アジア太平洋地域の大豆プロテイン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測
Asia-Pacific Soy Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
アジア太平洋地域の大豆プロテイン市場規模は2024年に25.9億米ドルと推定され、2029年には34.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.96%である。 大豆タンパク質の栄養価の... もっと見る
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サマリー アジア太平洋地域の大豆プロテイン市場規模は2024年に25.9億米ドルと推定され、2029年には34.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.96%である。 大豆タンパク質の栄養価の高さから、飲食料品と動物飼料が大豆タンパク質の利用において大きなシェアを占めている。- アジア太平洋地域の消費者に最も受け入れられている伝統食品のひとつであることから、大豆タンパク質の市場は確立されている。大豆タンパク質は、タンパク質成分や風味増強剤として様々な食品で機能性を高めており、これが様々なエンドユーザー分野での用途を大きく後押ししている。大豆タンパク質は主に動物飼料分野で使用され、次いで食品・飲料分野で使用される。
- 動物飼料では、大豆タンパク質は、高タンパク質消化率、安価な価格帯、低抗栄養含量、長い保存期間などの機能性により、主に乳製品の代替品や魚粉として使用される。従って、動物飼料セグメントは予測期間中に最も速いCAGR 6.23%を記録すると予測される。大豆タンパク質は消化しやすいため、ペットフードにも広く使用されている。多くの犬は、鶏肉、牛肉、その他の動物性タンパク質源に対するアレルギーのため、低アレルギー食に従う必要がある。大豆は一般的なペットフードであり、症状の緩和に役立つ。大豆は食物繊維、ビタミン、ミネラルも豊富で、タンパク質が豊富な肉の代用品です。カップ半分の調理済み大豆たん白には11グラムのたんぱく質が含まれています。
- F&Bセグメントでは、大豆たん白は主に肉と乳製品の代替製品に使用されている。肉および肉代替品と乳製品および乳製品代替品のサブセグメントは、F&Bセグメントでそれぞれ46.24%と36.72%の数量シェアを占めている。高水準のタンパク質とその他の栄養素を含む大豆は、肉の代わりになりやすい強力なマメ科植物であり、消化しやすく肉のような食感とともに、用途別セグメントの主な推進力となっている。大豆強化牛乳も、牛乳と同等のタンパク質、カルシウム、ビタミンA・D、ビタミンB群を含むため、高い需要が観察される。
高い生産能力により、大豆たん白の消費量は中国が大きなシェアを占める- 中国はこの地域で大豆タンパク質の最大の消費国であり、その理由は生産能力の高さによる原料価格の低下と消費量の増加である。多くの植物性食品の主原料である分離大豆たん白の世界供給の約70%は、中国の山東省で加工されている。大豆たん白はまた、植物性製品全体のイノベーションを可能にし、差別化された製品を試そうとする消費者を惹きつける。大豆タンパク質はまた、動物由来の食事の代替品としても機能し、高い消化率や低レベルの抗栄養因子など、数多くの機能性を提供する。
- 絶え間ない製品開発と消費者のビーガン食品に対する需要の高まりにより、中国は予測期間中、CAGR最速の8.11%を記録すると予測されている。インドの大豆タンパク質新興企業では、約200種類の代替植物由来原料が使用されている。インドの大豆たん白市場は、食品・飲料部門と動物飼料部門からの高い需要が牽引しており、2022年にはそれぞれ56.68%と43.09%の数量シェアを記録した。FSSAIなどの政府機関や食品当局が大豆タンパク質の消費を促進していることから、その需要はさらに増加すると予想される。
- インドネシアは大豆市場で大きなシェアを占めており、予測期間中のCAGR値は2.22%を記録すると予測されている。政府は、タンパク質が豊富な製品に対する需要の高まりを受けて、Gema Palagung、Bangkit Kedelai、Farmer's School for Integrated Crop Management/FSICMといった大豆のプログラムを通じて、自給自足を達成するために大豆の増産に力を入れている。消費者の大豆タンパク源に対する関心は、健康志向や日々の食生活における栄養に対する意識の高まりにより、大きく高まっている。
アジア太平洋地域の大豆プロテイン市場動向植物性タンパク質の消費拡大が植物性タンパク質原料分野の主要プレーヤーにチャンスをもたらす- 植物性タンパク質は、その利点に関する認識と証明がアジア地域で高まっているため、アジア市場で高い関心を集めている。すべての植物性蛋白質の中で、大豆蛋白質は、様々な食品における原料の受容性の向上とその生産量の増加により、この地域で非常に入手しやすくなっており、市場シェアを占めている。2020/21年の中国の大豆粕消費量は72.68百万MTで、2018年より約9%増加した。研究への高額の投資、急速な技術進歩、高度なイノベーション技術が、大豆タンパク質を含む開発されたタンパク質原料の使用をもたらしている主な要因の一部である。
- 大豆、エンドウ豆、麻、ジャガイモなどのアレルゲンフリーの植物性タンパク質の主な促進要因としては、ベジタリアンライフスタイルの採用の増加、ラクトースフリーやグルテンフリーの製品に対する需要の増加、健康関連の問題に対する関心の高まりなどが考えられる。2021年には、インドの消費者の約81%が肉食を控えている。高い栄養価、数種類のビタミンとミネラルの良い供給源であること、様々な食品産業における技術の進歩、天然でオーガニックな代替品への需要の高まりなど、動物性タンパク質に対する植物性タンパク質原料の主な利点は、消費者の嗜好を変化させると予想される。
