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ピーナッツオイル - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Peanut Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ピーナッツオイル市場規模は2024年に110.5億米ドルと推定され、2029年には123.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.30%である。 主なハイライト 栄養価が高く、免疫力... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ピーナッツオイル市場規模は2024年に110.5億米ドルと推定され、2029年には123.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.30%である。

主なハイライト

  • 栄養価が高く、免疫力を高める食材を求める人々の間で、ピーナッツオイルの小売需要が高まっている。Beare-RogersがInternational Union Of Pure And Applied Chemistry誌に発表した研究によると、ピーナッツオイルはもともと飽和脂肪酸が少なく、コレステロールフリーで、トランス脂肪酸も含まれていない。
  • 一価不飽和脂肪酸(MUFA)であるオレイン酸が成分の52%を占め、多価不飽和脂肪酸(PUFA)であるリノール酸が32%を占める。さらに、抗酸化物質、ビタミンE、フィトステロール、スクワレン、p-クマル酸など、天然由来の物質が含まれており、これらすべてが健康維持に役立つ。オレイン酸を多く含むピーナッツオイルは、生物学的に様々な利点がある。
  • ピーナッツ・オイルの用途は幅広く、食品業界にとどまらず、化粧品やパーソナル・ケア業界を含む多くの業界で使用されている。例えば、乾燥した肌に潤いを与えたり、湿疹などの肌荒れを改善するために皮膚に塗布する外用剤として使用され、多くのパーソナルケア製品の一部となっている。また、ビタミンEを豊富に含み、抗酸化作用もある。
  • さらに、他の加工植物油と同様、精製ピーナッツ油も精製、漂白、脱臭されている。この工程を経ることで、油からアレルギーの原因となるタンパク質成分が取り除かれ、非アレルギー性となる。ピーナッツ協会によると、国際的なファストフード・フランチャイズで使用されているピーナッツオイルの主な形態は精製ピーナッツオイルである。精製ピーナッツオイルは、トランス脂肪酸やアレルゲンを含まない風味豊かな食用油で、非常に安定している。発煙点が高く、飽和脂肪含量が極めて低いため、精製ピーナッツオイルは揚げ物用の油として好まれている。
  • 2004年食品アレルゲン表示および消費者保護法」第203条7項C.c.1.qq.2.1によると、改正後は高度精製油は重篤な食品アレルゲンの定義から除外されるため、陳情は不要となり、世界中で精製ピーナッツ油の利用が増加する。

ピーナッツオイル市場動向

スキンケア製品におけるピーナッツオイルの効能に対する認識の高まり

  • 近代化文化の高まりとともに、消費者のライフスタイルも日々変化している。消費者は日常生活において自然な製品を使用する傾向にある。さらに、科学技術の発展に伴い、消費者もオーガニック成分ベースのスキンケア化粧品の利点を認めるようになり、ピーナッツオイルのような天然成分の需要が高まっている。
  • 例えば、ピーナッツオイルをベースにしたスキンケア製品は、肌の赤みを抑えながら軽い炎症を和らげることができるため、消費者に好まれている。さらに、ビタミンEに含まれる抗酸化力が老化防止に役立つ。
  • 豊富なエモリエント成分として、ピーナッツオイルは肌のコンディションを整え、潤いを与え、見た目も肌触りも柔らかく、滑らかで輝きのある肌へと導きます。また、水素添加ピーナッツオイルは粘度を高める作用もあるため、スキンケア業界では重要な役割を果たしています。脂肪分が多いため、ピーナッツオイルはマッサージオイルの基礎としても最適です。
  • いくつかの化粧品メーカーは、スキンケアやヘアケア製品のエモリエント剤として強化ピーナッツオイルを使用している。化粧品メーカーは、栄養素を保持した風味のある植物性オイルを使用して、魅力的な石鹸、美容液、その他の製品を製造している。例えば、化粧品業界や製薬業界では、Henry Lamotte Oils GmbH社が提供するピーナッツオイルを使用することができます。
  • したがって、日常生活におけるピーナッツ油ベースの製品に対する需要の高まりに伴い、消費者はピーナッツ油市場に向かう傾向にあり、これも市場を大きく牽引している。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域はピーナッツ油の最大市場である。中国やインドといった国々は、ピーナッツ油の消費において世界的に大きなシェアを占めている。米国農務省によると、インドにおける2021年度のピーナッツ油消費量は117万トンであったのに対し、中国では同年度約328万トンであった。
  • さらに、ピーナッツオイルはアジア諸国では主に調理に使われるが、その理由は、ピーナッツオイルの色合いとニュートラルな味が、提供する料理に心地よい香りを与えるからである。それは、提供される料理の味を倍増させるのに役立つ。
  • ピーナッツ協会によると、精製ピーナッツオイルは揚げ物に最適な独特の性質を持っている。食品の外側はカリッと、内側は非常にしっとりとした食感を保つ高温に達することができるため、風味が優れていることに加え、精製ピーナッツオイルは世界で最も広く使われている揚げ油のひとつでもある。
  • どちらのタイプのピーナッツオイルもあらゆる料理に使われてきたが、多くのレストランでは、その適応性の高さと安定した風味のため、昔から揚げ物用の精製ピーナッツオイルを好んで使ってきた。
  • ピーナッツ・オイルは心臓に良い一価不飽和脂肪を多く含むため、消費者の悪玉コレステロールとして知られる低比重リポ蛋白(LDL)を低下させる効果もある。さまざまな健康上の利点があるため、この地域の消費者は日常的にピーナッツ・オイルを好んで使用しており、アジア太平洋地域は世界の他の地域よりも優位性を保っている。
  • さらに、ペンシルバニア州立大学で行われたヒトを対象とした研究では、高オレイン酸ピーナッツオイルが血中脂質と心臓血管の健康に及ぼす影響を調べ、総コレステロール値と「悪玉」LDLコレステロール値の両方が劇的に減少することを発見した。

