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アフリカの植物性タンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Africa Plant Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アフリカの植物性タンパク質原料市場規模は2024年に13.5億米ドルと推定され、2029年には16.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.59%である。 地域全体のベーカリー製品か... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アフリカの植物性タンパク質原料市場規模は2024年に13.5億米ドルと推定され、2029年には16.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.59%である。

地域全体のベーカリー製品からの植物性タンパク質への旺盛な需要により、F&Bセクターが優位を占める

  • F&B分野がアフリカの植物性タンパク質原料市場を牽引した。予測期間中のCAGRは6.05%で2番目に速いと予測されている。2020年には、金額ベースの用途シェアは2019年の60.7%から62%に増加した。この成長は、COVID-19パンデミックとその後のロックダウンの間の備蓄と消費者のパニック買い行動の増加によるところが大きい。主要なF&Bサブセグメントの1つであるベーカリーにおける植物タンパク質の用途は、2020年に前年比成長率16.72%を記録した。
  • パーソナルケアおよび化粧品分野は、パーソナルケア製品における大規模なマーケティングキャンペーンと、特にeコマースにおける流通チャネルの増加により、予測期間中に最速のCAGR 7.12%を記録すると予測される。男性用グルーミングの成長も市場を押し上げる重要な要因である。美容・化粧品業界の国際的な大手企業は、業界の「次なるフロンティア」と見なされているサハラ以南のアフリカ市場で予想されるブームを最大限に活用している。植物性タンパク質は、皮膚の角質層やその付属物と水分を結合させる能力があるため、健康な皮膚や毛髪に適した環境を育むのに有益な成分と考えられている。
  • 動物飼料セグメントは、2022年の数量シェア40.39%で、第2位の市場シェアを占めている。動物飼料セグメントにおけるタンパク質の用途は、使用コストが低く、消化性に優れ、風味がニュートラルであることから、主に大豆と小麦のタンパク質である植物性タンパク質が牽引している。加水分解された植物性タンパク質など、新規の植物性タンパク質源の利用により、生産動物は最高の動物工学的レベルで機能することができる。

植物性製品に対する需要の高まりにより、他のアフリカ諸国でも植物性タンパク質原料の使用が増加している。

  • アフリカの植物性タンパク質原料市場はナイジェリアが牽引しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで5.97%と最速を記録すると予測されている。同国はベジタリアンの人口が少ないにもかかわらず、菜食主義やベジタリアニズムの受け入れが進んでいるため、業界は拡大すると予測される。ナイジェリアのZ世代とミレニアル世代の5人に4人は、植物性タンパク質を試す可能性が高い。アフリカは歴史的に食糧安全保障の混乱や栄養不良の影響を受けやすく、植物性タンパク質による解決策は食糧安全保障を向上させる可能性がある。
  • 南アフリカはもう一つの主要市場であり、主に動物飼料への大豆タンパクの応用が牽引している。同国の動物飼料部門は比較的大きく、アフリカの動物飼料産業全体の33.04%を占めており、南アフリカ市場の成長をさらに後押ししている。大豆タンパク質は低コストでタンパク質含有量が高いため、動物飼料分野で一般的に使用されている。2022年、南アフリカでは分離大豆タンパク質のコストはエンドウ豆タンパク質よりも36.74%低い。さまざまな年齢の離乳初期の子豚に給与するために、分離大豆タンパク質をホエイパウダーのような高品質の炭水化物飼料と組み合わせて使用することで、脱脂粉乳と同様の成長成績を達成している。
  • ケニア、ナイジェリア、南アフリカではそれぞれ182万人、1,700万人、150万人が深刻な栄養不良に苦しんでいるため、アフリカ全域、特にケニア、ナイジェリア、南アフリカでは、植物性食肉に対する消費者の受容性が広まり、大きな需要がある。栄養失調の蔓延が著しいため、植物性タンパク質市場は今後この地域全体で成長する可能性が高い。

アフリカの植物性タンパク質原料市場動向

植物性タンパク質の消費は安定した成長率で伸びる

  • メーカーは常にオープンイノベーションを取り入れ、コストリーダーシップを獲得し、開発初期段階でサプライヤーを固定している。スポーツ栄養製品に含まれる植物原料が用途別市場の主要シェアを占め、次いで動物飼料が続く。消費者のライフスタイルの変化と医療費の上昇が、植物性タンパク質市場の成長に重要な役割を果たしている。サハラ以南のアフリカにおける医療費は2019年に29.98%上昇した。小売業界の盛況により市場は加速度的に拡大している。明確な表示に対する消費者の要求の高まりが、消化のしやすさ、アレルゲンのなさ、持続可能性も提供する植物性タンパク質へのニーズを後押ししている。
  • ケニアでは、植物性プロテインの需要が高まっているため、主要な市場関係者は、需要の高まりに対応する食材を提供するよう求めている。ケニアのような国では、ミレニアル世代の消費者の80%近くが植物性タンパク質を試す可能性がある。ナイジェリアでは、76%の消費者が植物性食品を好んでいる。植物性食品が高いレベルで受け入れられていることは、伝統的な食肉への依存を最小限に抑え、公衆衛生、環境、動物福祉の成果を高める機会を提供している。
  • この地域では肥満が流行しており、菜食主義に傾倒する消費者が増えている。この予防可能な症状と闘うため、消費者の健康意識はより広まり、人々はますます植物に目を向けるようになっている。同地域では、植物性食品を摂取することの健康上の利点に対する消費者の意識の高まりにより、ビーガンおよびベジタリアン食品に対する需要が増加しており、ビーガンオプションを特徴とする外食店の設立につながっている。2020年、南アフリカではビーガンのテイクアウト注文が71%急増し、大陸でトップの売上を記録した。

