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南米の動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


South America Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

南米の動物性タンパク質市場規模は2024年に5億9,605万米ドルと推定され、2029年には7億3,458万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.27%である。 タンパク質強化製品の需要増... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

南米の動物性タンパク質市場規模は2024年に5億9,605万米ドルと推定され、2029年には7億3,458万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.27%である。

タンパク質強化製品の需要増に伴い、機能性と適合性に基づく用途が食品・飲料セクターを牽引する

  • エンドユーザー別では、F&B産業がこの地域における動物性タンパク質の主要用途分野である。F&B分野の主なサブセグメントはベーカリーおよび乳製品/乳製品代替品であり、両者は2022年に総量の46%以上を占めている。ゼラチンはタンパク質を添加し、焼き菓子の透明ゲル化剤および増粘剤として機能するため、ベーカリー分野で最も使用されているタンパク質であることに変わりはない。
  • F&Bセグメントに加え、サプリメントセグメントのアプリケーションシェアが最も高く、2022年には78%をスポーツ栄養サブセグメントが占めたが、これは主にこの地域全体で肥満が増加しているためである。人口の28.3%が太りすぎのアルゼンチンは、2021年に南米で最も肥満の多い国となった。人口の28%が肥満のチリは2位。27.9%のウルグアイは3位である。しかし、乳清タンパク質を強化したパーソナルケア分野は、肌を滑らかにし、髪を整えるという機能性により、(2023~2029年の)CAGR値が4.43%と最も高くなると予測されている。
  • 乳製品と乳製品代替品は、この地域における動物性タンパク質のもう一つの重要な分野であり、調査期間中にCAGR 3.19%を記録した。売上高の増加は、チーズ製造における凝固剤としてのカゼインの使用と、乳製品デザートカテゴリーにおけるタンパク質強化の継続的な傾向によるものである。アイスクリームやヨーグルトのような製品のメーカーは、「高タンパク質」や「タンパク質添加」を謳うために、既存製品のタンパク質強化バージョンを発売している。その結果、カゼインとカゼイネート(チーズ産業に応用されている)に次いで、乳清タンパク質と乳タンパク質が、この分野で最も使用されている動物性タンパク質となった。これらのタンパク質は、口当たり、粘度、構造を改善するためにも添加される。

ブラジルに続き、フィットネスやスポーツ活動への関与が増加している南米諸国がセグメントの成長を牽引している。

  • 国別では、ブラジルが2022年に最大のシェアを占め、F&Bとサプリメント部門からの動物性タンパク質需要が売上の大半を占めている。このような高い需要の背景には、2050年までに人口が3倍になると推定され、約6600万人のブラジル人をカバーする同国の高齢化がある。懸念の高まりに伴い、消費者のフィットネスやスポーツ活動への参加はますます増えており、サプリメント消費者に占める非運動人口の割合が増加している。その結果、ブラジルは予測期間中のCAGRが6.72%となり、南米諸国の中で最も速い成長の可能性を記録すると予想されている。
  • この地域の酪農業は非常に発達しているため、南米諸国の牛乳生産量は非常に高い。ブラジルとアルゼンチンは南米大陸の主要な生乳生産国である。チリとウルグアイも主要な生乳生産国として台頭してきている。そのため、この地域には乳タンパク質生産のための原料が常に安定して供給されている。乳製品、代替乳製品、ベーカリーは、この地域における動物性タンパク質の最大のエンドユーザー分野であり、2022年には総量の46%以上を占める。
  • 食品と飲料が最大のエンドユーザーセグメントであり、同地域の動物性タンパク質販売総量の73.5%以上を占めている。このセグメントの売上の大部分は乳製品および乳製品代替品のサブセグメントによるもので、調査期間中のCAGRは3.19%を記録した。南米では2020年に6,641万2,000トンの子牛のミルクが生産され、乳製品タンパク質の原料となるかなりの量が供給された。この地域の広範な生乳生産により、ArlaやFonterraのような主要企業は乳製品原料生産工場を設立している。

南米の動物性タンパク質市場動向

消費に影響を与えるタンパク質豊富な食事への嗜好の高まり

  • 南米では、経済危機にもかかわらず、健康とウェルネス製品に対する需要が高まっている。骨粗鬆症、骨の健康、関節の健康問題などの運動関連の健康問題は、消費者の間で最も重要な関心事の1つであり、それによってコラーゲンメーカーが市場の需要に応えるために栄養補助食品メーカーをターゲットにすることに影響を与えている。2018年、ブラジルは217億米ドル以上を占める健康とウェルネス製品の消費が最も多かった。心血管問題や糖尿病などの疾病の有病率が上昇している。このような健康要因は、消費者が動物性栄養補助食品を選ぶ動機となっている。
  • 南米の消費者は食生活と健康の関係について理解を深めており、これが市場の成長を後押ししている。タンパク質が豊富な食品の売上は、機能性食品や栄養強化食品に対する需要の高まりによって牽引されている。消費者は日々の食生活に自然食品や有機食品を取り入れる傾向にある。2022年の時点で、アルゼンチンにおける有機包装食品と飲料の消費量は2020年からほぼ125%増加した。
  • ブラジルの消費者は化粧品への嗜好が強いため、業界関係者はサプリメントや化粧品などさまざまな用途のコラーゲンやゼラチンペプチドの生産への投資を活発化させている。肌の健康に関しては、ブラジルでは2.5グラムのコラーゲンペプチド摂取が望ましいとされている。この10年間で、関節リウマチ、骨粗しょう症、骨の健康といった健康上の懸念から、2020年の死亡率は16%増加した。従って、コラーゲンペプチドベースのサプリメントは、予測期間中に大きな需要を目撃すると予想される。

