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アジア太平洋地域の植物性タンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-pacific Plant Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域の植物性タンパク質原料市場規模は、2024年には44億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.97%で、2029年には58.8億米ドルに達すると予測されている。 ベジタリアン人... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の植物性タンパク質原料市場規模は、2024年には44億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.97%で、2029年には58.8億米ドルに達すると予測されている。

ベジタリアン人口の増加と植物性タンパク質に関連する多くの機能性により、飲食料品と動物飼料が植物性タンパク質の利用において大きなシェアを占めている。

  • 用途別では、食品・飲料産業が同地域における植物性タンパク質の主要用途分野である。タンパク質の機能性に対する需要の増加とタンパク質が豊富な食事に対する意識が、主にF&B産業におけるタンパク質需要を牽引している。F&Bセグメントでは、肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替製品のサブセグメントが、2022年に44.2%の主要数量シェアを占めた。植物性タンパク質は肉に取って代わることができるため、同地域の菜食主義消費者は肉製品を利用できる。同地域は中国の消費者層が非常に多く、次いでベジタリアン人口が世界で最も多いインドが続く。大豆、小麦、米タンパク質などのタンパク質は、このセグメントで最大の市場シェアを占めている。
  • しかし、スナック菓子のサブセグメントが最も急成長しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで6.81%を記録すると予測されている。タンパク質別では、大豆タンパク質がこのカテゴリーで大きな需要を占めている。研究によると、大豆タンパク質の間食は10代の若者の食欲抑制と食生活の質を改善することが示され、これが需要を牽引している。また、1食あたり最大25gのタンパク質を含む大豆プロテインは、スナックの構成に多様性をもたらす。
  • 動物飼料セグメントは2番目に主要なセグメントであり、予測期間中に金額ベースで6.11%のCAGRを記録すると予測されている。植物性タンパク質は、反芻動物、家禽、豚、水産飼料、ペットフードなど様々な家畜種に与えることができるなど、数多くの利点がある。植物性タンパク質は、飼料のペレットや顆粒に必要な結合を提供する(水に溶けないためペレットの分解が減少する)などの機能性により、飼料への需要が増加している。

プランベースの食品・飲料に対する消費者の傾斜と大豆タンパク質の旺盛な生産能力により、中国が市場を支配している。

  • 2022年の植物性タンパク質需要は中国が牽引植物性タンパク質は動物虐待を伴わない持続可能なタンパク質の選択肢として登場し、環境保護主義者や菜食主義者の間で人気を集めている。炭素排出と食糧危機に対する懸念の高まりが、市場の成長をさらに後押ししている。用途別では、2022年には食品・飲料産業が53.4%の主要数量シェアを占め、次いで動物飼料産業が53.4%の数量シェアを占める。また、動物飼料は植物性タンパク質市場全体でも最も急成長している分野であり、予測期間(2023-2029年)のCAGRは金額ベースで9.10%と予測されている。
  • 需要はまた、植物由来の分野で行われた大規模な投資にも影響された。2018年、企業はHaocan Food Service Management Co.Ltd.に投資し、ひよこ豆ベースのスナック製品を開発した。同年末、InnovoProは植物性タンパク質原料を生産するために400万米ドルの資金を調達した。
  • 植物ベースのビジネスにおける競争の激しい環境を考慮すると、アジア太平洋地域は2020年に金額ベースで12.43%という最高の前年比成長率を目撃した。しかし、マレーシアは予測期間中(2023-2029年)にCAGR 6.38%を記録し、金額ベースで最も急成長している国になると予測されている。消費の面では、インドが市場に続いており、主にF&B部門が牽引している。2022年、このセクターは同国で数量ベースで52%のシェアを獲得した。ビーガン人口の増加に伴い、植物由来の製品が求められている。例えば、2018年半ばにオーストラリアを拠点とするグローバル・ツアー・オペレーターが実施した一連のビーガン・ツアーでは、インド、タイ、イタリアで開催されたそうしたツアーへの関心が高まっていた。

アジア太平洋地域の植物性タンパク質原料市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が植物性タンパク質原料セクターの主要プレーヤーにビジネスチャンスをもたらす

  • 植物性タンパク質は、その利点に関する認識と証明がアジア地域で高まっているため、アジア市場で高い関心を集めている。すべての植物性蛋白質の中で、大豆蛋白質は、様々な食品における原料の受容性の向上とその生産量の増加により、この地域で非常に入手しやすくなっており、市場シェアを占めている。2020/21年の中国の大豆粕消費量は72.68百万MTで、2018年より約9%増加した。研究への高額の投資、急速な技術進歩、高度なイノベーション技術が、大豆タンパク質を含む開発されたタンパク質原料の使用をもたらしている主な要因の一部である。
  • 大豆、エンドウ豆、麻、ジャガイモなどのアレルゲンフリーの植物性タンパク質の主な促進要因としては、ベジタリアンライフスタイルの採用の増加、ラクトースフリーやグルテンフリーの製品に対する需要の増加、健康関連の問題に対する関心の高まりなどが考えられる。2021年には、インドの消費者の約81%が肉食を控えている。高い栄養価、数種類のビタミンとミネラルの良い供給源であること、様々な食品産業における技術の進歩、天然でオーガニックな代替品への需要の高まりなど、動物性タンパク質に対する植物性タンパク質原料の主な利点は、消費者の嗜好を変化させると予想される。
  • 植物性タンパク質の消費の増加と消費者の受容が、メーカーがこれらの成分を強化した製品を革新する原動力となっている。日本で消費される主な穀物は大豆、米、小麦で、トウモロコシやエンドウ豆など他の種類もある。2020年には、日本の1人当たりの植物性蛋白質の1日摂取量は34.3gとなった。植物性タンパク質の増加は、今後数年間、食品メーカーに機会を提供し続けると予想される。

