パンケーキミックス:市場シェア分析、産業動向・統計、2018~2029年の成長予測Pancake Mixes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2018 - 2029 パンケーキミックス市場規模は、2024年には5億7,649万米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は5.42%で、2029年には7億5,059万米ドルに達すると予測される。 消費者行動と需要の変化、購買パ... もっと見る
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サマリーパンケーキミックス市場規模は、2024年には5億7,649万米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は5.42%で、2029年には7億5,059万米ドルに達すると予測される。 消費者行動と需要の変化、購買パターン、サプライチェーンの再ルート、現在の市場勢力の力学、政府の重要な介入が、パンケーキミックス市場に影響を与える主な要因である。朝食といえばやはり利便性が原動力であり、消費者が外食よりも自宅で安価で簡単な食事を求める中で、パンケーキの人気が高まっている。 パンケーキは準備に時間がかからず、多くのファストフード・チェーンやレストランで簡単に手に入るため、コンビニエンス・フードとして頻繁に食べられている。さらに、短時間で調理でき、健康にも良いことから、働く人々の間でパンケーキの需要が高まっている。忙しいライフスタイルや調理に使える時間が少ないなどの要因から、消費者はパッケージ入りのパンケーキ・ミックスを好むことが多い。しかし、消化器系の健康問題や体重管理の問題が多発し、栄養価の高い食品への需要が高まっているため、グルテンフリー食品への需要が高まっている。そのため、市場各社はグルテンフリーのパンケーキミックスを提供し始めている。 新商品の開発、味や汎用性の向上、マーケティング支援の高さといった他の要因も、ホットケーキミックスの全体的な需要増に貢献している。 パンケーキミックスの市場動向グルテンフリーのパンケーキミックスが人気上昇中より健康的で革新的な食品に対する顧客の需要の高まりが、パンケーキ市場の拡大に拍車をかけている。増大する需要に対応するため、メーカーはグルテンフリーやビーガンなどの要素を含む新しいパンケーキの種類を発表している。より健康的なライフスタイルへの変化、健康的な食事に関する意識の高まり、セリアック病に関する消費者の知識の増加が、グルテンフリー食品の消費拡大に寄与している主な要因である。消化のしやすさ、アレルゲンを避けたいというニーズや願望、ベジタリアンやビーガンのライフスタイルとの適合性、持続可能性への懸念などが、こうした食品の購入を刺激する関連要因となっている。 グルテン不耐症とセリアック病アレルギーの蔓延が、世界中でグルテンフリーパンケーキミックスの需要を押し上げている主な理由である。セリアックUKレポート2022によると、セリアック病はイギリスとヨーロッパで少なくとも100人に1人が罹患している。そのため、栄養価の高い製品に対する消費者の需要の高まりと、製品に表示されるクリーンラベルの主張の高まりが、世界市場のグロhを支えている。グルテンフリー製品はまた、小麦、大麦、ライ麦をベースとする製品の理想的な代替品を提供できる特殊製品として見なされるようになっている。消費者は、グルテンフリーを謳った強化小麦粉やミックス粉にも高い関心を示している。グルテンフリーのトレンドは、メーカーに原材料の配合を改善し、食品の有機的特性に大きな革新をもたらす機会を提供している。 北米が世界市場で大きなシェアを占めるパンケーキは北米で最もポピュラーな朝食メニューであり、あらゆる年齢層で食べられている。北米では大多数の人が朝食にパンケーキをよく食べる。この地域の販売実績は、働く人々の増加とすぐに食べられる朝食への依存によって後押しされている。パンケーキミックスの利便性の高さは、市場の総需要の増加に役立っている。米国市場は、世界で最も先進的で洗練された市場である。ほとんどの食品カテゴリーは市場が確立しており、パンケーキの数量成長の余地は大きい。この市場を牽引する主な要因は、健康とウェルネスへの関心の高まり、クリーン・ラベリング、利便性である。 さらに、消費者の食品消費行動の変化、そうした食品に費やす意欲の増加、家庭で調理する時間の不足が、同地域の市場成長を促進している。最近の消費者は、健康的なライフスタイルを志向しているため、全粒粉のパンケーキミックスを好むようになっている。企業はまた、健康食品の長期的展望を強化するために、より広範な消費者層にアピールする製品ポートフォリオの拡大に注力している。 パンケーキミックス業界概要パンケーキミックス市場は細分化されており、様々なプレーヤーによって牽引されている。市場には、Continental Mills, Inc.Inc.、General Mills、C.H. Guenther & Son LLC、Bob's Red Mill Natural Foodsなどである。主要プレーヤーは、新製品の発売、事業拡大、合弁事業、パートナーシップ、買収、その他を利用して市場成長を伸ばしている。例えば、2021年9月、General Mills India社はインドでRTC(Ready-to-Cook)2分焼きのPillsbury Pancakesブランドを発売した。Pillsbury PancakesにはChoco ChipとFunfettiの2種類がある。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の抑制要因 4.3 ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入者の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 供給者の交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場のセグメンテーション 5.1 流通チャネル別 5.1.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.1.2 コンビニエンスストア 5.1.3 専門小売店 5.1.4 オンライン小売 5.1.5 その他の流通チャネル 5.2 地域別 5.2.1 北米 5.2.1.1 米国 5.2.1.2 カナダ 5.2.1.3 メキシコ 5.2.1.4 その他の北米地域 5.2.2 ヨーロッパ 5.2.2.1 スペイン 5.2.2.2 イギリス 5.2.2.3 ドイツ 5.2.2.4 フランス 5.2.2.5 イタリア 5.2.2.6 ロシア 5.2.2.7 その他のヨーロッパ 5.2.3 アジア太平洋 5.2.3.1 中国 5.2.3.2 日本 5.2.3.3 インド 5.2.3.4 オーストラリア 5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.2.4 南米 5.2.4.1 ブラジル 5.2.4.2 アルゼンチン 5.2.4.3 その他の南米地域 5.2.5 中東・アフリカ 5.2.5.1 サウジアラビア 5.2.5.2 南アフリカ 5.2.5.3 その他の中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 最も採用されている戦略 6.2 市場シェア分析 6.3 企業プロフィール 6.3.1 ボブズ・レッド・ミル・ナチュラル・フーズ 6.3.2 C.H. Guenther & Son LLC 6.3.3 コンチネンタルミルズ 6.3.4 ゼネラル・ミルズ 6.3.5 Hodgson Mill Inc. 6.3.6 ペプシコ 6.3.7 ヘイン・セレスティアル・グループ 6.3.8 ホームタウン・フード・カンパニー 6.3.9 ウィリアムズ・ソノマ 6.3.10 キング・アーサー・ベーキング・カンパニー 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Pancake Mixes Market size is estimated at USD 576.49 million in 2024, and is expected to reach USD 750.59 million by 2029, growing at a CAGR of 5.42% during the forecast period (2024-2029). The changes in consumer behavior and demand, purchasing patterns, re-routing of the supply chain, dynamics of current market forces, and the significant interventions of governments are the major factors that affect the pancake mixes market. Convenience is still a driving factor when it comes to breakfast, and pancakes have increased in popularity as consumers seek inexpensive and simple meals at home rather than dining out. As pancakes require little preparation time and are readily available in many fast food chains and restaurants, pancakes are frequently consumed as a convenience