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チーズソース市場:チーズタイプ別(チェダー、モッツァレラ、パルメザン、アメリカンチーズ、ブルーチーズ、プロボローネ、ゴーダ、モンテロジャック、その他)、ソース別(オーガニック、従来型)、エンドユーザー別(家庭、フードサービス)、流通チャネル別(コンビニエンスストア、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、ダイレクト、オンラインチャネル、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年

チーズソース市場:チーズタイプ別(チェダー、モッツァレラ、パルメザン、アメリカンチーズ、ブルーチーズ、プロボローネ、ゴーダ、モンテロジャック、その他)、ソース別(オーガニック、従来型)、エンドユーザー別(家庭、フードサービス)、流通チャネル別(コンビニエンスストア、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、ダイレクト、オンラインチャネル、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年


Cheese Sauce Market By Cheese Type (Cheddar, Mozzarella, Parmesan, American Cheese, Blue Cheese, Provolone, Gouda, Montero Jack, Others), By Source (Organic, Conventional), By End User (Households, Food Service), By Distribution Channel (Convenience Stores, Hypermarkets/Supermarkets, Specialty Stores, Direct, Online Channels, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2035

世界のチーズソース市場は、2023年に54億9,940万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は4.4%を記録し、2035年には91億1,200万ドルに達すると予測されている。チーズソースは、チーズを牛乳やバタ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2024年12月28日 US$4,065
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サマリー

世界のチーズソース市場は、2023年に54億9,940万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は4.4%を記録し、2035年には91億1,200万ドルに達すると予測されている。チーズソースは、チーズを牛乳やバター、小麦粉やコーンスターチなどの増粘剤と溶かして作るクリーム状の調味料である。料理の風味や食感を向上させるため、様々な料理用途に広く使用されている。一般的な用途としては、マカロニ・アンド・チーズの主成分、ナチョスのトッピング、野菜やベイクド・ポテトの付け合わせなどがある。さらに、チーズソースはサンドイッチやハンバーガー、クラッカーやチップスなどのスナック菓子のディップとしても人気がある。

チーズソースは、主にチーズ、バター、牛乳、小麦粉から作られるクリーミーで風味豊かなソースである。一般的には、材料を一緒に煮込むことでとろみをつけ、滑らかな粘度に仕上げる。マカロニ・アンド・チーズ、ナチョス、野菜のトッピングなど、ポピュラーな料理で、チーズソースは濃厚でチーズの風味を与えます。また、様々なスパイスやハーブ、異なる種類のチーズでカスタマイズすることもできる。外食産業は拡大しており、レストラン、ファストフード・チェーン、カジュアル・ダイニングでは、チーズ・ソースを様々な料理に絶えず取り入れているため、チーズ・ソースの需要増加を大きく後押ししている。マクドナルドやタコ・ベルのようなクイック・サービス・レストラン(QSR)は、チーズ・ソースを人気メニューの定番にしている。例えば、米国のファストフード市場の規模は約2,000億ドルで、消費者の半数近くが少なくとも週に一度はテイクアウトやファストフードを選んでいる。さらに、米国だけでもレストランの売上高は2023年に9,970億ドルに達し、外食産業がチーズ・ソースの消費を促進する上で大きな役割を果たしていることを裏付けている。この成長は、贅沢で風味豊かな食事を好む消費者の嗜好も後押ししており、ダイン・インと持ち帰りの両形態での需要がさらに高まっている。しかし、乳製品は腐敗しやすいため、チーズ・ソースの市場需要に大きな制約を与えている。チーズソース、特に天然乳原料を使ったものは微生物汚染に弱く、特にコールドチェーン・インフラが不十分な地域では流通が制限される。

FAO(国連食糧農業機関)によると、世界の乳製品供給のうち推定14%が、加工、輸送、コールドチェーン管理の不備による腐敗のために浪費されている。このような腐敗リスクは物流コストを増大させ、小売業者や外食業者の在庫管理を複雑にしている。アフリカやアジアの一部など、冷蔵機能があまり発達していない地域では、特殊な保管ソリューションが必要なため、市場拡大の可能性がさらに制約される。