- 植物性タンパク質の消費の増加と消費者の受容が、メーカーがこれらの成分を強化した製品を革新する原動力となっている。日本で消費される主な穀物は大豆、米、小麦で、トウモロコシやエンドウ豆など他の種類もある。2020年には、日本の1人当たりの植物性蛋白質の1日摂取量は34.3gとなった。植物性タンパク質の増加は、今後数年間、食品メーカーに機会を提供し続けると予想される。
インドは世界で5本の指に入る大豆生産国- 中国ではトウモロコシの増産が大豆の減産につながっている。国内の大豆生産は、大豆価格の高騰により農家がトウモロコシに移行しているため、1,750万トンへと1百万トン減少しようとしている。中国の2021~2022年の大豆輸入量は、飼料需要のわずかな増加により、200万トン増の1億200万トンとなる。加えて、中国では豚熱が回復したため、この期間に飼料用大豆ミールの使用が増加した。大豆破砕の増加は、予測期間中の植物油輸入を抑制すると予想される。
- インドは世界で5本の指に入る大豆生産国. In 2020, soybean production in India decreased by 8.09% over a decade, primarily due to the lower yield obtained from states like Madhya Pradesh, which is considered the primary soybean-growing state and has had excessive rainfall registered in recent years. The regular rainfall during harvesting and disease attacks severely affected the crop and led to low yields.
- 大豆は、作付面積(141,800ヘクタール)で日本で最も栽培されているマメ科植物である。大豆のほとんどは乾燥種子として栽培されている。米の過剰生産を防ぐため、日本政府は米の代わりに大豆の栽培を推奨している。そのため、日本の水田では大豆をよく見かける。大豆の生産量は2018年と比べ、2020年には7,600トン以上に増加する。数十年前、日本の農家は通常、小規模で大豆を植えており、播種と収穫は手作業で行われていた。しかし、技術の向上とともに、大豆栽培の機械化が生産現場に普及し、大豆の栽培規模の拡大を促した。
アジア太平洋地域の大豆プロテイン産業概要アジア太平洋大豆プロテイン市場は断片化されており、上位5社で21.29%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Bunge Limited、不二製油グループ、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLCである(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法
3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 オーストラリア
3.4.2 中国
3.4.3 インド
3.4.4 日本
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析
4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 分離液
4.1.3 テクスチャー/加水分解物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 オーストラリア
4.3.2 中国
4.3.3 インド
4.3.4 インドネシア
4.3.5 日本
4.3.6 マレーシア
4.3.7 ニュージーランド
4.3.8 韓国
4.3.9 タイ
4.3.10 ベトナム
4.3.11 その他のアジア太平洋地域
5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ブンジ・リミテッド
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 Foodchem International Corporation
5.4.5 不二製油グループ
5.4.6 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.7 ケリー・グループ PLC
5.4.8 Shandong Yuwang Industrial Co.Ltd.
5.4.9 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド
蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問
7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集
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Summary The Asia-Pacific Soy Protein Market size is estimated at USD 2.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.96% during the forecast period (2024-2029).
