北米クッキー市場の展望、2027年North America Cookies Market Outlook, 2027 クッキーは手軽で便利な栄養・エネルギー源であり、賞味期限も長い。革新的なクッキー製品に対する需要は、米国、英国、フランスなどの先進国で一貫して高まっている。様々な健康やウェルネスへの関心から、技術... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリークッキーは手軽で便利な栄養・エネルギー源であり、賞味期限も長い。革新的なクッキー製品に対する需要は、米国、英国、フランスなどの先進国で一貫して高まっている。様々な健康やウェルネスへの関心から、技術革新は世界中の市場ダイナミクスを変化させています。新しいフレーバー、安全な原材料、魅力的なパッケージなど、ベンダーが提供する製品の増加により、クッキーに対する消費者の関心は高まっている。人工的に見えたり、人工的な味がするものを拒絶する消費者が増えているため、企業は本物の成分を使用していることを宣伝する必要がある。消費者は、ユニークなフレーバーとコンビネーションを持つおいしい製品を望んでおり、クッキー・メーカーはそのコンセプトを理解し、完璧に実行しているようだ。大手メーカーは、長年親しまれてきた有名な主力商品の改良を試みており、その結果、市場の成長率が高まり、独創的なクッキーを提供している。Bonafide Research社の調査レポート「北米クッキー市場の展望、2027年」によると、同市場は2021年から2027年にかけて28億6,000万米ドルの成長が見込まれている。消費者が製品に使用されている原材料をより意識するようになったため、作りたての手作りクッキーの需要が消費者の間で急増し、それが焼きたてのベーカリー製品へのシフトにも影響している。こうした新しい未加工製品の消費が増加している主な理由は、これらの製品に使用されている原材料の透明性に対する意識が高まっていることであり、これが地域全体の市場を押し上げている。また、戸締まり中に自宅で仕事をする人が増えていることも、クッキーやビスケットのような主食を買いだめして、デザートとして、ご褒美として、運動後の健康的なおやつとして、さまざまな場面でクッキーを取り入れるようになり、クッキー需要の拡大に影響を与えている要因のひとつである。 喫茶店やコーヒーショップの増加はクッキーの需要を煽り、クッキー市場成長の重要な原動力となっている。国連食糧農業機関によると、世界の紅茶産業は消費者の増加とともに急成長を遂げており、2021年現在、世界の紅茶生産量は650万トンとなっている。この地域における可処分所得の増加は、クッキー市場の拡大に拍車をかけている。また、特に米国とカナダの労働者階級の間でサンドイッチ・ビスケットの消費が増加していることが、この地域の市場をさらに押し上げるだろう。さらに、バタークリーム、チョコレート、ピーナッツバターなどのフレーバーが入手可能なことも、成長に寄与すると予想される。 米国市場が飽和寸前であるにもかかわらず、ベンダーは持続的なマーケティング・イニシアチブを通じて認知度を高め続けている。米国市場が成長を続けているのは、同市場に参入している多くのベンダーが数多くの製品を発売しているためである。ベンダーは、市場に新しい製品カテゴリーを導入するために投資している。例えば、オレオはベーコン・ビスケットという全く新しいカテゴリーを考案し、同様に、ベルヴィータはベーコン・ビスケットという全く新しい製品カテゴリーを発売して以来、人気を博している。こうしたイノベーションは、消費者の間でブランドの魅力を高める上で重要な役割を果たしている。このセグメントの成長は、若年層のオートミール・レーズン・バー・クッキーに対する需要の高まりや、主要企業による製品発売の増加といった要因によるものである。スニッカードゥードルのようなクッキーの人気の高まりは、クッキー市場を前進させている。 COVID-19のパンデミックは、需要の増加に対応するために、いくつかの民間のクッキー業界のプレーヤーが市場に参入するチャンスを作った。クッキーは素早く便利な栄養・エネルギー源であるため、米国のような先進国では革新的なクッキー製品に対する需要が常に高い。さらに、クッキー・メーカーは、顧客にオンライン・ショッピングを奨励することで売上を伸ばすことに注力している。消費者はクッキーの新しいバリエーションを探し続けているため、小売業者は消費者に関連性の高い商品を示すことで、現在の需要に合わせたプランを立てることができます。さらに、スーパーマーケットやハイパーマーケットは、ビスケット・カテゴリーにおいて豊富な選択肢を持っている。その結果、スーパーマーケットの棚では、さまざまなブランドのビスケットを差別化するために激しい競争が繰り広げられている。このため、ビスケット・メーカーは店頭で自社製品をプレミアム商品として位置付け直し、砂糖不使用、高繊維質、グルテン不使用、風味、包装、特定の年齢層の消費者をターゲットにするなど、特別な消費者ニーズに応える必要に迫られている。このようなビスケットの幅広い供給は、スーパーマーケットやハイパーマーケットのシェア拡大の結果である。 フェレロは1969年にTic Tac®ミントで北米市場に参入し、Ferrero Rocher、Kinder、Nutella、Tic Tac、Butterfinger、Crunchといった象徴的なブランドで喜びを提供し続けている。しかし、フェレロは最近、Keebler®、Famous Amos®、Mother's Cookiesなどの個性的なクッキーブランドを加え、ポートフォリオを拡大した。また、シカゴにイノベーション・センターとR&Dラボを新設し、イリノイ州ブルーミントンの工場を2度にわたって大幅に拡張するなど、北米における能力も拡大しています。また、フェレロにとって北米最大の施設であるオンタリオ州ブラントフォード工場でも、新規雇用の創出と増産に取り組んでいる。 そのほか、モンデリーズ・インターナショナル、キャンベル・スープ・カンパニー、グルポ・ビンボ、ゼネラル・ミルズは、クッキー市場の大手企業である。各社は製品ラインを増やし、国内でのプレゼンスを拡大している。各社は研究開発(R&D)とマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大している。さらに、より多くの消費者に対応できるクッキーや革新的なフレーバーを導入するため、製品開発への投資を増やすことで競争戦略を採っている。さらに、これらのプレーヤーは、より多くの顧客を引き付けるために、オンラインマーケティングと製品(クッキー)のブランディングのためにソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。Costco Wholesale Co. (Costco)やMcDonald's Corp.(McDonald's)といった主要ベンダーの存在と、バタークリーム、チョコレート、ピーナッツバターといったフレーバーの入手可能性は、予測期間中の北米におけるクッキー市場の成長を促進するだろう。 最近の動き - 2022年1月、ガールスカウト・オブ・ザ・USAはオンデマンド・デリバリー・プラットフォームのDoorDashと提携し、デジタルとオフラインのチャネルを通じて製品を提供する。 - 2021年8月、Grupo Bimbo社は焼き菓子ブランドEntenmann'sを通じてObvi社と提携し、米国市場でスーパーコラーゲンプロテインパウダーチョコチップクッキーを製造した。この新製品は同社のオンライン・ポータルMyObvi.comを通じて発売され、価格は384グラム入りで44.99米ドル。 - 2021年1月、モンデリーズ・インターナショナルは米国のウェルビーイング・スナッキング企業であるHu社を買収し、ビスケット部門の製品ポートフォリオを拡大した。 COVID-19の影響 COVID-19パンデミックは、北米における初期段階のクッキー市場に悪影響を与えた。多数のロックダウンにより製造工場が閉鎖され、人手が失われた結果、クッキーの生産量が減少し、原材料の入手がより困難になった。輸送の制限や流通経路の閉鎖を受け、クッキー市場は売上と収益の大幅な減少に見舞われた。最初のパニック買い、その後の閉鎖の後、クッキーの需要増加と供給不足が重なり、小売チャネルはクッキー不足に直面した。しかし、COVID-19の症例数が減少するにつれて、市場は大きな成長機会に直面すると予想される。 市場に存在する主要企業 Nestle SA、PepsiCo, Inc.、MARS、Mondelez International, Inc.、The Kraft Heinz Company(Berkshire Hathwayおよび3G Capital)、General Mills、Grupo Bimbo、Kellog Co.、The Ferrero Group、Danone S.A.、Campbell Soup Co.、Barilla G. e R. Fratelli S.p.A.、Tiffany(IFFCO)、Lotus Bakeries、Bahlsen GmbH and Co.KG(バールセン・ファミリー)、United Biscuits (UK) Limited Co.