包装技術の革新は、製品の寿命、利便性、入手しやすさを向上させることで、チーズ・ソース市場に大きなチャンスをもたらしている。無菌包装や真空密封パウチなどの進歩は、冷蔵を必要とせずにチーズソースの賞味期限を延ばし、コールドチェーン・インフラが限られている地域での幅広い流通を促進する。米国農務省(USDA)の調査によると、無菌包装は乳製品の賞味期限を最大6ヶ月延ばすことができ、輸送や保管中の腐敗や廃棄を減らすことができる。また、1回分ずつのパックや絞り出し可能なパウチは、消費者がチーズソースをより簡単に、正確な分量で利用できるため、特に急速に拡大するコンビニエンス・フード分野で人気を集めている。このようなパッケージングの革新は、消費者が保存や輸送が容易な製品を求める中、外出先での食事や電子商取引に対する需要の高まりと一致している。

チーズソース市場は、チーズの種類、ソース、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。チーズタイプ別では、チェダーチーズ、モッツァレラチーズ、パルメザンチーズ、アメリカンチーズ、ブルーチーズ、プロヴォローネチーズ、ゴーダチーズ、モンテロジャックチーズ、その他に分けられる。供給源別では、市場は有機チーズと慣行チーズに二分される。エンドユーザー別では、家庭用とフードサービスに分類される。流通チャネル別では、コンビニエンスストア、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、専門店、ダイレクト、オンラインチャネル、その他に分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、ロシア、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、アルゼンチン、その他LAMEA)で分析される。
同市場で事業を展開する主要企業は、合併、製品発表、買収、提携、パートナーシップなどの主要市場戦略に注力している。また、競争の激しい市場での評価を維持するため、市場へのリーチを強化することにも注力している。チーズソース市場の主要企業には、Campbell Soup Company、Conagra Brands, Inc.、Kerry Group Plc.、Unilever Plc.、Gehl Foods, LLC.、AFP Advanced Food Products, LLC.、Tatua、Nestle S.A.、The Kraft Heinz Company、TreeHouse Foods, Inc.などがある。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2035年までのチーズソース市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、チーズソース市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
チーズソース市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
チーズソースの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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技術動向分析
消費者の平均支出
市場投入戦略
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
ブランドシェア分析
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
チーズタイプ別
チェダーチーズ
モッツァレラ
パルメザン
アメリカンチーズ
ブルーチーズ
プロヴォローネ
ゴーダチーズ
モンテロ・ジャック
その他
ソース別
オーガニック
コンベンショナル
エンドユーザー別
一般家庭
外食
サブタイプ
レストラン
カフェ
ホテル
企業社員食堂
ファーストフード店
その他
流通チャネル別
コンビニエンスストア
ハイパーマーケット/スーパーマーケット
専門店
ダイレクト
オンライン・チャネル
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
フランス
ドイツ
スペイン
ロシア
オランダ
アイルランド
イタリア
ポーランド
オーストリア
デンマーク
フィンランド
スウェーデン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
インドネシア
マレーシア
フィリピン
ベトナム
タイ
その他のアジア太平洋地域
南米
ブラジル
アルゼンチン
ペルー
コロンビア
チリ
その他の南米
中東
サウジアラビア
UAE
クウェート
カタール
バーレーン
その他の中東地域
アフリカ
ナイジェリア
南アフリカ
エチオピア
スーダン
その他のアフリカ
主な市場プレイヤー
ゲールフーズLLC
キャンベル・スープ・カンパニー
コナグラ・ブランズ
ケリーグループ
ユニリーバ・ピーエルシー
AFP Advanced Food Products, LLC.
タツア
ネスレ
クラフト・ハインツ・カンパニー
ツリーハウスフーズ

