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アジア太平洋地域のミルクプロテイン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Milk Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のミルクプロテイン市場規模は、2024年には3億9,151万米ドルと推定され、2029年には5億3,059万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.16%である。 スナッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のミルクプロテイン市場規模は、2024年には3億9,151万米ドルと推定され、2029年には5億3,059万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.16%である。

スナック、飲料、ベーカリー業界における乳タンパク質の多様な用途に支えられ、食品・飲料が84%の市場シェアを占め、市場をリードしている。

  • 乳タンパク質の高い機能性により、他のタンパク源と組み合わせてF&B分野への応用が推進されている。より健康志向の高い消費者に対応するため、メーカーは卵の代用品として様々な飲料や低脂肪スナックなどをベーカリーで製造している。栄養強化食品は、乳タンパク質分野における事業にとって大きなチャンスとなる。食品と飲料全体のタンパク質の傾向から、タンパク質強化が最重要の選択肢となっており、消費者は購入時にタンパク質と食物繊維の表示を求めるようになっている。2023年の乳タンパク質市場は主にF&B部門が支配しており、その用途の84%はスナック、飲料、ベーカリー業界が占めている。
  • 乳タンパク質はサプリメント市場の大部分を占め、主にベビー用粉ミルクで増加し、予測期間のCAGRは金額ベースで5.08%である。パック入りのベビーフードは乳児に適切な栄養素を提供するため、都市部では一般的である。2021年のインドの女性労働力率は19.23%であった。働く母親の数が増加しているため、乳幼児用食品企業は、簡単な栄養補給を求めるこの地域の需要の高まりに対応するため、乳タンパク質サプリメントのような栄養豊富な製品を開発するようになった。
  • 乳タンパク質の卵代替効果は高く、ベーカリー業界の需要を押し上げている。2022年には数量ベースで53%の用途シェアを占めている。鳥インフルエンザが懸念されている中国のような国々では、卵の代替トレンドの中でミルクプロテインがさらに急増すると予想されている。乳たんぱく原料は、パン、ケーキ、ペストリー、クッキー、クラッカー、アイシング、フィリング、グレーズなど幅広い用途で、より栄養価が高くおいしいベーカリー製品を求める消費者の需要の高まりに対応するのに役立つ。

健康的でタンパク質を強化した飲料に対する国民の受け入れ態勢が変化している。インドは中国、その他のアジア太平洋諸国に次いで第3位

  • 2022年には、中国がトップの座を維持した。ミルクプロテインが新生児栄養、臨床食、スポーツ、ウェイトトレーニングといった専門的な製品カテゴリーで訴求力を高めていることがその理由である。中国では最近、高タンパク商品が大きな注目を集めており、食品購入前にタンパク質が最も望まれる要素の1つであることが確認されている。2020年には、中国国民の36%以上が高タンパク食品の購入に関心を持っている。同国は予測期間を通じて最大の発展の可能性を秘めており、金額ベースの年平均成長率(CAGR)は5.01%と予想されている。
  • 中国に次いで、インドでも健康志向の消費者が増え続けている。インド人の肥満率の着実な上昇により、健康的でタンパク質強化飲料に対する国民の受け入れ態勢が変化している。2021年には、太りすぎの女性の割合が20.6%から24%に、男性では18.9%から22.9%に増加した。乳タンパク質は、全体的なカロリー摂取量を減らし、甘いものや高カロリー食品への欲求を減らすのに役立つ。定期的な運動習慣と組み合わせれば、MPIやMPCは健康的かつ持続的な減量に役立つ。従って、予測期間中、同国は金額ベースでCAGR 4.62%と、2番目に速い成長を遂げると予測される。
  • ミルクプロテイン市場のサプリメント分野は、オーストラリアの予測期間において金額ベースでCAGR 2.90%を記録すると予測されている。薬用サプリメントやスポーツ栄養サプリメントのような主要用途分野の大幅な成長が、今後数年間の栄養補助食品向け乳タンパク質市場を牽引すると予測される。2021年には、オーストラリアの全年齢層の約半数(46.6%)が1つ以上の慢性疾患を抱えており、ほぼ5人に1人(18.6%)が2つ以上の慢性疾患を抱えている。

