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北米ミルクプロテイン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


North America Milk Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

北米のミルクプロテイン市場は、現在のところ2億2,070万米ドルであり、今後5年間で4.34%のCAGRを記録すると予測されている。 主なハイライト 健康志向の高まりと栄養成分に対する意識の高まりが機能性・栄養... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のミルクプロテイン市場は、現在のところ2億2,070万米ドルであり、今後5年間で4.34%のCAGRを記録すると予測されている。

主なハイライト

  • 健康志向の高まりと栄養成分に対する意識の高まりが機能性・栄養強化食品市場を押し上げ、地域全体で乳タンパク質成分の需要を生み出している。乳成分は、食品にコク、食感、風味、色彩を与えるなど、多目的な機能性と栄養特性を備えているため、メーカーは乳成分を使用してきた。さらに、乳タンパク質はタンパク質が豊富でアミノ酸含有量に優れているため、消費者が健康的なライフスタイルを維持するようになり、乳タンパク質に対する意識が高まっている。
  • 例えば、女性の労働参加率の上昇は母乳育児を減少させる可能性があり、その結果、赤ちゃんの成長に必要不可欠な栄養を提供する乳児用調製粉乳に働く母親の関心が移るかもしれない。濃縮乳タンパク質は乳児用粉ミルクの必須成分のひとつであり、乳タンパク質原料市場の成長を加速させる可能性が高い。
  • さらに、技術革新が乳タンパク質分離物市場の成長を加速させている。例えば、Kerry Group PLCが開発したUltranorは、超濾過膜で取得した噴霧乾燥乳タンパク質分離物である。同社によれば、Ultranor乳タンパク質分離物は、栄養剤、栄養飲料、バー、シリアルなどの付加価値の高い栄養用途に非常に適している。
  • しかし、同地域では菜食主義の傾向が強まっているため、多くの人が植物由来の乳製品に切り替えている。また、乳糖不耐症の人は製品をうまく消化できない可能性があるため、こうした要因が市場の成長を抑制すると予想される。

北米ミルクプロテイン市場動向

タンパク質を多く含む食品への消費者の傾斜が市場を牽引

  • 高タンパクトレンドは北米地域で足場を固めつつあり、食品・飲料の発売におけるタンパク質の謳い文句は成長路線を続けている。高タンパク質食品・飲料の絶対数はここ数年力強い成長を遂げており、高タンパク質であることは食品・飲料市場で最も力強く成長している主張の一つとなっている。
  • この地域の消費者は、機能性乳清タンパク質をパック食品に含めるよう食品・飲料メーカーに促している。このように、包装食品における乳清タンパク質に対する消費者の需要の高まりは、乳タンパク質の市場成長をさらに促進している。
  • 例えば、2022年6月、NZMPフォンテラのグローバル原料事業は、米国のティラムック・カントリー・クリーマリー・アソシエーション(TCCA)およびスリーマイル・キャニオン農場と合弁事業を開始した。グレードAの機能性乳清タンパク質濃縮物であるPro-OptimaTMを市場に投入した。
  • さらに、スポーツ選手やアスリートは、効果が証明された、自然で加工度の低い栄養ソリューションを求めている。多くの乳タンパク質製造企業は、スポーツ栄養メーカーをサポートするために新しい栄養ソリューションを発表している。例えば、2021年12月、Lactalis Ingredients社は、Ponativ社のNative Micellar CaseinとPronativ社のNative Whey Proteinを含む2つのネイティブタンパク源による高タンパク質コンセプトを立ち上げ、スポーツ栄養と健康的な加齢をターゲットとしている。
  • このように、高タンパク・高タンパクな食品・飲料に対する消費者の継続的な需要が、この地域の様々なエンドユーザー食品・飲料産業において、乳タンパク質原料の積極的な応用を促進している。

