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腕時計市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Watch Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

時計市場は、2020年には618.5億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には4.10%のCAGRを記録しました。 COVID-19のパンデミックを考慮して、スマートウォッチ企業は個人のCOVID-19の初期症状を検出する製品を... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

時計市場は、2020年には618.5億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には4.10%のCAGRを記録しました。

COVID-19のパンデミックを考慮して、スマートウォッチ企業は個人のCOVID-19の初期症状を検出する製品をアップグレードして発売しています。例えば、2020年9月、Apple Inc.は、インフルエンザやCOVID-19などの呼吸器系疾患の初期症状を検知するため、心拍数センサーや血中酸素センサーなどの機能を搭載した「Apple Watch Series 6」を発売しました。

バリューウォッチブランドは、その使い捨て性と手頃な価格から、世界中の消費者の間で人気の高いファッションアイテムとなっています。女性の間で商品価値の高い時計やアクセサリーへの需要が高まっていることから、低価格帯や中価格帯の時計がますます市場を牽引しています。

デジタルウォッチ分野のスマートウォッチは、スマートフォンの技術を意識している若い消費者の間で需要が高まっています。Apple Inc.やFossil Group Inc.などの人気ブランドは、この成長市場で持続するために、毎年のように新製品のイノベーションで新製品を発表しています。

カシオやタイメックスなどのブランドは、スマートウォッチの機能の一部とデジタルウォッチの長持ちする電池寿命を融合させ、魅力的なデザインと手頃な価格で製品を提供するため、製品イノベーションのための研究開発に継続的に投資しています。しかし、時計市場の成長は、このような偽造品の存在によって影響を受けており、顧客がこのような製品を区別できない可能性があるため、組織的なプレーヤーの収益源に影響を与えています。

主な市場動向

製品イノベーションの急増

世界中の消費者の健康意識の高まりにより、健康モニター機器に対する消費者の支出が増加しています。これにより、スマートウォッチの売上も増加しています。音楽、通知、歩行記録、心拍数などをコントロールできる幅広いモニタリング機能を備えており、市場の成長を高めています。例えば、サムスンは、血圧をモニターし、その人の身体の健康状態を毎日よりよく把握することを謳った新しいスマートウォッチを発表しました。サムスンは、絶対的な血圧ではなく、血圧の変動を測定することで、その人の血圧活動を知ることができると考えています。

労働人口の増加に伴い、レクリエーションの一環としてスポーツやフィットネスを取り入れる傾向が強まっています。また、耐久性のあるスポーツは、スポーツウェアラブル分野の品種を獲得するための強力な基盤となっており、それによってスマートウォッチの売上、ひいては世界市場における時計の売上を増加させています。

アジア太平洋地域が腕時計市場で最大のシェアを占める

中国は世界で最も競争力のある市場の一つであり、高級時計メーカーにとっては大きな可能性を秘めた市場であると言えます。ロレックス、オメガ、パテック・フィリップ、カルティエ、チャネル、ロンジン、ティソ、ラドー、ブランパン、ピアジェなどの著名な高級時計メーカーがあります。スイス時計産業連盟が2019年1月に発表した推計値によると、中国は第3位の輸出時計市場であり、2016年から11.7%の成長を記録した。同様に、日本の時計の輸出は数量で5%増加し、2019年には5,800万個となりました。金額では前年比18%増の1,637億元となりました。

さらに、インドの時計市場は、当初は男性のみをターゲットにしていました。しかし、女性の社会進出率の増加に伴い、女性用時計やユニセックスな時計の需要が高まっていきました。このような需要と市場の拡大を察知したスイスの時計メーカー、フレデリック・コンスタントは、2017年、ブランドの中でも最も女性的なコレクションである「アール・デコ」の新作をインドで発表しました。

競合他社の状況

時計市場は、グローバルプレイヤーと国内プレイヤーの両方が存在し、競争が激しい市場です。市場の主要プレーヤーには、Fossil Group Inc.、Citizen Watch Co.Ltd.、Titan Company Limited、Apple Inc.などがあります。大手企業は、市場における技術革新の機会を利用して製品ポートフォリオを拡大し、特にアナログとスマートウォッチを統合したカテゴリーにおいて、さまざまな製品セグメントの要求に応えられるようにしています。

これらの企業は、顧客の関心を最大限に引きつけるために、ソーシャルメディアプラットフォームやオンライン流通チャネルを利用して、製品のオンラインマーケティングやブランディングを行っています。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の成果物および調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 クォーツウォッチ
5.1.2 デジタル
5.1.2.1 スマート
5.1.2.2 その他
5.2 価格帯別
5.2.1 ローレンジ
5.2.2 ミッドレンジ
5.2.3 ラグジュアリー
5.3 流通チャネル別
5.3.1 オフライン小売店
5.3.2 オンライン小売店
5.4 エンドユーザー別
5.4.1 女性
5.4.2 男性
5.4.3 ユニセックス
5.5 地域別
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 メキシコ
5.5.1.4 その他の北アメリカ地域
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 イギリス
5.5.2.2 ドイツ
5.5.2.3 スペイン
5.5.2.4 フランス
5.5.2.5 イタリア
5.5.2.6 ロシア
5.5.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 中国
5.5.3.2 日本
5.5.3.3 インド
5.5.3.4 オーストラリア
5.5.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 南アメリカ
5.5.4.1 ブラジル
5.5.4.2 アルゼンチン
5.5.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.5.5 中東・アフリカ
5.5.5.1 アラブ首長国連邦
5.5.5.2 南アフリカ共和国
5.5.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 フォッシルグループ株式会社
6.4.2 Citizen Watch Co.Ltd.
6.4.3 タイタン・カンパニー・リミテッド
6.4.4 Apple Inc.
6.4.5 セイコーホールディングス株式会社
6.4.6 スウォッチ・グループ・リミテッド
6.4.7 カシオ計算機株式会社Ltd.
6.4.8 華美株式会社
6.4.9 モバード・グループ・インク
6.4.10 Samsung Electronics Co.Ltd.