アジア太平洋地域のミルクプロテイン市場動向

ヘルス&フィットネスセンターの増加が市場を牽引

  • この分野は、健康に関する関心の高まりとヘルスクラブの会員数拡大が原動力となっている。フィットネスクラブ/ヘルスクラブの増加は、消費者の利用可能性とその関与率をさらに促進する。例えば、2020年には中国が27,000クラブと、この地域で最も多くのヘルス&フィットネスクラブを持っていた。韓国と日本にはそれぞれ6,590と4,950のフィットネスクラブがあった。
  • ヘルス&フィットネスクラブの増加は、同地域におけるスポーツ栄養製品の主要市場であるため、市場に大きな影響を与える。International Health, Racquet, and Sportsclub Association(IHRSA)によると、この地域ではフィットネスフランチャイズが増加しており、スポーツ栄養セグメントの売上を牽引している。IHRSAは、ヘルスクラブの再開から、コロナウイルス救済策にヘルス&フィットネス業界を含めるよう議員に促すことまで、国や州レベルの草の根キャンペーンを展開し、79,000人以上のフィットネス関係者や消費者が、コロナウイルスの流行に関連するIHRSAのキャンペーンで行動を起こしました。
  • 健康的なライフスタイルを送ることの重要性が、スポーツ栄養市場を活性化させている。ここ数年のインドのスポーツ栄養市場の加速的成長は、主にインドのスポーツ産業の大きな成長、アスリートやボディビルダーにおける各種健康サプリメントやエナジードリンクへの強い需要、高いレベルのフィットネスと栄養を必要とするスポーツや活動への若者の参加の増加によって拍車がかかっている。プロテインサプリメントは市場をリードしており、このセグメントにおける消費全体の70%を占めている。インドのスポーツ栄養市場は現在、未組織部門に属しており、市場規模は1,300億インドルピー以上、前年比成長率は約25%である。

インドのような発展途上国の牛乳生産を支援する政府のイニシアチブ

  • この地域では、インドと中国が最大の生乳生産国で、生産量の80%近くを占めている。過去10年間で最も堅調な伸びを示したのは東南アジアであり、伝統的な生乳消費の不足と低関税が相まって、同地域では輸入乳製品が国内必要量の4分の1近くを占めるに至っている。昆虫タンパク質は、その高いタンパク質消化率(試験管内タンパク質消化率値75.7%および76.2%)により、動物飼料分野における栄養価の高い飼料資源として高い需要がある。例えば、タイでは約2万人のコオロギ農家が食用コオロギの飼育から家計収入の大半を得ています。
  • この地域の中国の生乳生産量は4.5%傾斜し、2021年には34.5 MMTを超える。これは生産性の向上とCOVID-19の混乱によるもので、中国の生乳生産と消費は急成長している。輸入も、消費者の需要と中国の製造業への要求により、プラス成長を見せている。乳タンパク質生産に主に使用される脱脂粉乳は、中国の食品産業が輸入脱脂粉乳により多く依存しているため増加している。
  • インドのような国では、生乳生産は各州で特定の規制を実施する政府当局によって高度に支援されている。インドの生乳生産量を高めるため、ウッタル・プラデシュ州政府は生乳保存センターとグリーンフィールド酪農場を設立している。2019年から2020年の9年間で、インドの生乳生産量は55.79%増加した。2020年のインドの全乳生産額は約368億米ドルで、アジア太平洋地域で最も高く、次いで中国の187億米ドルであった。

