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アジア太平洋地域の動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域の動物性タンパク質市場規模は、2024年に28.7億米ドルと推定され、2029年には37.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.21%である。 革新的なクリーンラベ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の動物性タンパク質市場規模は、2024年に28.7億米ドルと推定され、2029年には37.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.21%である。

革新的なクリーンラベルの環境が、この分野の成長を牽引した。

  • アジア太平洋の動物性タンパク質市場では、F&Bセグメントが引き続き最大の消費者である。これはスナック、飲料、ベーカリーのサブセグメントによって大きく牽引され、2022年の数量シェアはそれぞれ26.93%、23.79%、20.5%であった。ベーカリーサブセグメントは、2023-2029年の予測期間中に金額ベースで5.70%という最も速いCAGRを記録すると予測されている。カゼインとカゼイネートの用途が、この地域のベーカリー・サブセグメントを牽引している。消化が容易なため、Threptin Biscuits(Diskettes)のような栄養価の高いビスケットでの利用が拡大している。Threptin Biscuits(Diskettes)はビスケット1枚当たり1.5グラムのタンパク質価を高めることができ、子供から大人まで食べることができる。
  • F&B分野では、ホエイプロテインとゼラチンの需要が高い。同市場は、新しく改良されたプロテイン製品の導入から大きな恩恵を受けている。例えば、2020年にArla Foodsは、100%天然ホエイプロテインを含む初のクリーンラベル環境ヨーグルトコンセプトNutrilac YO-4575を開発した。同様に、2021年5月には、ダーリング・イングリーディエンツ社のRousselotブランドが、X-Pure® GelDAT - Gelatin Desaminotyrosineの発売により、精製された医薬品グレードの変性ゼラチンの品揃えを拡大した。
  • パーソナルケアと化粧品セグメントは、2023-2029年の金額ベースのCAGRが7.59%で最も急成長するセグメントと予測されている。コラーゲンとゼラチンをベースとした美容・パーソナルケア製品の消費が増加しているため、パーソナルケア分野は、肌の滑らかさや髪のコンディショニングといった利点により、タンパク質の用途拡大を記録している。しかし、可処分所得の増加と女性の労働人口の増加が主な促進要因となっている。例えば、アジア太平洋地域では、2021年に女性が同地域のGDPの約35~40%を占めるようになった。

中国、インド、その他のアジア太平洋諸国からの需要増がセグメント成長を牽引

  • アジア太平洋地域では、中国が2022年のアジア太平洋動物性タンパク質市場で最大のシェアを記録し、その牽引役となったのは食品・飲料セクターで、数量ベースで74.7%の大きなシェアを占め、次いで動物飼料セクターが数量ベースで16.75%のシェアを占めている。飲料は、食品・飲料セクターにおける動物性タンパク質の用途の主要なサブセグメントである。これは、乳清タンパク質、乳タンパク質、ゼラチン、コラーゲン、カゼインおよびカゼイン酸塩などの動物性タンパク質の溶解性が向上したためである。牛肉・仔牛肉生産国第2位の中国は、2022年の生産量が712.5万トンで、動物飼料部門が盛んで、動物性タンパク質が製剤に大量に流入している。
  • インドはこの地域で最も急速に成長している国であり、予測期間中のCAGRは金額ベースで6.26%を記録すると予測されている。特にソフトグミ菓子ではゲル化剤として、マシュマロではその熱可逆性により安定剤やホイップ剤として機能するためである。新規参入企業も、他業界の既存企業も、同国でのサービス拡大により、市場発展の可能性を活用できるだろう。
  • 2022年のAPAC動物性タンパク質市場において、インドネシアはもう一つの成長国として浮上した。ホエイ・プロテインはフィットネス志向のインドネシアの消費者に選ばれるようになり、同国でホエイを含む製品の需要を生み出している。2020年8月現在、18歳以上の消費者の約30%がフィットネスクラブの会員となっている。こうした動きが、研究された市場を後押ししている。

