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南米の植物性タンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


South America Plant Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

南米の植物性タンパク質原料市場規模は2024年に10.2億米ドルと推定され、2029年には13.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.23%である。 乳製品や肉に代わる植物性タンパ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

南米の植物性タンパク質原料市場規模は2024年に10.2億米ドルと推定され、2029年には13.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.23%である。

乳製品や肉に代わる植物性タンパク質の需要拡大でF&B部門が優位に

  • F&B分野は、肉と代替肉のサブセグメントが支配的であり、予測期間中のCAGRは数量ベースで4.74%を記録すると予想されている。蛋白質原料は肉の食感を模倣する特性を提供するため、菜食主義者に適している。健康的な食習慣に関する知識の高まりと環境への配慮が、この地域におけるこれらの品目の需要を促進している。エンドウ豆タンパク質と小麦タンパク質は、肉代替食品の製造に使用される主な植物性タンパク質原料である。小麦タンパク質は最も速い速度で成長しており、予測期間中に数量ベースでCAGR 3.15%を記録すると予想される。この成長は、小麦タンパク質に含まれるグルテンの弾力性と柔軟性の特性によるもので、特に肉製品の構造を変化させる。動物性タンパク質に似た高品質のアミノ酸組成の存在は、構造化された植物性タンパク質製品に使用される。
  • 動物飼料は依然として第2位のエンドユーザー・セグメントである。アルゼンチンが市場を独占し、予測期間中のCAGRは金額ベースで7.34%を記録すると予想される。大豆は他のタンパク質源に比べて化学組成の変動が少なく、豊富な栄養源である。そのため、大豆は飼料に広く使用されている。濃縮大豆は消化しやすいアミノ酸を含み、脂質と水分の保持を助けるため、鶏のプレスターターミールに最適である。この分野でのタンパク質の売上が高いのは、国内の大豆生産量が多いためである。2022年のアルゼンチンの大豆生産量は4,895万トンだった。2031年には5,286万トンになると予想されている。同国では大豆生産量が多いため、手頃な価格で大量に供給されることになる。供給量の増加により、製造業者は動物飼料に他のものの代わりに大豆タンパク質を取り入れるようになった。

代替タンパク質ベースの食品はブラジル全土で脚光を浴びており、同地域でのシェア獲得に重要な役割を果たしている。

  • 南米における植物性タンパク質消費は、主に大豆タンパク質の需要増加によって牽引されている。過去5年間は、大豆、乳清、乳タンパク質製品がこの地域の高タンパク質製品発売の70%を占めていたが、植物ベースのタンパク質源が人気を集めている。主流の食品・飲料製品には、エンドウ豆、米、チアシード、オーツ麦、ジャガイモ由来のタンパク質が組み込まれている。ラテンアメリカの消費者の40%以上が、植物性タンパク質は健康を改善すると回答している。エンドウ豆と米のタンパク質は、市場で最も人気のある植物性タンパク質である。エンドウ豆タンパク質は、予測期間中、数量ベースで最も高いCAGR 9.82%を記録する見込みである。植物タンパク質の用途は、焼き製品のタンパク質強化の高まりに支えられたF&Bセグメントでの用途によって支えられている。ベーカリー業界では従来の植物タンパク質が主流であるが、特定の機能特性と栄養価のために新興の供給源も人気を集めている。
  • 2022年に最大のシェアを占めたのはブラジルで、F&Bセグメントにおける植物性タンパク質需要が売上の大半を占めた。この高い需要の背景には、同国の高齢化があり、2050年までに人口が3倍に増加し、約6600万人のブラジル人をカバーすると推定されている。消費者はますます健康的な食生活を求めるようになっている。レビュー期間中、ブラジルでは、The New Butchers、Future Farm、Behind The Foods、Superbomといった新興企業の出現により、植物性タンパク質ベースの製品がいくつか発売された。ブラジルは、南米諸国の中で最速の成長ポテンシャルを記録し、予測期間中にCAGR 6.46%を記録すると予想されている。同地域の人口の約半分を擁するブラジルは、膨大な消費者基盤を有しているため、競合他社から大きな注目を集めている。