大豆、小麦、エンドウ豆の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • アフリカ地域は、大豆、米、小麦を主要な植物性タンパク質源としている。アフリカの生産者が供給する大豆は、世界の大豆の1%未満である。南アフリカ、ナイジェリア、ザンビアがアフリカ大陸の大豆生産量トップ3である。南アフリカの大豆生産量は、2016年の742,000トンから2020年には1,245,500トンに増加する。大規模農場での商業的な大豆生産は、ザンビア、ジンバブエ、南アフリカで行われている。しかし、アフリカの他の地域では、小規模農家による栽培がほとんどで、ソルガム、トウモロコシ、キャッサバの中のマイナーな食用作物として植えられている。
  • ナイジェリアの6年間(2016~2021年)の大豆平均生産量は45万4,600トンで、これは大陸の生産量の25%である。ザンビアの3年間平均生産量は1,040万ブッシェルで、これは大陸の生産量の約10%である。データが入手可能な他の 21 カ国の大豆生産量は、アフリカ全体の 25%である。国別平均生産量は 402 万 6,969 ブッシェルであり、最も生産量が少ないのはマダガスカルで、3 年間の平均生産量は 1,470 ブッシェルである。
  • 伝統的に、小麦はアフリカの主要な主食作物ではなかった。パンのような手軽で速い食べ物への食の嗜好の変化に伴う急速な人口増加により、重要な食料作物となりつつある。アフリカの小麦生産量は、2017年の2,660万トンに対し、2021年は約3,040万トンである。2013年、SSAの小麦総消費量は2,500万トンに達し、輸入量は1,750万トン、60億米ドルを占めた。同期間、同地域の総面積は290万ヘクタールで、生産量はわずか730万トンに過ぎなかった。同地域の生産性が低い(1ヘクタール当たり2トン)のは、主に生物学的・生物学的ストレスのためである。

アフリカ植物性タンパク質原料産業概要

アフリカの植物性タンパク質原料市場は断片化されており、上位5社で5.56%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Amesi Group、Cargill Incorporated、International Flavors & Fragrances Inc.、Kerry Group PLC、Wilmar International Ltd(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 南アフリカ
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ナイジェリア
4.3.2 南アフリカ
4.3.3 その他のアフリカ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 A. Costantino & C. SpA
5.4.2 アメッシ・グループ
5.4.3 Axiom Foods Inc.
5.4.4 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.5 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.6 ケリー・グループ PLC
5.4.7 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Africa Plant Protein Ingredients Market size is estimated at USD 1.35 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.59% during the forecast period (2024-2029).

F&B sector dominates due to strong demand for plant proteins from bakery products across the region

  • The F&B segment drove the African plant protein ingredients market. It is projected to register the second-fastest CAGR of 6.05% during the forecast period. In 2020, its application share by value increased to 62% from 60.7% in 2019. This growth was mostly due to increased stockpiling and consumer panic-buying behavior during the COVID-19 pandemic and subsequent lockdowns. The applications of plant proteins in bakery, one of the primary F&B sub-segments, registered a Y-o-Y growth rate of 16.72% in 2020.
  • The personal care and cosmetics segment is projected to register the fastest CAGR of 7.12% during the forecast period, owing to expansive marketing campaigns and increasing distribution channels, especially in e-commerce for personal care products. Growth in men's grooming is another vital factor boosting the market. Major international players in the beauty and cosmetics industry are maximizing the boom anticipated for the Sub-Saharan African market, which is viewed as the industry's "next frontier." Because of their capacity to bind water with the horny layer of skin and its annexes, plant proteins are considered beneficial components for fostering an environment favorable for healthy skin and hair.
  • The animal feed segment accounts for the second-largest market share, with a share of 40.39% by volume in 2022. The applications of protein in the animal feed segment are driven by plant protein, mainly soy and wheat proteins, due to their low cost-in-use, excellent digestibility, and neutral flavor profile. The production animal can function at its highest zootechnical level owing to the utilization of novel plant protein sources, such as hydrolyzed plant proteins.