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
3.5.バリューチェーン分析
第4章 チーズソース市場、チーズタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.チェダー
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.モッツァレラ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.パルメザン
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.市場規模および予測、地域別
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.アメリカ産チーズ
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.市場規模および予測、地域別
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.ブルーチーズ
4.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.6.2.市場規模および予測、地域別
4.6.3.国別市場シェア分析
4.7.プロボローネ
4.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.7.2.市場規模および予測、地域別
4.7.3.国別市場シェア分析
4.8.ゴーダ
4.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.8.2.市場規模および予測、地域別
4.8.3.国別市場シェア分析
4.9.モンテロ・ジャック
4.9.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.9.2.市場規模および予測、地域別
4.9.3.国別市場シェア分析
4.10.その他
4.10.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.10.2.地域別の市場規模と予測
4.10.3.国別市場シェア分析
第5章 チーズソース市場:ソース別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.オーガニック
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.従来型
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 チーズソース市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.世帯数
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.フードサービス
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.3.4.外食用チーズソース市場:サブタイプ別
6.3.4.1.外食市場地域別市場規模・予測
6.3.4.2.外食市場規模・予測、国別
6.3.4.3.カフェの市場規模・予測:地域別
6.3.4.4.カフェの市場規模・予測、国別
6.3.4.5.ホテルの市場規模・予測、地域別
6.3.4.6.ホテルの市場規模・予測、国別
6.3.4.7.企業社員食堂の市場規模・予測、地域別
6.3.4.8.企業社員食堂の市場規模・予測、国別
6.3.4.9.ファーストフード店の市場規模・予測:地域別
6.3.4.10.ファーストフード店の市場規模・予測、国別
6.3.4.11.その他の市場規模・予測、地域別
6.3.4.12.その他の市場規模・予測、国別
第7章 チーズソース市場:流通チャネル別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測
7.2.コンビニエンスストア
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別市場規模および予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別市場規模および予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.専門店
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別市場規模および予測
7.4.3.国別市場シェア分析
7.5.ダイレクト
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.地域別の市場規模と予測
7.5.3.国別市場シェア分析
7.6.オンラインチャネル
7.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.6.2.地域別の市場規模と予測
7.6.3.国別市場シェア分析
7.7.その他
7.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.7.2.地域別の市場規模と予測
7.7.3.国別市場シェア分析
第8章 チーズソース市場、地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.2.3.市場規模および予測:ソース別
8.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.4.1.北米外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.2.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.2.6.1.2.市場規模および予測:ソース別
8.2.6.1.3.市場規模および予測:エンドユーザー別
8.2.6.1.3.1.米国の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.2.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.2.6.2.3.市場規模および予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.3.1.カナダのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.2.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.3.3.1.メキシコ外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.チーズタイプ別市場規模および予測
8.3.3.市場規模および予測:ソース別
8.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.4.1.欧州外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.3.6.1.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.1.3.1.イギリスのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.2.フランス
8.3.6.2.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.2.3.市場規模および予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.3.1.フランス外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.3.ドイツ
8.3.6.3.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.3.1.ドイツ外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.4.スペイン
8.3.6.4.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.4.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.3.1.スペイン外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.5.ロシア
8.3.6.5.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.5.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.3.1.ロシア外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.6.オランダ
8.3.6.6.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.6.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.6.3.1.オランダ外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.7.アイルランド
8.3.6.7.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.7.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.7.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.7.3.1.アイルランドの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.7.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.8.イタリア
8.3.6.8.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.8.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.8.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.8.3.1.イタリアのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.8.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.9.ポーランド
8.3.6.9.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.9.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.9.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.9.3.1.ポーランドの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.9.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.10.オーストリア
8.3.6.10.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.10.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.10.3.市場規模および予測:エンドユーザー別
8.3.6.10.3.1.オーストリアの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.10.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.11.デンマーク
8.3.6.11.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.11.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.11.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.11.3.1.デンマークのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.11.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.12.フィンランド
8.3.6.12.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.12.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.12.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.12.3.1.フィンランド外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.12.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.13.スウェーデン
8.3.6.13.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.13.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.13.3.市場規模および予測:エンドユーザー別
8.3.6.13.3.1.スウェーデンの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.13.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.3.6.14.その他のヨーロッパ
8.3.6.14.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.3.6.14.2.市場規模および予測:ソース別
8.3.6.14.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.14.3.1.その他のヨーロッパのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.3.6.14.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.4.3.市場規模および予測:ソース別
8.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.4.1.アジア太平洋地域の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.4.6.1.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.1.3.1.中国外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.4.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.3.1.日本の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.3.1.インドの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.4.6.4.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.3.1.オーストラリア外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.3.1.韓国の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.6.インドネシア
8.4.6.6.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.6.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.6.3.1.インドネシアのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.7.マレーシア
