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グルテンフリー食品市場の世界予測レポート:国別・企業別分析 2025-2033

グルテンフリー食品市場の世界予測レポート:国別・企業別分析 2025-2033


Gluten Free Food Market Global Forecast Report: Countries and Company Analysis 2025-2033

グルテンフリー食品市場分析 世界のグルテンフリー食品市場は、2024年の66億4,124万米ドルから2033年には141億2,904万米ドルに達し、2025〜2033年の年平均成長率は8.75%に達する。グルテン不耐性に関する消費... もっと見る

 

 

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2025年1月1日 US$2,990
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サマリー

グルテンフリー食品市場分析

世界のグルテンフリー食品市場は、2024年の66億4,124万米ドルから2033年には141億2,904万米ドルに達し、2025〜2033年の年平均成長率は8.75%に達する。グルテン不耐性に関する消費者の知識の増加、健康志向の高まり、アレルギーフリー製品へのニーズ、製品供給の拡大、クリーンイーティングや植物ベースの食生活、その他の健康トレンドがグルテンフリー食品市場の成長を促進している。


世界のグルテンフリー食品産業概要

グルテンを食べると腸が腫れるなど、様々な健康上の問題を引き起こす可能性があるため、グルテンフリー食品は主にセリアック病やグルテン過敏症の人を対象としている。しかし、グルテンフリーの食事が健康に良いことから、グルテン過敏症でない人の間でもその人気は着実に高まっている。グルテンに栄養価はないものの、食感や形を良くするため、焼き菓子に多く含まれています。グルテンは健康的な体重減少を促し、消化を促進し、エネルギーを高めるため、人々はグルテンを避けた食生活を求めている。さらに、グルテンフリー食品市場の拡大は、「フリーフロム」食品カテゴリーにおける製品イノベーションの拡大と、機能性食品に対する消費者の需要の高まりによって支えられると予想される。


グルテンフリー食品市場の推進要因

コンビニエンス食品に対する消費者の信頼の高まりが成長を支える

調理が簡単で消費しやすいことから、便利ですぐに食べられる食事に対する消費者の欲求の高まりは、製品需要に有益な影響を及ぼしている。消費者は、風味や味を犠牲にすることなく、自然で栄養素が豊富で、食生活のニーズを満たす調理済み食品を求めている。この食事が、めまぐるしいライフスタイルに直面する顧客の健康維持をサポートする能力は、顧客がこの食事を頼りにする最も重要な要素である。調理してすぐに食べられる食事は、時間の節約になり、必要な栄養を摂ることができるため、働く女性が増えている。労働統計局によると、女性の労働力率は2023年6月に77.8%でピークに達する。

さらに、コンビニエンス・フード・メーカーは、特にミレニアル世代を中心に、外出先での健康志向が高まっていることから、デリ風スナックや各国料理にヒントを得た惣菜など、高級コンビニエンス・フードの開発に意欲を燃やしている。この要素は、消費者がさまざまな食事を試すことに前向きであることを示しており、今後数年間の市場拡大の余地が大きい。


消費者による「フリーフロム」食品選好の高まり

世界的に "フリーフロム "食品カテゴリーへの需要が急増している。近年、消費者の健康的な食事に対する意識の高まりにより、クリーンラベルや「フリーフロム」食品はニッチなカテゴリーから人気カテゴリーへと変貌を遂げている。消費者は、全身の健康管理と維持に役立つ食品に目を向ける。消費者は、自分の食生活に合い、食品過敏症を避けるのに役立つ代用食品や飲料のレシピを探している。

高まる需要に応えるために新商品を発売することで、メーカーも顧客の嗜好の変化に対応している。例えば、米国でトップクラスの冷凍パン会社であるベースカルチャー社は、2024年2月にシンプリーブランドで最新のグルテンフリーの保存可能なパンをデビューさせた。タピオカ、亜麻、麻、ひよこ豆、ココナッツの粉は、この基本的なパンの製造に使われるクリーンな粉のひとつである。さらに、ベーシック・サンドイッチ、スーパー・シード、ヒン ト・オブ・ハニーなど、様々なフレーバーが用意されている。さらに、「フリーフロム」食品カテゴリーは、拡大する研究と技術的進歩のおかげで改善することができ、これは今後数年間の市場拡大をサポートすると予想される。


