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アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Whey Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には6億3,853万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.74%で、2029年には8億5009万米ドルに達すると予測されている。 スナ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には6億3,853万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.74%で、2029年には8億5009万米ドルに達すると予測されている。

スナック菓子と飲料の消費が合わせて75%以上のシェアを占め、食品・飲料分野がアジア太平洋地域のホエイプロテイン原料市場を支配した。

  • 2022年のアジア太平洋地域のホエイプロテイン市場は、スナックと飲料のサブセグメントによる消費が合わせて75%以上の数量シェアを占め、F&Bセグメントが支配的であった。顧客は少量の食事を好むようになり、あるいは従来の食事をプロテインベースのスナックバーのような、より効果的で利用しやすい代替品に置き換えるようになっている。日本のF&Bセグメントでは、家庭用食事代替サブセグメント(Sozai)が最も高い成長を示し、2018年の売上高は950億米ドルであった。売上を牽引するもう一つの要因は、高タンパク質、カロリーゼロ、消化しやすいタンパク質といった機能性を確認する研究が増えていることで、スナック菓子のカテゴリーで非常に望まれるタンパク質素材となっている。そのため、2021年の市場成長率は金額ベースで2.79%と鈍化している。
  • F&B分野は、スポーツ栄養サブセグメントの用途に牽引され、サプリメントが続いた。2022年にはスポーツ栄養がサプリメント分野を支配したが、ベビーフードサブセグメントは2023-2029年の予測期間中に6.14%のCAGR値を記録し、最も急成長すると予測される。中国やインドのような国は出生率が高く、1年間に生まれる子供の数は、インドでは年間2,400万人、中国では年間1,600万人と算出されている。この背景には、乳幼児の健康に対する関心の高まりと、これらの製品に使用されているタンパク質に対する意識の高まりがある。例えば、中国や香港のようなアジア太平洋諸国のヘルスクラブやジムは、2021年に1クラブ当たりの平均売上高が200万米ドルを超えた。

プロテイン強化ミルクセーキや食事代替飲料の消費の増加が、アジア太平洋地域のホエイプロテイン原料市場における中国の主導的地位を支えている。

  • インドでは健康志向の消費者が増加しており、肥満率の増加により、健康的でタンパク質を強化した飲料が人々に受け入れられている。太りすぎの女性の割合は20.6%から24%に、太りすぎの男性の割合は18.9%から22.9%に増加している。予測期間中、最も急成長を記録するのはインドで、金額ベースのCAGRは5.77%と予測される。
  • 乳児栄養、臨床食、スポーツ、ウェイトトレーニングなどの特殊製品におけるタンパク質の使用量が増加しているため、中国は2022年もトップの座を維持した。中国では高タンパク質製品が大きな関心を集めており、2019年12月現在、中国国民の36%が高タンパク質食品の購入に関心を持っている。中国は予測期間中、金額ベースで2番目に高いCAGR 4.98%を記録すると予測される。この成長は、タンパク質強化ミルクセーキと食事代替飲料の消費の増加によってもたらされると思われる。関連製品を発売する新規参入企業には、Smeal、ffit8、Wonderlab、Miss Zeroなどがある。
  • オーストラリアでは、調査期間中にホエイプロテインの消費が大幅に増加し、同国での利用は数量ベースでCAGR 2.51%を記録した。2022年、同国におけるホエイプロテインの消費量の72%はスポーツ栄養セグメントによるものであり、ベーカリーやスナックなどのエンドユーザーセグメントはそれぞれ26.6%、13.8%の数量シェアを占めていた。この成長は、国内で24時間営業のジムが増加していることに起因している。この傾向は、プロテイン・サプリメント、特に乳清タンパク質を主成分とするサプリメントの消費を刺激している。2022年には、オーストラリアのスポーツ栄養分野で使用される動物性タンパク質の77%以上が乳清タンパク質であった。

アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料市場動向

ヘルス&フィットネスセンターの増加が市場を牽引

  • この分野は、健康に関する関心の高まりとヘルスクラブの会員数拡大が原動力となっている。フィットネスクラブ/ヘルスクラブの増加は、消費者の利用可能性とその関与率をさらに促進する。例えば、2020年には中国が27,000クラブと、この地域で最も多くのヘルス&フィットネスクラブを持っていた。韓国と日本にはそれぞれ6,590と4,950のフィットネスクラブがあった。
  • ヘルス&フィットネスクラブの増加は、同地域におけるスポーツ栄養製品の主要市場であるため、市場に大きな影響を与える。International Health, Racquet, and Sportsclub Association(IHRSA)によると、この地域ではフィットネスフランチャイズが増加しており、スポーツ栄養セグメントの売上を牽引している。IHRSAは、ヘルスクラブの再開から、コロナウイルス救済策にヘルス&フィットネス業界を含めるよう議員に促すことまで、国や州レベルの草の根キャンペーンを展開し、79,000人以上のフィットネス関係者や消費者が、コロナウイルスの流行に関連するIHRSAのキャンペーンで行動を起こしました。
  • 健康的なライフスタイルを送ることの重要性が、スポーツ栄養市場を活性化させている。ここ数年のインドのスポーツ栄養市場の加速的成長は、主にインドのスポーツ産業の大きな成長、アスリートやボディビルダーにおける各種健康サプリメントやエナジードリンクへの強い需要、高いレベルのフィットネスと栄養を必要とするスポーツや活動への若者の参加の増加によって拍車がかかっている。プロテインサプリメントは市場をリードしており、このセグメントにおける消費全体の70%を占めている。インドのスポーツ栄養市場は現在、未組織部門に属しており、市場規模は1,300億インドルピー以上、前年比成長率は約25%である。