アジア太平洋地域の動物性タンパク質市場動向

動物性タンパク質消費に占めるホエイと乳タンパク質のシェア拡大へ

  • 日本はアジア市場におけるホエイプロテインの主要市場となっている。消費者は、2020年のオリンピック東京大会やラグビーワールドカップのような、この地域で開催されたスポーツイベントのためにホエイ製品を選んでいる。日本ではスポーツイベントと高齢者人口の増加が、それぞれスポーツ栄養と高齢者栄養における主なタンパク質サプリメントとして血清消費を促進している。日本の軍人の間でタンパク質の利点に対する意識が高まっていることも、ホエイプロテインの消費を後押ししている。インドは世界で最も急速に成長している国の一つである。同国の食品部門は過去10年間で3倍に増加し、今後10年間も同じ傾向が続くと予想されている。
  • 現在、中国の動物性タンパク質市場は着実な発展を遂げている。中国の生活水準の向上に伴い、食品や医薬品に対する消費者の安全要求も改善されている。中国は、過去2年間のアフリカ豚熱による赤字と、過去2年間の動物性タンパク質の輸入増加により、豚の頭数が40%近く減少した。しかし、豚の価格がキロ当たり5米ドル近くまで上昇したため、消費者は鶏肉や牛肉のような代用品を探している。
  • ホエイプロテイン濃縮物は、効率的で消化しやすい加工や安価な用途など、多様な利点を提供し、インドの市場成長に貢献している。ホエイ・プロテイン濃縮物は、スポーツ栄養カテゴリーにおいて幅広い用途がある。インドの若者の間でスポーツ栄養の消費が増加しているため、濃縮乳清タンパク質の需要も増加している。同国における一人当たりのホエイタンパク消費量は、2017年の14gから2022年には17.2gに増加している。

牛乳と食肉の生産は、動物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • ほとんどの動物性タンパク質は生乳を原料として生産されている。この地域の主要な生乳生産国はインドで、次いで中国である。2021年の牛乳生産量は、インドが約9,600万トン、中国が約3,500万トンである。濃厚動物飼料施設(CAFO)や酪農生産工場のための工場農場がアジア全域で設立されており、その多くは数千頭の牛を収容している。過去10年間で生乳生産量が最も増加したのは東南アジアである。
  • 2021年の中国の生乳生産量は7.06%増の36.8 MMTに傾く。これは生産性の向上によるもので、COVID-19の混乱により中国の生乳生産と消費が急成長したためである。輸入も、消費者の需要と中国の製造業への要求により、プラス成長を見せている。乳タンパク質生産に主に使用される脱脂粉乳は、中国の食品産業が輸入脱脂粉乳により依存するようになったため増加している。
  • 牛、豚、海洋廃棄物から生産される動物性タンパク質は、コラーゲンとゼラチンの生産に使用される。コラーゲンは、Z世代やミレニアル世代の若い女性たちに、個人用やスポーツ用の栄養補助食品として広く利用されている。インドや中国のような国々では、政府の取り組みや近代的な屠畜場の新設に支えられ、その生産量は大幅に向上している。2020年には、アフリカ豚熱が中国の養豚産業に影響を与え続けたため、豚の生産量全体が減少した。しかし、2021年の中国の牛肉生産量は697.51千トンであったのに対し、豚肉生産量は5295.93千トン程度であった。

