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北米の植物性タンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


North America Plant Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米の植物性タンパク質原料市場規模は2024年に50.4億米ドルと推定され、2029年には61.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.03%である。 2022年には、食品・飲料セグ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米の植物性タンパク質原料市場規模は2024年に50.4億米ドルと推定され、2029年には61.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.03%である。

  • 2022年には、食品・飲料セグメントが最も高い需要を目の当たりにし、次いで動物飼料が続いた。F&Bセグメントは調査期間中CAGR 4.63%を記録した。動物飼料と化粧品における植物タンパク質の利用の高まりが、近年の成長を牽引している。乳製品や食肉代替品における植物タンパク質の需要の増加は、予測期間中、同分野を牽引すると予想される。
  • タンパク質の機能性に対する需要の増加、タンパク質が豊富な食事に対する認識、新しい技術開発が主に植物性タンパク質市場の需要を牽引している。すべての食品・飲料セグメントの中で、代替肉は、筋肉肉の食感を模倣するタンパク質の能力により、タンパク質市場の需要をリードしている。また、肉代替製品のタンパク質強化にも使用できる。2022年には、代替肉は食品・飲料分野で消費される植物性タンパク質全体の41%のシェアを占めている。しかし、サプリメント分野は、予測期間中の数量CAGRが6.12%で、植物タンパク質の最も高い需要を記録すると予想される。この需要は、ライフスタイルの変化による日常的な栄養要求量の増加、特にスポーツ/パフォーマンス栄養カテゴリーにおいて高い。
  • 肉/鶏肉/魚および代替肉セグメントは、2022年にこの地域で消費される総タンパク質の19.62%を占めた。小麦タンパク質や大豆タンパク質を原料とするテクスチャード・ベジタブル・プロテインは、食肉製品の感覚的特性に酷似しているため、植物性食肉メーカーにとって主要な原料として浮上している。国内で肉製品の摂取による悪影響に対する意識が高まるにつれ、メーカーは肉製品に代わる新たな方法を模索しており、TVPはその有力な選択肢の一つとなっている。

  • 米国は、調査期間中、この地域で最大の植物性タンパク質消費国であり続けた。そのシェアは、菜食主義の台頭、環境問題への関心、持続可能なタンパク質源への需要の高まりの中で、植物ベースの食品への需要が高まっていることが大きな要因である。2022年、米国における植物性食品の小売売上高は前年比27%増加した。従って、小売エンドにおける需要の急増は、植物性タンパク質の販売量をさらに押し上げると予想される。米国では約61%の消費者が、動物性タンパク質よりも植物性タンパク質の方が好ましいと考えており、これが市場成長を押し上げると予想される。
  • 一方、カナダとメキシコの2022年の数量シェアはわずかであり、主にF&Bと動物飼料部門が牽引している。カナダ市場は、この分野で実施される調査研究の増加に伴い成長しており、消費者の関心を高めている。市場需要の拡大に伴い、投資も増加している。2021年、プロテイン・インダストリーズ・カナダはダイエーやメリット・ファンクショナル・フーズといったブランドの植物性タンパク質プロジェクトに970万米ドルを投資した。
  • 成長という点では、メキシコが地域市場で最も急成長している国になると予想され、予測期間中のCAGRは金額ベースで6.67%と予測される。同国における菜食主義者の増加による需要が、主にメキシコの植物性タンパク質市場を牽引している。2021年現在、メキシコ人の20%がベジタリアンまたはビーガンであると自認している。メキシコ料理は伝統的に植物性食品をベースとしてきたが、この植物性食品への回帰はシェフやレストランにその伝統を創造的に紹介する機会を与えている。

北米の植物性タンパク質原料市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 植物性タンパク質の一人当たり消費量は、投資と技術革新の両方に支えられ、北米地域内で2016年の135.3グラムから2021年には147.67グラムに増加した。この増加は主に、動物福祉を確保するためにビーガンやベジタリアンになる消費者の割合が増加したことによる。例えば、植物ベースの食生活を送るアメリカ人の数はおよそ960万人増加し、アメリカの人口の3%近くを占めている。COVID-19の大流行後、植物性タンパク質の消費は、動物性タンパク質に含まれるウイルスによる加工汚染の恐れや、動物性タンパク質と植物性タンパク質、あるいは異なる植物性タンパク質の組み合わせを含むタンパク質の消費量の増加など、さまざまな理由で急増した。
  • ダルハウジー大学Agri-Food Analytics Labによると、フレキシタリアンはカナダで2番目に大きな食生活グループである。フレキシタリアンやビーガンになる消費者の割合は、植物性タンパク質分野でより多くの製品を導入し、革新する十分な機会をメーカーに提供している。2021年、カナダ政府は、持続可能で高品質の植物性タンパク質に対する消費者の需要の高まりに応えるため、カナダの豆類・特別栽培作物農家を支援する430万米ドル以上の投資を発表した。
  • 菜食主義者の増加が主に市場を牽引している。エンドウタンパク質の一人当たり消費量は、肉、鶏肉、ベーカリーのような明確な食品への幅広い用途のため、最も高い。エンドウタンパク質の消費は、主にスポーツ栄養と食事代替の用途を通じて観察され、1日1~2食で1食あたり5~15グラムのレベルであり、1人1日あたり最大30グラムである。

