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アフリカの動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Africa Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アフリカの動物性タンパク質市場規模は、2024年には7億6,866万米ドルと推定され、2029年には9億4,692万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.26%である。 手頃な価格で高品質... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アフリカの動物性タンパク質市場規模は、2024年には7億6,866万米ドルと推定され、2029年には9億4,692万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.26%である。

手頃な価格で高品質な製品の流入が食品・飲料、パーソナルケア・化粧品市場を牽引

  • 用途別では、食品・飲料セグメントが2022年の動物性タンパク質のこの地域の主要エンドユーザー・セグメントであった。ベーカリーおよびスナックのサブセグメントは、2022年にそれぞれ27.14%および23.58%という、食品・飲料セグメントにおける主要な数量シェアを占めた。健康的な間食、冷凍スナック需要の増加、手頃な価格で高品質なプライベートブランド製品の流入増加がスナックサブセグメントの成長に寄与している。南アフリカでは、ゼラチンや乳清タンパク質は栄養価が高く消化器系の健康増進に役立つと考えられているため、健康志向がヨーグルトやその他の冷凍スナック製品の成長を支え続けている。このため、スナックのサブセグメントは予測期間中に金額ベースでCAGR 3.55%を記録すると予測される。
  • しかし、パーソナルケア分野は予測期間中、金額ベースで最も速いCAGR 5.95%を記録すると見られている。美容クリニックの増加、身だしなみに対する一人当たりの支出の増加、強固な規制の枠組み、美容・化粧品市場の拡大が、この地域のコラーゲン成分の需要を促進している。
  • サプリメントは市場の第2位を占めた。最も急成長しているサブセグメントであるスポーツ・パフォーマンス栄養サブセグメントは、サプリメントの成長を支援している。予測期間中のCAGRは、金額ベースで4.05%を記録すると予測されている。アフリカの消費者は、ランニングやサッカーなどのスポーツに積極的である。同地域では、スポーツジムの会員になっている消費者がかなりの割合を占めている。例えば、2020年には南アフリカには約2,450のヘルスクラブがあった。ヘルス&フィットネスセンターの増加は、サブセグメントの成長にプラスの影響を与えている。

ナイジェリアやその他のアフリカ諸国などにおけるタンパク質強化食品の需要増がセグメント需要を牽引

  • その他のアフリカ地域(エチオピア、ケニア、ガーナ、ギニア、コートジボワールを含む)は、2022年の動物性タンパク質市場を牽引した。タンパク質の種類別では、乳清タンパク質が2022年の数量シェア32.30%で市場を支配した。市場の需要が最も高かったのは、乳清タンパク質をベースにした機能性スナックであった。これらの国の消費者は健康的な食事への関心が高まっており、ホエイプロテインベースの食事を好むようになっている。消費者は、栄養要件を満たすためにスナックバー、タンパク質強化クッキーなどの製品を選択し、サブセグメントの成長を後押ししている。
  • しかし、ナイジェリアは動物性タンパク質の最も急成長している国で、予測期間中のCAGRは6.94%を記録すると予測されている。2022年に同国で最も消費されたタンパク質はゼラチンで、金額シェアは27%であった。ゼラチンは消化しやすいタンパク質で、体重管理に対応し、健康な免疫システムを維持する。こうした利点がナイジェリアの動物性タンパク質市場での需要を促進している。動物性ゼラチン、特に牧草飼育牛のゼラチンは、遺伝子組み換え作物、農薬、ホルモン、抗生物質、化学添加物などの危険な汚染物質を含まないため、市場を支配している。
  • 南アフリカはアフリカの動物性タンパク質市場においてマイナーなシェアを占めている。予測期間中のCAGRは3.20%を記録すると予測されている。ホエイ蛋白質は、他の動物性蛋白質の中で、同国の主要な蛋白質の一つとして浮上した。ホエイ・プロテインは、筋肉のリハビリテーションや運動前のエクササイズに理想的であるため、サプリメント分野、特にスポーツ栄養のサブセグメントで主要な用途がある。