米国が市場の主要シェアを占める

  • 食品・飲料製品における栄養強化の重要性が高まっている。これは、様々な個人の健康的なライフスタイルを維持するための市場における意識の高まりと一致しており、国内の乳タンパク質に強いプラスの影響を及ぼしている。さらに、ベーカリー、製菓、栄養飲料、乳製品など、国内のさまざまなエンドユーザー産業における乳タンパク質の多機能性は、国内の同じの需要をエスカレートさせている。
  • さらに、クリーンラベルやオーガニック製品に対する需要が市場で増加している。その結果、様々なエンドユーザー産業から、有機およびクリーンラベルの乳タンパク質に対する需要が増加している。このため、同国では市場の成長トレンドに対応した製品の革新や合併が増加しており、米国で調査された同市場の需要を促進すると予想される。これと並行して、同国ではアスリートの数が増加しており、様々なスポーツドリンク、エナジードリンク、その他の機能性食品や飲料に一般的に使用されているため、ホエイプロテイン原料の需要が増加している。
  • 例えば、2022年6月、フォンテラ・コーペラティブ・グループは、米国のスリーマイル・キャニオン・ファームおよびティラムック・カウンティ・クリーマリー・アソシエーション(TCCA)と合弁事業を開始した。この合弁事業により、乳清タンパク質濃縮物Pro-OptimaTMが市場に投入された。この原料は、グレードA品質の機能性乳清タンパク質濃縮物である。

北米ミルクプロテイン産業概要

北米の乳タンパク質市場は非常に断片化されており、Fonterra Co-operative Group Limited、FrieslandCampina Ingredients、Glanbia PLC、Groupe Lactalis、Milk Specialties Globalなどの企業が主要シェアを占めている。大手企業は製品ラインナップを増やすことに注力しており、より包括的な乳タンパク質を生産している。さらに、これらの企業は顧客のニーズに沿った製品を開発するため、研究開発(R&D)への投資を増やしている。さらに、企業は地理的プレゼンスを拡大し、国際市場での地位を強化するため、M&Aや戦略的提携にも注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の推進要因
4.1.1 タンパク質リッチ食品に対する消費者の志向が市場を牽引する
4.1.2 持続可能な乳生産が乳タンパク質成分の需要を支えている
4.2 市場の抑制要因
4.2.1 ミルクプロテイン代替品の市場浸透の増加

5 市場区分
5.1 フォーム
5.1.1 濃縮乳
5.1.2 アイソレート
5.1.3 加水分解物
5.2 用途
5.2.1 製パン・製菓
5.2.2 粉ミルク
5.2.3 乳製品
5.2.4 スポーツおよび臨床栄養
5.2.5 その他の用途
5.3 生産国
5.3.1 米国
5.3.2 カナダ
5.3.3 メキシコ
5.3.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド
6.3.2 フリースランド・カンピーナ・イングリディエンツ
6.3.3 グランビアPLC
6.3.4 グループ・ラクタリス
6.3.5 Hoogwegtグループ
6.3.6 ケリーグループ PLC
6.3.7 ミルクスペシャリティーズグローバル
6.3.8 デイリーファーマーズオブアメリカ
6.3.9 アーラ フーズ アンバ
6.3.10 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The North America milk protein market was valued at USD 220.7 million for the current year and is projected to register a CAGR of 4.34% over the next five years.

Key Highlights

  • The rise in health and awareness of nutritional content has pushed the market for functional and fortified foods, creating demand for milk protein ingredients across the region. Manufacturers have been using dairy ingredients since they have versatile functional and nutritional properties, such as providing richness, texture, flavor, and color to food products. Additionally, there is an increased awareness about milk protein as consumers are maintaining a healthy lifestyle, as dairy proteins are rich in protein and have a superior content of amino acids.
  • For instance, the rising participation of women in the labor force might reduce breastfeeding and thus shift the working mother's focus toward infant formula, as it offers essential nutritional needs for the baby's growth. Milk protein concentrate is one of the essential components of infant formula, which is likely to accelerate the growth of the milk protein ingredients market.
  • Furthermore, technological innovations are accelerating the growth of milk protein isolates in the market. For instance, Kerry Group PLC has developed Ultranor, which is spray-dried milk protein isolates acquired by an ultra-filtered membrane. Ultranor milk protein isolates are greatly appropriate for value-added nutritional applications such as dietic formulation, nutritional beverages, bars, and cereals, as per the company.
  • However, owing to an increasing trend of a vegan diet in the region, many people are switching to plant-based dairy products. Also, people who are lactose intolerant may not be able to digest the products properly; thus, these factors are expected to restrain the growth of the market