製品バリエーションの拡大

グルテンフリー食品の市場は、パンやパスタといった従来の主力商品だけでなく、商品の多様性という点でも大きく拡大している。現在では、グルテンフリーの焼き菓子、スナック、飲料、簡便な食事など、さまざまな商品が消費者に提供されており、利便性や風味を犠牲にすることなくグルテンフリーの食生活をより簡単に実践できるようになっている。スムージーやビールなどすぐに食べられる食事やグルテンフリーの飲料から、グルテンフリーのクラッカー、クッキー、ポテトチップスまで、市場には幅広い種類の製品がある。このような製品の多様性は、他の食生活を求める健康志向の消費者にも、グルテン過敏症の消費者にも役立っている。グルテンフリーの原材料や製造方法における革新は、味や食感を向上させ、食事制限市場以外の顧客を引き込むことで、成長に拍車をかけている。


グルテンフリー食品の地域別市場概観

セリアック病やグルテン不耐症に関する知識の増加により、グルテンフリー食品市場は北米と欧州が最大である。アジア太平洋地域でも健康意識の高まりが成長を牽引しており、中南米と中東ではグルテンフリー製品の需要が伸びている。地域別の市場概要は以下の通り:


米国のグルテンフリー食品市場

セリアック病、グルテン過敏症、健康志向に対する消費者の意識の高まりにより、米国のグルテンフリー食品市場は世界最大級の規模となっている。健康上の理由からグルテンフリーの食生活を実践する人が増え、クリーンな食生活やアレルゲンフリーの選択肢を求める人が増えているため、グルテンフリー製品の需要は伸び続けている。焼き菓子やスナックから冷凍ディナーやドリンクまで、市場には膨大な種類の製品がある。大手食料品チェーンやニッチ・ショップ、インターネット・プラットフォームのおかげで、グルテンフリー製品はより広く入手できるようになっている。市場動向は、オーガニック、非遺伝子組み換え、グルテンフリー製品に対する消費者の嗜好にも影響されている。グルテンフリーの食事は、その風味、食感、栄養価の進歩により人気が高まっている。米国におけるグルテンフリー食品市場は、認知度の高まりとともに今後も安定した成長が見込まれる。

2023年1月に砂糖不使用のサンドイッチ・クッキーを全国発売し、アメリカのスナック・ブランドHighKeyは製品ラインを広げた。人工的な味や色はなく、純粋な材料で作られている。このサンドイッチ・クッキーはケト・フレンドリーで、大豆とグルテンを使用していない。2枚入りで、カロリー60kcal、炭水化物2g、食物繊維7g、砂糖不使用。


中国グルテンフリー食品市場

中国のグルテンフリー食品市場は、代替食への需要の高まりと健康志向により急速に拡大している。欧米諸国に比べてグルテン不耐症やセリアック病と診断される頻度が低いとはいえ、より良い食事、体重管理、アレルゲンフリー製品を求める傾向の高まりが市場拡大の原動力となっている。都市化と富裕層の増加に伴い、中国の消費者はグルテンフリー食の健康上の利点に対する意識を高めている。国内企業も外資系企業も製品ラインナップを増やしているため、市場では焼き菓子、スナック、飲料など、グルテンフリー製品のバリエーションが広がっている。グルテンフリーの食事は、Eコマース・プラットフォームのおかげで、全国で広く入手できるようになった。グルテンフリー食品の中国市場は、顧客の意識が健康志向の食生活を好むように変化するにつれて、今後も拡大が続くと予想される。


ドイツのグルテンフリー食品市場

セリアック病、グルテン過敏症、より良いアレルギーフリーの食事に対するニーズの高まりが、ドイツのグルテンフリー食品セクターの成長を牽引している。医療上の理由だけでなく、ウェルネスやクリーンイーティングのトレンドの一環として、グルテンフリーの選択肢を求める健康志向の顧客の増加が業界を牽引している。スナック菓子、焼き菓子、飲料、惣菜の品揃えが豊富で、主力の食料品店でも健康食品店でもグルテンフリー製品が販売されるようになった。ドイツでは持続可能なオーガニック食品が重視されており、それがグルテンフリー食の人気につながっている。電子商取引は、グルテンフリー製品へのアクセスを容易にするため、ますます重要性を増している。消費者の意識が高まり続けていることから、ドイツのグルテンフリー食品市場は今後数年間、着実に発展すると予想される。