food. Additionally, the demand for pancakes among working people has increased due to factors including their quick preparation and related health benefits. Due to factors such as busy lifestyles and less time available for cooking, consumers often prefer packaged pancake mixes. However, the high incidence of digestive health problems, weight management issues, and the demand for nutritious food is fuelling the overall demand for gluten-free items. Thus, market players have started offering gluten-free pancake mixes. Other factors, such as the development of new products, improvement in taste and versatility, and high levels of marketing support, are helping to increase the overall demand for pancake mixes. Pancake Mixes Market TrendsRising Popularity of Gluten-free Pancake MixesThe rise in demand for healthier and innovative food products among customers has fueled the pancake market's expansion. To meet the growing demand, manufacturers are introducing new pancake varieties with components including gluten-free and vegan. Changing to healthier lifestyles, increasing awareness concerning healthy eating, and growing knowledge of celiac diseases among consumers is the prime factor contributing to the higher consumption of gluten-free food products. The ease of digestion, the need or desire to avoid allergens, compatibility with vegetarian and vegan lifestyles, and concerns about sustainability are some associated factors stimulating the purchase of such foods. The growing prevalence of gluten intolerance and celiac allergies is the primary reason for boosting the demand for gluten-free pancake mixes across the globe. According to the celiac UK report 2022, Coeliac disease affects at least 1 in 100 people in the United Kingdom and Europe; however, only 36% of people with the condition are currently clinically diagnosed. Thus, the increased consumer demand for nutritious products and the rising clean-label claims on products support the global market gro h. Gluten-free products are also increasingly viewed as specialty products that can offer an ideal substitute for wheat-, barley- or rye-based products. Consumers have also shown high interest in fortified flours and mixes with gluten-free label claims. The gluten-free trend has provided opportunities for manufacturers to improve the ingredient formulation and introduce substantial innovation with the organoleptic characteristics of food products. North America Holds a Significant Share in the Global MarketPancakes are the most popular breakfast option in North America and are enjoyed among all age groups. The majority of people in North America often eat pancakes for breakfast. Its regional sales performance has been fueled by the increase in working people and their dependence on ready-to-eat breakfast. The convenience level of pancake mixes helps to increase the total demand in the market. The United States market is among the most advanced and sophisticated in the world. Most food product categories have established markets, and there is great room for the volume growth of pancakes. The main factors driving this market are the growing interest in health and wellness, clean labeling, and convenience. Moreover, changing food consumption behavior among consumers increased willingness to spend on such food, and the lack of time to cook at home are driving the market growth in the region. Consumers nowadays prefer whole-grain pancake mixes due to their inclination toward leading a healthy lifestyle. Companies are also focusing on expanding product portfolios to appeal to a broader base of consumers to strengthen the long-term prospects of healthier foods. Pancake Mixes Industry OverviewThe pancake mixes market is fragmented and is driven by various active players. There are numerous prominent players in the market, such as Continental Mills, Inc. d PepsiCo. Inc, General Mills, C.H. Guenther & Son LLC, and Bob's Red Mill Natural Foods. The major players have used new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase the market growth. For instance, In September 2021, General Mills India launched its ready-to-cook (RTC) two minutes Pillsbury Pancakes brand in India. The Pillsbury Pancakes come in two variants - Choco Chip and Funfetti. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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