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カナダのカゼインとカゼイネート - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Canada Casein And Caseinate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

カナダのカゼインとカゼインタンパク質の市場規模は、2024年の4,505万米ドルから2029年には5,120万米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は3.25%と予測されている。 主なハイライト カ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

カナダのカゼインとカゼインタンパク質の市場規模は、2024年の4,505万米ドルから2029年には5,120万米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は3.25%と予測されている。

主なハイライト

  • カゼインとカゼイネートは、食品のテクスチャー、溶解性、乳化性を改善する能力など、その機能的特性で知られている。このことが、食品加工産業における原料としての使用を後押ししている。また、可処分所得水準の変化は、高級で健康的な食品オプションに対する消費者の支出に影響を与え、これはカゼインおよびカゼイン強化食品・飲料、栄養補助食品の需要に影響を与える可能性がある。
  • カゼイン強化の需要は国内で急激に増加している。カナダでは、グルテン過敏症でグルテンを避ける割合が、セリアック病で避ける割合に比べて相対的に高いと報告されており、グルテン製品の代替品として利用されている。その結果、グルテンフリーを志向するカナダ人の数は、2010年から2020年にかけて3倍に増加した。従って、カナダ人はより栄養価の高いタンパク質を強化したグルテンフリーの焼き菓子を好み、これがベーカリー・セグメントにおけるカゼインの需要を支えている。
  • さらに、食品・飲料業界では、カゼイネートはその計り知れない機能的利点から、製パン・製菓分野で人気を集めている。カゼイネート原料は、チーズケーキ、プリン、フロスティング、ホイップトッピングなどの焼き菓子に使用される。そのほか、化粧品・パーソナルケア産業におけるカゼインの用途の増加、特に毛髪・皮膚のコンディショニング剤や乳化剤としての用途の増加は、メーカーに市場シェアを拡大する新たな機会を提供している。
  • カゼインとカゼイネートは、栄養補助食品に広く使用されている。また、国内の牛乳生産量の増加は、カナダのカゼインおよびカゼイネート生産に貢献することができる。例えば、カナダ酪農情報センターによると、2022年には約9,450万ヘクトリットルの牛乳がカナダで生産された。

カナダのカゼインとカゼイネート市場動向

タンパク質が豊富な食品におけるカゼインとカゼイネートの用途拡大

  • タンパク質が豊富な食品に対する需要の増加とカゼインタンパク質の入手のしやすさが、世界のカゼインおよびカゼイネート市場を牽引している。この成長の主な要因は、ヘルス&フィットネスセンターの増加と消費者の健康意識の高まりである。筋肉修復、エネルギー増強、減量などの機能的進歩、タンパク質ベースのミールリプレイスメントの使用の増加、成分のトレーサビリティと信頼性の向上に対する消費者の要望は、予測期間中にカゼインとカゼイネートの需要をさらに押し上げると予想される。
  • カゼインとカゼイン酸塩は栄養補助食品に広く使用されており、市場の成長に貢献すると期待されている。栄養補助食品市場は、特にビタミンとタンパク質補助食品で著しい拡大が見られる。
  • さらに、カゼインとカゼイネートは牛乳に由来するため、カナダでは牛乳の生産量が多く、市場にプラスの影響を与える可能性がある。生乳生産量が多いため、同地域のカゼインおよびカゼイン酸塩メーカーは原材料を経済的な価格で容易に調達できる。これらの要因は、製造業者のサプライチェーン・コントロールの改善につながり、ひいてはカナダのカゼインおよびカゼイネート市場に利益をもたらす可能性がある。
  • さらに、カゼインは栄養補助食品に広く使用されており、高タンパク低脂肪であることからプロのアスリートの間で高い需要がある。スポーツ栄養と臨床栄養の分野で加水分解カゼインとカゼイネート製品の用途が増加しているのは、他の乳清タンパク質成分と比較して吸収されやすいためである。この傾向は主に、人体によるタンパク質吸収を促進するジ-およびトリペプチドの存在に起因する。
  • 増大する需要に応えるため、生産者はタンパク質の濃縮のために、ミセルカゼインのようなクリーンラベルや添加物にますます目を向けるようになっている。メーカーは、シェイクやスムージーを含む様々な飲料への溶けやすさから、タンパク質強化のためにミセルカゼインを好む。