サウジアラビアのグルテンフリー食品市場

健康志向の高まり、グルテン過敏症患者の増加、アレルゲンを含まない健康的な食生活へのニーズの高まりにより、サウジアラビアのグルテンフリー食品市場は急速に拡大している。セリアック病はそれほど一般的でないにせよ、健康や福祉を理由にグルテンフリーの代替食品を選ぶ人が増えているため、グルテンフリー製品の需要は増加している。同市場では、包装された食事、パン、焼き菓子、グルテンフリーのスナックなど様々な商品が提供されており、いずれもスーパーマーケットや専門店、オンラインショップで広く入手できるようになっている。グルテンフリー食の人気の高まりは、ソーシャルメディア、有名人の支持、世界的な健康トレンドの影響も受けている。サウジアラビアのグルテンフリー食品市場は、人口が都市化し可処分所得が増え、国内外の消費者にサービスを提供するようになるにつれて成長を続けると予想される。


製品タイプ-産業は8つの視点に分けられる:
1.ベーカリー
2.菓子
3.スナック
4.飲料
5.乳製品
6.レディミール
7.ベビーフード
8.その他


形態- 産業は2つの視点に分けられる:
1.液状
2.固体


出典:産業は9つの視点に分けられる:
1.動物由来
2.酪農
3.肉類
4.植物性食品
5.豆類
6.油糧種子
7.米
8.トウモロコシ
9.その他


流通チャネル-産業は6つの視点に分けられる:
1.従来型店舗
2.ホテル&レストラン
3.教育機関
4.電子小売業
5.専門サービス
6.病院・ドラッグストア


国- 産業は25の視点に分かれています:
北米
- 米国
- カナダ
ヨーロッパ
- フランス
- ドイツ
- イタリア
- スペイン
- イギリス
- ベルギー
- オランダ
- トルコ
アジア太平洋
- 中国
- 日本
- インド
- 韓国
- タイ
- マレーシア
- インドネシア
- オーストラリア
- ニュージーランド
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- アルゼンチン
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- 南アフリカ


すべての企業が4つのビューポイントでカバーされています。
- 概要
- キーパーソン
- 最近の展開と戦略
- 製品ポートフォリオ
- 財務インサイト


企業分析
1.ゼネラル・ミルズ
2.ヘイン・セレスティアル・グループ
3.ケロッグ社
4.コナグラ・ブランズ社
5.クラフト・ハインツ・カンパニー
6.ライシオPLC
7.ヒーロー・グループAG
8.デュポン株式会社


レポートで回答した主な質問

1.グルテンフリー食品産業の規模は?
世界のグルテンフリー食品市場規模は、2024年に66億4,124万米ドルと評価され、2033年には141億2,904万米ドルに達すると予測されている。


2.グルテンフリー食品の成長率は?
世界のグルテンフリー食品市場は、2025年から2033年にかけて年平均成長率(CAGR)8.75%で拡大すると予測される。


3.グルテンフリー食品業界の主要プレーヤーは?
グルテンフリー食品市場で事業を展開する主要企業には、ゼネラル・ミルズ社、ヘイン・セレスティアル・グループ社、ケロッグ社、コナグラ・ブランズ社、クラフト・ハインツ社、ライシオPLC、ヒーロー・グループAG、デュポン社などがある。


4.グルテンフリー食品業界を牽引する要因は何か?
健康志向の高まり、植物性食生活の人気の高まり、セリアック病やグルテン過敏症に対する意識の高まり、製品の種類の増加、小売店やeコマースでの入手の増加、消費者の健康志向の変化が、グルテンフリー食品業界の主な推進要因である。


5.グルテンフリー食品業界で最大の市場シェアを占める地域は?
グルテンフリー食品業界では、北米が最大の市場シェアを占めると予想される。


6.グルテンフリー食品市場レポートではどのようなセグメントをカバーしているか?
本レポートでは、製品タイプ、形態、供給源、流通チャネル、国別のセグメントをカバーしています。