8.4.6.7.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.7.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.7.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.7.3.1.マレーシア外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.7.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.8.フィリピン
8.4.6.8.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.8.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.8.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.8.3.1.フィリピンの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.8.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.9.ベトナム
8.4.6.9.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.9.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.9.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.9.3.1.ベトナムの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.9.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.10.タイ
8.4.6.10.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.4.6.10.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.10.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.10.3.1.タイの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.10.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.4.6.11.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.11.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.4.6.11.2.市場規模および予測:ソース別
8.4.6.11.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.11.3.1.その他のアジア太平洋地域の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.4.6.11.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.南米
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.5.3.市場規模および予測:ソース別
8.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.4.1.南米の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ブラジル
8.5.6.1.1.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.5.6.1.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.1.3.1.ブラジルの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.2.アルゼンチン
8.5.6.2.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.5.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.3.1.アルゼンチン外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.3.ペルー
8.5.6.3.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.5.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.3.1.ペルーのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.4.コロンビア
8.5.6.4.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.5.6.4.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.4.3.1.コロンビアの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.5.チリ
8.5.6.5.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.5.6.5.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.5.3.1.チリの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.5.6.6.その他の南米地域
8.5.6.6.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.5.6.6.2.市場規模および予測:ソース別
8.5.6.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.6.3.1.その他の南米のフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.5.6.6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.中東
8.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.6.2.チーズタイプ別市場規模および予測
8.6.3.市場規模および予測:ソース別
8.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.4.1.中東の外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.市場規模・予測:国別
8.6.6.1.サウジアラビア
8.6.6.1.1.市場規模・予測、チーズタイプ別
8.6.6.1.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.1.3.1.サウジアラビアの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.2.アラブ首長国連邦
8.6.6.2.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.6.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.2.3.1.UAE外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.3.クウェート
8.6.6.3.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.6.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.3.3.1.クウェートの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.4.カタール
8.6.6.4.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.6.6.4.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.4.3.1.カタールの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.5.バーレーン
8.6.6.5.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.6.6.5.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.5.3.1.バーレーンの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.6.6.6.その他の中東地域
8.6.6.6.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.6.6.6.2.市場規模および予測:ソース別
8.6.6.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.6.6.3.1.その他中東のフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.6.6.6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.7.アフリカ
8.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.7.2.市場規模および予測、チーズタイプ別
8.7.3.市場規模および予測:ソース別
8.7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.4.1.アフリカのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.5.市場規模・予測:流通チャネル別
8.7.6.市場規模・予測:国別
8.7.6.1.ナイジェリア
8.7.6.1.1.市場規模・予測、チーズタイプ別
8.7.6.1.2.市場規模および予測、ソース別
8.7.6.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.6.1.3.1.ナイジェリアの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.6.1.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.7.6.2.南アフリカ
8.7.6.2.1.市場規模および予測:チーズタイプ別
8.7.6.2.2.市場規模および予測:ソース別
8.7.6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.6.2.3.1.南アフリカのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.6.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.7.6.3.エチオピア
8.7.6.3.1.チーズタイプ別市場規模および予測
8.7.6.3.2.市場規模および予測:ソース別
8.7.6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.6.3.3.1.エチオピアのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.6.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
8.7.6.4.スーダン
8.7.6.4.1.市場規模・予測:チーズタイプ別
8.7.6.4.2.市場規模および予測:ソース別
8.7.6.4.3.市場規模および予測、エンドユーザー別
8.7.6.4.3.1.スーダンの外食用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.6.4.4.市場規模・予測、流通チャネル別
8.7.6.5.その他のアフリカ地域
8.7.6.5.1.チーズタイプ別市場規模および予測
8.7.6.5.2.市場規模および予測:ソース別
8.7.6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.6.5.3.1.その他のアフリカのフードサービス用チーズソース市場:サブタイプ別
8.7.6.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
第9章 競争環境
9.1.序論
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.ゲール・フーズLLC
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.キャンベル・スープ・カンパニー
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.コナ・ブランズ社
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.ケリーグループ
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.ユニリーバ・ピーエルシー
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.AFP Advanced Food Products, LLC.
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.6.7.主な戦略的動きと展開
10.7.タツア
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.ネスレS.A.
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.クラフト・ハインツ・カンパニー
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.ツリーハウス・フーズ社
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The global cheese sauce market was valued at $5,499.4 million in 2023, and is projected to reach $9,112.0 million by 2035, registering a CAGR of 4.4% from 2024 to 2035. Cheese sauce is a creamy seasoning made by melting cheese with ingredients such as milk, butter, and thickening agents like flour or cornstarch. It is widely used in various culinary applications for enhancing the flavor and texture of dishes. Common uses include serving as a key component in macaroni and cheese, a topping for nachos, and a companion for vegetables and baked potatoes. In addition, cheese sauce is popular in sandwiches, burgers, and as a dip for snacks like crackers and chips.

