カナダのタンパク質 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測
Canada Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
カナダ・プロテイン市場の現在の市場規模は6億2,570万米ドルで、今後5年間の年平均成長率は4.77%と予測されている。 主なハイライト タンパク質が豊富な食品やサプリメントへの需要が、プロテイン市場の成長... もっと見る
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サマリー カナダ・プロテイン市場の現在の市場規模は6億2,570万米ドルで、今後5年間の年平均成長率は4.77%と予測されている。 主なハイライト- タンパク質が豊富な食品やサプリメントへの需要が、プロテイン市場の成長を後押ししている。機能性タンパク質製品や強化タンパク質製品の出現、植物性タンパク質の人気、高品質で持続可能なタンパク質源へのニーズの高まりといったトレンドが、タンパク質市場を牽引している。さらに、都市化の進展、所得の増加、人口の高齢化といった社会経済的な動向も、人口増加に伴うタンパク質消費の増加を最終的に後押ししている。
- さらに、環境に優しく菜食主義を目指すソーシャルメディアの影響力の高まりが、カナダの顧客の間で植物性タンパク質代替品の需要を押し上げている。ベジタリアン、ビーガン、フレキシタリアンといったライフスタイルとの相性の良さが、植物性タンパク源にスポットライトを当て、代替タンパク市場を後押ししている。
- さらに、消費者やアスリートは、効果が証明された自然で加工度の低い栄養ソリューションを求めている。多くのプロテイン製造会社が、スポーツ栄養メーカーをサポートするために新しい栄養ソリューションを発表している。例えば、2023年4月、Arla Foods Ingredients社は、Nutrilac ProteinBoostというブランド名で、特許取得済みの微粒子化技術に基づくホエイプロテインの新シリーズの発売を発表した。同社は、この製品群はヨーグルト、デザート、乳飲料など、乳製品やスポーツ栄養の分野で幅広く応用できるとしている。
カナダのプロテイン市場動向消費者の健康意識の向上- 最近の消費者は健康に対する意識が高い。例えば、カナダの人口の大半はフィットネスクラブの会員である。健康維持と体型維持に重きが置かれるようになり、スポーツ、ヘルスクラブ、スポーツクラブ、ジムへの参加者が増加している。これらは、スポーツ栄養業界の成長に貢献している主要なドライバーの一部です。タンパク質は筋肉の成長と激しい運動後の身体組織の修復に不可欠であるため、これはさらに国のタンパク質市場を推進しています。
- 通常、ホエイプロテインは、タンパク質の摂取量を維持するために、フィットネス愛好家に非常に好まれている。ホエイプロテインは吸収が早く、運動後の筋肉疲労を防ぐと考えられているアミノ酸、システインも豊富に含んでいる。また、ホエイプロテインは分岐鎖アミノ酸の含有量も多く、激しい運動中のタンパク質の分解を抑え、筋肉の合成を促進する。
- 例えば、国連COMTRADE統計によると、2022年のカナダにおけるホエイの輸入額は8,782万8,000米ドルであったが、2021年の輸入額は6,047万3,000米ドルであった。2022年、カナダへのホエイの主要輸出国には、米国、ニュージーランド、オーストラリア、アルゼンチン、デンマークなどが含まれる。従って、輸入額は、予測期間中に同国においてタンパク質需要がさらに増加すると予想されることを示している。
プロテインバーが最も急成長している市場セグメント- 消費者は、体重管理、筋肉量の向上、エネルギーの増加など、様々な目的でプロテインバーを好んで購入している。さらに、フィットネスクラブがプロテインバーを代替食として宣伝するマーケティング活動により、これらの製品の売上が劇的に増加している。同市場は、プロテインバーの人気上昇と国内のフィットネスクラブ数の増加により、予測期間中の需要増加が見込まれている。プロテインバーは栄養価が高いため、健康志向の消費者の間で注目を集めている。
- そのため、メーカーはこの市場セグメントに革新的な製品を投入している。例えば、2023年1月、ケロッグ・カナダは、RXBARバニラ・アーモンド・プロテイン・バーを含む豊富な新製品ラインナップを発売した。同社は、この製品は加工を最小限に抑え、天然素材を使用し、砂糖を一切加えていないとしている。さらに、12gのタンパク質が摂取できるとしている。このように、上記のすべての要因が、この国の市場をポジティブに牽引している。
カナダ・プロテイン産業概要カナダのタンパク質添加物市場は非常に断片化されている。市場における主な外資系企業は、Agropur Dairy Cooperative、Archer Daniels Midland Company、CHS Inc.、DuPont de Nemours Inc.、Fonterra Cooperative Group Limitedである(アルファベット順)。国内で食品添加物を製造している地域企業には、アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ、コルディスSA、CSB-システム・ラティノアメリカ、ユーロケムSA、アスアン・インベストメント・エクスポート・インポート・リミテッド、ダノンなどがある。 さらに、企業は、既存の製品から自社製品をユニークにするように、天然および植物ベースのタンパク質を使用して、新しい、革新的な導入している。市場の急速な発展の性質のために、新製品の技術革新は、市場の様々なアプリケーション産業の変化するニーズを理解するのに役立ちますので、すべての間で最も一般的に使用される戦略となっている。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.1.1 消費者の健康志向の高まり
4.1.2 ビーガン/植物性タンパク質に対する消費者の志向の高まり
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 食品表示/表示に関する政府の厳しい規制
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場のセグメンテーション
5.1 出典
5.1.1 動物性
5.1.1.1 カゼインとカゼイネート
5.1.1.2 コラーゲン
5.1.1.3 卵タンパク質
5.1.1.4 ゼラチン
5.1.1.5 昆虫タンパク質
5.1.1.6 乳タンパク質
5.1.1.7 ホエイプロテイン
5.1.1.8 その他の動物性タンパク質
5.1.2 微生物
5.1.2.1 藻類タンパク質
5.1.2.2 マイコプロテイン
5.1.3 植物性
5.1.3.1 麻タンパク質
5.1.3.2 オート麦プロテイン
5.1.3.3 エンドウ豆プロテイン
5.1.3.4 ジャガイモ・プロテイン
5.1.3.5 米プロテイン
5.1.3.6 大豆プロテイン
5.1.3.7 小麦プロテイン