(プラディス・グローバル)、UNIBIC Foods India Pvt. Ltd.(ユニビック・フーズ・インディア)、Arcor U.S.A. Inc. 本レポートで考慮されている - 地域世界 - 歴史的な年2016 - 基準年2021 - 推定年2022 - 予測年2027 本レポートでカバーされている側面 - クッキーの世界市場、その価値とセグメント別予測 - 地域別クッキー市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トッププロファイル企業 - 戦略的提言 レポート対象地域 - 北米(米国、カナダ、メキシコ) - ヨーロッパ(ドイツ、イギリス、フランス、スペイン、イタリア、ロシア) - アジア太平洋 (中国, 日本, インド, オーストラリア, 韓国) - 南米(ブラジル、アルゼンチン、コロンビア) - 中東・アフリカ (UAE, サウジアラビア, 南アフリカ) 製品タイプ別 - バークッキー - サンドイッチクッキー - 成型クッキー - プレスクッキー - ロールクッキー - その他クッキー(ドロップクッキー、ノーベイククッキー、冷蔵庫クッキー、アイスボックスクッキーなど) 包装タイプ別 - フレキシブル包装 - 硬包装 - その他の包装 流通チャネル別 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店・小売店 - オンライン小売業者 - その他 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために、二次調査が使用されました。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、クッキー業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティング、プレゼンテーションに加え、業界についての競争知識を高めることもできます。 目次Table of Content1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers 2.2. Challenges 2.3. Opportunity 2.4. Restraints 2.5. Market Trends 2.6. Covid-19 Effect 2.7. Supply chain Analysis 2.8. Policy & Regulatory Framework 2.9. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Competitive Landscape 6.1. Competitive Dashboard 6.2. Business Strategies Adopted by Key Players 6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2021 6.4. Key Players Market Positioning Matrix 6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players 6.6. Porter's Five Forces 7. Global Cookies Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Size and Forecast, By Geography 7.3. Market Size and Forecast, By Product 7.4. Market Size and Forecast, By Packing 7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 8. North America Cookies Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast By Product 8.4. Market Size and Forecast By Packing 8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.6. US Cookies Market Outlook 8.6.1. Market Size By Value 8.6.2. Market Size and Forecast By Product 8.6.3. Market Size and Forecast By Packing 8.6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.7. Canada Cookies Market Outlook 8.7.1. Market Size By Value 8.7.2. Market Size and Forecast By Product 8.7.3. Market Size and Forecast By Packing 8.7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.8. Mexico Cookies Market Outlook 8.8.1. Market Size By Value 8.8.2. Market Size and Forecast By Product 8.8.3. Market Size and Forecast By Packing 8.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 9. Company Profile 9.1. Nestle SA 9.1.1. Company Snapshot 9.1.2. Company Overview 9.1.3. Financial Highlights 9.1.4. Geographic Insights 9.1.5. Business Segment & Performance 9.1.6. Product Portfolio 9.1.7. Key Executives 9.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2. PepsiCo, Inc. 9.3. MARS 9.4. Mondelez International, Inc. 9.5. The Kraft Heinz Company (Berkshire Hathway and 3G Capital) 9.6. General Mills 9.7. Grupo Bimbo 9.8. Kellog Co. 9.9. The Ferrero Group 9.10. Danone S.A. 9.11. Campbell Soup Co. 9.12. Barilla G. e R. Fratelli S.p.A 9.13. Tiffany (IFFCO) 9.14. Lotus Bakeries 9.15. Bahlsen GmbH and Co. KG (The Bahlsen family) 9.16. United Biscuits (UK) Limited Co. (Pladis global) 9.17. UNIBIC Foods India Pvt. Ltd. 9.18. Arcor U.S.A. Inc. 10. Strategic Recommendations 11. Annexure 11.1. FAQ`s 11.2. Notes 11.3. Related Reports 12. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Cookies Market Size (USD Billion) By Region, 2021 & 2027 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2027 Figure 3: Market attractiveness Index, By Product Type 2027 Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2021 Figure 5: Market Share insights of key players, 2021 Figure 6: Porter's Five Forces of Global Cookies Market Figure 7: Global Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 8: Global Cookies Market Share By Region (2021) Figure 9: North America Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 10: North America Cookies