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オーストラリア植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Australia Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

オーストラリア・プロテイン市場規模は、2024年の1億2,957万米ドルから2029年には1億5,810万米ドルに成長し、予測期間中の年平均成長率は4.06%と予想されている。 主なハイライト 植物性タンパク質の市場は... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

オーストラリア・プロテイン市場規模は、2024年の1億2,957万米ドルから2029年には1億5,810万米ドルに成長し、予測期間中の年平均成長率は4.06%と予想されている。

主なハイライト

  • 植物性タンパク質の市場は、植物由来のタンパク質を摂取することの利点についての一般的な知識の高まりと、動物性タンパク質の欠点に対する関心の高まりによってもたらされた需要の増加の結果として、オーストラリアで台頭してきている。
  • 2022年5月に開催されたAltProteins22会議によると、オーストラリアは植物性タンパク質の世界で主要な参加者になる準備が整っていた。ビクトリア州政府は、オーストラリアとニュージーランド初のオルタナティブ・プロテイン会議AltProteins22を後援した。オーストラリアは、消費者の動向や新しいタンパク質分野が構築されたときに、利益を生む新しいタンパク質企業を創出できる立場にある。
  • 輸出市場に目を向けるようになった伝統的なタンパク質分野に加え、代替タンパク質産業はすでに雇用を創出し、オーストラリア経済を活性化し、新たな農業食品の機会を開拓している。これらの要因が、オーストラリアでの市場調査を後押ししている。オーストラリアの若者はフィットネス志向が強い。
  • したがって、健康志向の高まり、ジムやその他のフィットネス・クラブへの入会、スポーツ参加の増加などが、この地域全体でタンパク質が豊富な食品の需要を促進すると予想される。タンパク質が豊富な食品への需要の高まりは、クリーンラベル製品への嗜好と相まって、オーストラリアの植物性タンパク質市場を牽引する重要な役割を果たすと予想される。
  • プロテイン・バー、シェイク、ジュース、スムージーなど、植物性タンパク質原料を使用した製品のイノベーションも、オーストラリアにおける植物性タンパク質市場の拡大に十分な機会を提供している。例えば、2021年8月、オーストラリアを拠点とするGreenback社は、植物性プロテインバーのシリーズを発売し、当初はオーストラリアの7,000の小売店で販売された。したがって、植物性タンパク質原料を使用した製品の技術革新の増加と、そのような製品の市場への浸透が、オーストラリアの計画を推進すると予想される。
  • さらに、大都市や巨大都市における人口の多忙なスケジュールのため、すぐに飲めるプロテイン製品の消費は大幅に拡大している。プロテイン代替食品市場のプレーヤーは、栄養密度の高い食品を提供することに専念している。顧客のこうした傾向も、オーストラリア市場におけるプロテイン代替食品の需要を促進している。

オーストラリア植物性タンパク質市場の動向

植物由来の食品・飲料への需要の高まり

  • ヴィーガン食品・飲料の需要は、消費者の健康への関心や環境倫理など、いくつかの重要な原因によって支えられている。ヴィーガン食への長期的なシフトは、肉食が健康に及ぼす有害な影響に関する消費者の知識の高まりに影響される可能性がある。この地域全体で植物ベースの食生活の成長を促している主な原因のひとつは、肉のような食感を持つコレステロールフリーのタンパク質の利点である。
  • ヴィーガン協会が2022年に発表した調査によると、オーストラリアとニュージーランド全土のヴィーガン、ベジタリアン、フレキシタリアンのうち、回答者の約1/5がレストランでヴィーガンフードやドリンクをよく購入すると答えている。
  • 回答者の約20%が、レストランでヴィーガン食品・飲料をよく買うと答えたのに対し、回答者の19.4%が、レストランでヴィーガン食品・飲料を時々買うが、もっと頻繁に買えたらいいと答えた。したがって、様々な流通チャネルにおけるビーガン食品・飲料の需要の高まりは、植物性タンパク質を含む植物性食品原料の需要を増加させる可能性がある。
  • 健全で環境にやさしい食生活に対する消費者の意識が高まっているためで、このことが植物由来の食品・飲料の需要を押し上げている。菜食主義者の数は過去数年間、この地域全体で徐々に増加している。このことは、植物ベースの食生活への移行が長期的なトレンドであることを示唆している。
  • 動物性タンパク質の摂取を控える、あるいは最小限に抑えることに集中している人が大多数である。動物性食品は高タンパク質であるにもかかわらず、肥満、心血管疾患、糖尿病は、動物性食品の過剰摂取によって引き起こされる慢性疾患のほんの一部に過ぎない。