若年層で高まる健康とフィットネスへの関心

  • 若い世代における健康とフィットネスへの関心の高まりが、カナダにおけるカゼインとカゼイネート市場の成長に大きく寄与している。個人の健康意識が高まるにつれて、フィットネス目標をサポートする製品を中心に食事を選ぶ傾向が強まっている。牛乳由来のカゼインとカゼイネートは、健康志向の消費者のニーズに合致する貴重な蛋白源として人気を集めている。
  • 座りっぱなしのライフスタイルが蔓延し、肥満率が高まる中、カナダの若者は健康全般を改善し、活動的なライフスタイルを維持する方法を模索している。このため、カゼインやカゼイネートを配合し、筋肉の発達、体重管理、全体的なフィットネスをさらに助ける栄養製品への関心が高まっている。例えば、ネイキッド・カゼイン、カナディアン・プロテイン、オールマックス、ダイマタイズ・エリート、オプティマム・ニュートリションといったブランドが、製品にカゼインを組み込んだ栄養ブランドである。
  • さらに、ソーシャルメディア現象は、カナダの若者の間で健康とフィットネスのトレンドを促進する上で極めて重要な役割を果たしている。インフルエンサーやアスリート、フィットネス愛好家たちは、InstagramやTikTokといったプラットフォームで、食生活の選択や運動習慣をしばしば紹介している。そのため、企業はインフルエンサーや有名人、スポーツ選手などを起用した有料プロモーションを含むインターネット広告に多額の投資を行っている。このようなデジタル露出は波及効果を生み、より多くの若者が、栄養について十分な情報を得た上で決断するなど、より健康的なライフスタイルを採用するよう促している。
  • カゼインとカゼイネート市場は、自社製品をバランスの取れた食生活に欠かせない要素として位置づけることで、この傾向から利益を得ている。メーカー各社は、ソーシャルメディア・マーケティングの力を活用し、筋肉修復、代謝向上、満腹感など、これらのタンパク質の利点を紹介している。こうしたプラットフォームは視覚的な性質があるため、製品の使い方をインパクトのある形で示すことができ、若い層に効果的に響く。

カナダ・カゼインおよびカゼイネート産業概要

カナダのカゼインとカゼイネート市場は断片化されており、上位5社が市場シェアを占めている。この市場の主要企業は、Arla Foods Amba、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Farbest-Tallman Foods Corporation、FrieslandCampina Ingredientsなどである。主要企業は研究開発に投資し、製品ポートフォリオを強化するためにM&Aを行っている。急速に発展する市場の性質上、新製品革新は、市場における消費者のニーズの変化を理解するのに役立つため、すべての中で最も一般的に使用される戦略となっている。さらに、乳タンパク質を生産するための新世代技術の開発により多くの投資を行うことで、競争戦略を採用している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 推進要因
4.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルクの需要増加
4.1.2 タンパク質が豊富な食品におけるカゼインとカゼイネートの用途拡大
4.2 抑制要因
4.2.1 製造コストと原材料価格の上昇が市場の成長を妨げる
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 エンドユーザー
5.1.1 動物飼料
5.1.2 食品と飲料
5.1.2.1 飲料
5.1.2.2 菓子
5.1.2.3 乳製品および乳製品代替製品
5.1.2.4 RTE/RTC食品
5.1.2.5 スナック菓子
5.1.3 サプリメント
5.1.3.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.1.3.2 高齢者栄養および医療栄養
5.1.3.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

6 競争環境
6.1 市場ポジショニング分析
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アーラ フーズ アンバ
6.3.2 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
6.3.3 フォンテラ・コオペラティブ・グループ・リミテッド
6.3.4 ミルクスペシャリティーズグローバル
6.3.5 ラクトプロット・ドイチェランド社
6.3.6 ケリーグループPLC
6.3.7 フリースランド・カンピーナ・イングリディエンツ
6.3.8 ラクタリスグループ
6.3.9 Hoogwegt Group Inc.
6.3.10 グランビアPLC

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Canada casein and caseinate protein market size is expected to grow from USD 45.05 million in 2024 to USD 51.20 million by 2029, at a CAGR of 3.25% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Casein and caseinate are known for their functional properties, including their ability to improve texture, solubility, and emulsification in food products. This drives their use as ingredients in the food processing industry. Also, changes in disposable income levels influence consumer spending on premium and healthier food options, which can impact the demand for casein and caseinate-fortified food and beverages and nutritional supplements.
  • The demand for casein fortification is increasing drastically in the country. It is being used as an alternative to gluten products, as Canada reported the relative rates of avoiding gluten because of gluten sensitivity compared with the rates of avoiding it due to celiac disease. As a result, the number of Canadians turning toward gluten-free tripled from 2010 to 2020. Hence, Canadians prefer protein-fortified gluten-free baked goods for better nutritious value, which supports the demand for casein in the bakery segment.
  • Furthermore, in the food and beverage industry, caseinates are gaining popularity in the bakery and confectionery segment due to their immense functional benefits. Caseinate ingredients are used in baked goods, such as cheesecakes, puddings, frostings, and whipped toppings. Besides, the increasing applications of casein in the cosmetics and personal care industry, especially as hair and skin conditioning and emulsifying agents, are providing new opportunities for manufacturers to increase their market shares.
  • Casein and caseinates have been widely used in dietary supplements. Also, rising milk production in the country can contribute to the casein and caseinate production in Canada. For instance, according to the Canadian Dairy Information Centre, in 2022, approximately 94.5 million hectoliters of milk were produced in Canada.