Market Share By Country (2021) Figure 11: US Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 12: Canada Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 13: Mexico Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) List of Table Table 1: Global Cookies Market Snapshot, By Segmentation (2021 & 2027) (in USD Billion) Table 2: Influencing Factors for Global Cookies Market, 2021 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global Cookies Market Size and Forecast, By Geography 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 7: Global Cookies Market Size and Forecast, By Product 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 8: Global Cookies Market Size and Forecast, By Packing 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 9: Global Cookies Market Size and Forecast, By Distribution Channel 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 10: North America Cookies Market Size and Forecast By Product 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 11: North America Cookies Market Size and Forecast By Packing 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 12: North America Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 13: US Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 14: US Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 15: US Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F) Table 16: Canada Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 17: Canada Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 18: Canada Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F) Table 19: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 20: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 21: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F)
SummaryCookies are a quick and convenient source of nourishment and energy and have a longer shelf life. The demand for innovative cookie products is consistently rising in developed countries like the United States, the United Kingdom, France, etc. Due to various health and wellness concerns, innovations are transforming market dynamics worldwide. Consumer interest in cookies has grown due to increased product offerings from vendors, including new flavours, safe ingredients, and attractive packaging. Customers are increasingly rejecting items that appear or taste artificial, so businesses should advertise their use of genuine components. Consumer’s desire delectable products with unique flavours and combinations, and cookie makers seem to have understood the concept and executed it flawlessly. Leading manufacturers attempt to improve their long-standing, well-known core items, resulting in higher market growth and creative cookie offerings. Table of ContentsTable of Content1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers 2.2. Challenges 2.3. Opportunity 2.4. Restraints 2.5. Market Trends 2.6. Covid-19 Effect 2.7. Supply chain Analysis 2.8. Policy & Regulatory Framework 2.9. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Competitive Landscape 6.1. Competitive Dashboard 6.2. Business Strategies Adopted by Key Players 6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2021 6.4. Key Players Market Positioning Matrix 6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players 6.6. Porter's Five Forces 7. Global Cookies Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Size and Forecast, By Geography 7.3. Market Size and Forecast, By Product 7.4. Market Size and Forecast, By Packing 7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 8. North America Cookies Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast By Product 8.4. Market Size and Forecast By Packing 8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.6. US Cookies Market Outlook 8.6.1. Market Size By Value 8.6.2. Market Size and Forecast By Product 8.6.3. Market Size and Forecast By Packing 8.6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.7. Canada Cookies Market Outlook 8.7.1. Market Size By Value 8.7.2. Market Size and Forecast By Product 8.7.3. Market Size and Forecast By Packing 8.7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 8.8. Mexico Cookies Market Outlook 8.8.1. Market Size By Value 8.8.2. Market Size and Forecast By Product 8.8.3. Market Size and Forecast By Packing 8.