大豆、小麦、エンドウ豆の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 北米では、米国がコメなど一部の植物性タンパク質の主要生産国であり、この地域のコメ生産のほぼ100%を占めている。2022~2023年の米国産米の生産量予測は、収穫面積の減少と1エーカー当たりの推定収量の低下により、1,090万トン減の1億6,510万トンとなった。2021年の米国産米の生産量は前年(2020年)を14%下回り、1993-94年以来最も少ない収穫量となった。全米収量は1エーカー当たり7,586ポンドで、従来の予測値より41ポンド低く、記録的な収量であった前年(1エーカー当たり7,709ポンド)を2%近く下回った。2022年5月、メキシコ政府は食料価格インフレ対策として、水稲を含む様々な品目の輸入関税を1年間撤廃することを発表した。
  • また、米国はこの地域の小麦生産リーダーであり、次いでカナダが続き、両国はこの地域の小麦生産のほぼ100%を占めている。2019年のノースダコタ州の生産量が2018年比で37%増加したことにより、米国を中心にこの地域の小麦生産量は11.56%の大幅な増加が観察された。2020年、ノースダコタ州は312,782千ブッシェルの生産量で、米国における小麦生産州の首位の座を奪還した。2019年はカンザス州がトップで348,400ブッシェル生産し、2020年には281,250千ブッシェルに達する。
  • 大豆はカナダで3番目に大きな畑作物である。主に、ケベック州、マニトバ州、マリティム州、サスカチュワン州南東部、アルバータ州南 部などの都市で、大豆は重要な換金作物となっている。現在、カナダでは 200 品種の登録大豆が生産されている。登録品種のうち、80%が除草剤耐性である。

北米植物性タンパク質原料産業概要

北米の植物性タンパク質原料市場は、上位5社で55.65%を占め、中程度に統合されている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Bunge Limited、CHS Inc.、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 カナダ
3.4.2 米国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 カナダ
4.3.2 メキシコ
4.3.3 米国
4.3.4 その他の北米地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ブンジ・リミテッド
5.4.3 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.4 CHS Inc.
5.4.5 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.6 グランビアPLC
5.4.7 イングレディオン・インコーポレイテッド
5.4.8 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.9 ケリー・グループ PLC
5.4.10 MGP
5.4.11 ロケット・フレール
5.4.12 Südzucker グループ
5.4.13 ザ・スクーラー・カンパニー

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The North America Plant Protein Ingredients Market size is estimated at USD 5.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.03% during the forecast period (2024-2029).

  • In 2022, the food and beverage segment witnessed the highest demand, followed by animal feed. The F&B segment recorded a CAGR of 4.63% during the study period. The rising utilization of plant proteins in animal feed and cosmetics has driven growth in recent years. The increase in demand for plant proteins in dairy and meat alternatives is expected to drive the segment during the forecast period.
  • The increasing demand for protein functionalities, awareness about protein-rich diets, and new technological developments primarily drive the demand for plant proteins in the market. Among all food and beverage segments, meat alternatives lead the demand in the protein market, owing to the proteins' ability to mimic muscle meat texture. They can also be used for protein fortification in meat-alternative products. In 2022, meat alternatives claimed a 41% share of the overall plant proteins consumed in the food and beverage segment. However, the supplement segment is expected to register the highest demand for plant proteins, with a volume CAGR of 6.12% during the forecast period. The demand is high due to increased daily nutritional requirements as a result of changing lifestyles, especially in the sport/performance nutrition category.
  • The meat/poultry/fish and meat alternatives segment represented 19.62% of the total protein consumed in the region in 2022. Textured vegetable protein, made from wheat protein or soy protein, has emerged as a major ingredient for plant-based meat manufacturers since it can closely resemble the sensory properties of meat products. As awareness regarding the adverse effects of consuming meat products increases in the country, manufacturers are looking for new ways to replace meat in their products, and TVP is one of the prime choices.