ピーナッツオイル産業概要

ピーナッツオイルの世界市場は、国内外のプレーヤーが参入しているため競争が激しい。この分野のトッププレーヤーには、Archer Daniels Midland、Cargill Incorporated、CHS Inc.、Adani Group、Olam Internationalなどがいる。主要プレーヤーは、プレミアム化を維持するために、様々な味と製品の品質を提供することによって消費者のニーズを満たすために、製品開発と製品革新に注力している。主要プレーヤーの中には、M&Aを主要戦略としているところもある。これらのトッププレーヤーによるM&Aに続く戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することである。これにより、各社は他のプレーヤーに対する優位性を維持し、市場の他のプレーヤーにとって強力な競争相手であり続けることができる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 種類
5.1.1 精製
5.1.2 未精製
5.2 用途
5.2.1 パーソナルケア
5.2.2 食品
5.2.3 医薬品
5.2.4 その他の用途
5.3 地理
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南米
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南米地域
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.2 カーギル・インコーポレイテッド
6.3.3 オラム・インターナショナル
6.3.4 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド
6.3.5 CHS Inc.
6.3.6 Hain Celestial Group Inc.
6.3.7 リバティ・オイル・ミルズ・リミテッド
6.3.8 Shandong Xingquan Oil Co.Ltd.
6.3.9 Bunge Ltd.
6.3.10 禄華集団有限公司
6.3.11 ロレンザティ・グループ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Peanut Oil Market size is estimated at USD 11.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.30% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • With a high nutritional profile and people looking for immune-boosting ingredients, there is an increase in retail demand for peanut oil. According to the study published in the International Union Of Pure And Applied Chemistry journal by Beare-Rogers, peanut oil is naturally low in saturated fats, cholesterol-free, and trans fats.
  • Oleic acid, a monounsaturated fatty acid (MUFA), accounts for 52% of its composition; linoleic acid, a polyunsaturated fatty acid (PUFA), accounts for 32%. Additionally, the oil is a source of naturally occurring substances like antioxidants, vitamin E, phytosterols, squalene, and p-coumaric acid, all of which help preserve good health. Due to its high oleic acid content, peanut oil has a wide range of advantageous biological benefits.
  • Peanut oil has a wide range of applications, not confined to the food industry but in many others, including the cosmetic and personal care industry. For instance, it is used externally for application on the skin to moisturize dry skin and for skin conditions like eczema, making it a part of many personal care products. It is also a good source of vitamin E and possesses antioxidant properties.
  • Furthermore, like all processed vegetable oils, refined peanut oil is refined, bleached, and deodorized. By going through this procedure, the oil loses its allergic protein component and becomes nonallergenic. According to the Peanut institute, the primary form of peanut oil used in international fast-food franchises is refined. Refined peanut oil is a flavorful cooking oil devoid of trans fats and allergens and very stable. Due to its high smoke point and extremely low saturated fat content, refined peanut oil is a favorite oil for frying.
  • According to the "Food Allergen Labeling and Consumer Protection Act of 2004," section 203, subsection 7, part C.c.1.qq.2.1, under the Amendments, highly refined oils are exempt from the definition of a serious food allergen, so no petition is required, thus increasing the utilization of refined peanut oil across the globe.

