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北米のホエイタンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2017年~2029年の成長予測


North America Whey Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米のホエイプロテイン原料市場規模は2024年に10.2億米ドルと推定され、2029年には12.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.81%である。 企業による戦略的投資とフィット... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のホエイプロテイン原料市場規模は2024年に10.2億米ドルと推定され、2029年には12.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.81%である。

企業による戦略的投資とフィットネスに熱心な消費者の増加が、特にサプリメントや飲食料品分野でのホエイプロテイン原料の利用を促進した。

  • ホエイプロテイン市場は、F&Bとサプリメントの2つの主要用途で構成されている。スナックのサブセグメントがF&Bセグメントを支配し、2022年の数量シェアは48.44%を占めた。Nestle、Arla Foods、Fonterra Groupなどの主要企業は、スナック業界の需要急増に対応するため、製品配合に広く投資している。サプリメント分野では、スポーツ栄養が2022年に数量ベースで94.6%の主要シェアを占めた。この成長は、筋肉増強サプリメントとしてフィットネス業界でホエイプロテインの需要が伸びていることに起因している。カナダにはジムに登録している会員が約618万人おり、2021年には1ジムあたり約938人の会員がいることになる。
  • 飲料サブセグメントは、予測期間において金額ベースで3.37%の最も速いCAGRを記録すると予測され、次いで調味料/ソースが続く。優れた栄養特性、ニュートラルな風味、毎時10gという消化のしやすさ、飲料システムにおける特徴的な機能性により、乳清タンパク質はRTDプロテイン飲料のタンパク質源として頻繁に使用されている。WPCは、pH4.4の等電点を維持することによる乳化のような優れた脂肪代替特性を提供し、ドレッシング、ソース等への使用を後押しする。
  • 最も急成長しているエンドユーザー分野はパーソナルケアと化粧品で、予測期間のCAGRは4.74%と予測されている。これは、美容クリニックの増加や、身だしなみに対する一人当たり支出の増加によるものである。米国のパーソナルケアとサービスに対する平均収入と支出は、2020-2021年の間に19.3%増加した。ホエイ・プロテインは、ホエイ・プロテインに含まれるアミノ酸の助けを借りて、肌の弾力性や髪のコンディショニングといった機能性を高めており、これが同セグメントにおける需要を押し上げている。

様々な食品製造部門が存在するため、2022年には米国がシェアの大半を占める

  • 米国が2022年に最大のシェアを獲得して市場をリードしたが、これは高い消費者基盤と大規模な食品製造部門が設立されたことに起因する。大手企業による生産統合は、ホエイプロテインへの容易なアクセスと競争力のある価格をもたらし、市場価値を押し上げている。米国のホエイプロテイン市場は、食品・飲料業界(51.6%)が大きなシェアを占め、2022年にはサプリメント業界(47.6%)がそれに続く。ホエイ・プロテインは、他のタンパク質と比較した場合、天然タンパク質源の中でも優れた分岐鎖アミノ酸含有量を持つ。ホエイ・プロテインは、用量依存的に筋タンパク質合成を刺激することができる。
  • カナダは2022年も第2位の市場規模を維持し、サプリメント産業における高タンパク消費量がその原動力となっている。カナダは乳清タンパク質の新興市場である。同国では健康食のブームが起きており、ホエイプロテインなどの原料に大きな需要が生まれている。ホエイプロテインの使用は、フィットネス愛好家やフィットネスクラブの増加により、主にスポーツ栄養で観察された。カナダのスポーツ栄養分野は、予測期間中にCAGR 5.39%を記録すると予測されている。カナダのタンパク質産業における酪農セクターの優位性は、ホエイタンパク業界に有利な成長機会を提供している。
  • メキシコはホエイプロテインで最も急成長している国であり、予測期間中のCAGRは6.11%を記録すると予測されている。メキシコでは、機能性食品とベーカリー部門の活況が乳製品原料の需要を急増させ、ホエイプロテインが最適な代替品となっている。ホエイプロテイン入りのプロテインバーは、その機能的特性から消費者の間で人気となっている。