North America Milk Protein Market Trends

Consumer Inclination toward Protein-rich Food driving the Market

  • The high-protein trend is gaining a foothold in the North American region as protein claims on food and drink launches continue its growth path. The absolute number of high-protein food and drink introductions has experienced strong growth over the past years, making it high in protein and one of the strongest growing claims in the food and drink market.
  • Consumers in the region are prompting food and beverage manufacturers to include functional whey protein in the packed food products as it helps to replace the high-fat ingredients and maintains the same flavor and texture similar to the original formulation. Thus, the growing consumer demand for whey protein in packed food products is further propelling the growth of milk protein in the market.
  • For instance, in June 2022, NZMP Fonterra's global ingredients business entered into a joint venture with Tillamook Country Creamery Association (TCCA) and Three Mile Canyon farms in the United States. It launched Pro-OptimaTM, a grade A functional whey protein concentrate, to the market.
  • Furthermore, sportspersons and athletes are looking for natural and less processed nutritional solutions with proven benefits. Many milk protein manufacturing companies are launching new nutritional solutions to support sports nutrition manufacturers. For instance, in December 2021, Lactalis Ingredients launched high-protein concepts with two native protein sources, including Ponativ's Native Micellar Casein and Pronativ's Native Whey Protein, targeting sports nutrition and healthy aging.
  • Thus, the ongoing consumer demand for high protein/protein-rich food and beverages is driving the application of milk protein ingredients actively across various end-user food and beverage industries in the region.

United States Holds the Major Share in the Market

  • The prominence of nutritional enrichment in food and beverage products is growing. This is in line with the rising awareness in the market for maintaining a healthy lifestyle among different individuals and has a strong positive impact on milk proteins in the country. Moreover, the multifunctionality of milk proteins in different end-user industries in the country, such as bakery, confectionery, nutritional beverage, and dairy, is escalating the demand for the same in the country.
  • Additionally, the demand for clean labels and organic products is increasing in the market. In turn, the demand for organic as well as clean-label milk proteins is increasing from the various end-user industries. This has led to an increase in the number of product innovations as well as mergers in the country, catering to the growing trend in the market; thereby, it is expected to drive demand for the market studied in the United States. Alongside this, the growing number of athletes in the country has increased the demand for whey protein ingredients, as it is commonly used in various sports drinks, energy drinks, and other functional foods and beverages.
  • For instance, in June 2022, Fonterra Co-Operative Group entered a joint venture with Three Mile Canyon Farms as well as Tillamook County Creamery Association (TCCA) in the United States. This joint venture resulted in the launch of a whey protein concentrate on the market, namely, Pro-OptimaTM. This ingredient is a functional whey protein concentrate of Grade A quality.

North America Milk Protein Industry Overview

The North America milk protein market is highly fragmented, with companies including Fonterra Co-operative Group Limited, FrieslandCampina Ingredients, Glanbia PLC, Groupe Lactalis, and Milk Specialties Global occupying the major share in the market. The leading players focus on increasing their product offerings, thus producing a more comprehensive range of milk proteins. Additionally, these companies are increasing their investments in research and development (R&D) to develop products that are in line with customer needs. Moreover, companies are also focused on mergers & acquisitions and strategic partnerships to expand their geographical presence and strengthen their market position across international markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Consumer Inclination toward Protein-Rich Food driving the Market
4.1.2 Sustainable Milk Production Is Supporting The Milk Protein Ingredients Demand
4.2 Market Restraint
4.2.1 Inncreasing Market Penetration of Milk Protein Alternatives

5 Market Segmentation
5.1 Form
5.1.1 Concentrate
5.1.2 Isolate
5.1.3 Hydrolyzed
5.2 Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Infant Milk Formula
5.2.3 Dairy Products
5.2.4 Sports and Clinical Nutrition
5.2.5 Other Applications
5.3 Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Mexico
5.3.4 Rest of North America

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Fonterra Co-operative Group Limited
6.3.2 FrieslandCampina Ingredients
6.3.3 Glanbia PLC
6.3.4 Groupe Lactalis
6.3.5 Hoogwegt Group
6.3.6 Kerry Group PLC
6.3.7 Milk Specialties Global
6.3.8 Dairy Farmers Of America
6.3.9 Arla Foods Amba
6.3.10 Farbest-Tallman Foods Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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