Cheese sauce is a creamy, flavorful sauce made primarily from cheese, butter, milk, and flour. It is typically thickened by cooking the ingredients together to achieve smooth consistency. Popular dishes such as macaroni and cheese, nachos, and as a topping for vegetables, cheese sauce imparts a rich, cheesy flavor. It can also be customized with various spices, herbs, or different types of cheese. The expanding food service industry significantly drives the increasing demand for cheese sauce, as restaurants, fast-food chains, and casual dining establishments continually incorporate cheese sauce into a variety of dishes. Quick-service restaurants (QSRs) like McDonald's and Taco Bell have made cheese sauce a staple in many of their popular offerings. For example, the U.S. fast food market is valued at approximately $200 billion, with nearly half of the consumers opting for takeout or fast food at least once a week. Furthermore, in the U.S. alone, restaurant sales reached $997 billion in 2023, underscoring the substantial role the foodservice industry plays in driving the consumption of cheese sauces. This growth is also fueled by consumer preferences for indulgent and flavorful meals, further increasing demand in both dine-in and takeaway formats. However, the perishability of dairy products poses a significant constraint on the demand for cheese sauce in the market, as these products have a short shelf life and necessitate proper refrigeration to prevent spoilage. Cheese sauces, particularly those made from natural dairy ingredients, are vulnerable to microbial contamination, which limits their distribution, especially in regions with inadequate cold chain infrastructure.