アジア太平洋地域の動物性蛋白質産業の概要

アジア太平洋地域の動物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で9.48%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Fonterra Co-operative Group Limited、Kerry Group PLC、Koninklijke FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 オーストラリア
3.4.2 中国
3.4.3 インド
3.4.4 日本
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 オーストラリア
4.3.2 中国
4.3.3 インド
4.3.4 インドネシア
4.3.5 日本
4.3.6 マレーシア
4.3.7 ニュージーランド
4.3.8 韓国
4.3.9 タイ
4.3.10 ベトナム
4.3.11 その他のアジア太平洋地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 ダーリング・イングレディエンツ社
5.4.3 フォンテラ協同組合グループ・リミテッド
5.4.4 甘粛華安生物技術集団
5.4.5 グランビアPLC
5.4.6 ラクタリス・グループ
5.4.7 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.8 ジェリス・パイオニア・プライベート・リミテッド
5.4.9 ケリー・グループ PLC
5.4.10 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.11 ラクト・ジャパン株式会社ラクト・ジャパン
5.4.12 ミリガンズ・フード・グループ・リミテッド
5.4.13 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.14 新田ゼラチン株式会社
5.4.15 ニュートリション・テクノロジーズ・グループ
5.4.16 オラム・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Animal Protein Market size is estimated at USD 2.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.21% during the forecast period (2024-2029).

Clean-label environment with innovations in the sector drove the segmental growth

  • The F&B segment remained the largest consumer of animal proteins in the Asia-Pacific animal protein market. It was highly driven by the snacks, beverages, and bakery sub-segments, which accounted for shares of 26.93%, 23.79%, and 20.5%, respectively, by volume in 2022. The bakery sub-segment is projected to record the fastest CAGR of 5.70% by value during the forecast period 2023-2029. The application of casein and caseinates is driving the bakery sub-segment in the region. Its ease of digestion has expanded its use in highly nutritious biscuits like Threptin Biscuits (Diskettes), where it can increase the protein value of the biscuit to 1.5 grams per biscuit, which can be consumed by both children and adults.
  • The F&B segment recorded high demand for whey protein and gelatin. The market largely benefits from introducing new and improved protein offerings. For instance, in 2020, Arla Foods created its first clean-label environment yogurt concept, Nutrilac YO-4575, which contains 100% natural whey protein. Similarly, in May 2021, Darling Ingredients Inc.'s Rousselot brand expanded its range of purified, pharmaceutical-grade and modified gelatin with the launch of X-Pure® GelDAT – Gelatin Desaminotyrosine.
  • The personal care and cosmetics segment is projected to be the fastest-growing segment with a CAGR of 7.59% by value from 2023-2029. Owing to the rising consumption of collagen and gelatin-based beauty and personal care products, the personal care segment is recording increased protein applications due to its benefits, such as skin smoothing and hair conditioning. However, the rising disposable income and the growing women's working population are key drivers. For instance, in Asia-Pacific, women contributed around 35-40% of the region's GDP in 2021.

Growing demand from countries like China, India and rest of Asia-Pacific segments drive the segmental growth

  • In the Asia-Pacific region, China recorded the largest share of the Asia-Pacific animal protein market in 2022, driven by the food and beverage sector, which held a significant share of 74.7% by volume, followed by the animal feed sector, with a share of 16.75% by volume. Beverages are the major sub-segment for applications of animal proteins in the food and beverages sector. This is due to improved solubility of animal proteins such as whey protein, milk protein, gelatin, collagen, and casein and caseinates. China, the second-largest beef- and veal-producing country, with a production of 7,125,000 ton in 2022, possesses a flourishing animal feed sector and is recording a significant influx of animal proteins in formulations.
  • India is the fastest-growing country in the region and is projected to record a CAGR of 6.26% by value during the forecast period. During the review period, India saw the highest demand for gelatin protein, as it acts as a gelling agent, notably in soft gummy sweets, and acts as a stabilizer and whipping agent in marshmallows due to its thermo-reversible capabilities. Both new entrants and established businesses from other sectors may capitalize on the market's development potential by expanding their services in the country.
  • Indonesia emerged as another growing country in the APAC animal protein market in 2022, driven by high protein consumption in the supplements segment because of the widespread attention that whey protein gained due to its functional benefits. It has become the choice of fitness-oriented Indonesian consumers, creating a demand for products containing whey in the country. As of August 2020, around 30% of consumers aged 18 or above had fitness club memberships. Such developments are boosting the market studied.