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目次

1.はじめに

2.研究と方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 チャレンジャー


5.世界のグルテンフリー食品市場

6.市場シェア分析

6.1 製品タイプ別
6.2 形状別
6.3 供給源別
6.4 流通チャネル別
6.5 国別


7.製品タイプ

7.1 ベーカリー
7.2 コンフェクショナリー
7.3 スナック
7.4 飲料
7.5 乳製品
7.6 惣菜
7.7 ベビーフード
7.8 その他


8.フォーム

8.1 液体
8.2 固体


9.出典

9.1 動物ソース

9.1.1 乳製品
9.1.2 肉類

9.2 植物

9.2.1 豆類
9.2.2 油糧種子
9.2.3 米
9.2.4 トウモロコシ
9.2.5 その他


10.流通チャネル

10.1 従来の店舗
10.2 ホテル・レストラン
10.3 教育機関
10.4 Eリテーラー
10.5 専門サービス
10.6 病院・ドラッグストア


11.国・地域

11.1 北米

11.1.1 アメリカ合衆国
11.1.2 カナダ

11.2 ヨーロッパ

11.2.1 フランス
11.2.2 ドイツ
11.2.3 イタリア
11.2.4 スペイン
11.2.5 イギリス
11.2.6 ベルギー
11.2.7 オランダ
11.2.8 トルコ

11.3 アジア太平洋

11.3.1 中国
11.3.2 日本
11.3.3 インド
11.3.4 韓国
11.3.5 タイ
11.3.6 マレーシア
11.3.7 インドネシア
11.3.8 オーストラリア
11.3.9 ニュージーランド

11.4 ラテンアメリカ

11.4.1 ブラジル
11.4.2 メキシコ
11.4.3 アルゼンチン

11.5 中東・アフリカ

11.5.1 サウジアラビア
11.5.2 アラブ首長国連邦
11.5.3 南アフリカ


12.ポーターのファイブフォース分析

12.1 買い手の交渉力
12.2 サプライヤーの交渉力
12.3 ライバルの度合い
12.4 新規参入の脅威
12.5 代替品の脅威


13.SWOT分析

13.1 強み
13.2 弱点
13.3 機会
13.4 脅威


14.主要プレーヤーの分析

14.1 ゼネラル・ミルズ
14.1.1 概要
14.1.2 主要人物
14.1.3 最近の開発
14.1.4 製品ポートフォリオ
14.1.5 収益

14.2 ヘイン・セレスティアル・グループInc.
14.2.1 概要
14.2.2 主要人物
14.2.3 最近の開発
14.2.4 製品ポートフォリオ
14.2.5 収益

14.3 ケロッグ社
14.3.1 概要
14.3.2 主要人物
14.3.3 最近の発展
14.3.4 製品ポートフォリオ
14.3.5 収益

14.4 コンアグラ・ブランズ社
14.4.1 概要
14.4.2 主要人物
14.4.3 最近の開発
14.4.4 製品ポートフォリオ
14.4.5 収益

14.5 クラフト・ハインツ・カンパニー
14.5.1 概要
14.5.2 主要人物
14.5.3 最近の発展
14.5.4 製品ポートフォリオ
14.5.5 収益

14.6 ライシオPLC
14.6.1 概要
14.6.2 主要人物
14.6.3 最近の開発
14.6.4 製品ポートフォリオ
14.6.5 収益

14.7 ヒーローグループAG
14.7.1 概要
14.7.2 主要人物
14.7.3 最近の発展
14.7.4 製品ポートフォリオ
14.7.5 収益

14.8 デュポン株式会社
14.8.1 概要
14.8.2 主要人物
14.8.3 最近の開発
14.8.4 製品ポートフォリオ
14.8.5 収益

 

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Summary

Gluten Free Food Market Analysis

The Global Gluten Free Food Market will reach US$ 14,129.04 Million by 2033, up from US$ 6,641.24 Million in 2024, with a CAGR of 8.75% between 2025 and 2033. Growing consumer knowledge of gluten intolerance, growing health consciousness, the need for allergy-free products, the expansion of product availability, clean eating and plant-based diets, and other health trends are driving the growth of the gluten-free food market.


Global Gluten Free Food Industry Overview

Since eating gluten can cause a number of health problems, including intestinal swelling, gluten-free food is mainly intended for those with celiac disease and gluten sensitivities. However, because of the health advantages of a gluten-free diet, its popularity is steadily growing even among those without gluten sensitivity. Although the protein has no nutritional value, it is mostly found in baked goods because it gives them texture and shape. Because gluten promotes healthy weight reduction, enhances digestion, and boosts energy, people are seeking to avoid it in their diets. Furthermore, the expansion of the gluten-free food market is anticipated to be supported by expanding product innovation in ""free-from"" food categories and growing consumer demand for functional foods.


