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北米のエンドウ豆プロテイン原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


North America Pea Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米のエンドウタンパク素材市場規模は、2024年に1億9559万米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)にCAGR 5.58%で成長し、2029年には2億5665万米ドルに達すると予測されている。 2022年には、食肉代替製品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のエンドウタンパク素材市場規模は、2024年に1億9559万米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)にCAGR 5.58%で成長し、2029年には2億5665万米ドルに達すると予測されている。

2022年には、食肉代替製品に対する需要の高まりとともに、F&B部門が大きなシェアを占める。

  • 食品・飲料セグメントは、代替肉とRTE/RTC食品がリードする、この地域のエンドウ豆タンパク質の主要用途セグメントである。2022年、これら2つのサブセグメントは北米で消費されるエンドウタンパク質の57%を占めている。エンドウタンパク質のもう一つの重要なセグメントはサプリメントセグメントであり、調査期間中にCAGR 4.47%を記録した。この進展は、サプリメントが日常生活の一般的な一部となり、より健全で、満足感があり、栄養価が高いと考えられている傾向を示している。
  • 植物性タンパク質ベースの食品と飲料に対する嗜好の高まりは、企業がこの業界に戦略的に投資するきっかけとなっている。北米は、世界的に植物性食肉の主要確立市場のひとつになりつつあり、エンドウ豆タンパク質に関しては、食肉および食肉代替物セグメントが最も急成長すると予想されている。このセグメントは予測期間中にCAGR 10.48%を記録すると予測されている。
  • この地域では、菜食主義の人気が高まっている。菜食主義に切り替え、植物性製品のみを購入する人が増えている。ビーガン食の受け入れ拡大は、植物性タンパク質サプリメントメーカーにとって有利になると予想される。2021年には、米国人口の0.5%(162万人)が菜食主義者になると推定されている。少数のアメリカ人が菜食主義者ではあるが、実際には、完全な菜食主義者ではないが、菜食主義者を目指している人の数ははるかに多い。アメリカ人の39%が、食生活は植物性食品だけではないが、できるだけ動物性食品を避けて完全菜食主義者になりたいと答えている。

  • 米国は2022年もこの地域でトップの座を維持した。エンドウタンパクは、様々な用途に使える汎用性の高さが消費者に広く受け入れられているため、同国で大きな支持を得ている。製造業者もまた、栄養、機能、ラベルの目的を満たす能力を評価し、エンドウタンパク質を好んでいる。市場金額ではメキシコとカナダが続き、食品・飲料セクターが牽引している。
  • 各社は、米国におけるエンドウタンパク質の需要増に対応するため、生産を強化している。2021年、カーギルのピュリスは、エンドウタンパク質の生産量を倍増させる見込みの新しい米国施設を立ち上げた。同様に、イングレディオンは、ネブラスカ州にあるエンドウタンパク工場に2つのエンドウ豆ベースの原料を追加し、F&B業界向けの植物ベースのソリューションの「トレンド」ラインを拡張した。この地域におけるこのような絶え間ない競争の進展は、F&Bセクターの成長をさらに促進し、予測期間中のCAGRは数量ベースで5.49%を記録すると予想される。
  • メキシコは世界のエンドウタンパク市場で最も急成長している国である。予測期間中、金額ベースでCAGR 8.05%を記録すると予測されている。メキシコ料理の主成分である肉の過剰摂取に関連する心血管疾患や肥満などの深刻な疾病の脅威を軽減することへの関心が高まっている。メキシコの人口の約73%は太りすぎである。このため、人々はエンドウ豆ベースのタンパク質製品など、より健康的な代替品にシフトしており、市場の成長をもたらしている。

北米のエンドウ豆プロテイン原料市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 植物性タンパク質の一人当たり消費量は、投資と技術革新の両方に支えられ、北米地域内で2016年の135.3グラムから2021年には147.67グラムに増加した。この増加は主に、動物福祉を確保するためにビーガンやベジタリアンになる消費者の割合が増加したことによる。例えば、植物ベースの食生活を送るアメリカ人の数はおよそ960万人増加し、アメリカの人口の3%近くを占めている。COVID-19の大流行後、植物性タンパク質の消費は、動物性タンパク質のウイルスによる加工汚染の恐れや、動物性タンパク質と植物性タンパク質の組み合わせ、あるいは明確な植物性タンパク質の組み合わせを含むタンパク質の消費の増加など、様々な理由で急増した。
  • ダルハウジー大学Agri-Food Analytics Labによれば、フレキシタリアンはカナダで2番目に大きな食生活グループである。フレキシタリアンやビーガンになる消費者の割合は、植物性タンパク質分野でより多くの製品を導入し、革新する十分な機会をメーカーに提供している。2021年、カナダ政府は、持続可能で高品質の植物性タンパク質に対する消費者の需要の高まりに応えるため、カナダの豆類・特別栽培作物農家を支援する430万米ドル以上の投資を発表した。
  • 菜食主義者の増加が主に市場を牽引している。エンドウタンパク質の一人当たりの消費量は、肉、鶏肉、ベーカリーなどの明確な食品に幅広く応用されているため、最も多い。エンドウタンパク質の消費は主にスポーツ栄養や食事代替の用途を通じて観察され、1日1~2食で1食あたり5~15グラム、1人1日あたり最大30グラムのレベルである。