Growing demand for plant-based products the application of plant protein ingredients has been increased among the rest of Africans countries

  • The African plant protein ingredients market is led by Nigeria, which is also projected to record the fastest CAGR of 5.97% by value during the forecast period. Despite the country's small vegetarian population, the industry is projected to expand due to the growing acceptance of veganism or vegetarianism. Four out of five Gen Z and millennials in Nigeria are highly likely to try plant-based proteins. Africa has historically been susceptible to food security disruptions and malnutrition, with plant-based protein solutions a potential source of increased food security.
  • South Africa is another leading market, largely led by soy protein applications in animal feed. The comparatively bigger animal feed sector of the country, accounting for a 33.04% share of the overall African animal feed industry, has further catered to the growth of the South African market. Soy protein is commonly used in the animal feed sector due to its low cost and high protein content. In 2022, soy protein isolates cost 36.74% less than pea protein isolates in South Africa. The use of soy protein isolates in combination with high-quality carbohydrate feed such as whey powder to feed early-weaned piglets of different ages has achieved similar growth performance to skimmed milk powder.
  • There is widespread consumer acceptability and significant demand for plant-based meat throughout Africa, especially in Kenya, Nigeria, and South Africa, as 1.82 million, 17 million, and 1.5 million people in Kenya, Nigeria, and South Africa suffer from severe malnutrition, respectively. Due to the significant prevalence of malnutrition, the plant-based protein market is likely to grow across the region in the future.

Africa Plant Protein Ingredients Market Trends

Plant protein consumption to grow with steady growth rate

  • Manufacturers constantly embrace open innovation to gain cost leadership and fixed suppliers in the early development stage. Plant ingredients in sports nutrition products constitute the major share of the market by application, followed by animal feed. Changing consumer lifestyles and rising healthcare costs are playing a vital role in the growth of the plant protein market. Health expenditure in Sub-Saharan Africa rose by 29.98% in 2019. The market is expanding at an accelerated rate due to the retail industry's thriving growth. Increased consumer demand for clear labeling drives the need for plant proteins, which also offer ease of digestion, no allergens, and sustainability.
  • The rising demand for plant-based proteins in the country has urged key market players to provide ingredients to cater to the rising demand. In countries like Kenya, nearly 80% of millennial consumers are likely to try a plant-based protein. In Nigeria, 76% of consumers lean toward plant-based food. The high level of acceptance of plant-based products provides an opportunity to minimize dependence on traditional meat, enhancing outcomes for public health, the environment, and animal welfare.
  • There has been a growing consumer inclination toward veganism as obesity in the region reaches epidemic proportions. To combat this preventable condition, health awareness among consumers is becoming more widespread, and people are increasingly turning to plants. The region's demand for vegan and vegetarian food has increased due to consumers' growing awareness about the health benefits of consuming plant-based foods, leading to the establishment of food service outlets featuring vegan options. In 2020, South Africa saw a 71% spike in vegan takeaway orders, making it the continent's top seller.

Soy, wheat, and pea production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • The African region has soybeans, rice, and wheat-sourced protein as major plant proteins. African producers supply less than 1% of the world's soybeans. South Africa, Nigeria, and Zambia are the top three soybean producers on the African continent. The soybean production in South Africa increased from 742,000 tons in 2016 to 1,245,500 tons in 2020. Commercial soybean production on large farms takes place in Zambia, Zimbabwe, and South Africa. However, it is mostly cultivated by small-scale farmers in other parts of Africa, where it is planted as a minor food crop among sorghum, maize, or cassava.
  • Nigeria's six-year production (2016-2021) of soybean average was 454,600 tons, which is 25% of the continent's production. Zambia's three-year average was 10.4 million bushels, which is around 10% of the continent's production. The other 21 countries, where data are available, produced 25% of Africa's total soybean production. The average national production is 4,026,969 bushels, and the smallest producer is Madagascar, whose three-year production average is 1,470 bushels.
  • Traditionally, wheat was not the leading staple crop in Africa. It is becoming an important food crop because of rapid population growth associated with changes in food preference for easy and fast food, such as bread. Africa produced around 30.4 million metric tons of wheat in the trading year 2021, compared to 26.6 million metric tons in 2017. In 2013, total wheat consumption in SSA reached 25 million tons, with imports accounting for 17.5 million tons at USD 6 billion. During the same period, the region produced only 7.3 million tons on a total area of 2.9 million hectares. The region's low productivity (2t/ha) is principal because of abiotic and biotic stresses.

Africa Plant Protein Ingredients Industry Overview

The Africa Plant Protein Ingredients Market is fragmented, with the top five companies occupying 5.56%. The major players in this market are Amesi Group, Cargill Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC and Wilmar International Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 South Africa
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Nigeria
4.3.2 South Africa
4.3.3 Rest of Africa

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 A. Costantino & C. SpA
5.4.2 Amesi Group
5.4.3 Axiom Foods Inc.
5.4.4 Cargill Incorporated
5.4.5 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.6 Kerry Group PLC
5.4.7 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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