5.1.3.8 その他の植物性タンパク質
5.2 エンドユーザー
5.2.1 動物飼料
5.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリー
5.2.3.2 飲料
5.2.3.3 朝食用シリアル
5.2.3.4 調味料/ソース
5.2.3.5 コンフェクショナリー
5.2.3.6 乳製品・乳製品代替品
5.2.3.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
5.2.3.8 RTE/RTC食品
5.2.3.9 スナック菓子
5.2.4 サプリメント
5.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アグロプール乳業協同組合
6.3.2 味の素株式会社
6.3.3 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.4 Arla Foods amba
6.3.5 CHS Inc.
6.3.6 クック株式会社
6.3.7 デュポン株式会社
6.3.8 エンターラ・コーポレーション
6.3.9 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
6.3.10 フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド
6.3.11 グランビアPLC
6.3.12 グループ・ラクタリス
6.3.13 ケリー・グループ PLC
6.3.14 ロケット・フレール
6.3.15 Saputo Inc.
6.3.16 テッセンダーロ・グループ
6.3.17 ザ・スクーラー・カンパニー
6.3.18 プロテイン・インダストリーズ・カナダ
6.3.19 サニーデール・フーズ
6.3.20 バーコン・ニュートラサイエンス
7 市場機会と今後の動向
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Summary The Canada protein market was valued at USD 625.7 million for the current year and is projected to register a CAGR of 4.77% over the next five years.
Key Highlights
- The demand for protein-rich foods and supplements is fueling the growth of the protein market. Trends like the emergence of functional and fortified protein products, the popularity of plant-based protein, and the rising need for high-quality, sustainable protein sources have driven the protein market. Additionally, socioeconomic trends like growing urbanization, rising incomes, and aging populations are ultimately driving the increased protein consumption that is resulting from this population rise.
- Further, increasing the influence of social media to go green and go vegan is boosting the demand for plant-based protein alternatives among Canadian customers. The compatibility with vegetarian, vegan, and flexitarian lifestyles is now spotlighting plant-based protein sources, boosting the protein alternative market.
- Moreover, consumers and athletes are looking for natural and less processed nutritional solutions with proven benefits. Many protein manufacturing companies are launching new nutritional solutions to support sports nutrition manufacturers. For instance, in April 2023, Arla Foods Ingredients announced the launch of its new line of whey proteins branded as Nutrilac ProteinBoost, which is based on a patented microparticulation technology. The company claims that the products in the range have wide applications in the dairy and sports nutrition spaces, including yogurt, desserts, and dairy beverages.
Canada Protein Market Trends
Increasing Consumer Health Consciousness
- Consumers these days are more conscious about their health. For instance, the majority of the Canadian population are members of fitness clubs. The growing emphasis on staying healthy and in shape and rising participation in sports, health clubs, sports clubs, and gyms. These are some of the key drivers contributing to the growth of the sports nutrition industry. This further drives the protein market in the country since proteins are essential for muscle growth and repairing body tissues after a heavy workout.
