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アフリカのタンパク質 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2017~2029年の成長予測


Africa Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アフリカのプロテイン市場規模は2024年に21.2億米ドルと推定され、2029年には26.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.48%である。 持続可能な代替蛋白源は、主に食品・飲... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アフリカのプロテイン市場規模は2024年に21.2億米ドルと推定され、2029年には26.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.48%である。

持続可能な代替蛋白源は、主に食品・飲料分野での応用で市場需要を押し上げている。

  • アフリカのタンパク質市場では、植物性タンパク質が最も高いエンドユーザー用途シェア(84.72%)を占めている。気候変動や畜産の持続不可能性といった世界的な問題に対する消費者の意識は高まっている。さらに、ソーシャルメディアにおける様々な有名人の影響力が、一般消費者の間で植物性食生活の人気を高めている。例えば、ケニアとナイジェリアは、2016年から2017年にかけてのベジタリアン人口の増加率において、世界のトップ10カ国に入った。消費者は食料品と医薬品の境界線を曖昧にする食品や飲料を積極的に選んでいるため、製品に含まれるタンパク質の栄養量は増加している。肉の代用品と牛乳の代用品の売上は連動して増加している。
  • 植物タンパク質の用途では、動物飼料分野が51.29%と最も高いシェアを占めている。このセグメントでは、使用コストが低く、消化性に優れ、風味がニュートラルであることから、主に大豆と小麦のタンパク質を中心に植物性タンパク質を大幅に利用している。加水分解植物タンパク質のような新しい植物タンパク源を利用することにより、生産動物は最高の動物工学的レベルで機能することができる。パーソナルケアと化粧品セグメントは、調査期間中に最も高い成長を観察し、数量ベースで7.12%のCAGRを示した。エンドウタンパクはTEWLを減少させ、皮膚の水分量を増加させるため、この成長に大きく寄与している。
  • 植物性タンパク質は動物性タンパク質の用途に続いている。用途別では、F&B部門が2022年の同地域における動物性タンパク質の主要な最終用途セグメントであった。F&B分野では、ベーカリーおよびスナックのサブセグメントが最も高いシェアを占め、2022年にはそれぞれ27.14%、23.58%となった。

ナイジェリアの人々の間で植物性プロテインの人気が高まっており、アフリカのプロテイン市場において同国は第2位の市場シェアを占めている。

  • 国別では、ナイジェリアがアフリカのプロテイン市場で優位を占め、ナイジェリアの人々の間で菜食主義が増加しているため、2022年には南アフリカがそれに続く。ナイジェリアでは植物性タンパク質が人気で、特に低コストで高タンパク質の大豆タンパク質が人気である。そのため、受け入れが進むにつれて、ナイジェリア市場の予測期間(2023~2029年)のCAGRは金額ベースで6.34%と最も急成長すると予測される。2021年に453億米ドルに増加した人口の可処分所得の増加も、2016年以降このセグメントの成長にプラスの影響を与えており、2029年までその傾向が続くと予想される。
  • 一方、動物性タンパク質もアフリカ市場で需要を目の当たりにしている。2021年には、エチオピアの平均的消費者の消費支出の約18~20%が動物由来の食品に充てられていると推定された。南アフリカは動物飼料産業が比較的大きいもう一つの主要市場で、アフリカの動物飼料部門の33.04%のシェアを占めている。こうした要因が、アフリカのタンパク質市場における南アフリカ部門の成長を後押ししている。
  • しかし、タンパク質の種類別では、植物性タンパク質が2022年に数量ベースで63.6%のシェアを占めて市場を支配し、この地域におけるベジタリアンの増加により、予測期間中に金額ベースで4.30%という高いCAGRを記録すると予測されている。南アフリカの人口の約66%が2021年に植物性食肉に関心があると回答しており、これが同分野の成長に拍車をかけている。2021年には、約81%の消費者が植物性ミルクを、48%がその他の乳製品代替品を、44%が菜食主義者の肉代替品を試したことがある。