ドライホエイ生産量の増加が予測期間中のホエイプロテイン価格を安定させる

  • 原料の受け入れ拡大が、主にこの地域のホエイ生産を牽引している。中国のチーズ市場は2021年に53,000MTに達し、前年比10%増となった。その生産は、多くの外食産業やベーカリー部門からの高い需要と、他の製品や原材料の成長によって牽引されている。米国国務院関税委員会は、中国が固形状の牛乳とクリーム、乳清、改良乳清を含む特定の荷物の関税除外を申請できるようにする関税除外手続きを開始した。中国政府は、等級付けと評価基準を実施することにより、酪農セクターの標準化と改善のための措置を講じている。
  • チーズ、ひよこ豆、その他の加工乳産業の生産増加は、アジア太平洋地域のホエイ生産に大きな影響を与えている。インドでは、パラグなどの乳業会社が乳製品加工部門の副産物であるホエイの生産を開始した。同企業は、第一段階でおよそ1.1億インドルピーを投資し、時間をかけて7.0億インドルピーまで引き上げる計画である。現在、製薬会社やベビーフード会社に脱塩乳清タンパク質(DWP 28)を供給している。70%や80%の濃縮ホエイタンパクを含む、より多くの製剤が計画中である。月産量は約450トンを見込んでいる。
  • 乳清タンパク質の主要生産品目は牛乳である。アジア太平洋地域では牛乳の生産量が増加した。2019年、アジアにおける全生乳の生産量は前年比3.8%増の3億6,800万トンに増加した。生産量の全般的な増加傾向は、生産頭数の緩やかな増加と収量数値の目に見える拡大によるところが大きい。

アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料産業概要

アジア太平洋地域のホエイタンパク質原料市場は、上位5社で54.33%を占め、緩やかに統合されている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Kerry Group PLC、Koninklijke FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 オーストラリア
3.4.2 中国
3.4.3 インド
3.4.4 日本
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 加水分解物
4.1.3 分離物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品・飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 RTE/RTC食品
4.2.2.1.7 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 オーストラリア
4.3.2 中国
4.3.3 インド
4.3.4 インドネシア
4.3.5 日本
4.3.6 マレーシア
4.3.7 ニュージーランド
4.3.8 韓国
4.3.9 タイ
4.3.10 ベトナム
4.3.11 その他のアジア太平洋地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 フォンテラ協同組合グループ・リミテッド
5.4.3 フリーダムフーズ・グループ・リミテッド
5.4.4 グランビアPLC
5.4.5 ラクタリス・グループ
5.4.6 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.7 ケリー・グループ PLC
5.4.8 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.9 ラクト・ジャパン森永乳業
5.4.10 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.11 オラム・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Whey Protein Ingredients Market size is estimated at USD 638.53 million in 2024, and is expected to reach USD 805.09 million by 2029, growing at a CAGR of 4.74% during the forecast period (2024-2029).

With consumption by the snack and beverage together amounting to more than 75% share, food and beverage segment dominated the Asia-Pacific whey protein ingredients market

  • The F&B segment dominated the Asia-Pacific whey protein market in 2022, with consumption by the snack and beverage sub-segments together amounting to more than 75% volume share in 2022. As customers now prefer smaller meals or replacing traditional diets with more effective and accessible alternatives, like protein-based snack bars. In Japan's F&B segment, the Home Meal Replacement sub-segment, or Sozai, showed the highest growth, with sales of USD 95 billion in 2018. Another factor driving the sales is the rising number of studies confirming its functionalities like high protein, calorie-free, and easily digestible protein, which makes it a highly desired protein ingredient in the snacks category. Thus, the market witnessed a slower growth rate of 2.79% by value in 2021.
  • The F&B segment was followed by supplements, driven by applications in the sports nutrition sub-segment. Although sports nutrition dominated the supplements sector in 2022, the baby food sub-segment is anticipated to register the fastest-growing CAGR value, amounting to 6.14%, during the forecast period, 2023-2029. Countries like China and India have high birth rates, and the number of children born per year was calculated at 24 million birth per year in India and 16 million births per year in China. This is due to increased interest in infant health and increasing awareness of the protein used in these products. For instance, health clubs and gyms in Asia-Pacific countries, like China and Hongkong, generated average revenue per club of more than USD 2 million in 2021, which was the highest among all the countries in the world.