北米ホエイプロテイン原料市場動向

スポーツ/パフォーマンス栄養は予測期間中に大きな成長を遂げる

  • 北米の植物性タンパク質ベースのスポーツ栄養市場は、2016年から2019年にかけて金額で23.65%成長した。2020年には前年比成長率で3.35%の急減を目撃した。この減少は、米国、カナダ、メキシコなどの主要国における閉鎖やCOVID-19関連の規制によるジムの閉鎖に起因している。例えば、サプリメントの一般的な販売チャネルの1つであるヘルスクラブは、パンデミックがフィットネスクラブの経営者、従業員、消費者に厳しい打撃を与えたため、サプリメントの販売に悪影響を与えた。2020年、米国ではフィットネス施設の17%以上が永久閉鎖となった。
  • 北米は世界有数のスポーツ・パフォーマンス栄養市場であり、その背景にはアスリート志向の高まりと健康意識の高まりがある。健康効果のある新しいフレーバーのイノベーションは、予測期間(2023-2029)中に18%の市場成長をサポートすると予測されている。消費者の栄養維持志向の高まりが、植物性タンパク質の需要を押し上げている。強化オーガニック製品も2019年から2021年にかけて約40%の成長を目撃した。
  • 北米では、コアユーザーやアクティブなライフスタイルを送る消費者の間で、スポーツ栄養製品の需要が急速に高まっている。エネルギー、体重管理、筋肉サポート、健康的な間食に重点を置いたスポーツ栄養製品は、ライトユーザーによって消費されている。筋肉の成長、筋力発揮、持久力、回復に不可欠なスポーツ・サプリメントは、主にコア・ユーザーやヘビー・ユーザーに好まれている。例えば、2021年、米国内では、ユーザーの41.7%がタンパク質製品を消費しており、植物ベースの食事への嗜好が2019年から2020年にかけて27%増加したため、植物性タンパク質の売上を押し上げている。

ドライホエイ生産量の増加が、予測期間中のホエイプロテイン価格を安定させる

  • ホエイ生産は主にチーズ生産工場からの供給が牽引しており、国内の液体ホエイの大半を占めている。ホエイパウダーがホエイベースの製品市場を支配し、ホエイタンパク濃縮物(WPC)が僅差でこれに続く。健康的な食生活に対する消費者の意識の高まり、米国では約5,000万人の65歳以上の高齢者の割合の増加、スポーツと栄養に対する若者の関心の高まりが、需要の増加に対応するための生産をさらに促進している。
  • 北米はヨーロッパに次ぐホエイプロテインの輸出入市場である。カナダは米国に次ぐ市場である。2020年、COVID-19パンデミックにより生産工場が全国的に閉鎖されたため、ホエイ生産量全体が減少した。しかし、ミルク工場はパンデミック中に急増し、2020年4月以降は落ち着いた。2020年には、米国のチーズ産業が苦境にさらされ、チーズ販売のほぼ50%が外食に依存しているため、乳清生産が影響を受けた。例えば、2017年のホエイ生産量は、輸出価格の10%引き下げにより、前年比9%増となった。
  • 乳製品業界では近年、カナダの乳製品メーカーによる、チーズを製造するための固形乳、脱脂粉乳、乳清や乳タンパク質濃縮物を含むその他の乳製品の利用が際立って増加している。2020年の生乳生産量は前年比1%増の10.095トンとなる。さらに、生乳生産はさらなる需要を満たすと予想される。このため、2022年の3月から7月までの乳清生産量は前年比7%増となる。

北米ホエイプロテイン原料産業概要

北米のホエイタンパク質原料市場は細分化されており、上位5社で29.95%を占めている。この市場の主要企業は、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、FrieslandCampina Ingredients、Glanbia PLC、Groupe Lactalisである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 カナダ
3.4.2 米国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 加水分解物
4.1.3 分離物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品・飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 RTE/RTC食品
4.2.2.1.7 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 カナダ
4.3.2 メキシコ
4.3.3 米国
4.3.4 その他の北米地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグロプール乳業協同組合
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited(カーベリーフードイングリディエンツ・リミテッド
5.4.4 クック社
5.4.5 Fonterra Co-operative Group Limited (フォンテラ協同組合グループ)
5.4.6 FrieslandCampina Ingredients
5.4.7 グランビアPLC
5.4.8 グループ・ラクタリス
5.4.9 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.10 ミルクスペシャリティーズグローバル
5.4.11 Saputo Inc.

プロテイン原料業界の経営陣に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The North America Whey Protein Ingredients Market size is estimated at USD 1.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.29 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2024-2029).

Strategic investments by the companies coupled with growing fitness consicous consumers drove the application of whey protein ingredients especially in supplements and F&B sector

  • The whey protein market comprises F&B and supplements as the two major applications. The snacks sub-segment dominated the F&B segment, accounting for a 48.44% volume share in 2022. Key players like Nestle, Arla Foods, and Fonterra Group are widely investing in product formulations to cater to the snack industry's surge in demand. In the supplements segment, sports nutrition held a major share of 94.6% by volume in 2022. The growth can be attributed to the growing demand for whey protein in the fitness industry as a muscle-building supplement. Canada has about 6.18 million members who have registered themselves in the gym, i.e., roughly 938 members per gym in 2021.
  • The beverage sub-segment is projected to register with the fastest CAGR of 3.37% by value in the forecast period, followed by condiments/sauces. Owing to its superior nutritional attributes, neutral flavor, ease of digestion, i.e., 10g/hr., and distinctive functioning in beverage systems, whey proteins are frequently used as the protein source for RTD protein beverages. WPC offers excellent fat replacement properties, such as emulsification by maintaining an isoelectric point at pH 4.4, boosting its use in dressings, sauces, etc.
  • The fastest-growing end-user segment is personal care and cosmetics, which is projected to register a CAGR of 4.74% in the forecast period. This is due to the rising number of beauty clinics and rising per capita spending on personal appearance. The average income and expenditure on personal care and services in the United States increased by 19.3% during 2020-2021. Whey protein has increased functionalities, like skin elasticity and hair conditioning, with the help of amino acids found in whey protein, which is boosting its demand in the segment.