According to the Food and Agriculture Organization (FAO), an estimated 14% of the global dairy supply is wasted due to spoilage during processing, transportation, or poor cold chain management. This risk of spoilage increases logistical costs and complicates inventory management for retailers and foodservice providers. In regions with less developed refrigeration capabilities, such as parts of Africa and Asia, the potential for market expansion is further constrained by the need for specialized storage solutions.

Innovations in packaging technology are creating significant opportunities for the cheese sauce market by enhancing product longevity, convenience, and accessibility. Advances such as aseptic packaging and vacuum-sealed pouches extend the shelf life of cheese sauces without the need for refrigeration, facilitating broader distribution in regions with limited cold chain infrastructure. According to a study by the U.S. Department of Agriculture (USDA), aseptic packaging can increase the shelf life of dairy products by up to six months, thereby reducing spoilage and waste during transportation and storage. Single-serving packs and squeezable pouches are also gaining popularity, particularly in the rapidly expanding convenience food sector, as they allow consumers to utilize cheese sauces more easily and in precise portions. This packaging innovation aligns with the growing demand for on-the-go meals and e-commerce, as consumers seek products that are easy to store and transport.

The cheese sauce market is segmented on the basis of cheese type, source, end user, distribution channel, and region. By cheese type, the market is divided into cheddar, mozzarella, parmesan, American cheese, blue cheese, provolone, gouda, Montero jack, and others. By source, the market is bifurcated into organic and conventional. By end user, the market is classified into households and foodservice. By distribution channel, the market is categorized into convenience stores, hypermarkets/supermarkets, specialty stores, direct, online channels, and others. Region-wise, the market is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (the UK, Germany, France, Russia, Italy, Spain, and the rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and the rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, South Africa, Saudi Arabia, UAE, Argentina and rest of LAMEA).
The major players operating in the market focus on key market strategies, such as mergers, product launches, acquisitions, collaborations, and partnerships. They have also been focusing on strengthening their market reach to maintain their reputation in the ever-competitive market. Some of the key players in the cheese sauce market include Campbell Soup Company, Conagra Brands, Inc., Kerry Group Plc., Unilever Plc., Gehl Foods, LLC., AFP Advanced Food Products, LLC., Tatua, Nestle S.A., The Kraft Heinz Company, and TreeHouse Foods, Inc.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the cheese sauce market analysis from 2023 to 2035 to identify the prevailing cheese sauce market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the cheese sauce market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global cheese sauce market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Consumer Buying Behavior Analysis
● Supply Chain Analysis & Vendor Margins
● Technology Trend Analysis
● Average Consumer Expenditure
● Go To Market Strategy
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Brands Share Analysis
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Cheese Type
● Cheddar
● Mozzarella
● Parmesan
● American Cheese
● Blue Cheese
● Provolone
● Gouda
● Montero Jack
● Others
By Source
● Organic
● Conventional
By End User
● Households
● Food Service
○ Sub-type
○ Restaurants
○ Cafes
○ Hotels
○ Corporate Canteen
○ Fast Food Joints
○ Others
By Distribution Channel
● Convenience Stores
● Hypermarkets/Supermarkets
● Specialty Stores
● Direct
● Online Channels
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ France
○ Germany
○ Spain
○ Russia
○ Netherlands
○ Ireland
○ Italy
○ Poland
○ Austria
○ Denmark
○ Finland
○ Sweden
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Indonesia
○ Malaysia
○ Philippines
○ Viet Nam
○ Thailand
○ Rest of Asia-Pacific
● South America
○ Brazil
○ Argentina
○ Peru
○ Colombia
○ Chile
○ Rest Of South America
● Middle East
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ Kuwait
○ Qatar
○ Bahrain
○ Rest Of Middle East
● Africa
○ Nigeria
○ South Africa
○ Ethiopia
○ Sudan
○ Rest Of Africa
● Key Market Players
○ Gehl Foods, LLC.
○ Campbell Soup Company
○ Conagra Brands, Inc.
○ Kerry Group plc.
○ Unilever Plc.
○ AFP Advanced Food Products, LLC.
○ Tatua
○ Nestle S.A.
○ The Kraft Heinz Company
○ TreeHouse Foods, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
3.5. Value Chain Analysis
CHAPTER 4: CHEESE SAUCE MARKET, BY CHEESE TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Cheddar
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Mozzarella
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Parmesan
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. American Cheese
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Blue Cheese
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
4.7. Provolone
4.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2. Market size and forecast, by region
4.7.3. Market share analysis by country
4.8. Gouda
4.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.8.2. Market size and forecast, by region
4.8.3. Market share analysis by country
4.9. Montero Jack
4.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.9.2. Market size and forecast, by region
4.9.3. Market share analysis by country
4.10. Others
4.10.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.10.2. Market size and forecast, by region
4.10.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: CHEESE SAUCE MARKET, BY SOURCE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Organic
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Conventional
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: CHEESE SAUCE MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Households
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Food Service
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.3.4. Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
6.3.4.1. Restaurants Market size and forecast, by region
6.3.4.2. Restaurants Market size and forecast, by country
6.3.4.3. Cafes Market size and forecast, by region
6.3.4.4. Cafes Market size and forecast, by country
6.3.4.5. Hotels Market size and forecast, by region
6.3.4.6. Hotels Market size and forecast, by country
6.3.4.7. Corporate Canteen Market size and forecast, by region
6.3.4.8. Corporate Canteen Market size and forecast, by country
6.3.4.9. Fast Food Joints Market size and forecast, by region
6.3.4.10. Fast Food Joints Market size and forecast, by country
6.3.4.11. Others Market size and forecast, by region
6.3.4.12. Others Market size and forecast, by country
CHAPTER 7: CHEESE SAUCE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Convenience Stores
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Hypermarkets/Supermarkets
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Specialty Stores
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Direct
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Online Channels
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Others
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: CHEESE SAUCE MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.2.3. Market size and forecast, by Source
8.2.4. Market size and forecast, by End User
8.2.4.1. North America Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.2.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.2.6.1.3.1. U.S. Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2.3.1. Canada Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.2.6.3.3.1. Mexico Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.3. Market size and forecast, by Source
8.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.4.1. Europe Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.1.3.1. UK Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.2. France
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2.3.1. France Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.3. Germany
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3.3.1. Germany Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.4. Spain
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4.3.1. Spain Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.5. Russia
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5.3.1. Russia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.6. Netherlands
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6.3.1. Netherlands Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.7. Ireland
8.3.6.7.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.7.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.7.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.7.3.1. Ireland Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.7.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.8. Italy
8.3.6.8.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.8.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.8.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.8.3.1. Italy Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.8.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.9. Poland
8.3.6.9.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.9.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.9.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.9.3.1. Poland Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.9.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.10. Austria