南米の植物性タンパク質原料市場動向

地域別植物性タンパク質消費量ではブラジルが最大シェア

  • ブラジルでは、農業と食糧生産は経済の最も重要な構成要素のひとつである。この高い需要の背景には、2050年までに3倍になると推定される、約6600万人のブラジル人をカバーする同国の高齢化がある。ブラジルでは、植物性タンパク質は、プロテイン・バーやエネルギー・バー、朝食用シリアル、様々な加工肉、味や食感を改善するための代替肉、フィットネス業界における筋肉増強サプリメントなどに一般的に使用されている。最も商業的に利用されている植物性蛋白質は大豆蛋白質で、ブラジルで最大の市場分野であり、小麦蛋白質、エンドウ豆蛋白質がこれに続く。
  • アルゼンチン市場ではここ数年、野菜中心の料理に対する需要が高まっている。この傾向は、ブエノスアイレス、コルドバ、メンドーサなどの都市部で特に顕著で、人々は日常的に必要な栄養素を植物性食品で賄っている。
  • グルテンや乳糖不耐症の人が増えているブラジルでは、植物由来の乳製品の人気が急上昇している。例えば、この地域の人々の80~85%は乳糖不耐症である。このため、代替乳製品の需要が増加している。植物性タンパク質食品の販売増加は、食生活の改善と農業による二酸化炭素排出の削減という二重の利益をもたらす。市場要件の変化と需要の増加は、サプライ・チェーンにおける持続可能性の問題を引き起こす可能性がある。そのため、この地域の他の国々もこのパターンを採用し、通常の食生活でエンドウ豆やその他のタンパク質形態をより多く摂取することを奨励している。

大豆とエンドウ豆の生産は予測期間中に大きく成長する

  • 大豆、エンドウ豆、小麦を原料とする植物性タンパク質は、南米の植物性タンパク質原料市場における主要なタンパク質の種類として浮上している。2000年から2019年にかけて、大豆の栽培面積は26.4Mhaから55.1Mhaへと2倍以上に増加した。しかし、干ばつを含む作物の天候不順やロシアの最近のウクライナ侵攻により、この地域の大豆総生産量は減少している。2022年2月のブラジルの大豆収穫量は4,610MBU、すなわち1月予測の5,162MBUから減少した。このため、域内の大豆価格は上昇している。パラナグア港における大豆の月平均価格は、2021年11月から2022年2月にかけて17.3%上昇した。
  • アルゼンチンは、この地域におけるグリーンピースの主要生産国のひとつである。南米における乾燥エンドウ豆の栽培面積は近年大きく変動しているが、1971年から2020年の期間を通じて増加傾向にあり、2020年には167,541ヘクタールとなる。世界輸出の約7%を占めるアルゼンチンは、この地域における小麦の主要生産国であり輸出国である。対照的に、ブラジルは重要な輸入国であり、パラグアイ、ロシア、ウルグアイ、カナダからの輸入が15%、アルゼンチンからの輸入が75%を占めている。黒海の供給源に依存している多くの主要小麦輸入国は、ウクライナで進行中の危機の結果、小麦の供給と食糧安全保障を懸念している。
  • ジャガイモもまた、この地域の主要作物として台頭した。ジャガイモは今でもアンデス地域の小規模農家の伝統的な作物である。世界には5,000種類以上のジャガイモがあり、そのうち南米には4,500種類以上、さらに100種類以上の野生種がある。ボリビアの小規模農家のうち、高品質のジャガイモ種子を利用している農家は平均約1%で、認証種子を利用している農家がわずか3%のコロンビアと同程度である。

南米の植物性タンパク質原料産業概要

南米の植物性タンパク質原料市場は適度に統合されており、上位5社で46.14%を占めている。この市場の主要企業は、Archer Daniels Midland Company、Ingredion Incorporated、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group plc、Südzucker AGである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 ブラジルとアルゼンチン
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 アルゼンチン
4.3.2 ブラジル
4.3.3 その他の南米諸国

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ブレミル・グループ
5.4.3 BRF S.A.
5.4.4 Bunge Limited
5.4.5 イングレディオン・インコーポレイテッド
5.4.6 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.7 ケリー・グループ plc
5.4.8 Südzucker AG
5.4.9 Tereos SCA

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The South America Plant Protein Ingredients Market size is estimated at USD 1.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.23% during the forecast period (2024-2029).

F&B sector dominates with growing demand of plant protein from dairy and meat alternatives

  • The F&B segment is dominated by the meat and meat alternatives sub-segment, which is expected to record a CAGR of 4.74%, by volume, during the forecast period. Protein ingredients provide properties that mimic meat texture, making them suitable for vegans. The growing knowledge of healthy eating habits and environmental concerns are driving the demand for these items in the region. Pea protein and wheat protein are the major plant protein ingredients used in manufacturing meat substitutes. Wheat protein is growing at the fastest rate, and it is expected to record a CAGR of 3.15%, by volume, during the forecast year. This growth is due to the elasticity and flexibility traits of gluten, which are present in wheat protein, specifically changing the structure of meat products. The presence of high-quality amino acid composition, which is similar to animal protein, is used in structured plant protein products.
  • Animal feed remained the second-largest end-user segment. Argentina dominated the market, and it is expected to record a CAGR of 7.34%, by value, during the forecast year. Soy is a rich nutritional source with a less variable chemical composition than other protein sources. Thus, soy is widely used in feed. Soy concentrates are ideal for chicken's pre-starter meal as they contain easily digestible amino acids and aid with lipid and water retention. The high sales of proteins in this segment are attributed to the nation's massive soy production. In 2022, soybean production in Argentina was 48.95 million ton. It is expected to grow by 52.86 million ton in 2031. As soy production is high in the country, there will be a high supply volume at affordable prices. The rise in supply led the manufacturers to incorporate soy protein instead of others in animal feed.