Driving Forces of Gluten Free Food Market

Growing Increasing Consumer Trust in Convenience Foods to Support Growth

Due to their ease of preparation and consumption, consumers' growing desire for convenient and ready-to-eat meals has had a beneficial effect on product demand. They look for prepared foods that are natural, abundant in nutrients, and meet their dietary needs without sacrificing flavor or taste. The ability of this meal to support customers in maintaining their general health in the face of a fast-paced lifestyle is the most crucial component of their dependability on it. Because these ready-to-cook and eat meals save time and provide the necessary nourishment, the number of working women has increased. According to the Bureau of Labor Statistics, women's labor force participation peaked in June 2023 at 77.8%.

Furthermore, convenience food makers have been motivated to create high-end convenience foods including deli-style snacks and ready meals inspired by international cuisines due to the growing trend of health on-the-go, particularly among millennials. This element shows that consumers are open to trying different meals, which presents a lot of room for market expansion in the years to come.


Growing Predilection of "Free-from" Foods by Consumers

There is a noticeable surge in demand for the "free-from" food category worldwide. In recent years, the clean-label and ""free-from"" categories have gone from being niche to becoming popular due to consumers' increased awareness of healthy eating. Consumers turn toward food that helps them manage and maintain their overall health. They look for substitute food and drink recipes that fit their diets and help them avoid food sensitivities.

By launching new items to meet the growing demand, manufacturers are also adjusting to the changing preferences of their customers. For example, Base Culture, one of the top frozen bread companies in the United States, debuted their newest gluten-free and shelf-stable breads under the Simply brand in February 2024. Tapioca, flax, hemp, chickpea, and coconut flour are among the clean flours used to make this basic bread line. Additionally, the product is now offered in a variety of flavors, including basic sandwich, super seed, and hint of honey. Additionally, the ""free-from"" food category can be improved thanks to expanding research and technical advancements, which is anticipated to support market expansion in the years to come.


Expansion of Product Variety

The market for gluten-free foods has expanded significantly in terms of product variety, moving beyond conventional mainstays like bread and pasta. Nowadays, a variety of gluten-free baked goods, snacks, drinks, and convenience meals are available to consumers, making it simpler to follow a gluten-free diet without sacrificing convenience or flavor. The market offers a wider range of products, from ready-to-eat meals and gluten-free beverages like smoothies and beers to gluten-free crackers, cookies, and chips. This product variety serves both health-conscious consumers looking for other diets and those with gluten sensitivity. Innovations in gluten-free ingredients and production methods have fueled the growth by enhancing taste and texture and drawing in customers outside of the dietary restriction market.


Gluten Free Food Market Overview by Regions

Due to increased knowledge of celiac illness and gluten intolerance, the market for gluten-free foods is largest in North America and Europe. Growing health consciousness is also driving growth in Asia-Pacific, and the demand for gluten-free products is growing in Latin America and the Middle East. The market overview by region is as follows:


United States Gluten Free Food Market

Due to increased consumer awareness of celiac disease, gluten sensitivity, and health consciousness, the US market for gluten-free foods is among the biggest in the world. The demand for gluten-free products keeps growing as more people follow gluten-free diets for health reasons and as they look for clean eating or allergen-free options. From baked goods and snacks to frozen dinners and drinks, the market offers a vast array of products. Gluten-free products are becoming more widely available thanks to large grocery chains, niche shops, and internet platforms. Market trends are also influenced by consumer preferences for organic, non-GMO, and gluten-free products. Gluten-free meals have become more popular due to advancements in their flavor, texture, and nutritional value. The market for gluten-free foods in the US is anticipated to continue growing steadily as awareness rises.

With the introduction of sugar-free sandwich cookies nationwide in January 2023, the American snack brand HighKey broadened its product line. It has no artificial tastes or colors and is created with pure ingredients. The sandwich cookies are keto-friendly and devoid of soy and gluten. Each serving of two cookies has 60 calories, 2 g of net carbohydrates, 7 g of fiber, and no sugar.