エンドユーザーの間で最も急成長しているセグメントはサプリメント

  • 他の植物性タンパク質の中でも、大豆タンパク質は、食物性タンパク質の主要な供給源であり、9種類の必須アミノ酸と食物繊維をすべて含み、血中コレステロールのコントロールと耐糖能の向上に重要な役割を果たすため、サプリメントに多く使用されている。多くの栄養補助食品会社が、大豆成分のこうした健康に役立つ特性を利用している。さらに、消化率が高く、吸収速度が速いといった大豆の機能が、市場成長の原動力となっている。大豆はコレステロールを低下させるため、コレステロール値を維持しようとする人々の間で大豆タンパク質の需要が高まっている。
  • 市場は菜食主義のトレンドの高まりを目撃し、消費者は植物性タンパク質源、特に栄養補助食品を積極的に求めている。さらに、さまざまな植物性タンパク質サプリメントが販売されており、それぞれのタイプに独自の利点がある。様々な種類の植物性タンパク質は、クリーンラベルで安全な製品に対する需要の高まりと、植物性タンパク質の消費の利点に関する意識の高まりにより、人気を集めている。この地域は、大豆、エンドウ豆などの植物性タンパク質を作るために使用される原料の生産量の増加を目撃している。オーストラリア農業資源経済科学局(ABARES)によると、オーストラリアのサウス・ウェールズにおけるソラマメの生産量は、2020年の18.04キロトンから2021年には48.24キロトンに増加した。したがって、資源の利用可能性の増加は、地域全体の植物性タンパク質メーカーが原料を地元で調達し、規模の経済を獲得し、市場で成長する機会を得るのに役立つ可能性がある。
  • 需要の高まりにより、この市場で事業を展開するメーカーは、競争上の優位性を獲得するために、特定の消費者層をターゲットとした革新的な製品の開発に投資することが可能となり、市場の成長を牽引している。オーストラリアスポーツ委員会によると、2022年にはオーストラリア全土で約800万人がフィットネス/ジムに参加し、約390万人が陸上競技や陸上競技に参加した。スポーツ活動に参加する人は、筋肉量を維持し、筋力トレーニング中の筋肉の成長を促進するために、より多くのタンパク質を摂取する傾向がある。乳糖不耐症の増加により、多くの人が植物性タンパク質製品を好むようになっている。従って、これらの要因は、予測期間中、オーストラリアにおける植物性タンパク質の需要を促進すると予想される。

オーストラリア植物性タンパク質産業概要

オーストラリアの植物性タンパク質市場は細分化されており、多くのプレーヤーがこの市場で活動している。市場の主要プレイヤーは、Bunge Limited、International Flavors & Fragrances Inc.、Cargill Incorporated、The Archer-Daniels-Midland Company、Kerry Group Plcなどである。主要企業が採用する主要戦略には、市場シェア拡大のための事業拡大、合併、買収が含まれる。各社は、より多くの植物由来原料を製造するために生産能力を拡大し、地域全体での需要の増加に対応している。大手企業は、各製品に機能的な利点を盛り込み、革新的な製品を顧客に提供することに注力している。このことが、競争上の優位性をもたらしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の推進要因
4.1.1 ビーガン食品・飲料の需要増加が市場を牽引
4.1.2 動物性タンパク質製品に関連する不耐性とアレルギー
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 動物性タンパク質の高い市場浸透率
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 プロテインの種類
5.1.1 麻プロテイン
5.1.2 エンドウ豆プロテイン
5.1.3 ジャガイモ・プロテイン
5.1.4 米プロテイン
5.1.5 大豆プロテイン
5.1.6 小麦プロテイン
5.1.7 その他の植物性タンパク質
5.2 エンドユーザー
5.2.1 動物飼料
5.2.2 パーソナルケアと化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリー
5.2.3.2 飲料
5.2.3.3 朝食用シリアル
5.2.3.4 調味料/ソース
5.2.3.5 コンフェクショナリー
5.2.3.6 乳製品・乳製品代替品
5.2.3.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
5.2.3.8 RTE/RTC食品
5.2.3.9 スナック菓子
5.2.4 サプリメント
5.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