Alternative protein based food is gaining prominence across the Brazil and plays a vital role for having share in the region

  • Plant protein consumption in South America is driven primarily by an increase in demand for soy proteins. Over the last five years, soy, whey, and milk protein products accounted for 70% of all regional high-protein launches, but plant-based protein sources are gaining traction. Mainstream food and beverage products incorporate proteins derived from peas, rice, chia seeds, oats, and potatoes. More than 40% of Latin American consumers reported that plant-based protein improves their health. Pea and rice proteins are the most popular plant proteins on the market. Pea protein is expected to register the highest CAGR of 9.82%, by volume, during the forecast period. The application of plant proteins has been supported by application in the F&B segment, supported by the growing protein fortification of baked products. Conventional plant proteins dominate the bakery industry, but emerging sources are also gaining traction because of their specific functional properties and nutritional value.
  • Brazil claimed the largest share in 2022, where the plant protein demand in the F&B segment dominated sales. This high demand can be attributed to the country's aging population, and it is estimated to triple by 2050, covering around 66 million Brazilians. Consumers are increasingly adopting healthy diets. During the review period, the nation witnessed several plant protein-based product launches with the emergence of start-ups, The New Butchers, Future Farm, Behind The Foods, and Superbom. Brazil recorded the fastest growth potential among all South American countries, and it is expected to register a CAGR of 6.46% during the forecast period. The country, bearing about half of the region's population, has a vast consumer base and, thus, receives a major focus from competitors.

South America Plant Protein Ingredients Market Trends

Brazil contributes the largest share in the regional plant protein consumption across region

  • In Brazil, agriculture and food production are two of the most important components of the economy. This high demand can be attributed to the country's aging population, which is estimated to triple by 2050, covering around 66 million Brazilians. In Brazil, plant protein is commonly used in protein bars and energy bars, breakfast cereals, various processed meats, and meat alternatives to improve taste and texture, and several muscle-gain supplements in the fitness industry. Soy protein is the most commercially-used plant protein, and it is the largest market segment in the country, followed by wheat protein and pea protein.
  • The Argentine market has witnessed growing demands for vegetable-centric cuisines in the past few years because over 40 million people are following a vegan diet. This trend has been particularly prominent in urban areas, such as Buenos Aires, Córdoba, and Mendoza, wherein people opt for plant-based diets for their daily macronutrient requirements.
  • The popularity of plant-based dairy products is growing rapidly in Brazil, with an increasing number of people affected by gluten and lactose intolerance. For instance, 80-85% of the people in the region are lactose intolerant. Owing to this, the demand for alternative dairy products has been increasing. Increasing sales of plant-based protein foods bid the dual benefit of improving diets and reducing agricultural carbon emissions. Changing market requirements and rising demand may create sustainability issues in supply chains. Thus, other countries of the region are adopting the pattern and encouraging more intake of peas and other protein forms in their regular diets.

Soy and Pea production will witness significant growth during forecast period

  • Plant proteins sourced from soybeans, peas, and wheat have emerged as the major protein types in the South American plant protein ingredients market. From 2000 to 2019, the area cultivated with soybean more than doubled from 26.4 Mha to 55.1 Mha. However, due to unfavorable crop weather conditions, including droughts, and Russia's recent invasion of Ukraine, there has been a reduction in the total soybean production in the region. In February 2022, Brazil's soybean crop amounted to 4,610 MBU, i.e., down from the January projection of 5,162 MBU. This has led to a rise in soybean prices in the region. The average monthly price in the port of Paranaguá for soybeans increased by 17.3% from November 2021 to February 2022.
  • Argentina is one of the major producers of green peas in the region. Though the area of dry peas in South America fluctuated substantially in recent years, it tended to increase through the 1971-2020 period ending at 167,541 ha in 2020. Accounting for around 7% of global exports, Argentina is the main producer and exporter of wheat in the region. In contrast, Brazil is a significant importer, with 15% of its imports coming from Paraguay, Russia, Uruguay, and Canada, and 75% of its imports coming from Argentina. Many significant wheat importers who rely on Black Sea supplies are concerned about the supply of wheat and food security as a result of the ongoing crisis in Ukraine.
  • Potato also emerged as a major crop in the region. The potato remains a traditional crop for small farmers in the Andean region. There are more than 5,000 potato types worldwide, with over 4,500 of those in South America, in addition to over 100 wild species. On average, about 1% of Bolivia's small farmers utilize high-quality potato seed, which is comparable to Colombia, where only 3% of farmers use certified seed.

South America Plant Protein Ingredients Industry Overview

The South America Plant Protein Ingredients Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 46.14%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group plc and Südzucker AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Brazil and Argentina
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Argentina
4.3.2 Brazil
4.3.3 Rest of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Bremil Group
5.4.3 BRF S.A.
5.4.4 Bunge Limited
5.4.5 Ingredion Incorporated
5.4.6 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.7 Kerry Group plc
5.4.8 Südzucker AG
5.4.9 Tereos SCA

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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