アフリカ動物性タンパク質市場の動向

動物性タンパク質の一人当たり消費量が大幅に増加へ

  • この市場を牽引しているのは、主に健康意識の高まりと、栄養価が高く健康的な食事を好む最近の消費者である。さらに、子供の健康に対する消費者の理解から、乳児用ミルクの栄養価が高いという認識が、乳タンパク質を原料とする乳児用ミルクの消費拡大を後押ししている。しかし、菜食主義の普及と乳糖不耐症の高い発生率が市場の成長を抑制している。2017年以降、主に栄養補助食品に関する南アフリカの法律が変更され、メーカーが製品認証のための追加費用を請求されるようになったため、市場は緩やかに成長している。
  • サハラ以南のアフリカの一人当たり牛乳消費量は過去20年間で減少している。しかし、一人当たりの消費量は2017年の88gから2022年には105.7gに増加している。しかし、アフリカの人口が2050年には13億人から25億人に増加することを考えると、動物性タンパク質はより多く消費されることになる。これは、より多くの動物性タンパク質が消費されることを意味する。
  • 南アフリカのメーカーは革新的な生産技術を導入し、市場のコスト・リーダーシップを獲得している。高品質タンパク質の乳児用ミルクに対する働く女性の需要の増加とアスリートの栄養ニーズが成長率を押し上げている。成熟し組織化された小売セクターにより、プロテイン製品の棚スペースが拡大し、アフリカ地域で大きなシェアを維持すると予想される。その結果、消費者は栄養ニーズを満たし健康を維持するためにプロテインバーやサプリメントを購入するようになっている。消費者のライフスタイルの変化や医療費の増加も、アフリカの植物性タンパク質市場の成長に重要な役割を果たしている。

食肉と牛乳の生産は、動物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 牛乳は、乳タンパク質、乳清タンパク質、カゼイン、カゼイネートなどの動物性タンパク質を製造するための原料である。生乳生産量の上位5カ国は、スーダン、エジプト、ケニア、南アフリカ、アルジェリアである。一方、最初の4カ国はアフリカ全体の牛乳の52%を生産している。西アフリカの地乳生産量は2000年から2016年の間にすでに50%増加しており、2019年には約40億リットルになる。この地域のフィットネス愛好家の増加により、乳清タンパク質の生産量が増加している。例えば南アフリカでは、2019年に226万人がフィットネスクラブやヘルスクラブの会員になっている。
  • 国内生産では、このセクターの需要を100%満たすことはまだできない。消費の約65〜70%は地元生産によるもので、輸入粉乳が残りのニーズを満たすのに役立っている。2018年、EUは9万2620トンの粉乳を西アフリカに、27万6982トンの脂肪入り粉乳を輸出した。これは2008年以来234%の増加である。ケニアは東アフリカの主要な牛乳生産国である。酪農は、所得と雇用創出の点でケニア最大の農業サブセクターであり、GDP全体の4%に貢献している。
  • 現在の一人当たりの畜産物消費量に基づくと、南アフリカに必要な飼料は2021年に1,330万トンとなり、同地域における飼料用昆虫タンパク質の需要増加により、予測期間中にさらに増加すると予測される。アフリカでは、コラーゲンやゼラチンなどの他の動物性タンパク質が動物性廃棄物や海洋廃棄物を利用して製造されているが、豚は飼料の消化や栄養素の代謝によって発生する余分な熱を抑えるために飼料の消費量が少なく、その分タンパク質含有量に影響するため、タンパク質コラーゲンの生産にはあまり好ましくない。

アフリカ動物性タンパク質産業概要

アフリカ動物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で11.97%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Fonterra Co-operative Group Limited、Hilmar Cheese Company Inc.、Kerry Group plc、Lactoprot Deutschland GmbH、Royal FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 南アフリカ
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ナイジェリア
4.3.2 南アフリカ
4.3.3 その他のアフリカ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アメシ・グループ
5.4.2 フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド
5.4.3 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.4 ケリー・グループ plc
5.4.5 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.6 プロラクタル
5.4.7 ロイヤル・フリースランド・カンピーナN.V.

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Africa Animal Protein Market size is estimated at USD 768.66 million in 2024, and is expected to reach USD 946.92 million by 2029, growing at a CAGR of 4.26% during the forecast period (2024-2029).

Rising influx of affordable and high-quality products drive the food and beverages and personal care and cosmetics segment in the market

  • By application, the food and beverages segment was the region's leading end-user segment for animal protein in 2022. The bakery and snacks sub-segment accounted for the major volume shares in the food and beverage segment, i.e., 27.14% and 23.58%, respectively, in 2022. Healthy snacking, rising demand for frozen snacks, and increased influx of affordable and high-quality private label products contribute to the growth of the snacks sub-segment. The health and wellness trend continued to support the growth of yogurt and other frozen snack products in South Africa since gelatin and whey protein is supposed to be highly nutritious and good at improving digestive health. Thus, the snacks sub-segment is projected to record a CAGR of 3.55% by value during the forecast period.
  • However, the personal care segment is set to register the fastest CAGR of 5.95% by value during the forecast period. The increasing number of beauty clinics, rising per capita expenditure on personal appearance, robust regulatory framework, and the growing beauty and cosmetics market propel the region's demand for collagen ingredients.
  • Supplements held the second position in the market. The sports and performance nutrition sub-segment, the fastest-growing sub-segment, aids the growth of supplements. It is projected to record a CAGR of 4.05%, by value, during the forecast period. African consumers are actively into sports, such as running and football, among other activities. There is a considerable portion of consumers in the region with gym memberships. For instance, in 2020, there were around 2,450 health clubs in South Africa. The increasing number of health and fitness centers has been positively influencing the growth of the sub-segment.

