's e-commerce market is moderately fragmented in nature. Key major players include Zalando.dk, Elgiganten.dk, Bilka.dk, Apple and Harald Nyborg. These major players account for a considerable percentage of online sales in the region and are actively participating in partnerships and product innovations to gain more market share.


February 2022 - Denmark’s A.P. Moller - Maersk, an integrated logistics company, announced the acquisition of Pilot Freight Services, one of the leading US-based first, middle and last mile, as well as border crossing solutions providers, for USD 1.68 billion to extend its support to customers with around 150 locations in the US, including distribution centers, hubs, and stations.
October 2021 - Boozt launched a free and seamless option for customers to shop and sell pre-owned fashion and lifestyle products. With the new ReBoozt option, consumers can quickly sell and buy pre-owned Boozt items with a few clicks and no fees. The opportunity to extend the lifetime of fashion and lifestyle items is a natural next step in the company’s journey to becoming the leading responsible e-commerce company in the Nordics.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of Card Payments is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Rising Online Shopping Penetration
5.2 Market Challenges
5.2.1 Fraud with Payment Cards in E-commerce
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Denmark (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Denmark (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Denmark (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Denmark in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando.dk
7.1.2 Elgiganten.dk
7.1.3 Bilka.dk
7.1.4 Apple Inc.
7.1.5 Harald Nyborg
7.1.6 H&M
7.1.7 Boozt
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