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The watch market was valued at USD 61.85 billion in 2020, registering a CAGR of 4.10% during the forecast period (2021-2026).

Considering the COVID-19 pandemic, smartwatches companies have upgraded and launched products to detect the early symptoms of COVID-19 in individuals. For instance, in September 2020, Apple Inc. launched the Apple Watch Series 6, which incorporates features such as heart rate and blood oxygen sensors, as it detects early signs of respiratory conditions like influenza and COVID-19.

The disposability and affordability of value watch brands make them a popular fashion choice among consumers across the world. The lower-priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction due to the increasing demand for value-for-product watches and accessories among women.

The demand for smartwatches in the digital watch segment is getting stronger among young consumers, as they are more aware of smartphone technology. Popular brands, like Apple Inc. and Fossil Group Inc., are increasingly launching new products with new product innovation year on year so as to sustain in this growing market.

Brands, like Casio and Timex, are continuously investing in R&D for product innovations to blend some of the features of smartwatches with the long-lasting battery life of digital watches while offering the product in attractive design and affordable prices. However, the growth of the watch market has been affected by the presence of these counterfeit products, and customers may not be able to differentiate such products, thereby affecting the revenue stream for the organized players.

Key Market Trends

Surge in Product Innovation

The increase in health awareness among the consumer across the world has resulted in increased consumer spending on health monitoring gadgets. This has further led to the increased sales of smartwatches. It has a wide range of monitoring functionalities that enable users to control music, notifications, walk tracks, heartbeat rates, and other functions, which increases the growth of the market. For instance, Samsung introduced a new smartwatch that claimed to monitor blood pressure and keep better track of the person's physical health every day. Samsung is looking at measuring the variation in blood pressure and not absolute blood pressure, which will aware the person regarding his/her blood pressure activity.

The increasing number of the working population is more likely to embrace sports and fitness as a part of recreational activity. Also, endurance sports have also paved a strong ground for the enthusiast to grab the varieties in the sports wearable segment, thereby escalating the smartwatch sales and subsequently the sales of watches in the global market.

Asia-Pacific Holds the Largest Share in the Watch Market

China is one of the most competitive markets in the world, as it offers huge potential for manufacturers of luxury watches to acquire and compete. Rolex, Omega, Patek Philippe, Cartier, Channel, Longines, Tissot, Rado, Blancpain, and Piaget are some of the prominent luxury watch manufacturers. The estimates released by the Federation of the Swiss Watch Industry in January 2019 showed that China was the third-biggest export watch market, witnessing a growth of 11.7 % from 2016. Similarly, exports of Japanese watches increased in units by 5%, amounting to 58 million units in 2019. It increased in value by 18%, amounting to CNY 163.7 billion, in relation to the previous year.

Moreover, the Indian watch market was initially targeted solely at men. However, with the increasing rate of female participation in the workforce, the demand for female and unisex watches increased. Sensing the demand and the growing market, in 2017, the Switzerland-based watch manufacturer, Frederique Constant, introduced the newest addition to the most feminine collection of the brand, Art Déco, in India.

Competitive Landscape

The watch market is highly competitive, with the presence of both global and domestic players. Some of the major players in the market include Fossil Group Inc., Citizen Watch Co. Ltd, Titan Company Limited, and Apple Inc. Major players are focusing on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements in various product segments, especially within the category of integrated analog and smartwatches.

These players are now focusing on social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to capture the maximum attention of the customers.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital
5.1.2.1 Smart
5.1.2.2 Others
5.2 By Price Range
5.2.1 Low Range
5.2.2 Mid Range
5.2.3 Luxury
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Stores
5.4 By End User
5.4.1 Women
5.4.2 Men
5.4.3 Unisex
5.5 By Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Mexico
5.5.1.4 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 United Kingdom
5.5.2.2 Germany
5.5.2.3 Spain
5.5.2.4 France
5.5.2.5 Italy
5.5.2.6 Russia
5.5.2.7 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 Australia
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 South America
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 Argentina
5.5.4.3 Rest of South America
5.5.5 Middle-East and Africa
5.5.5.1 United Arab Emirates
5.5.5.2 South Africa
5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Fossil Group Inc.
6.4.2 Citizen Watch Co. Ltd
6.4.3 Titan Company Limited
6.4.4 Apple Inc.
6.4.5 Seiko Holdings Corporation
6.4.6 The Swatch Group Ltd
6.4.7 Casio Computer Co. Ltd
6.4.8 Huami Corporation
6.4.9 Movado Group Inc.
6.4.10 Samsung Electronics Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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