F&B and animal feed together major share in usage of soy protein due to high nutritional properties associated with soy protein
- Asia-Pacific has an established market for soy protein, as it is one of the most accepted traditional foods by consumers in the region. Soy protein has increased functionalities in different foods as a protein ingredient and flavor enhancer, which majorly drives its applications in various end-user segments. Soy protein is predominantly used in the animal feed sector, followed by the food and beverage sector.
- In animal feed, soy protein is primarily used as a dairy substitute and fishmeal for its functionalities, including high protein digestibility, cheaper price point, low anti-nutritional content, and longer shelf life. Accordingly, the animal feed segment is projected to register the fastest CAGR of 6.23% during the forecast period. Soy protein is also extensively used in pet food because of its easy digestibility. Many dogs need to follow a hypoallergenic diet because of allergies to chicken, beef, and other animal protein sources. Soy is a common pet food, and it can help alleviate symptoms. Soy is a protein-rich meat substitute because it is also high in dietary fiber, vitamins, and minerals. Half a cup of cooked textured soy protein has 11 grams of protein.
- In the F&B segment, soy protein is mainly used in meat and dairy alternative products. The meat and meat alternatives and dairy and dairy alternatives sub-segments accounted for 46.24% and 36.72% volume shares of the F&B segment, respectively. With high levels of protein and other nutrients, soybeans are a powerful legume that can easily replace meat and is the main driver for the application segment, along with easy-digestibility and meat-like texture. Soy-fortified milk also observed high demand because of comparable protein, calcium, vitamins A and D, and B vitamins content to cow's milk.
China accounted holds significant share in consumption of soy protein due to high production capacity
- China is the largest consumer of soy protein in the region, attributed to high production capacity that reduces the ingredient's price and boosts its consumption volume. About 70% of the world’s supply of soy protein isolate, a primary ingredient in many plant-based foods, is processed in the Shandong Province in China. It also enables innovations across plant-based products, attracting more consumers to try differentiated product offerings. Soy protein also serves as an alternative to animal-derived meals and provides numerous functionalities, like high digestibility and low levels of anti-nutritional factors.
- Due to constant product developments and consumers' growing demand for vegan food, China is predicted to record the fastest CAGR volume of 8.11% during the forecast period. Around 200 alternative plant-based ingredients are used across soy protein startups in India. India's soy protein market was driven by the high demand from the food and beverage and animal feed sectors, which recorded volume shares of 56.68% and 43.09%, respectively, in 2022. With government bodies and food authorities, such as FSSAI, promoting the consumption of soy protein, its demand is expected to increase further.
- Indonesia holds a significant market share in the soy market, which is projected to register a CAGR value of 2.22% during the forecast period. The government has been working hard to increase soybean production in order to achieve self-sufficiency through programs like Gema Palagung, Bangkit Kedelai, and Farmer’s School for Integrated Crop Management/FSICM for soybean due to the rising demand for protein-rich products. Consumers' interest in soy protein sources has grown significantly due to wellness trends and awareness about nutrition in daily diets.
Asia-Pacific Soy Protein Market Trends
Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the plant protein ingredients sector
- Plant proteins are highly gaining interest in the Asian market, as the awareness and proof regarding their benefits are rising in the region. Among all plant proteins, soy proteins occupy the market share with the increased acceptability of the ingredient in different foods and its increased production, making it highly available in the region. The volume of soybean meal consumption in China in 2020/21 was 72.68 MMT, which was around 9% more than in 2018. High investments in research, rapid technological advancements, and advanced innovation techniques are some of the major factors resulting in the use of developed protein ingredients, including soy proteins.
- Major drivers of allergen-free plant proteins such as soy, pea, hemp, and potato may include increasing adoption of the vegetarian lifestyle, growing demand for lactose-free and gluten-free products, and growing concern about health-related problems. Around 81% of Indian consumers restrained meat from their diet in 2021. Major benefits of plant protein ingredients over animal proteins, including high nutritional value, being a good source of several vitamins and minerals, technological advancements in various food industries, and growing demand for natural and organic substitutes, are expected to change consumer preference.
- The increasing consumption of plant proteins and consumer acceptance in the region drive manufacturers to innovate products fortified with these ingredients. Major grains consumed in Japan are soybeans, rice, and wheat, along with some other types like corn and peas. In 2020, Japan's daily per capita intake of plant-based proteins was 34.3 grams. The rise in plant-based protein is expected to continue to provide opportunities for food manufacturers in the upcoming years.