China Gluten Free Food Market

The market for gluten-free foods in China is expanding quickly due to growing demand for alternative dietary options and health consciousness. The growing trend toward better eating, weight management, and allergen-free products is driving market expansion, even though gluten intolerance and celiac disease are less frequently diagnosed than in Western nations. With the rise in urbanization and wealth, Chinese consumers are growing increasingly conscious of the health advantages of gluten-free diets. As both domestic and foreign firms increase their product offerings, the market offers a wider variety of gluten-free products, such as baked goods, snacks, and beverages. Gluten-free meals are widely available nationwide thanks in large part to e-commerce platforms. The Chinese market for gluten-free foods is expected to continue expanding as customer attitudes change in favor of wellness-focused diets.


Germany Gluten Free Food Market

Growing awareness of celiac disease, gluten sensitivity, and the need for better, allergy-free diets are driving the growth of the gluten-free food sector in Germany. Growing numbers of health-conscious customers looking for gluten-free options—not just for medical reasons, but also as part of wellness and clean-eating trends—are driving the industry. With a large assortment of snacks, baked goods, drinks, and prepared meals now offered in both mainstream grocery stores and health food stores, the availability of gluten-free products has expanded. Germany places a lot of focus on sustainable and organic foods, which contributes to the popularity of gluten-free diets. E-commerce is becoming more and more significant since it makes a range of gluten-free products easily accessible. The market for gluten-free foods in Germany is anticipated to develop steadily over the next several years as consumer awareness keeps increasing.


Saudi Arabia Gluten Free Food Market

Due to growing health consciousness, a rise in the number of persons with gluten sensitivity, and a growing desire for healthier, allergen-free diets, the market for gluten-free foods in Saudi Arabia is expanding quickly. The demand for gluten-free products is increasing as more people choose gluten-free alternatives for health and wellbeing reasons, even if celiac disease is less common. The market provides a variety of commodities, such as packaged meals, breads, baked goods, and gluten-free snacks, all of which are becoming more widely accessible in supermarkets, specialized shops, and online. The rising popularity of gluten-free diets is also being influenced by social media, celebrity endorsements, and worldwide health trends. The market for gluten-free foods in Saudi Arabia is anticipated to keep growing as the country's population becomes more urbanized and has more disposable income, serving both domestic and foreign consumers.


Product Type- Industry is divided into 8 viewpoints:
1. Bakery
2. Confectionery
3. Snacks
4. Beverages
5. Dairy Products
6. Ready Meals
7. Baby Food
8. Others


Form- Industry is divided into 2 viewpoints:
1. Liquid Form
2. Solid Form


Source- Industry is divided into 9 viewpoints:
1. Animal Sources
2. Dairy
3. Meat
4. Plant Sources
5. Pulses
6. Oilseed
7. Rice
8. Corn
9. Others


Distribution Channel- Industry is divided into 6 viewpoints:
1. Conventional stores
2. Hotels & restaurants
3. Educational institutes
4. E-retailers
5. Specialty services
6. Hospitals & drug stores


Countries- Industry is divided into 25 viewpoints:
North America
• United States
• Canada
Europe
• France
• Germany
• Italy
• Spain
• United Kingdom
• Belgium
• Netherlands
• Turkey
Asia Pacific
• China
• Japan
• India
• South Korea
• Thailand
• Malaysia
• Indonesia
• Australia
• New Zealand
Latin America
• Brazil
• Mexico
• Argentina
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• United Arab Emirates
• South Africa


All companies have been covered with 4 Viewpoints
• Overview
• Key Persons
• Recent Development & Strategies
• Product Portfolio
• Financial Insights


Company Analysis
1. General Mills
2. The Hain Celestial Group Inc.
3. Kellogg’s Company
4. ConAgra Brands Inc.
5. The Kraft Heinz Company
6. Raisio PLC
7. Hero Group AG
8. DuPont de Nemours, Inc.


Key Questions Answered in Report:

1. How big is the Gluten Free Food industry?
The global Gluten Free Food market size was valued at US$ 6,641.24 million in 2024 and is expected to reach US$ 14,129.04 million in 2033.


2. What is the Gluten Free Food growth rate?
The global Gluten Free Food market is expected to expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.75% from 2025 to 2033.