アジア太平洋ミルクプロテイン産業概要

アジア太平洋地域のミルクプロテイン市場は適度に統合されており、上位5社で51.27%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Kerry Group PLC、Koninklijke FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 オーストラリア
3.4.2 中国
3.4.3 インド
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮液
4.1.2 分離液
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品・飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 RTE/RTC食品
4.2.2.1.7 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 オーストラリア
4.3.2 中国
4.3.3 インド
4.3.4 インドネシア
4.3.5 日本
4.3.6 マレーシア
4.3.7 ニュージーランド
4.3.8 韓国
4.3.9 タイ
4.3.10 ベトナム
4.3.11 その他のアジア太平洋地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 フォンテラ協同組合グループ・リミテッド
5.4.3 グランビアPLC
5.4.4 ラクタリスグループ
5.4.5 ケリー・グループ PLC
5.4.6 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.7 ミリガンス・フード・グループ・リミテッド
5.4.8 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.9 オラム・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Milk Protein Market size is estimated at USD 391.51 million in 2024, and is expected to reach USD 503.59 million by 2029, growing at a CAGR of 5.16% during the forecast period (2024-2029).

Food and beverages leads the market with 84% market share, supported by the varied usage of milk protein in snacks, beverages, and bakery industries

  • The higher functionality of milk proteins drives their application in the F&B segment in combination with other protein sources. To cater to more health-conscious consumers, manufacturers have produced a variety of beverages, reduced-fat snacks, and more in bakeries as egg replacements. Nutritionally fortified foods offer a significant opportunity for the business in the milk protein segment. The trend in protein across food and beverages makes protein fortification a top choice, and consumers are looking for protein and fiber claims while purchasing. The milk protein market is majorly dominated by the F&B sector in 2023, where 84% by value of its application is shared by the snacks, beverages, and bakery industries.
  • Milk proteins account for a large portion of the supplements market, primarily rising in baby formula at a CAGR of 5.08% by value over the forecast period. Packaged baby foods are common in cities because they provide appropriate nutrients for infants. In 2021, the female labor force participation rate in India was 19.23%. An increase in the number of working mothers has encouraged infant food firms to create nutrient-rich products like milk protein supplements to meet the region's growing demand for easy nourishment.
  • Milk protein's high efficacy in egg replacement is boosting its demand in the bakery industry. It had an application share of 53% by volume in 2022. For countries like China, where Avian flu is a budding concern, milk protein is expected to surge further amid egg replacement trends. Milk protein ingredients help formulators meet growing consumer demand for more nutritious and delicious bakery offerings across a wide range of applications such as bread, cakes, pastries, cookies, and crackers, as well as icings, fillings, and glazes.

With country's experiencing a shift in population's acceptance of healthy and protein-fortified drinks. India ranked 3rd behind China and Rest of Asia-Pacific countries

  • In 2022, China maintained its top position. Milk protein's increased appeal in specialist product categories such as newborn nutrition, clinical diets, sports, and weight training was ascribed to this. High-protein goods have recently received significant public attention in China, identifying protein as one of the most desired elements before food purchase. In 2020, over 36% of Chinese citizens were interested in purchasing high-protein food products. The country is expected to have the biggest development potential throughout the forecast period, with a CAGR of 5.01% in terms of value.
  • Next to China, India has been witnessing a constant rise in health-conscious consumers. The steady rise in obesity rates among Indians has shifted the population's acceptance of healthy and protein-fortified drinks. In 2021, the percentage of overweight women rose from 20.6% to 24%, while in men, the number increased from 18.9% to 22.9%. Milk proteins help reduce overall calorie intake and decrease the desire for sweet and high-calorie foods. When combined with a regular exercise routine, MPI or MPC can help people lose weight healthily and sustainably. Hence, the country is projected to have the second-fastest growth in the forecast period, with a CAGR of 4.62% by value.
  • The supplement segment of the milk protein market is projected to register a CAGR of 2.90% by value in the forecasted period in Australia. The substantial growth of key application sectors like medicinal and sports nutrition supplements is anticipated to drive the milk protein market for dietary supplements in the coming years. In 2021, nearly half of Australians of all ages (46.6%) had one or more chronic conditions, and almost one in five (18.6%) had two or more chronic conditions.