大豆、小麦、エンドウ豆の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 中国ではトウモロコシ生産量の増加が大豆生産量の減少につながっている。植物性タンパク質全体の生産量は、菜食主義者の増加により2016年から2020年にかけて4%増加し、2020年には14%を占める。例えば、2020年の中国の大豆生産量は約1,960万トン、小麦生産量は約1億3,400万トンである。
  • インドの大豆作付面積は2020-21年に8%以上増加し、生産量は31.5%以上増加して122.475トンとなった。これは、農家所得の向上と大豆の収量増加のために、官民企業が協力して様々な技術を開発し、農家と直接関わっているためである。2014年、州政府の総合農業開発官民パートナーシップ(PPPIAD)は、ADM社と共同で大豆栽培の新技術を導入し、農家の収量増加を支援した。
  • この地域では、生産量の増加により、植物由来の様々なタンパク質が可能になっている。主にダイズが主流で、作付面積では日本で最も多いマメ科植物である(141,800ヘクタール)。日本では米の生産も盛んである。日本では、230万戸の農家の約85%が毎年米を作付している。しかしオーストラリアでは、農家は88,073の作物・畜産事業で約3億9,400万ヘクタールを生産している。植物産業は約335億米ドル相当の農産物を生産した。2021年、リヴァリーナの稲作は約45万トンだった。干ばつと低水量配分の影響を受けた2020年産米の10倍の収穫量であった。

APAC植物性タンパク質原料産業概要

アジア太平洋地域の植物性タンパク質原料市場は細分化されており、上位5社で18.51%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、不二製油グループ、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC、Südzucker AGである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 オーストラリア
3.4.2 中国
3.4.3 インド
3.4.4 日本
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 オーストラリア
4.3.2 中国
4.3.3 インド
4.3.4 インドネシア
4.3.5 日本
4.3.6 マレーシア
4.3.7 ニュージーランド
4.3.8 韓国
4.3.9 タイ
4.3.10 ベトナム
4.3.11 その他のアジア太平洋地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ブンジ・リミテッド
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 不二製油グループ
5.4.5 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.6 ケリー・グループ PLC
5.4.7 永田グループ
5.4.8 ニップン株式会社
5.4.9 Shandong Jianyuan Bioengineering Co.Ltd.
5.4.10 Südzucker AG
5.4.11 Tereos SCA
5.4.12 ウィルマー・インターナショナル

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Asia-pacific Plant Protein Ingredients Market size is estimated at USD 4.40 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.97% during the forecast period (2024-2029).

F&B and animal feed together holds major share in usage of plant protein with growing vegetarian population coupled with numerous functionality associated with it

  • By application, the food and beverage industry is the leading application sector for plant proteins in the region. The increasing demand for protein functionalities and awareness about protein-rich diets primarily drives the demand for proteins in the F&B industry. Under the F&B segment, the meat/poultry/seafood and meat alternative products sub-segment accounted for the major volume share of 44.2% in 2022. Plant proteins can replace meat, making meat products available for vegan consumers in the region. The region is highly dominated by the consumer base in China, followed by India, the region with the highest vegetarian population in the world. Proteins such as soy, wheat, and rice proteins have the maximum market share in the segment.
  • However, the snacks sub-segment is the fastest-growing sub-segment, projected to record a CAGR of 6.81%, by value, during the forecast period. By protein, soy protein holds significant demand in the category. Studies showed that soy protein snacking improves appetite control and diet quality among teenagers, thus driving its demand. It also offers tremendous versatility in snack compositions, with up to 25g of protein per serving.
  • The animal feed segment is the second leading segment, and it is projected to register a CAGR of 6.11%, by value, during the forecast period. Plant proteins have numerous advantages like pea protein can be fed to various livestock species, such as ruminants, poultry, pigs, and aquafeed and pet food. The demand for plant proteins is increasing in feeds due to their functionalities, such as providing the binding required for the pellet or granule forms of feed (their water insolubility decreases pellet breakdown).