The increasing consumption of protein-fortified milkshakes and meal-replacement beverages, has supported the leading market position of China in the Asia-Pacific whey protein ingredients market

  • India witnessed a rise in health-conscious consumers, with the growing obesity rates increasing the population's acceptance of healthy and protein-fortified drinks. The percentage of overweight women rose from 20.6% to 24% and of overweight men grew from 18.9% to 22.9%. India is projected to record the fastest growth during the forecast period, with a CAGR of 5.77% by value.
  • China retained its top position in 2022 due to the rising usage of protein in specialized products, such as infant nutrition, clinical diets, sports, and weight training. High-protein products have garnered considerable interest in China, and as of December 2019, 36% of Chinese citizens were interested in buying high-protein foods. China is projected to record the second-highest CAGR of 4.98%, by value, during the forecast period. The growth will likely be driven by the increasing consumption of protein-fortified milkshakes and meal-replacement beverages. New entrants launching relatable products include Smeal, ffit8, Wonderlab, and Miss Zero.
  • Australia saw a significant rise in the consumption of whey proteins during the study period, with its utilization in the country registering a CAGR of 2.51% by volume. In 2022, 72% of the volume of whey proteins consumed in the country was through the sports nutrition segment, while end-user segments like bakery and snacks had 26.6% and 13.8% of volume shares, respectively. The growth can be attributed to the growing number of 24-hour gyms in the country. This trend has, in turn, stimulated the consumption of protein supplements, especially the ones that have whey proteins as a major ingredient. Over 77% of the animal proteins used in the Australian sports nutrition segment were whey proteins in 2022.

Asia-Pacific Whey Protein Ingredients Market Trends

Increasing number of health and fitness centers is driving the market

  • The sector is driven by increased health-related concerns and expanding membership at health clubs. The increasing number of fitness clubs/health clubs further fosters the availability of consumers and their involvement rate. For instance, in 2020, China had the most health and fitness clubs in the region, with 27,000 clubs. South Korea and Japan had 6,590 and 4,950 fitness clubs, respectively.
  • The increase in the number of health and fitness clubs majorly impacts the market as they are the major marketplace for sports nutrition products in the region. According to the International Health, Racquet, and Sportsclub Association (IHRSA), there is an increase in fitness franchises in the region, driving sales of the sports nutrition segment. IHRSA launched national and state-level grassroots campaigns, ranging from reopening health clubs to urging lawmakers to include the health and fitness industry in any coronavirus relief package, as more than 79,000 fitness professionals and consumers took action on IHRSA campaigns relating to the coronavirus pandemic.
  • The importance of leading a healthy lifestyle fuels the sports nutrition marketplace. The accelerated growth of the Indian sports nutrition market in the last few years has been spurred primarily by the huge growth in India’s sports industry, strong demand for various health supplements and energy drinks among athletes and bodybuilders, and increasing youth participation in sports and activities that require a high level of fitness and nutrition. Protein supplements lead the market, having a share of 70% in the overall consumption in this segment. The Indian sports nutrition market currently lies in the unorganized sector with a market size of over INR 1,300 crores and a Y-o-Y growth of about 25%

Increasing dry whey production to stabilize whey protein prices during forecast period

  • The increasing acceptance of ingredients mainly drives whey production in the region. China's cheese market reached 53,000 MT in 2021, an increase of 10% compared to the previous year. Its production is driven by high demand from many food services and bakery sectors and growth in other products and ingredients. The United States State Council Tariff Commission launched a tariff exclusion process that allows China to apply for tariff exclusion for specific consignments, which includes milk and cream in solid form, whey, and modified whey. The Chinese government is taking steps to standardize and improve the dairy sector by implementing grading and evaluation standards.
  • The rise in the production of cheese, chickpeas, and other processed milk industries is majorly impacting whey production in Asia-Pacific. In India, dairy companies, such as Parag, started producing whey, a by-product of their dairy processing sector. The corporation invested roughly INR 110 crore in the first phase, with plans to raise it to INR 70 crore over time. It currently supplies pharmaceutical and baby food companies with demineralized whey protein (DWP 28). More formulations are in the works, including 70% and 80% whey protein concentrates. The monthly production volume is projected to be around 450 ton.
  • Milk is the primary commodity for the production of whey protein globally. Asia-Pacific increased the production of milk. In 2019, the production of whole fresh milk in Asia rose to 368 million ton, an increase of 3.8% over the previous year. The generally positive trend in output was largely a result of the moderate increase in the number of producing animals and a tangible expansion in yield figures.

Asia-Pacific Whey Protein Ingredients Industry Overview

The Asia-Pacific Whey Protein Ingredients Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.33%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina N.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Australia
3.4.2 China
3.4.3 India
3.4.4 Japan
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Hydrolyzed
4.1.3 Isolates
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.7 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Australia
4.3.2 China
4.3.3 India
4.3.4 Indonesia
4.3.5 Japan
4.3.6 Malaysia
4.3.7 New Zealand
4.3.8 South Korea
4.3.9 Thailand
4.3.10 Vietnam
4.3.11 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.3 Freedom Foods Group Limited
5.4.4 Glanbia PLC
5.4.5 Groupe LACTALIS
5.4.6 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.7 Kerry Group PLC
5.4.8 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.9 Lacto Japan Co. Ltd
5.4.10 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.11 Olam International Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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