Canada Casein And Caseinate Market Trends

Increasing Application of Casein and Caseinates in Protein-rich Food Products

  • The increasing demand for protein-rich food and the easy availability of casein protein are driving the global casein and caseinates market. This growth is primarily attributed to the rising number of health and fitness centers and increasing health consciousness among consumers. Functional advancements, including muscle repair, energy boosting, and weight loss, as well as the growing use of protein-based meal replacements and consumer demand for greater ingredient traceability and authenticity, are expected to further boost the demand for casein and caseinates over the forecast period.
  • Casein and caseinates have found widespread use in dietary supplements, which is expected to contribute to the market's growth. The nutritional supplements market has witnessed significant expansion, especially for vitamins and protein supplements.
  • Furthermore, since casein and caseinates are derived from milk, substantial milk production in Canada can positively impact the market. The high milk production volume enables casein and caseinate manufacturers in the region to easily procure raw materials at economical prices. These factors could lead to better supply chain control for manufacturers, which, in turn, could benefit the casein and caseinate market in Canada.
  • Moreover, caseins are widely used in dietary supplement products, which are in high demand among professional athletes due to their high protein and low-fat content. The increasing application of hydrolyzed casein and caseinate products in the sports nutrition and clinical nutrition segments is driven by their ease of absorption compared to other whey protein ingredients. This trend is primarily attributed to the presence of di- and tripeptides that enhance protein absorption by the human body.
  • To meet the growing demand, producers are increasingly turning to clean labels and additives, such as micellar casein, for protein enrichment. Manufacturers prefer micellar casein for protein enrichment because of its ease of dissolution in various beverages, including shakes and smoothies.

Rising Health and Fitness Concern Among Young Population

  • The rising health and fitness concern among the young population has significantly contributed to the growth of the casein and caseinate market in Canada. As individuals become more conscious about their well-being, dietary choices are increasingly centered around products that support their fitness goals. Casein and caseinate, both derived from milk, have gained traction as valuable sources of protein that align with the needs of health-conscious consumers.
  • With the prevalence of sedentary lifestyles and the growing obesity rates, young Canadians are seeking ways to improve their overall health and maintain an active lifestyle. This has led to a heightened interest in nutritional products that incorporate casein or caseinate, further aiding in muscle development, weight management, and overall fitness. For instance, brands like Naked Casein, Canadian Protein, AllMax, Dymatize Elite, and Optimum Nutrition are some of the nutritional brands incorporating casein in their products.
  • Furthermore, the social media phenomenon has played a pivotal role in promoting health and fitness trends among young Canadians. Influencers, athletes, and fitness enthusiasts often highlight their dietary choices and exercise routines on platforms like Instagram and TikTok. Thus, companies are investing heavily in Internet advertising, which includes paid promotion with influencers, celebrities, sports persons, etc. This digital exposure has created a ripple effect, inspiring more young individuals to adopt healthier lifestyles, including making informed decisions about their nutrition.
  • The casein and caseinate market has benefited from this trend by positioning its products as essential components of a balanced diet. Manufacturers have tapped into the power of social media marketing to showcase the benefits of these proteins in muscle repair, improved metabolism, and satiety. The visual nature of these platforms allows for impactful demonstrations of product usage, effectively resonating with the younger demographic.

Canada Casein And Caseinate Industry Overview

The Canada casein and caseinate market is fragmented, with the top five companies occupying market share. The major players in this market are Arla Foods Amba, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Farbest-Tallman Foods Corporation, and FrieslandCampina Ingredients, among others. Key players are investing in R&D and entering into mergers and acquisitions to enhance their product portfolios. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the consumers in the market. Furthermore, they are adopting competitive strategies by investing more in developing new-generation technologies to produce milk proteins.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand For Baby Food and Infant Formula
4.1.2 Growing Application of Casein and Caseinates in Protein-rich Food Products
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Manufacturing Costs and Raw Materials Price Hamper the Market Growth
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End-User
5.1.1 Animal Feed
5.1.2 Food and Beverages
5.1.2.1 Beverages
5.1.2.2 Confectionery
5.1.2.3 Dairy and Dairy Alternative Products
5.1.2.4 RTE/RTC Food Products
5.1.2.5 Snacks
5.1.3 Supplements
5.1.3.1 Baby Food and Infant Formula
5.1.3.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
5.1.3.3 Sport/Performance Nutrition

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Positioning Analysis
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Arla Foods amba
6.3.2 Farbest-Tallman Foods Corporation
6.3.3 Fonterra Co-operative Group Limited
6.3.4 Milk Specialties Global
6.3.5 Lactoprot Deutschland GmbH
6.3.6 Kerry Group PLC
6.3.7 FrieslandCampina Ingredients
6.3.8 Groupe Lactalis
6.3.9 Hoogwegt Group Inc.
6.3.10 Glanbia PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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