China dominates the market with consumer inclination towards plan-based food and beverages coupled with strong production capacity of soy protein drove the application across the region

  • China led plant protein demand in 2022. With plant proteins emerging as a sustainable protein option involving no animal cruelty, they are gaining popularity among environmentalists and the vegan population. Fueling concerns over carbon emissions and the food crisis have further propelled the market's growth. By application, the food and beverage sector is the leading application sector for protein in the region, accounting for a major volume share of 53.4%, followed by the animal feed industry, with a 53.4% volume share, in 2022. Animal feed is also projected to be the fastest-growing segment in the overall plant proteins market, with a CAGR of 9.10%, by value, during the forecast period (2023-2029).
  • Demand was also influenced by significant investments made in the plant-based space. In 2018, firms ventured to invest in Haocan Food Service Management Co. Ltd to develop a chickpea-based snack product. Later in the same year, InnovoPro raised a fund of USD 4 million to produce plant-based protein ingredients.
  • Considering the highly competitive environment in the plant-based business, the Asia-Pacific region witnessed the highest Y-o-Y growth rate of 12.43%, by value, in 2020. However, Malaysia is projected to be the fastest-growing country in terms of value, witnessing a CAGR of 6.38% during the forecast period (2023-2029). In terms of consumption, the market was followed by India, majorly driven by the F&B sector. In 2022, the sector captured a share of 52%, by volume, in the country. The rising vegan population is demanding more plant-based products. For instance, series of vegan tours in mid-2018, the global tour operator based in Australia saw a rise in interest for such tours held in India, Thailand, and Italy.

Asia-pacific Plant Protein Ingredients Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the plant protein ingredients sector

  • Plant proteins are highly gaining interest in the Asian market, as the awareness and proof regarding their benefits are rising in the region. Among all plant proteins, soy proteins occupy the market share with the increased acceptability of the ingredient in different foods and its increased production, making it highly available in the region. The volume of soybean meal consumption in China in 2020/21 was 72.68 MMT, which was around 9% more than in 2018. High investments in research, rapid technological advancements, and advanced innovation techniques are some of the major factors resulting in the use of developed protein ingredients, including soy proteins.
  • Major drivers of allergen-free plant proteins such as soy, pea, hemp, and potato may include increasing adoption of the vegetarian lifestyle, growing demand for lactose-free and gluten-free products, and growing concern about health-related problems. Around 81% of Indian consumers restrained meat from their diet in 2021. Major benefits of plant protein ingredients over animal proteins, including high nutritional value, being a good source of several vitamins and minerals, technological advancements in various food industries, and growing demand for natural and organic substitutes, are expected to change consumer preference.
  • The increasing consumption of plant proteins and consumer acceptance in the region drive manufacturers to innovate products fortified with these ingredients. Major grains consumed in Japan are soybeans, rice, and wheat, along with some other types like corn and peas. In 2020, Japan's daily per capita intake of plant-based proteins was 34.3 grams. The rise in plant-based protein is expected to continue to provide opportunities for food manufacturers in the upcoming years.

Soy, wheat, and pea production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • An increase in maize production in China is leading to a decline in soybean production. The overall plant protein production inclined by 4% from 2016 to 2020 due to the rising vegan population, which accounted for 14% in 2020. For instance, in 2020, the production of soybeans in China amounted to approximately 19.6 million ton, while wheat production in China amounted to approximately 134 million ton.
  • India's soybean acreage increased by over 8% in 2020-21, while production climbed by over 31.5 % to 122.475 lakh tonne. This can be attributed to the collaboration of public and private companies in developing various techniques and directly engaging with farmers to enhance farm incomes and increase soybean yield. In 2014, the state government's Public Private Partnership for Integrated Agriculture Development (PPPIAD), in collaboration with ADM, introduced new technologies for soybean cultivation that aided farmers in increasing their yields.
  • The region's various proteins from plant sources are possible due to increased production. It is mainly dominated by soybean, the most planted legume in Japan in terms of acreage (141,800 ha). Significant rice production also takes place in Japan. About 85% of the 2.3 million farms in Japan plant rice yearly. However, in Australia, farmers produced around 394 million hectare of 88,073 crop and livestock businesses. The plant industry produced around USD 33.5 billion worth of agricultural products. In 2021, Riverina rice crops were around 450,000 paddy tonne. The crop was 10 times larger than the 2020 rice crop impacted by drought and low water allocations.

APAC Plant Protein Ingredients Industry Overview

The Asia-pacific Plant Protein Ingredients Market is fragmented, with the top five companies occupying 18.51%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Fuji Oil Group, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and Südzucker AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Australia
3.4.2 China
3.4.3 India
3.4.4 Japan
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Australia
4.3.2 China
4.3.3 India
4.3.4 Indonesia
4.3.5 Japan
4.3.6 Malaysia
4.3.7 New Zealand
4.3.8 South Korea
4.3.9 Thailand
4.3.10 Vietnam
4.3.11 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Bunge Limited
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 Fuji Oil Group
5.4.5 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.6 Kerry Group PLC
5.4.7 Nagata Group
5.4.8 Nippn Corporation
5.4.9 Shandong Jianyuan Bioengineering Co. Ltd
5.4.10 Südzucker AG
5.4.11 Tereos SCA
5.4.12 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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