6 競争環境
6.1 主要企業の戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.2 オーストラリアン・プラント・プロテインズ社
6.3.3 Axiom Foods, Inc.
6.3.4 Bunge Limited
6.3.5 カーギル社
6.3.6 International Flavors & Fragrances Inc.
6.3.7 ケリー・グループ plc
6.3.8 マニルドラ・グループ
6.3.9 イングレディオン・インコーポレイテッド
6.3.10 Koninklijke DSM N.V.

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Australia protein market size is expected to grow from USD 129.57 million in 2024 to USD 158.1 million by 2029, at a CAGR of 4.06% during the forecast period.

Key Highlights

  • The market for plant proteins has been emerging in Australia as a result of increased demand brought on by growing public knowledge of the advantages of consuming proteins sourced from plant-based sources and growing attention towards the disadvantages of animal proteins.
  • According too the AltProteins22 Conference in May 2022, Australia was poised to become a major participant in the world of plant-based proteins. The Victorian government sponsored the first alternative proteins conference for Australia and New Zealand, AltProteins22. Australia is in a position to create new protein companies that will be profitable when consumer trends and new protein sectors build up.
  • In addition to traditional protein sectors that have shifted their attention to export markets, the alternative proteins industry is already creating jobs, stimulating the Australian economy, and opening up new agrifood opportunities. These factors are driving the market studied in Australia. Australian youth population tend to be more inclined towards fitness activities.
  • Hence, the growth of health consciousness, joining gyms and other fitness clubs, increasing sports participation, etc., is expected to drive the demand for protein-rich foods across the region. The rising demand for protein-rich foods coupled with a preference for clean-label products is expected to play a crucial role in driving the plant protein market in Australia.
  • The innovations of products with plant protein ingredients such as protein bars, shakes, juices, and smoothies, also offer ample opportunities for the expansion of the plant protein market in Australia. For instance, in August 2021, Greenback, an Australia-based company, launched a range of plant-based protein bars that were initially sold in 7,000 retailers in Australia. Hence, the increase in innovation of products using plant-based protein ingredients and penetration of such products in the market are expected to drive Australia's plan.
  • Additionally, due to the population's hectic schedules in metropolises and megacities, ready-to-drink protein product consumption has significantly expanded. The players in the protein alternative market are dedicated to offering nutrient-dense foods. These trends among the customers are also driving the demand for protein alternatives in the Australian market.

Australia Plant Protein Market Trends

Increasing Demand for Plant-based Food & Beverages

  • The demand for vegan food & beverages is being helped by several important causes, including consumer health concerns and environmental ethics. Long-term shifts toward a vegan diet could be influenced by growing consumer knowledge of the harmful health impacts connected with eating meat. One of the main causes driving the growth of plant-based diets across the region is the advantages of cholesterol-free protein with a meat-like texture.
  • According to a survey published by the Vegan Society in the year 2022, among vegans, vegetarians, and flexitarians across Australia and New Zealand, approximately 1/5th of respondents said that they purchased vegan food and drinks in restaurants often.
  • Around 20% of the respondents said that they bought vegan food and beverages often from restaurants, whereas 19.4 % of the respondents said that they bought vegan food & beverages from restaurants sometimes and wished they could do so more often. Hence, the rising demand for vegan food & beverages across various distribution channels could increase the demand for plant-based food ingredients, including plant proteins.
  • Due to growing consumer awareness of wholesome and environmentally friendly diets, which in turn drives up demand for plant-based food and beverages in the market studied. The number of vegans has been gradually increasing over the past few years across the region. This suggests that the transition to a plant-based diet is a long-term trend.
  • The majority of people are concentrating on avoiding or minimizing their consumption of animal proteins. Despite the high protein content of animal sources, obesity, cardiovascular disease, and diabetes are only a few of the chronic conditions that can result from an excessive intake of animal-based foods.