牛乳と食肉の生産は、動物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 主要な動物性タンパク質形態は、乳タンパク質、乳清タンパク質、カゼイン、カゼイネートなどのタンパク質を形成するための最終原料として乳を使用する。2019年に天候不順と経済状況により数量が縮小した後、2020年には生乳生産は決定的な成長率に戻った。この成果は、COVID-19パンデミックによってもたらされた多大な不確実性によって打ち消されつつある。アルゼンチンとウルグアイでは、2020年上半期の累計成長率がそれぞれ8.7%と3.9%を記録した。大陸の太平洋沿岸の純輸入国、すなわちコロンビアとチリでも大幅な増加が見られた。
  • アルゼンチンはまた、この地域の主要な生乳生産国のひとつでもある。貿易介入主義や重い税負担を含む政府の政策が引き続き不確実性を生み、事業計画を複雑にしているため、このセクターへの投資は減少している。とはいえ、2021年の生乳総生産量は2020年比で4%増加する。この生産量増加の主な要因は天候に恵まれたことで、酪農家は限られた栄養と技術投入への投資から生産利益を得ることができる。
  • コラーゲンやゼラチンなどの動物性タンパク質は、この地域の食肉処理活動から得られる。ブラジルの牛肉生産は、生産効率の向上、疾病管理、サプライチェーンのトレーサビリティにつながる投資により、増加の一途をたどっている。2000年に入ってから、ブラジルの牛肉生産量は55%増加し、370万トンという驚異的な数字を記録した。この生産性向上の多くは、20年間で1,700万頭近く増加した国内の牛群の規模拡大に起因している。

南米の動物性蛋白質産業概要

南米の動物性タンパク質市場は細分化されており、上位5社で14.13%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Kerry Group plc、Royal FrieslandCampina N.V.、Saputo Inc.である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 ブラジルとアルゼンチン
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 アルゼンチン
4.3.2 ブラジル
4.3.3 その他の南米諸国

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 ダーリング・イングリディエンツ社
5.4.3 GELITA AG
5.4.4 ジェルネックス
5.4.5 Hilmar Cheese Company, Inc.
5.4.6 ケリーグループ plc
5.4.7 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.8 ロイヤル・フリースランド・カンピーナ社
5.4.9 サプト社
5.4.10 Sooro Renner Nutrição S.A.
5.4.11 Tangara Foods S.A.

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The South America Animal Protein Market size is estimated at USD 596.05 million in 2024, and is expected to reach USD 734.58 million by 2029, growing at a CAGR of 4.27% during the forecast period (2024-2029).

Prominent application based on functionality and suitability with growing demand protein-enriched products drive the food and beverages sector

  • By end-user, the F&B industry is the leading application sector for animal protein in the region. The key sub-segments of the F&B segment are bakery and dairy/dairy alternatives, both of which accounted for more than 46% of the total volume in 2022. Gelatin remains the most used protein in the bakery sector as it adds protein and acts as a transparent gelling and thickening agent in baked goods.
  • In addition to the F&B segment, the supplements segment had the highest application share, with 78% of the application dominated by the sports nutrition sub-segment in 2022, primarily due to rising obesity across the region. Argentina, whose 28.3% of the population is overweight, was the most obese country in South America in 2021. With 28% of its population obese, Chile ranks second. With 27.9%, Uruguay ranks third. However, the whey protein-enriched personal care sector is projected to register the highest CAGR value of 4.43% in (2023-2029), owing to its functionalities as a skin smoothening and hair conditioning agent.
  • Dairy and dairy alternatives is another important segment for animal proteins in the region, and it recorded a CAGR of 3.19% during the study period. The rise in sales comes with the usage of casein as a coagulant in cheese manufacture, along with the ongoing trend of protein fortification in the dairy desserts category. Manufacturers of products like ice creams and yogurts have launched protein-enriched versions of their existing products to make the "high protein" and "added protein" claims. As a result, after casein and caseinates (which has application in the cheese industry), whey protein and milk protein were the most used animal proteins in the segment. These proteins are also added to improve mouthfeel, viscosity, and structure.