- Usually, whey protein is highly preferred by fitness enthusiasts in order to maintain their protein intake. Whey protein is absorbed much faster and is also a rich source of cysteine, an amino acid thought to prevent post-exercise muscle fatigue. Whey protein also has a much higher content of branched-chain amino acids that help reduce protein degradation during heavy exercise and boost muscle synthesis.
- For instance, according to the UN COMTRADE statistics, in 2022, the import value of whey in Canada accounted for USD 87.828 million, while the import value in 2021 accounted for USD 60.473 million. In 2022, the major exporters of Whey to Canada include countries such as the United States, New Zealand, Australia, Argentina, and Denmark. Hence, the import value indicates that the protein requirement is further expected to increase in the country during the forecast period.
Protein Bars are the Fastest Growing Market Segment
- Consumers prefer buying protein bars for various purposes, such as weight management, improving muscle mass, and increasing energy. Additionally, fitness clubs' marketing initiatives promoting protein bars as a meal replacement alternative have dramatically increased these products' sales. The market is anticipated to experience an increase in demand during the projected period due to the rising popularity of protein bars and the rising number of fitness clubs in the country. Owing to their high nutrition levels, protein bars are gaining prominence among health-conscious consumers.
- Therefore, manufacturers are launching innovative products in this market segment. For instance, in January 2023, Kellogg Canada launched its extensive line-up of new product offerings, including RXBAR Vanilla Almond Protein Bar. The company claims that the product is minimally processed, features natural ingredients, and contains no added sugar. Further, it is claimed to provide 12 g of protein. Thus, all the above-mentioned factors drive the market positively in this country.
Canada Protein Industry Overview
The Canada protein additives market is highly fragmented. The major foreign players in the market are Agropur Dairy Cooperative, Archer Daniels Midland Company, CHS Inc., DuPont de Nemours Inc., and Fonterra Cooperative Group Limited (sorted alphabetically). Some of the regional companies manufacturing food additives in the country are Associated British Foods, Cordis SA, CSB-System Latinoamerica, Eurochem SA, Assuan Investment Export Import Ltd, and Danone.
Further, the companies have been introducing new and innovative using natural and plant-based proteins so as to make their product unique from the existing products. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the various application industries in the market.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Drivers 4.1.1 Increasing consumer health conciousness 4.1.2 Growing consumer inclination toward Vegan/Plant-Based Proteins 4.2 Market Restraints 4.2.1 Stringent government regulation of food labels/claims 4.3 Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Source 5.1.1 Animal 5.1.1.1 Casein and Caseinates 5.1.1.2 Collagen 5.1.1.3 Egg Protein 5.1.1.4 Gelatin 5.1.1.5 Insect Protein 5.1.1.6 Milk Protein 5.1.1.7 Whey Protein 5.1.1.8 Other Animal Protein 5.1.2 Microbial 5.1.2.1 Algae Protein 5.1.2.2 Mycoprotein 5.1.3 Plant 5.1.3.1 Hemp Protein 5.1.3.2 Oat Protein 5.1.3.3 Pea Protein 5.1.3.4 Potato Protein 5.1.3.5 Rice Protein 5.1.3.6 Soy Protein 5.1.3.7 Wheat Protein 5.1.3.8 Other Plant Protein 5.2 End-User 5.2.1 Animal Feed 5.2.2 Personal Care and Cosmetics 5.2.3 Food and Beverages 5.2.3.1 Bakery 5.2.3.2 Beverages 5.2.3.3 Breakfast Cereals 5.2.3.4 Condiments/Sauces 5.2.3.5 Confectionery 5.2.3.6 Dairy and Dairy Alternative Products 5.2.3.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 5.2.3.8 RTE/RTC Food Products 5.2.3.9 Snacks 5.2.4 Supplements 5.2.4.1 Baby Food and Infant Formula 5.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 5.2.4.3 Sport/Performance Nutrition
6 Competitive Landscape 6.1 Key Strategic Moves 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Profiles 6.3.1 Agropur Dairy Cooperative 6.3.2 Ajinomoto Co. Inc. 6.3.3 Archer Daniels Midland Company 6.3.4 Arla Foods amba 6.3.5 CHS Inc. 6.3.6 Cooke Inc. 6.3.7 DuPont de Nemours Inc. 6.3.8 Enterra Corporation 6.3.9 Farbest-Tallman Foods Corporation 6.3.10 Fonterra Co-operative Group Limited 6.3.11 Glanbia PLC 6.3.12 Groupe Lactalis 6.3.13 Kerry Group PLC 6.3.14 Roquette Frères 6.3.15 Saputo Inc. 6.3.16 Tessenderlo Group 6.3.17 The Scoular Company 6.3.18 Protein Industries Canada 6.3.19 Sunnydale Foods 6.3.20 Burcon NutraScience
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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