アフリカのプロテイン市場動向

動物性タンパク質の一人当たり消費量が大幅に増加へ

  • この市場を牽引しているのは、主に健康意識の高まりと、栄養価が高く健康的な食事を好む最近の消費者である。さらに、子供の健康に対する消費者の理解から、乳児用ミルクの栄養価が高いという認識が、乳タンパク質を原料とする乳児用ミルクの消費拡大を後押ししている。しかし、菜食主義の普及と乳糖不耐症の高い発生率が市場の成長を抑制している。2017年以降、主に栄養補助食品に関する南アフリカの法律が変更され、メーカーが製品認証のための追加費用を請求されるようになったため、市場は緩やかに成長している。
  • サハラ以南のアフリカの一人当たり牛乳消費量は過去20年間で減少している。しかし、一人当たりの消費量は2017年の88gから2022年には105.7gに増加している。しかし、アフリカの人口が2050年には13億人から25億人に増加することを考えると、動物性タンパク質はより多く消費されることになる。これは、より多くの動物性タンパク質が消費されることを意味する。
  • 南アフリカのメーカーは、革新的な生産技術を採用し、市場のコスト・リーダーシップを獲得している。高品質タンパク質の乳児用ミルクに対する働く女性の需要の増加とアスリートの栄養ニーズが成長率を押し上げている。成熟し組織化された小売セクターにより、プロテイン製品の棚スペースが拡大し、アフリカ地域で大きなシェアを維持すると予想される。その結果、消費者は栄養ニーズを満たし健康を維持するためにプロテインバーやサプリメントを購入するようになっている。消費者のライフスタイルの変化や医療費の増加も、アフリカの植物性タンパク質市場の成長に重要な役割を果たしている。

食肉と牛乳の生産は、動物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 牛乳は、乳タンパク質、乳清タンパク質、カゼイン、カゼイネートなどの動物性タンパク質を製造するための原料である。生乳生産量の上位5カ国は、スーダン、エジプト、ケニア、南アフリカ、アルジェリアである。一方、最初の4カ国はアフリカ全体の牛乳の52%を生産している。西アフリカの地乳生産量は2000年から2016年の間にすでに50%増加しており、2019年には約40億リットルになる。この地域のフィットネス愛好家の増加により、乳清タンパク質の生産量が増加している。例えば南アフリカでは、2019年に226万人がフィットネスクラブやヘルスクラブの会員になっている。
  • 国内生産では、このセクターの需要を100%満たすことはまだできない。消費の約65〜70%は地元生産によるもので、輸入粉乳が残りのニーズを満たすのに役立っている。2018年、EUは9万2620トンの粉乳を西アフリカに、27万6982トンの脂肪入り粉乳を輸出した。これは2008年以来234%の増加である。ケニアは東アフリカの主要な牛乳生産国である。酪農は、所得と雇用創出の点でケニア最大の農業サブセクターであり、GDP全体の4%に貢献している。
  • 現在の一人当たりの畜産物消費量に基づくと、南アフリカに必要な飼料は2021年に1,330万トンとなり、同地域における飼料用昆虫タンパク質の需要増加により、予測期間中にさらに増加すると予測される。アフリカでは、コラーゲンやゼラチンなどの他の動物性タンパク質が動物性廃棄物や海洋廃棄物を利用して製造されているが、豚は飼料の消化や栄養素の代謝によって発生する余分な熱を抑えるために飼料の消費量が少なく、その分タンパク質含有量に影響するため、タンパク質コラーゲンの生産にはあまり好ましくない。