8.3.6.10.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.10.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.10.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.10.3.1. Austria Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.10.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.11. Denmark
8.3.6.11.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.11.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.11.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.11.3.1. Denmark Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.11.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.12. Finland
8.3.6.12.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.12.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.12.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.12.3.1. Finland Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.12.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.13. Sweden
8.3.6.13.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.13.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.13.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.13.3.1. Sweden Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.13.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.14. Rest of Europe
8.3.6.14.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.3.6.14.2. Market size and forecast, by Source
8.3.6.14.3. Market size and forecast, by End User
8.3.6.14.3.1. Rest of Europe Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.3.6.14.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.3. Market size and forecast, by Source
8.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.4.1. Asia-Pacific Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.1.3.1. China Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2.3.1. Japan Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3.3.1. India Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by End User
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8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5.3.1. South Korea Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.6. Indonesia
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6.3.1. Indonesia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.7. Malaysia
8.4.6.7.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.7.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.7.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.7.3.1. Malaysia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.7.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.8. Philippines
8.4.6.8.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.8.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.8.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.8.3.1. Philippines Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.8.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.9. Viet Nam
8.4.6.9.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.9.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.9.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.9.3.1. Viet Nam Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.9.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.10. Thailand
8.4.6.10.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.10.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.10.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.10.3.1. Thailand Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.10.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.11. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.11.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.4.6.11.2. Market size and forecast, by Source
8.4.6.11.3. Market size and forecast, by End User
8.4.6.11.3.1. Rest of Asia-Pacific Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.4.6.11.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5. South America
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.3. Market size and forecast, by Source
8.5.4. Market size and forecast, by End User
8.5.4.1. South America Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.1.3.1. Brazil Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.2. Argentina
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2.3.1. Argentina Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.3. Peru
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3.3.1. Peru Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.4. Colombia
8.5.6.4.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.4.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.4.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.4.3.1. Colombia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.5. Chile
8.5.6.5.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.5.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.5.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.5.3.1. Chile Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.6. Rest Of South America
8.5.6.6.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.5.6.6.2. Market size and forecast, by Source
8.5.6.6.3. Market size and forecast, by End User
8.5.6.6.3.1. Rest Of South America Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.5.6.6.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6. Middle East
8.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.6.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.3. Market size and forecast, by Source
8.6.4. Market size and forecast, by End User
8.6.4.1. Middle East Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6. Market size and forecast, by country
8.6.6.1. Saudi Arabia
8.6.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.1.3.1. Saudi Arabia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6.2. UAE
8.6.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.2.3.1. UAE Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6.3. Kuwait
8.6.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.3.3.1. Kuwait Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6.4. Qatar
8.6.6.4.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.4.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.4.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.4.3.1. Qatar Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6.5. Bahrain
8.6.6.5.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.5.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.5.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.5.3.1. Bahrain Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.6.6.6. Rest Of Middle East
8.6.6.6.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.6.6.6.2. Market size and forecast, by Source
8.6.6.6.3. Market size and forecast, by End User
8.6.6.6.3.1. Rest Of Middle East Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.6.6.6.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7. Africa
8.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.7.2. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.3. Market size and forecast, by Source
8.7.4. Market size and forecast, by End User
8.7.4.1. Africa Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.5. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7.6. Market size and forecast, by country
8.7.6.1. Nigeria
8.7.6.1.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.6.1.2. Market size and forecast, by Source
8.7.6.1.3. Market size and forecast, by End User
8.7.6.1.3.1. Nigeria Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.6.1.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7.6.2. South Africa
8.7.6.2.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.6.2.2. Market size and forecast, by Source
8.7.6.2.3. Market size and forecast, by End User
8.7.6.2.3.1. South Africa Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.6.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7.6.3. Ethiopia
8.7.6.3.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.6.3.2. Market size and forecast, by Source
8.7.6.3.3. Market size and forecast, by End User
8.7.6.3.3.1. Ethiopia Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.6.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7.6.4. Sudan
8.7.6.4.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.6.4.2. Market size and forecast, by Source
8.7.6.4.3. Market size and forecast, by End User
8.7.6.4.3.1. Sudan Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.6.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
8.7.6.5. Rest Of Africa
8.7.6.5.1. Market size and forecast, by Cheese Type
8.7.6.5.2. Market size and forecast, by Source
8.7.6.5.3. Market size and forecast, by End User
8.7.6.5.3.1. Rest Of Africa Food Service Cheese Sauce Market by Sub-type
8.7.6.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Gehl Foods, LLC.
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. Campbell Soup Company
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Conagra Brands, Inc.
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.3.7. Key strategic moves and developments
10.4. Kerry Group plc.
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. Unilever Plc.
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. AFP Advanced Food Products, LLC.
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.6.7. Key strategic moves and developments
10.7. Tatua
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.7.7. Key strategic moves and developments
10.8. Nestle S.A.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. The Kraft Heinz Company
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.9.7. Key strategic moves and developments
10.10. TreeHouse Foods, Inc.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance
10.10.7. Key strategic moves and developments

 

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