アメリカとカナダは北米における主要なエンドウ豆生産国のひとつである。

  • 北米におけるエンドウ豆の生産は、地域的にも世界的にもカナダが中心である。これに続くのが米国で、この地域では第2位の生産国である。カナダでは、サスカチュワン州、アルバータ州、マニトバ州などがエンドウ豆の主要生産国である。北米のエンドウ豆生産量は2015年から2020年にかけて32%増加した。2020年、この地域は主に乾燥エンドウ豆の生産に傾いており、そのシェアは95%を占め、次いでグリーンピースがエンドウタンパク商品全体の生産において5%のシェアを占めている。
  • ドライエンドウの生産量は、一定の収量の増加により、今後数年間で増加すると予測されている。例えば、特にアルバータ州では収穫面積が少ないため、2020年には収量が増加することが観察された。カナダ政府は、アルバータ州とサスカチュワン州で4.1トンのドライエンドウが生産され、残りはマニトバ州、ブリティッシュコロンビア州、カナダ東部で生産されると予測している。一方、米国では、ノースダコタ州での播種面積の減少、収量の低下、放棄豆の増加により、ドライエンドウの生産が不安定となった。2020年から2021年にかけて、アメリカのドライエンドウ生産量は17%減少し、0.8トン強になるとUSDAは予測している。
  • カナダではエンドウ豆の生産量が多いため、メーカーはカナダをエンドウタンパク加工工場の新設に適した場所と考えている。これにより、輸送や保管といった明確なサプライチェーン・コストを節約することで、差益を得ることができる可能性がある。例えば、2021年11月、北米のエンドウ豆タンパク質メーカーであるRoquette社は、カナダのPortage la Prairieに世界最大のエンドウ豆タンパク質工場を開設した。この新工場では、黄色いエンドウ豆を製薬分野向けの粉末繊維、タンパク質、デンプンに加工する。

北米のエンドウタンパク素材産業概要

北米のエンドウ豆プロテイン原料市場は、上位5社で55.72%を占め、緩やかに統合されている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Bunge Limited、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC、The Scoular Companyである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 米国
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 分離液
4.1.3 テクスチャー/加水分解物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 カナダ
4.3.2 メキシコ
4.3.3 米国
4.3.4 その他の北米地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ブンジ・リミテッド
5.4.3 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.4 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.5 グランビアPLC
5.4.6 イングレディオン・インコーポレイテッド
5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.8 ケリー・グループ PLC
5.4.9 ロケット・フレール
5.4.10 ザ・スクーラー・カンパニー

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The North America Pea Protein Ingredients Market size is estimated at USD 195.59 million in 2024, and is expected to reach USD 256.65 million by 2029, growing at a CAGR of 5.58% during the forecast period (2024-2029).

F&B sector accounted major share in 2022 with an growing demand for meat alternatives products.

  • The food and beverage segment is the region's leading application segment for pea proteins, led by meat alternatives and RTE/RTC food products. In 2022, these two sub-segments held a volume share of 57% in the overall pea protein consumed in North America. Another important segment for pea protein is the supplements segment, which registered a CAGR of 4.47% during the study period. This progress indicates a trend of supplements becoming a common part of daily life and being considered more wholesome, satisfying, and nutritious.
  • The increasing preference for plant protein-based foods and beverages is leading companies to invest strategically in the industry. North America is becoming one of the prime established markets for plant-based meat globally, with the meat and meat alternatives segment expected to grow the fastest with respect to pea protein. The segment is projected to register a CAGR of 10.48% during the forecast period.
  • In the region, veganism is becoming more popular. More people are switching to vegan diets and only buying plant-based products. The increasing acceptance of vegan diets is anticipated to be advantageous for manufacturers of plant-based protein supplements. In 2021, 0.5% of the US population (1.62 million) was estimated to be vegan. While a small number of Americans are vegan, in reality, the number of people who are not completely vegan but aspire to be is far higher. 39% of Americans state that their diets do not consist entirely of plant-based foods, but they want to become fully vegan by avoiding as many animal-related foods as possible.