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel 9. Company Profile 9.1. Nestle SA 9.1.1. Company Snapshot 9.1.2. Company Overview 9.1.3. Financial Highlights 9.1.4. Geographic Insights 9.1.5. Business Segment & Performance 9.1.6. Product Portfolio 9.1.7. Key Executives 9.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2. PepsiCo, Inc. 9.3. MARS 9.4. Mondelez International, Inc. 9.5. The Kraft Heinz Company (Berkshire Hathway and 3G Capital) 9.6. General Mills 9.7. Grupo Bimbo 9.8. Kellog Co. 9.9. The Ferrero Group 9.10. Danone S.A. 9.11. Campbell Soup Co. 9.12. Barilla G. e R. Fratelli S.p.A 9.13. Tiffany (IFFCO) 9.14. Lotus Bakeries 9.15. Bahlsen GmbH and Co. KG (The Bahlsen family) 9.16. United Biscuits (UK) Limited Co. (Pladis global) 9.17. UNIBIC Foods India Pvt. Ltd. 9.18. Arcor U.S.A. Inc. 10. Strategic Recommendations 11. Annexure 11.1. FAQ`s 11.2. Notes 11.3. Related Reports 12. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Cookies Market Size (USD Billion) By Region, 2021 & 2027 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2027 Figure 3: Market attractiveness Index, By Product Type 2027 Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2021 Figure 5: Market Share insights of key players, 2021 Figure 6: Porter's Five Forces of Global Cookies Market Figure 7: Global Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 8: Global Cookies Market Share By Region (2021) Figure 9: North America Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 10: North America Cookies Market Share By Country (2021) Figure 11: US Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 12: Canada Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) Figure 13: Mexico Cookies Market Size By Value 2016, 2021 & 2027F (in USD Billion) List of Table Table 1: Global Cookies Market Snapshot, By Segmentation (2021 & 2027) (in USD Billion) Table 2: Influencing Factors for Global Cookies Market, 2021 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global Cookies Market Size and Forecast, By Geography 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 7: Global Cookies Market Size and Forecast, By Product 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 8: Global Cookies Market Size and Forecast, By Packing 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 9: Global Cookies Market Size and Forecast, By Distribution Channel 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 10: North America Cookies Market Size and Forecast By Product 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 11: North America Cookies Market Size and Forecast By Packing 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 12: North America Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel 2016 to 2027F (In USD Billion) Table 13: US Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 14: US Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 15: US Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F) Table 16: Canada Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 17: Canada Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 18: Canada Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F) Table 19: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Product (2016, 2021 & 2027F) Table 20: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Packing (2016, 2021 & 2027F) Table 21: Mexico Cookies Market Size and Forecast By Distribution Channel (2016, 2021 & 2027F)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポートBonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のFood & Beverages 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(cookies)の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |