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高級腕時計市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Luxury Watch Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の高級時計市場は、2021年に263億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には323億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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143 英語

 

サマリー

世界の高級時計市場は、2021年に263億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には323億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

高級時計は、熟練した職人によって製造される高品質で高価格のアクセサリーです。金、銀、プラチナなどの貴金属を使用し、ルビーやダイヤモンドなどの宝石で装飾されています。手首に装着することで、スタイルや個性を演出し、洗練されたエレガントな印象を与えます。大量生産されない高級品であるため、耐久性や独自性で手頃な価格の商品と容易に差別化できる。現在、生活水準の向上と可処分所得の増加により、世界中で高級時計の需要が高まっている。

高級腕時計の市場動向
高級ファッションをステータスシンボルとして取り入れるという新しいトレンドが、世界の手作り高級腕時計の需要にプラスの影響を与える重要な要因の一つとなっている。さらに、プロのスキューバダイビング愛好家の増加により、特殊な高級腕時計のニーズが高まっている。これらの時計は、防水性や耐腐食性など、海水の中でも機能するような、ダイバーに優しい機能を備えて設計されています。また、航空業界の複雑化に伴い、飛行中の風速補正や燃料消費量などの航空計算をサポートするカスタムメイドのパイロット用高級腕時計の採用が進んでいる。さらに、ユニークな素材、文字盤の色、ストラップのデザイン、テーマを持つ高級時計が簡単に入手できることも、市場の成長に寄与している。これに加えて、いくつかの市場参加者は、オンラインストアを通じて中古の高級時計を割引価格で提供しています。これは、特に若い人々の間で中古の高級品の人気が高まっていることと相まって、その手頃な価格と入手しやすさが市場の成長を促しています。さらに、これらの企業は、多くの消費者層を取り込むために、有名人の推薦などのプロモーション活動に投資しています。

主要な市場セグメンテーション。
IMARC Groupは、世界の高級腕時計市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、エンドユーザー、流通チャネルに基づき分類しています。

タイプ別の内訳

アナログ腕時計
デジタルウォッチ

エンドユーザー別内訳。

女性
男性
ユニセックス

販売チャネル別構成比。

オンラインストア
オフラインストア

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、Apple Inc.、Breitling SA、カシオ計算機、シチズン時計など主要企業のプロファイルとともに調査しています。Ltd.、シチズン時計(株)Ltd.、Compagnie Financière Richemont SA、Fossil Group Inc.、Hermès International S.A.、Kering、LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton、Movado Group Inc、Patek Philippe SA、Rolex SA、Seiko Watch Corporation、The Swatch Group Ltd. および Titan Company Limitedの各社です。本レポートで回答した主な質問
世界の高級時計市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の高級時計市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
高級腕時計の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Luxury Watch Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Analog Watch
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Digital Watch
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End User
7.1 Women
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Men
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Unisex
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Online Stores
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Offline Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Breitling SA
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Casio Computer Co. Ltd.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Citizen Watch Co. Ltd.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Compagnie Financière Richemont SA
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Fossil Group Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Hermès International S.A.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Kering
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Movado Group Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Patek Philippe SA
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Rolex SA
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.13 Seiko Watch Corporation
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 The Swatch Group Ltd.
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis
14.3.15 Titan Company Limited
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials

 

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Summary

The global luxury watch market reached a value of US$ 26.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 32.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Luxury watches are high-quality and premium-priced accessories manufactured by skilled craftsmen. They are made using precious metals, such as gold, silver, and platinum, and ornamented with jewels like rubies and diamonds. They are worn on the wrist to add a sophisticated and elegant look to people’s style and personality. As they are exclusive, expensive, and not mass-produced, they can easily be differentiated from their affordable counterparts on account of their durability and uniqueness. At present, improving living standards and inflating disposable incomes are driving the demand for luxury watches around the world.

Luxury Watch Market Trends:
The emerging trend of adopting premium fashion as a status symbol represents one of the key factors positively influencing the demand for handcrafted luxury watches worldwide. Moreover, the growing participation of individuals in professional scuba diving is driving the need for specialized, high-end watches. These watches are designed with diver-friendly features, such as waterproof and corrosion resistance, which can function in the ocean water. Apart from this, the growing complexity of aviation is catalyzing the adoption of custom-made pilot luxury watches to assist with mid-flight aeronautical calculations, such as wind correction angle and fuel consumption. Furthermore, the easy availability of luxury watches in unique materials, dial colors, strap designs, and themes is contributing to the market growth. Besides this, several market players are offering secondhand luxury watches at discounted prices through online stores. This, in confluence with the rising popularity of pre-owned luxury items, especially among the young population, on account of their affordability and accessibility is impelling the market growth. Additionally, these players are investing in promotional activities like celebrity endorsements to attract a large consumer base.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global luxury watch market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, end user and distribution channel.

Breakup by Type:

Analog Watch
Digital Watch

Breakup by End User:

Women
Men
Unisex

Breakup by Distribution Channel:

Online Stores
Offline Stores

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Breitling SA, Casio Computer Co. Ltd., Citizen Watch Co. Ltd., Compagnie Financière Richemont SA, Fossil Group Inc., Hermès International S.A., Kering, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, Movado Group Inc., Patek Philippe SA, Rolex SA, Seiko Watch Corporation, The Swatch Group Ltd. and Titan Company Limited. Key Questions Answered in This Report:
How has the global luxury watch market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global luxury watch market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the end user?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global luxury watch market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Luxury Watch Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Analog Watch
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Digital Watch
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End User
7.1 Women
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Men
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Unisex
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Online Stores
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Offline Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Breitling SA
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Casio Computer Co. Ltd.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Citizen Watch Co. Ltd.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Compagnie Financière Richemont SA
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Fossil Group Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Hermès International S.A.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Kering
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Movado Group Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Patek Philippe SA
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Rolex SA
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.13 Seiko Watch Corporation
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 The Swatch Group Ltd.
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis
14.3.15 Titan Company Limited
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials

 

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