United States holds majority of share in 2022 due to strong presence of various food manufacturing units

  • The United States led the market with the largest share in 2022, attributed to a high consumer base and the extensive food manufacturing units being established. The production consolidation practiced by major players results in easy accessibility and competitive whey protein prices, boosting market value. The whey protein market in the United States is highly driven by the food and beverage industry (51.6%), which held a significant share, followed by the supplement industry (47.6%) in 2022. Whey protein has a superior, branched-chain amino acid content of natural protein sources when compared with other proteins. It can stimulate muscle protein synthesis in a dose-dependent manner.
  • Canada remained the second-largest market in 2022, driven by high protein consumption in the supplements industry. Canada is an emerging market for whey protein. The booming trend of healthy food in the country has created a significant demand for ingredients such as whey protein. Whey protein usage was mainly observed in sports nutrition due to the increasing number of fitness enthusiasts and fitness clubs. The Canadian sports nutrition segment is projected to register a CAGR of 5.39% during the forecast period. The dominance of the dairy sector within the protein industry of Canada has provided favorable growth opportunities for the whey protein industry.
  • Mexico is the fastest-growing country for whey protein, and it is projected to register a CAGR of 6.11% during the forecast period. The booming functional food and bakery sectors spiked the demand for dairy ingredients in Mexico, with whey protein being the best alternative. Protein bars with whey protein are becoming popular among consumers due to their functional properties.

North America Whey Protein Ingredients Market Trends

Sport/performance nutrition to witness significant growth during forecast period

  • The North American plant protein-based sports nutrition market grew by 23.65% in value from 2016-2019. In 2020, it witnessed a steep decline of 3.35% in its Y-o-Y growth rate. This decline was attributed to gym closures due to lockdowns and COVID-19-related restrictions in major countries like the United States, Canada, and Mexico. For instance, health clubs, one of the common sales channels for supplements, impacted the sales of supplements adversely as the pandemic took a harsh toll on fitness club operators, employees, and consumers. In 2020, more than 17% of fitness facilities permanently closed in the United States.
  • North America is one of the world's leading sport and performance nutrition markets, owing to the increasing trend of athleticism and rising health awareness. The innovation of new flavors with health benefits is predicted to support the market growth by 18% during the forecast period (2023-2029). The increased consumers' proclivity to maintain nutrition boosts the demand for plant proteins. Fortified organic products also witnessed a growth of around 40% from 2019 to 2021.
  • In North America, the demand for sports nutrition products is rising quickly from core users and consumers who lead active lifestyles. Sports nutrition items focused on energy, weight control, muscle support, and healthy snacking were consumed by light users. Sports supplements essential for muscular growth, strength performance, endurance, and recovery are mainly preferred by core or heavy users. For instance, in 2021, within the United States, 41.7% of users were consuming protein products, boosting plant protein sales as the preference for a plant-based diet increased by 27% from 2019 to 2020.

Increasing dry whey production to stabilize whey protein prices during forecast period

  • Whey production is mainly driven by the supply from cheese production plants, which accounts for a majority of the country's liquid whey. Whey powder dominates the whey-based product market, closely followed by whey protein concentrates (WPC). Rising consumer awareness towards a healthy diet, an increasing percentage of elder age people across the region around 50 million people are aged above 65 in the United States, and rising interest of youngsters in sports and nutrition is further driving the production to meet the increasing demand.
  • North America is the second-largest market for whey protein after Europe, in terms of exports and imports. Canada is the second-largest market after the United States. In 2020, overall whey production declined due to the COVID-19 pandemic as production plants shut down across the nation. However, milk plants witnessed a surge during the pandemic, which settled down after April 2020. In 2020, whey production was affected as the US cheese industry was exposed to hardships, with almost 50% of cheese sales reliant on food service outlets. For instance, whey production observed a hike of 9% in y-o-y in 2017 due to the reduction of 10% in export prices.
  • In the dairy industry, there has been an outstanding increase in recent years by Canadian dairy product manufacturers in the usage of other milk products, which include milk solids to manufacture cheese, skim milk powder, and whey and milk protein concentrate. Overall milk production was to increase by 10.095 metric tons in 2020, with a 1% increase over the previous year. Moreover, milk production is expected to meet additional demand. Owing to this, in 2022, the total whey production was around 7% higher from March to July as compared to the previous year's data.

North America Whey Protein Ingredients Industry Overview

The North America Whey Protein Ingredients Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.95%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, FrieslandCampina Ingredients, Glanbia PLC and Groupe Lactalis (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Canada
3.4.2 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Hydrolyzed
4.1.3 Isolates
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.7 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Canada
4.3.2 Mexico
4.3.3 United States
4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agropur Dairy Cooperative
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited
5.4.4 Cooke Inc.
5.4.5 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.6 FrieslandCampina Ingredients
5.4.7 Glanbia PLC
5.4.8 Groupe Lactalis
5.4.9 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.10 Milk Specialties Global
5.4.11 Saputo Inc.

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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