アフリカ・プロテイン産業概要

アフリカ・プロテイン市場は断片化されており、上位5社で6.39%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Cargill Incorporated、Fonterra Co-operative Group Limited、Hilmar Cheese Company Inc.、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group plcである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.2.2 植物
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.3.2 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 南アフリカ
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見込みの分析を含む
4.1 出典
4.1.1 動物
4.1.1.1 タンパク質タイプ別
4.1.1.1.1 カゼインおよびカゼイネート
4.1.1.1.2 コラーゲン
4.1.1.1.3 卵タンパク質
4.1.1.1.4 ゼラチン
4.1.1.1.5 昆虫タンパク質
4.1.1.1.6 牛乳タンパク質
4.1.1.1.7 ホエイプロテイン
4.1.1.1.8 その他の動物性タンパク質
4.1.2 微生物
4.1.2.1 タンパク質タイプ別
4.1.2.1.1 藻類タンパク質
4.1.2.1.2 マイコプロテイン
4.1.3 植物
4.1.3.1 タンパク質タイプ別
4.1.3.1.1 麻タンパク質
4.1.3.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.3.1.4 米プロテイン
4.1.3.1.5 大豆プロテイン
4.1.3.1.6 小麦プロテイン
4.1.3.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ナイジェリア
4.3.2 南アフリカ
4.3.3 その他のアフリカ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アメシグループ
5.4.2 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.3 フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド
5.4.4 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.5 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.6 ケリー・グループ plc
5.4.7 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.8 プロラクタル

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Africa Protein Market size is estimated at USD 2.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.48% during the forecast period (2024-2029).

Sustainable alternative protein sources are boosting the market demand with application mostly through food and beverages sector

  • Plant proteins accounted for the highest end-user application share (84.72%) in the African protein market. Consumer awareness of global issues such as climate change and the unsustainability of animal husbandry is growing. Furthermore, the influence of various celebrities on social media is making plant-based diets popular among the general public. Kenya and Nigeria, for example, were among the top 10 countries in the world in terms of growth in their vegetarian populations between 2016 and 2017. Since consumers are actively choosing food and beverages that blur the lines between groceries and medicine, the nutritional quantity of protein in products is increasing. Sales of meat substitutes and milk substitutes are increasing in tandem.
  • The animal feed segment accounts for the highest share of 51.29% in plant protein applications in the market studied. The segment makes significant use of plant protein, mainly soy and wheat proteins, due to their low cost-in-use, excellent digestibility, and neutral flavor profile. The production animal can function at its highest zootechnical level due to the utilization of novel plant protein sources, such as hydrolyzed plant proteins. The personal care and cosmetics segment observed the highest growth over the study period, exhibiting a CAGR of 7.12% by volume. Pea protein is the major contributor to this growth because it reduces TEWL and increases skin water content.
  • Plant protein is followed by animal protein application. By application, the F&B sector was the leading end-use segment for animal protein in the region in 2022. The bakery and snacks sub-segments accounted for the highest shares in the F&B segment, with 27.14% and 23.58%, respectively, in 2022.

With rising popularity of plant proteins among Nigerians, the country witnessed the second largest market contribution to the African protein market

  • By country, Nigeria registered its dominance in the African protein market, followed by South Africa, in 2022, owing to the rise in veganism among the Nigerian population. Plant proteins are popular in Nigeria, especially soy protein, which has a low cost and high protein content. Hence, as acceptance grows, the Nigerian market is projected to record the fastest-growing CAGR of 6.34%, by value, over the forecast period (2023-2029). The rising disposable income of the population, which increased to USD 45.3 billion in 2021, has also been positively affecting the segment's growth since 2016 and is expected to continue to do so through 2029.
  • On the other hand, animal proteins also witnessed demand in the African market. In 2021, it was estimated that around 18-20% of the consumption expenditure of an average Ethiopian consumer was devoted to animal-sourced foods. South Africa is another leading market with a comparatively bigger animal feed industry, accounting for a 33.04% share of the African animal feed sector. Such factors are boosting the growth of the South African segment of the African protein market.
  • However, by protein type, plant proteins dominated the market with a share of 63.6%, by volume, in 2022 and are projected to register a higher CAGR of 4.30%, by value, during the forecast period, owing to the rising number of vegetarians in the region. Around 66% of the South African population stated they were interested in plant-based meat in 2021, which fueled the segment's growth. About 81% of consumers had tried plant-based milk, 48% had tried other dairy alternatives, and 44% had tried vegan meat alternatives in 2021.