  • The United States remained the largest plant protein-consuming country in the region during the study period. Its share was majorly influenced by the growing demand for plant-based food products amid rising veganism, environmental concerns, and the demand for sustainable protein sources. In 2022, the retail sales of plant-based food products in the United States increased by 27% compared to the previous year. Thus, the surging demand at the retail end is further expected to boost volume sales of plant proteins. Around 61% of consumers in the United States consider plants to be a preferred protein source over animal-based proteins, which is expected to boost market growth.
  • On the other hand, Canada and Mexico held a minor volume share in 2022, majorly driven by the F&B and animal feed sectors. The Canadian market is growing in line with the increasing research studies conducted in the segment, boosting consumer interest. In line with the growing market demand, investments are also increasing. In 2021, Protein Industries Canada invested USD 9.7 million in plant protein projects for brands like Daiya and Merit Functional Foods.
  • In terms of growth, Mexico is expected to be the fastest-growing country in the regional market, with a projected CAGR of 6.67%, by value, during the forecast period, owing to the growing acceptance of plant proteins among Mexicans, particularly as meat alternatives. The demand from the growing vegan population in the country mainly drives the Mexican plant proteins market. As of 2021, 20% of Mexicans identified themselves as vegetarians or vegans. Mexican food has been traditionally plant-based, and this return to plant-based food has given chefs and restaurants an opportunity to showcase their heritage creatively.

North America Plant Protein Ingredients Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The per capita consumption of plant protein increased from 135.3 grams in 2016 to 147.67 grams in 2021 within the North American region, supported by both investment and innovation. This increase was mainly due to the rise in the rate of consumers turning vegan or vegetarian in a bid to ensure animal welfare. For instance, the number of Americans following plant-based diets has increased by roughly 9.6 million people, accounting for nearly 3% of the population in the United States. After the COVID-19 pandemic, plant protein consumption skyrocketed for various reasons, including the fear of processing contamination by the virus in animal-sourced proteins and the hike in consumption of protein combinations, including animal and plant proteins or a combination of distinct plant proteins.
  • Dalhousie University Agri-Food Analytics Lab states that flexitarian is the second-largest dietary group in Canada. The percentage of consumers becoming flexitarian or vegan offers manufacturers enough opportunities to introduce and innovate more in the plant protein segment. In 2021, the Canadian government announced an investment of more than USD 4.3 million to support Canada’s pulse and special crop farmers to meet the growing consumer demand for sustainable, high-quality plant-based protein.
  • The rising vegan population mainly drives the market. The per capita consumption of pea protein is the highest, owing to its wide application in distinct food products like meat, poultry, and bakery. Pea protein consumption is mainly observed through sports nutrition and meal replacement applications, at levels ranging from 5 to 15 grams per serving at one or two servings per day, with a maximum of 30 grams per person per day.

Soy, wheat, and pea production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • In North America, the United States is the key producer of some plant protein types, such as rice, and accounts for almost 100% share of the regional rice production. Forecasts for US rice production in 2022-2023 were lowered by 10.9 million (M) hundredweight (cwt) to 165.1 M cwt owing to the reduced harvested area and lower per acre yield estimates. In 2021, US rice production was 14% below the previous year, 2020, and amounted to the least harvest since 1993-94. The all-rice yield of 7,586 pounds per acre was 41 pounds lower than previous forecast estimates and nearly 2% below the previous year's record yield of 7,709 pounds per acre. In May 2022, the Mexican government announced an effort to combat food price inflation by eliminating import duties on a range of commodities for one year, including paddy rice.
  • The United States is also the wheat-producing leader in the region, followed by Canada, with both countries accounting for almost 100% of the regional wheat production. A significant rise of 11.56% in wheat production was observed in the region, primarily in the United States, due to a hike in production in North Dakota by 37% in 2019 compared to 2018. In 2020, with the production of 312,782 thousand bushels, North Dakota reclaimed its position as the leading wheat-producing state in the United States. In 2019, Kansas was the leader, with a production of 348,400 bushels, which reached 281,250 thousand bushels in 2020.
  • Soybeans are the third-largest field crop in Canada. Predominantly, soybean has become an important cash crop in cities like Quebec and Manitoba, Maritimes, southeast Saskatchewan, and southern Alberta. Presently, Canada is the producer of 200 registered soybean varieties. Among those registered varieties, 80% of soybeans are herbicide-tolerant.

North America Plant Protein Ingredients Industry Overview

The North America Plant Protein Ingredients Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55.65%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Bunge Limited, CHS Inc., International Flavors & Fragrances, Inc. and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Canada
3.4.2 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Canada
4.3.2 Mexico
4.3.3 United States
4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Bunge Limited
5.4.3 Cargill Incorporated
5.4.4 CHS Inc.
5.4.5 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.6 Glanbia PLC
5.4.7 Ingredion Incorporated
5.4.8 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.9 Kerry Group PLC
5.4.10 MGP
5.4.11 Roquette Frères
5.4.12 Südzucker Group
5.4.13 The Scoular Company

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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