India is one of the top five soybean producers in the world
- A rise in maize production in China is leading to a decline in soybean production. Domestic soybean production is about to decline by 1 MMT to 17.5 MMT due to farmers moving toward corn owing to soybean's high price. China's imports of soybeans increased by 2 million tonnes to 102 million tonnes for 2021–2022 due to a slight increase in feed demand. In addition, China's swine fever outbreak recovery resulted in increased use of soybean meal for feed during the period. Increasing soybean crushing is expected to constrain vegetable oil imports over the forecast period.
- India is one of the top five soybean producers in the world. In 2020, soybean production in India decreased by 8.09% over a decade, primarily due to the lower yield obtained from states like Madhya Pradesh, which is considered the primary soybean-growing state and has had excessive rainfall registered in recent years. The regular rainfall during harvesting and disease attacks severely affected the crop and led to low yields.
- Soybean is the most planted legume in Japan in terms of acreage (141,800 ha). Most soybeans are cultivated for dry seeds. To prevent the overproduction of rice, the Japanese government recommends the cultivation of soybean instead of rice. Hence, soybeans are commonly seen in Japanese paddy fields. The production volume of soybeans increased to over 7,600 tons in 2020 compared to 2018. About a few decades ago, Japanese farmers usually planted soybeans on a small scale, and seeding and harvesting were performed manually. But with technological improvements, the mechanization of soybean cultivation became more widespread at production sites, encouraging the cultivation scale of soybean to increase.
Asia-Pacific Soy Protein Industry Overview
The Asia-Pacific Soy Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 21.29%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Bunge Limited, Fuji Oil Group, International Flavors & Fragrances, Inc. and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 INTRODUCTION 2.1 Study Assumptions & Market Definition 2.2 Scope of the Study 2.3 Research Methodology
3 KEY INDUSTRY TRENDS 3.1 End User Market Volume 3.1.1 Baby Food and Infant Formula 3.1.2 Bakery 3.1.3 Beverages 3.1.4 Breakfast Cereals 3.1.5 Condiments/Sauces 3.1.6 Confectionery 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 3.1.10 RTE/RTC Food Products 3.1.11 Snacks 3.1.12 Sport/Performance Nutrition 3.1.13 Animal Feed 3.1.14 Personal Care and Cosmetics 3.2 Protein Consumption Trends 3.2.1 Plant 3.3 Production Trends 3.3.1 Plant 3.4 Regulatory Framework 3.4.1 Australia 3.4.2 China 3.4.3 India 3.4.4 Japan 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 4.1 Form 4.1.1 Concentrates 4.1.2 Isolates 4.1.3 Textured/Hydrolyzed 4.2 End User 4.2.1 Animal Feed 4.2.2 Food and Beverages 4.2.2.1 By Sub End User 4.2.2.1.1 Bakery 4.2.2.1.2 Beverages 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces 4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products 4.2.2.1.6 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products 4.2.2.1.8 Snacks 4.2.3 Personal Care and Cosmetics 4.2.4 Supplements 4.2.4.1 By Sub End User 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition 4.3 Country 4.3.1 Australia 4.3.2 China 4.3.3 India 4.3.4 Indonesia 4.3.5 Japan 4.3.6 Malaysia 4.3.7 New Zealand 4.3.8 South Korea 4.3.9 Thailand 4.3.10 Vietnam 4.3.11 Rest of Asia-Pacific
5 COMPETITIVE LANDSCAPE 5.1 Key Strategic Moves 5.2 Market Share Analysis 5.3 Company Landscape 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments). 5.4.1 Archer Daniels Midland Company 5.4.2 Bunge Limited 5.4.3 CHS Inc. 5.4.4 Foodchem International Corporation 5.4.5 Fuji Oil Group 5.4.6 International Flavors & Fragrances, Inc. 5.4.7 Kerry Group PLC 5.4.8 Shandong Yuwang Industrial Co. Ltd 5.4.9 Wilmar International Ltd
6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS
7 APPENDIX 7.1 Global Overview 7.1.1 Overview 7.1.2 Porter’s Five Forces Framework 7.1.3 Global Value Chain Analysis 7.1.4 Market Dynamics (DROs) 7.2 Sources & References 7.3 List of Tables & Figures 7.4 Primary Insights 7.5 Data Pack 7.6 Glossary of Terms
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