Africa Protein Market Trends

Per capita consumption of animal protein to witness significant growth

  • The market is primarily driven by growing health awareness and recent consumer preference for nutritious and healthy eating. Furthermore, consumers' perception of the high nutritional content of infant formulas due to their understanding of their children's health drives growth in the consumption of infant formulas made from milk protein. However, the increasing prevalence of veganism and the high incidence of lactose intolerance hold back the market's growth. Since 2017, the market has been growing slowly due to changes in South African legislation, primarily regarding dietary supplements, as manufacturers are charged additional costs for product certifications.
  • Sub-Saharan Africa's per capita milk consumption has declined over the last two decades. However, the per capita consumption of animals increased to 105.7 g in 2022 from 88 g in 2017. However, considering that the population of Africa will grow from 1.3 billion to 2.5 billion in 2050. This means that more animal protein will be consumed.
  • South African manufacturers have embraced innovative production techniques to gain market cost leadership. Increasing demand from working women for high-quality protein infant formulas and the nutritional needs of athletes drive growth rates. With a mature and organized retail sector, it is expected to increase shelf space for protein products, maintaining a large share in the African region. As a result, consumers are increasingly buying protein bars and supplements to meet their nutritional needs and maintain their health. Changing consumer lifestyles and rising healthcare expenditures also play a vital role in the growth of the plant protein market in Africa.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients manufacturers

  • Milk is the raw material for manufacturing animal proteins such as milk proteins, whey proteins, casein, and caseinates. The top five African milk-producing countries in terms of milk volume are Sudan, Egypt, Kenya, South Africa, and Algeria. Meanwhile, the first four countries produce 52% of total African milk. Local milk production in West Africa has already risen by 50% between 2000 and 2016 to about 4 billion liters in 2019. The production of whey protein has increased due to rising fitness enthusiasts in the region. For instance, in South Africa, 2.26 million people had a fitness and health club membership in 2019.
  • Local production cannot yet meet 100% of the demands in the sector. Around 65-70% of consumption comes from local production, and imported milk powder helps meet the remaining needs. In 2018, the European Union exported 92,620 tons of milk powder to West Africa and 276,982 tons of fat-filled milk powder. That is an increase of 234% since 2008. Kenya is the leading milk producer in East Africa. Dairy is the largest agricultural sub-sector in Kenya in terms of income and employment creation contributing to 4% of the overall GDP.
  • Based on the current per capita animal product consumption, the feed required for South Africa is 13.3 million tons in 2021, which is projected to increase further in the forecast period due to the rising demand for insect proteins for animal feed in the region. While other animal proteins, such as collagen and gelatin, are manufactured using animal and marine waste in Africa, pigs consume less feed to reduce the extra heat produced by the digestion of feed and metabolism of nutrients, which affects the protein content in them, making it not very preferable for protein collagen production.

Africa Protein Industry Overview

The Africa Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 6.39%. The major players in this market are Cargill Incorporated, Fonterra Co-operative Group Limited, Hilmar Cheese Company Inc., International Flavors & Fragrances, Inc. and Kerry Group plc (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.2.2 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.3.2 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 South Africa
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Source
4.1.1 Animal
4.1.1.1 By Protein Type
4.1.1.1.1 Casein and Caseinates
4.1.1.1.2 Collagen
4.1.1.1.3 Egg Protein
4.1.1.1.4 Gelatin
4.1.1.1.5 Insect Protein
4.1.1.1.6 Milk Protein
4.1.1.1.7 Whey Protein
4.1.1.1.8 Other Animal Protein
4.1.2 Microbial
4.1.2.1 By Protein Type
4.1.2.1.1 Algae Protein
4.1.2.1.2 Mycoprotein
4.1.3 Plant
4.1.3.1 By Protein Type
4.1.3.1.1 Hemp Protein
4.1.3.1.2 Pea Protein
4.1.3.1.3 Potato Protein
4.1.3.1.4 Rice Protein
4.1.3.1.5 Soy Protein
4.1.3.1.6 Wheat Protein
4.1.3.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Nigeria
4.3.2 South Africa
4.3.3 Rest of Africa

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Amesi Group
5.4.2 Cargill Incorporated
5.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.4 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.5 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.6 Kerry Group plc
5.4.7 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.8 Prolactal

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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