Peanut Oil Market Trends

Increasing Awareness of Peanut Oil Benefits in Skincare Products

  • With the growing culture of modernization, consumers' lifestyles are also changing daily. Consumers are trending toward the usage of natural products in their daily life. Moreover, with the development of science and technologies, consumers are also acknowledging the benefits of organic ingredient-based skin care cosmetic products, resulting in a rising demand for these natural ingredients such as peanut oil.
  • For instance, consumers prefer peanut oil-based skincare products because they can help relieve skin of minor irritations while reducing redness. Eventually, the antioxidant powers found in its vitamin E content help fight aging.
  • As a rich emollient, peanut oil helps condition and moisturize skin that looks and feels softer, smoother, and more radiant. Hydrogenated peanut oil also acts as a viscosity-increasing agent, which makes it an important part of the skincare industry. Due to its high-fat content, peanut oil is a great foundation for massage oils.
  • Several cosmetic producers use fortified peanut oil as an emollient in skincare and hair care products. Cosmetic producers employ flavor-infused plant-based oils that retain their nutrients to create appealing soaps, serums, and other products. For instance, the cosmetics and pharmaceutical industries can use the peanut oil that Henry Lamotte Oils GmbH offers.
  • Therefore, with the growing demand for peanut oil-based products in daily life, consumers are trending toward the peanut oil market, which is also driving the market significantly.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

  • Asia-Pacific is the largest market for peanut oil. Countries such as China and India contribute a large share of peanut oil consumption globally. According to the Department of Agriculture of the United States, the consumption of peanut oil in India was 1,170 thousand metric tons in the fiscal year 2021, whereas, in China, the consumption was around 3.28 million metric tons in the same fiscal year.
  • Further, peanut oil is mainly used for cooking in Asian countries because it provides a different color and neutral taste and imparts a pleasant aroma to the cuisines served. It helps to multiply the taste of the food served.
  • According to the peanut institute, refined peanut oil has a unique quality that makes it ideal for deep frying. In addition to its excellent flavor because it can reach a high temperature that maintains the exterior of food as crispy and the interior as extremely moist, refined peanut oil is also one of the most widely used deep-frying oils in the world.
  • Both types of peanut oil have been used for all kinds of cooking, but many restaurants have long preferred refined peanut oil for frying due to its adaptability and stable flavor per the same organization.
  • As peanut oil is high in heart-healthy monounsaturated fat, it can also help lower consumers' low-density lipoprotein (LDL), also known as bad cholesterol. Due to its various health benefits, consumers in this region prefer peanut oil in their daily routines, enabling the Asia-Pacific region to maintain dominance over other regions worldwide.
  • Additionally, a controlled human study at Penn State University examined the effects of high oleic peanut oil on blood lipids and cardiovascular health and discovered that both total and "bad" LDL cholesterol levels were dramatically reduced.

Peanut Oil Industry Overview

The Global Peanut Oil Market is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players in this sector. Some of the top players in this segment are Archer Daniels Midland, Cargill Incorporated, CHS Inc., Adani Group, and Olam International. Key players are focusing on product development and product innovation to meet consumers' needs by offering a variety of tastes and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable the companies to maintain dominance over other players and remain a strong competition for other players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Refined
5.1.2 Unrefined
5.2 Application
5.2.1 Personal Care
5.2.2 Food
5.2.3 Pharmaceuticals
5.2.4 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Archer Daniels Midland Company
6.3.2 Cargill Incorporated
6.3.3 Olam International
6.3.4 Wilmar International Limited
6.3.5 CHS Inc.
6.3.6 Hain Celestial Group Inc.
6.3.7 Liberty Oil Mills Limited
6.3.8 Shandong Xingquan Oil Co. Ltd
6.3.9 Bunge Ltd
6.3.10 Luhua Group Co., Ltd
6.3.11 Lorenzati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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