Asia-Pacific Milk Protein Market Trends

Increasing number of health and fitness centers is driving the market

  • The sector is driven by increased health-related concerns and expanding membership at health clubs. The increasing number of fitness clubs/health clubs further fosters the availability of consumers and their involvement rate. For instance, in 2020, China had the most health and fitness clubs in the region, with 27,000 clubs. South Korea and Japan had 6,590 and 4,950 fitness clubs, respectively.
  • The increase in the number of health and fitness clubs majorly impacts the market as they are the major marketplace for sports nutrition products in the region. According to the International Health, Racquet, and Sportsclub Association (IHRSA), there is an increase in fitness franchises in the region, driving sales of the sports nutrition segment. IHRSA launched national and state-level grassroots campaigns, ranging from reopening health clubs to urging lawmakers to include the health and fitness industry in any coronavirus relief package, as more than 79,000 fitness professionals and consumers took action on IHRSA campaigns relating to the coronavirus pandemic.
  • The importance of leading a healthy lifestyle fuels the sports nutrition marketplace. The accelerated growth of the Indian sports nutrition market in the last few years has been spurred primarily by the huge growth in India’s sports industry, strong demand for various health supplements and energy drinks among athletes and bodybuilders, and increasing youth participation in sports and activities that require a high level of fitness and nutrition. Protein supplements lead the market, having a share of 70% in the overall consumption in this segment. The Indian sports nutrition market currently lies in the unorganized sector with a market size of over INR 1,300 crores and a Y-o-Y growth of about 25%

Government initiative to support milk production in developing countries like India

  • In the region, India and China are the highest milk-producing countries, accounting for nearly 80% of production. The strongest gains over the past decade have been registered in Southeast Asia, where a lack of traditional consumption of fresh milk, combined with low tariffs, has led to imported milk products accounting for nearly one-quarter of domestic requirements in the subregion. Insect protein is in high demand as a nutritious feed resource in the Animal Feed sector due to its high protein digestibility (in-vitro protein digestibility values of 75.7% and 76.2%). For instance, in Thailand, around 20,000 independent cricket farmers generate the majority of their household income from rearing edible crickets.
  • China's milk production in the region inclined by 4.5% to more than 34.5 MMT in 2021. This is due to improved productivity and COVID-19 disruptions, which caused China's production and consumption of milk to grow rapidly. Imports are also showing positive growth due to consumer demand and requirements for the manufacturing industries in China. Skim milk powder, which is majorly used for milk protein production, has increased due to the Chinese food industry depending more on imported skim milk powder.
  • In countries like India, milk production is highly supported by government authorities implementing specific regulations in different states. To boost milk output in India, the Uttar Pradesh state government is establishing milk conservation centers and greenfield dairies. In the nine years during 2019-2020, milk production in India rose by 55.79%. In 2020, the value of India's whole cow milk production was approximately USD 36.8 billion, the highest in the Asia-Pacific region, followed by China, with a value of USD 18.7 billion.

Asia-Pacific Milk Protein Industry Overview

The Asia-Pacific Milk Protein Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 51.27%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina N.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Australia
3.4.2 China
3.4.3 India
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Isolates
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.7 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Australia
4.3.2 China
4.3.3 India
4.3.4 Indonesia
4.3.5 Japan
4.3.6 Malaysia
4.3.7 New Zealand
4.3.8 South Korea
4.3.9 Thailand
4.3.10 Vietnam
4.3.11 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.3 Glanbia PLC
5.4.4 Groupe LACTALIS
5.4.5 Kerry Group PLC
5.4.6 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.7 Milligans Food Group Limited
5.4.8 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.9 Olam International Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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