Brazil followed by Rest of South America with increasing involvement in fitness and sports activities lead the segmental growth

  • By country, Brazil claimed the largest share in 2022, with the animal protein demand from the F&B and supplements sectors dominating the sales. This high demand can be attributed to the country's aging population, which is estimated to triple by 2050, covering around 66 million Brazilians. In line with growing concerns, consumers are increasingly getting involved in fitness and sports activities, increasing the proportion of the non-athletic population among supplement consumers. As a result, Brazil is expected to record the fastest growth potential among all South American countries, with a CAGR of 6.72% during the forecast period.
  • The dairy industry in the region is very well developed, so milk production is very high in South American countries. Brazil and Argentina are the major milk-producing countries in the continent. Chile and Uruguay are also emerging as major milk-producing countries. Therefore, the region always has a consistent supply of raw materials for dairy protein production. Dairy and dairy alternatives and bakery were the largest end-user segments for animal proteins in the region, representing over 46% of the total volume in 2022.
  • Food and beverage was the largest end-user segment, with over 73.5% of the total volume of animal protein sales in the region. The majority of the sales in the segment come from the dairy and dairy alternatives sub-segment, which recorded a CAGR of 3.19% during the study period. South America produced 66.412 million ton of calf milk in 2020, which provided a sizable amount of the raw materials used to make dairy proteins. Due to the region's extensive milk production, key players like Arla and Fonterra have established dairy ingredient production plants.

South America Animal Protein Market Trends

Increasing preference for protein rich diet to influence consumption

  • In South America, there is an increasing demand for health and wellness products, despite the economic crisis. Mobility-related health issues like osteoporosis, bone health, and joint health problems are among the most important concerns among consumers, thereby influencing collagen manufacturers to target dietary supplement manufacturers to cater to market demand. In 2018, Brazil had the highest consumption of health and wellness products accounting for over USD 21.7 billion. There is a rising prevalence of diseases, such as cardiovascular issues and diabetes. Such health factors are motivating consumers to opt for animal-based dietary supplements.
  • South American consumers have a greater understanding of the relationship between diet and health, which is fueling the market's growth. The market's sales of protein-rich foods are being driven by the increased demand for functional and fortified foods. Consumers are inclined toward natural and organic foods to include in their daily diet. As of 2022, organic packaged food and beverage consumption in Argentina increased by almost 125% from 2020.
  • Brazilian consumers have a strong preference for cosmetics, which is driving industry participants to boost their investments in the production of collagen and gelatin peptides for a variety of uses, including dietary supplements and cosmetics. In terms of skin health, an intake of 2.5 grams of collagen peptides is advisable in Brazil. Over the decade, the mortality rate increased by 16% in 2020 due to health concerns like rheumatoid arthritis, osteoporosis, and bone health. Thus, collagen peptide-based supplements are expected to witness significant demand over the forecast period.

Milk and meat production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients manufacturers

  • Major animal protein forms use milk as their ultimate raw material for forming proteins, such as milk proteins, whey proteins, casein, and caseinates. After seeing volumes contract in 2019 due to unfavorable weather and economic conditions, milk production returned to a decisive growth rate in 2020. This achievement is being counteracted by the tremendous uncertainty brought about by the COVID-19 pandemic. In Argentina and Uruguay, year-to-date growth clocked in at 8.7% and 3.9%, respectively, during the first six months of 2020. Significant increases also have been witnessed by net importing countries along the continent’s Pacific coast, namely Colombia and Chile.
  • Argentina is also one of the major producers of milk in the region. Government policies, including trade interventionism and a heavy tax burden, continue to generate uncertainty and complicates operational planning resulting in reduced investment in the sector. Nevertheless, a 4% increase in 2021 total milk output compared to 2020. Good weather is the principal driver of this increased production, allowing farmers to reap production gains from their limited investment in nutritional and technological inputs.
  • Animal proteins such as collagen and gelatin are derived from meat slaughtering activities in the region. Beef production throughout Brazil continues to increase, with investments leading to improved production efficiency, disease management, and supply chain traceability. Since the beginning of the millennium, Brazil has increased its beef production by 55%, or a staggering 3.7 million tonnes. Much of these productivity gains can be attributed to the increase in the size of their national herd, growing by almost 17 million heads over the course of 20 years.

South America Animal Protein Industry Overview

The South America Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 14.13%. The major players in this market are Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Kerry Group plc, Royal FrieslandCampina N.V and Saputo Inc (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Brazil and Argentina
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Argentina
4.3.2 Brazil
4.3.3 Rest of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Arla Foods amba
5.4.2 Darling Ingredients Inc.
5.4.3 GELITA AG
5.4.4 Gelnex
5.4.5 Hilmar Cheese Company, Inc.
5.4.6 Kerry Group plc
5.4.7 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.8 Royal FrieslandCampina N.V
5.4.9 Saputo Inc
5.4.10 Sooro Renner Nutrição S.A.
5.4.11 Tangara Foods S.A

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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