Rising demand for protein-enriched foods in countries like Nigeria and Rest of Africa segment draw the segmental demand

  • The Rest of Africa (including Ethiopia, Kenya, Ghana, Guinea, and Ivory Coast) led the animal protein market in 2022. By protein type, whey protein dominated the market with a 32.30% volume share in 2022. The highest market demand was for whey protein-based functional snacks. Consumers in these countries are becoming increasingly concerned about healthy eating and prefer whey protein-based diets. They are opting for products like snack bars, protein-enriched cookies, and others to fulfill their nutritional requirements, thereby boosting the sub-segment's growth.
  • However, Nigeria is projected to be the fastest-growing country for animal proteins, recording a CAGR of 6.94% during the forecast period. Gelatin was the most consumed protein in the country in 2022, with a value share of 27%. Gelatin is an easily digestible protein that caters to weight management and maintains a healthy immune system. These benefits have promoted its demand in the Nigerian animal protein market. Animal-based gelatin, particularly grass-fed beef gelatin, dominates the market as it contains no dangerous contaminants such as GMOs, pesticides, hormones, antibiotics, or chemical additives.
  • South Africa held a minor share in the African animal protein market. It is projected to record a CAGR of 3.20% during the forecast period. Whey protein emerged as one of the country's major protein types among other animal proteins. It has major applications in the supplements segment, especially in the sports nutrition sub-segment, as it is ideal for muscle rehabilitation and pre-workout exercises.

Africa Animal Protein Market Trends

Per capita consumption of animal protein to witness significant growth

  • The market is primarily driven by growing health awareness and recent consumer preference for nutritious and healthy eating. Furthermore, consumers' perception of the high nutritional content of infant formulas due to their understanding of their children's health drives growth in the consumption of infant formulas made from milk protein. However, the increasing prevalence of veganism and the high incidence of lactose intolerance hold back the market's growth. Since 2017, the market has been growing slowly due to changes in South African legislation, primarily regarding dietary supplements, as manufacturers are charged additional costs for product certifications.
  • Sub-Saharan Africa's per capita milk consumption has declined over the last two decades. However, the per capita consumption of animals increased to 105.7 g in 2022 from 88 g in 2017. However, considering that the population of Africa will grow from 1.3 billion to 2.5 billion in 2050. This means that more animal protein will be consumed.
  • South African manufacturers have embraced innovative production techniques to gain market cost leadership. Increasing demand from working women for high-quality protein infant formulas and the nutritional needs of athletes drive growth rates. With a mature and organized retail sector, it is expected to increase shelf space for protein products, maintaining a large share in the African region. As a result, consumers are increasingly buying protein bars and supplements to meet their nutritional needs and maintain their health. Changing consumer lifestyles and rising healthcare expenditures also play a vital role in the growth of the plant protein market in Africa.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients manufacturers

  • Milk is the raw material for manufacturing animal proteins such as milk proteins, whey proteins, casein, and caseinates. The top five African milk-producing countries in terms of milk volume are Sudan, Egypt, Kenya, South Africa, and Algeria. Meanwhile, the first four countries produce 52% of total African milk. Local milk production in West Africa has already risen by 50% between 2000 and 2016 to about 4 billion liters in 2019. The production of whey protein has increased due to rising fitness enthusiasts in the region. For instance, in South Africa, 2.26 million people had a fitness and health club membership in 2019.
  • Local production cannot yet meet 100% of the demands in the sector. Around 65-70% of consumption comes from local production, and imported milk powder helps meet the remaining needs. In 2018, the European Union exported 92,620 tons of milk powder to West Africa and 276,982 tons of fat-filled milk powder. That is an increase of 234% since 2008. Kenya is the leading milk producer in East Africa. Dairy is the largest agricultural sub-sector in Kenya in terms of income and employment creation contributing to 4% of the overall GDP.
  • Based on the current per capita animal product consumption, the feed required for South Africa is 13.3 million tons in 2021, which is projected to increase further in the forecast period due to the rising demand for insect proteins for animal feed in the region. While other animal proteins, such as collagen and gelatin, are manufactured using animal and marine waste in Africa, pigs consume less feed to reduce the extra heat produced by the digestion of feed and metabolism of nutrients, which affects the protein content in them, making it not very preferable for protein collagen production.

Africa Animal Protein Industry Overview

The Africa Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 11.97%. The major players in this market are Fonterra Co-operative Group Limited, Hilmar Cheese Company Inc., Kerry Group plc, Lactoprot Deutschland GmbH and Royal FrieslandCampina N.V (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 South Africa
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Nigeria
4.3.2 South Africa
4.3.3 Rest of Africa

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Amesi Group
5.4.2 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.3 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.4 Kerry Group plc
5.4.5 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.6 Prolactal
5.4.7 Royal FrieslandCampina N.V

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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