  • The United States retained its top position in the region in 2022. Pea protein has gained significant traction in the country due to widespread consumer acceptance of versatility across different applications. Manufacturers also prefer pea protein, quoting its ability to meet nutritional, functional, and label objectives. The country was followed by Mexico and Canada in terms of market value, driven by the food and beverage sector.
  • Companies are ramping up their production to address the growing demand for pea protein in the United States. In 2021, Cargill's Puris launched its new US facility with a forecast to double the production of its pea protein ingredient. Similarly, Ingredion has expanded its “on-trend” line of plant-based solutions for the F&B industry, adding two pea-based ingredients to its Nebraska-based pea protein factory. Such constant competitive developments in the region are anticipated to further drive the growth of the F&B sector, registering a CAGR of 5.49%, by volume, during the forecast period.
  • Mexico is the fastest-growing country in the global pea protein market. It is projected to register a CAGR of 8.05% in terms of value during the forecast period. There is an increasing concern for mitigating the threat of serious diseases such as cardiovascular diseases and obesity associated with the excess consumption of meat, which is the major component of Mexican food. About 73% of the Mexican population is overweight. This is causing people to shift to healthier alternatives, such as pea-based protein products, thereby resulting in market growth.

North America Pea Protein Ingredients Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The per capita consumption of plant protein increased from 135.3 grams in 2016 to 147.67 grams in 2021 within the North American region, supported by both investment and innovation. This increase was mainly due to the rise in the rate of consumers turning vegan or vegetarian in a bid to ensure animal welfare. For instance, the number of Americans following plant-based diets has increased by roughly 9.6 million people, accounting for nearly 3% of the population in the United States. After the COVID-19 pandemic, plant protein consumption skyrocketed for various reasons, including the fear of processing contamination by the virus in animal-sourced proteins and the hike in consumption of protein combinations, including animal and plant proteins or a combination of distinct plant proteins.
  • Dalhousie University Agri-Food Analytics Lab states that flexitarian is the second-largest dietary group in Canada. The percentage of consumers becoming flexitarian or vegan offers manufacturers enough opportunities to introduce and innovate more in the plant protein segment. In 2021, the Canadian government announced an investment of more than USD 4.3 million to support Canada’s pulse and special crop farmers to meet the growing consumer demand for sustainable, high-quality plant-based protein.
  • The rising vegan population mainly drives the market. The per capita consumption of pea protein is the highest, owing to its wide application in distinct food products like meat, poultry, and bakery. Pea protein consumption is mainly observed through sports nutrition and meal replacement applications, at levels ranging from 5 to 15 grams per serving at one or two servings per day, with a maximum of 30 grams per person per day.

United States and Canada are one of the major pea producer across North America

  • Pea production in North America is primarily dominated by Canada in the region and globally. This is followed by the United States, which is the second-largest producer of peas in the region. In Canada, states like Saskatchewan, Alberta, and Manitoba are the leading producers of peas. Pea production in North America increased by 32% from 2015 to 2020. In 2020, the region was primarily inclined toward dried pea production, which accounted for a 95% share, followed by green peas, which accounted for a 5% share in the overall production of pea protein commodities.
  • Dry pea production is projected to increase over the coming years due to a constant increase in yields. For instance, lower harvested area, particularly in Alberta, was observed to produce higher yields in 2020. The Government of Canada projected that Alberta and Saskatchewan would produce 4.1 MT of dry peas, with the remainder of the production expected in Manitoba, British Columbia, and Eastern Canada. On the other hand, in the United States, the unstable production of dry peas was due to a fall in the area seeded in North Dakota, together with lower yields and higher abandonment. During 2020-2021, the USDA forecasted that the US dry pea production would decrease by 17% to just over 0.8 MT.
  • The higher pea production in Canada has made manufacturers consider Canada an apt location for establishing new pea protein processing plants. This may enable them to gain marginal profits by saving distinct supply chain costs like transportation and storage. For instance, in November 2021, Roquette, a North American pea protein producer, opened the world’s largest pea protein plant in Portage la Prairie, Canada. The new plant processes yellow peas into powdered fibers, protein, and starch for applications in the pharma sector.

North America Pea Protein Ingredients Industry Overview

The North America Pea Protein Ingredients Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55.72%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Bunge Limited, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and The Scoular Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Isolates
4.1.3 Textured/Hydrolyzed
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Canada
4.3.2 Mexico
4.3.3 United States
4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Bunge Limited
5.4.3 Cargill Incorporated
5.4.4 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.5 Glanbia PLC
5.4.6 Ingredion Incorporated
5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.8 Kerry Group PLC
5.4.9 Roquette Frères
5.4.10 The Scoular Company

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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