3. Who are the key players in Gluten Free Food industry?
Some key players operating in the Gluten Free Food market includes General Mills, The Hain Celestial Group Inc., Kellogg’s Company, ConAgra Brands Inc., The Kraft Heinz Company, Raisio PLC, Hero Group AG and DuPont de Nemours, Inc.


4. What are the factors driving the Gluten Free Food industry?
Increased demand for healthier eating, the growing popularity of plant-based diets, increased awareness of celiac disease and gluten sensitivity, improved product variety, increased availability through retail and e-commerce, and shifting consumer health preferences are the main drivers of the gluten-free food industry.


5. Which Region held the largest market share in the Gluten Free Food industry?
North America is expected to hold the largest market share in the industry.


6. What segments are covered in the Gluten Free Food Market report?
Product Type, Form, Source, Distribution Channel and Countries segment are covered in this report.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challengers


5. Global Gluten Free Food Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Product Type
6.2 By Form
6.3 By Source
6.4 By Distribution Channel
6.5 By Countries


7. Product Type

7.1 Bakery
7.2 Confectionery
7.3 Snacks
7.4 Beverages
7.5 Dairy Products
7.6 Ready Meals
7.7 Baby Food
7.8 Others


8. Form

8.1 Liquid Form
8.2 Solid Form


9. Source

9.1 Animal Sources

9.1.1 Dairy
9.1.2 Meat

9.2 Plant Sources

9.2.1 Pulses
9.2.2 Oilseed
9.2.3 Rice
9.2.4 Corn
9.2.5 Others


10. Distribution Channel

10.1 Conventional stores
10.2 Hotels & restaurants
10.3 Educational institutes
10.4 E-retailers
10.5 Specialty services
10.6 Hospitals & drug stores


11. Countries

11.1 North America

11.1.1 United States
11.1.2 Canada

11.2 Europe

11.2.1 France
11.2.2 Germany
11.2.3 Italy
11.2.4 Spain
11.2.5 United Kingdom
11.2.6 Belgium
11.2.7 Netherlands
11.2.8 Turkey

11.3 Asia Pacific

11.3.1 China
11.3.2 Japan
11.3.3 India
11.3.4 South Korea
11.3.5 Thailand
11.3.6 Malaysia
11.3.7 Indonesia
11.3.8 Australia
11.3.9 New Zealand

11.4 Latin America

11.4.1 Brazil
11.4.2 Mexico
11.4.3 Argentina

11.5 Middle East & Africa

11.5.1 Saudi Arabia
11.5.2 UAE
11.5.3 South Africa


12. Porter’s Five Forces Analysis

12.1 Bargaining Power of Buyers
12.2 Bargaining Power of Suppliers
12.3 Degree of Rivalry
12.4 Threat of New Entrants
12.5 Threat of Substitutes


13. SWOT Analysis

13.1 Strength
13.2 Weakness
13.3 Opportunity
13.4 Threat


14. Key Players Analysis

14.1 General Mills
14.1.1 Overview
14.1.2 Key Persons
14.1.3 Recent Development
14.1.4 Product Portfolio
14.1.5 Revenue

14.2 The Hain Celestial Group Inc.
14.2.1 Overview
14.2.2 Key Persons
14.2.3 Recent Development
14.2.4 Product Portfolio
14.2.5 Revenue

14.3 Kellogg’s Company
14.3.1 Overview
14.3.2 Key Persons
14.3.3 Recent Development
14.3.4 Product Portfolio
14.3.5 Revenue

14.4 ConAgra Brands Inc.
14.4.1 Overview
14.4.2 Key Persons
14.4.3 Recent Development
14.4.4 Product Portfolio
14.4.5 Revenue

14.5 The Kraft Heinz Company
14.5.1 Overview
14.5.2 Key Persons
14.5.3 Recent Development
14.5.4 Product Portfolio
14.5.5 Revenue

14.6 Raisio PLC
14.6.1 Overview
14.6.2 Key Persons
14.6.3 Recent Development
14.6.4 Product Portfolio
14.6.5 Revenue

14.7 Hero Group AG
14.7.1 Overview
14.7.2 Key Persons
14.7.3 Recent Development
14.7.4 Product Portfolio
14.7.5 Revenue

14.8 DuPont de Nemours, Inc.
14.8.1 Overview
14.8.2 Key Persons
14.8.3 Recent Development
14.8.4 Product Portfolio
14.8.5 Revenue

 

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