Asia-Pacific Animal Protein Market Trends

Whey and milk protein to increase its share in animal protein consumption

  • Japan has become the main market of whey proteins in the Asian market. Consumers are opting for whey products due to sporting events that took place in the region, like Olympic Tokyo Games in 2020 and the Rugby World Cup. The sports events and the growing older population in Japan are driving serum consumption as the main protein supplement in sports nutrition and elderly nutrition, respectively. The increasing awareness about the benefits of proteins among the Japanese military is also boosting the consumption of whey proteins. India is one of the fastest-growing countries in the world. The country's food sector has tripled over the past ten years, and it is expected to follow the same trend over the next decade.
  • Currently, the animal protein market in China is witnessing a steady development. With the improvement of living standards in China, consumer safety requirements for food and drugs have improved. China has seen a decline in its pig herd of almost 40% due to the deficit created by African Swine Fever in the last two years and an increase in the importation of animal proteins during the past two years. However, as the cost of pigs increased to nearly USD 5 per kilogram, consumers are looking for substitutes like chicken or beef.
  • Whey protein concentrates offer versatile benefits, including efficient and easy-to-digest processing and inexpensive applications, which are contributing to India's market growth. They have a wide range of applications in the sports nutrition category. Owing to the increased consumption of sports nutrition among young Indians, the demand for whey protein concentrate also increased. The per capita consumption of whey protein in the country increased to 17.2g in 2022 from 14g in 2017.

Milk and meat production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients manufacturers

  • Most animal proteins are produced with raw milk as the raw material. India is the major milk-producing country in the region, followed by China. India produced nearly 96 million ton of cow milk, and China around 35 million ton in 2021. Concentrated Animal Feeding Operations (CAFOs) or factory farms for dairy production plants are being set up across Asia, many housing thousands of cows, by global and new national dairy corporations often working in partnership with governments. The strongest gains in milk production over the past decade have been registered in Southeast Asia.
  • China's milk production in the region inclined by 7.06% to 36.8 MMT in 2021. This is due to improved productivity, as the COVID-19 disruption caused China's production and consumption of milk to grow rapidly. Imports are also showing positive growth due to consumer demand and requirements for the manufacturing industries in China. Skim milk powder, which is majorly used for milk protein production, has increased due to the Chinese food industry depending more on imported skim milk powder.
  • The animal protein produced from cattle, pigs, and marine waste is used for collagen and gelatin production. Collagen is widely used by Gen Z and younger millennial women for personal and sports nutrition, whereas gelatin has a broad application in the food and beverage sector. Its production is improving significantly in countries like India and China, supported by government initiatives and the construction of new modern slaughterhouses across the countries. The overall pig production declined in 2020 as African Swine Fever continued to impact China’s hog industry. However, in 2021, beef production in China was 697.51 thousand ton, whereas pork production was around 5295.93 thousand ton.

Asia-Pacific Animal Protein Industry Overview

The Asia-Pacific Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 9.48%. The major players in this market are Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina N.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Australia
3.4.2 China
3.4.3 India
3.4.4 Japan
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Australia
4.3.2 China
4.3.3 India
4.3.4 Indonesia
4.3.5 Japan
4.3.6 Malaysia
4.3.7 New Zealand
4.3.8 South Korea
4.3.9 Thailand
4.3.10 Vietnam
4.3.11 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 Darling Ingredients Inc.
5.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.4 Gansu Hua'an Biotechnology Group
5.4.5 Glanbia PLC
5.4.6 Groupe LACTALIS
5.4.7 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.8 Jellice Pioneer Private Limited
5.4.9 Kerry Group PLC
5.4.10 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.11 Lacto Japan Co. Ltd
5.4.12 Milligans Food Group Limited
5.4.13 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.14 Nitta Gelatin Inc.
5.4.15 Nutrition Technologies Group
5.4.16 Olam International Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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