Supplements as The Fastest Growing Segment Among End Users

  • Among other plant proteins, soy protein is being used more in supplements, as it is a major source of dietary proteins, containing all nine essential amino acids and dietary fibers, which play a vital role in controlling blood cholesterol and enhancing glucose tolerance levels. Many nutritional supplement companies are exploiting these health-benefiting properties of soy ingredients. Further, its functions, such as high digestibility and faster absorption rate, drive its market growth. As soy lowers cholesterol, its protein demand among those seeking to maintain cholesterol levels escalated.
  • The market witnessed a rise in the trend of veganism, with consumers actively seeking plant-based protein sources, especially dietary supplements. Moreover, there are different plant-based protein supplements available, and each type has its unique benefits. Various types of plant proteins are gaining traction due to the rising demand for clean-label and safe products as well as rising awareness about the benefits of the consumption of plant proteins. The region has been witnessing a rise in the production of raw materials used in making plant proteins like soybeans, peas, etc. According to the Australian Bureau of Agricultural and Resource Economics and Sciences (ABARES), the production volume of field peas in South Wales, Australia, increased from 18.04 kilotons in 2020 to 48.24 kilotons in the year 2021. Hence, the increased availability of resources could help plant protein manufacturers across the region to procure the raw materials locally, gain economies of scale, and an opportunity to grow in the market.
  • The growing demand enabled manufacturers operating in the market studied to invest in developing innovative products targeting specific consumer groups to achieve a competitive advantage, driving the market growth. According to the Australian Sports Commission, in the year 2022, approximately 8 million people across Australia participated in fitness/gym, and around 3.9 million individuals participated in athletics and track and field activities. Individuals participating in sports activities tend to consume more proteins for maintaining muscle mass and promoting muscle growth during strength training. The increasing incidences of lactose intolerance have led to many individuals preferring plant protein products. Hence, these factors are expected to drive the demand for plant proteins in Australia during the forecast period.

Australia Plant Protein Industry Overview

The Australia plant protein market is fragmented in nature, with a large number of players operating in the market studied. The major players in the market include Bunge Limited, International Flavors & Fragrances Inc., Cargill Incorporated, The Archer-Daniels-Midland Company, and Kerry Group Plc. The key strategies adopted by the major players include expansions, mergers, and acquisitions to gain more market share. Companies have been expanding their production capacities in order to manufacture more plant-based ingredients to cater to the growing demand for the same across the region. The major players extensively focus on providing their clients with innovative offerings, including functional benefits in each of the offerings. This factor, in turn, provides them with a competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Vegan Food & Beverages Driving the Market
4.1.2 Intolerance and Allergies Associated with Animal Protein Products
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Market Penetration of Animal Protein
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Protein Type
5.1.1 Hemp Protein
5.1.2 Pea Protein
5.1.3 Potato Protein
5.1.4 Rice Protein
5.1.5 Soy Protein
5.1.6 Wheat Protein
5.1.7 Other Plant Protein
5.2 End-User
5.2.1 Animal Feed
5.2.2 Personal Care and Cosmetics
5.2.3 Food and Beverages
5.2.3.1 Bakery
5.2.3.2 Beverages
5.2.3.3 Breakfast Cereals
5.2.3.4 Condiments/Sauces
5.2.3.5 Confectionery
5.2.3.6 Dairy and Dairy Alternative Products
5.2.3.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
5.2.3.8 RTE/RTC Food Products
5.2.3.9 Snacks
5.2.4 Supplements
5.2.4.1 Baby Food and Infant Formula
5.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
5.2.4.3 Sport/Performance Nutrition

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Leading Players
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 The Archer-Daniels-Midland Company
6.3.2 Australian Plant Proteins Pty Ltd
6.3.3 Axiom Foods, Inc.
6.3.4 Bunge Limited
6.3.5 Cargill, Incorporated
6.3.6 International Flavors & Fragrances Inc.
6.3.7 Kerry Group plc
6.3.8 Manildra Group
6.3.9 Ingredion Incorporated
6.3.10 Koninklijke DSM N.V.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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