南米のタンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測
South America Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
南米のプロテイン市場規模は2024年に16.2億米ドルと推定され、2029年には21.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.53%である。 ベーカリーおよび乳製品・乳製品代替品産業... もっと見る
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サマリー 南米のプロテイン市場規模は2024年に16.2億米ドルと推定され、2029年には21.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.53%である。 ベーカリーおよび乳製品・乳製品代替品産業がプロテインの最大の用途となっており、食品・飲料が同地域でトップシェアを占めている。- エンドユーザー別では、F&B産業がこの地域におけるプロテインの主要用途分野である。F&B分野の主なサブセグメントはベーカリーと乳製品/乳製品代替品であり、2022年には両分野で総量の46%以上を占めている。ゼラチンは、タンパク質を添加し、焼き菓子の透明ゲル化剤および増粘剤として機能するため、ベーカリー分野で最も使用されているタンパク質である。
- 乳製品と乳製品代替品は、この地域における動物性タンパク質のもう一つの重要な分野であり、調査期間中にCAGR 3.38%を記録した。売上の増加は、チーズ製造における凝固剤としてのカゼインの使用と、乳製品デザートカテゴリーにおけるタンパク質強化の継続的な傾向によるものである。アイスクリームやヨーグルトのような製品のメーカーは、「高タンパク質」や「タンパク質添加」を謳うために、既存製品のタンパク質強化バージョンを発売している。その結果、カゼインとカゼイネート(チーズ産業に応用されている)に次いで、乳清タンパク質と乳タンパク質がこの分野で最も使用されている動物性タンパク質となった。これらのタンパク質は、口当たり、粘度、構造を改善するためにも添加される。
- 第2位のエンドユーザー分野は動物飼料である。植物タンパク質の用途ではCAGRが最も高い(数量ベースで6.14%)。大豆は高栄養源であり、他の蛋白源に比べて化学組成の変動が少ないため、動物飼料として人気がある。さらに、濃縮大豆は消化しやすいアミノ酸を含み、脂質と水分の保持を助けるため、鶏のプレスターター食に理想的である。この地域では大豆の生産量が多いため、手頃な価格で大量に供給される。供給量が増えたため、メーカーは他の飼料に代えて大豆タンパクを配合するようになった。
消費者の健康的な食生活への関心が高まる中、ブラジルは南米のタンパク質市場を席巻している。- 同市場は、政府の後押しの増加により、予測期間中にCAGR 5.21%を記録し、高い成長性が見込まれている。例えば、ブラジルでは2018年に国立衛生監視局(ANIVSA)が栄養補助食品に関する新たな規制を導入したことで、ブランドの参入が非常に容易になった。また、既存ブランドの繁栄と革新も容易になった。
- 国別では、植物性タンパク質の需要が市場をリードするブラジルが市場を独占した。この高い需要の背景には、2050年までに人口が3倍になると推定されるブラジルの高齢化がある。関心が高まるにつれて、消費者はますます健康的な食生活を採用するようになっている。その結果、ブラジルは南米諸国の中で最も速い成長の可能性を記録し、予測期間中のCAGRは6.55%であった。用途別では、F&Bセグメントが市場の需要をリードしており、その需要の70%はベーカリー、肉/肉代替品、乳製品/乳製品代替品のサブセグメントが占めている。
- 微生物タンパク質の2つの主要分類の中で、マイコプロテインが最も高いシェアを占めており、予測期間中の年平均成長率も3.96%と最も速い。マイコプロテインは必須アミノ酸(EAA)を多く含む。そのEAA含有量は全タンパク質の41%で、藻類タンパク質源の多種多様なスピルリナに匹敵する。この値は、一般的に摂取されている他の植物性タンパク質の大半よりも高い。マイコプロテインは、より高い栄養価、肉のような食感、様々な機能的特性を持っており、植物性タンパク質と動物性肉タンパク質の両方を代替する有望なタンパク質源となっている。
南米のプロテイン市場動向消費に影響を与えるタンパク質豊富な食事への嗜好の高まり- 南米では、経済危機にもかかわらず、健康とウェルネス製品に対する需要が高まっている。骨粗鬆症、骨の健康、関節の健康問題などの運動関連の健康問題は、消費者の間で最も重要な関心事の1つであり、それによってコラーゲンメーカーが市場の需要に応えるために栄養補助食品メーカーをターゲットにすることに影響を与えている。2018年、ブラジルは217億米ドル以上を占める健康とウェルネス製品の消費が最も多かった。心血管問題や糖尿病などの疾患の有病率が上昇している。このような健康要因は、消費者が動物性栄養補助食品を選ぶ動機となっている。
- 南米の消費者は食生活と健康の関係について理解を深めており、これが市場の成長を後押ししている。タンパク質が豊富な食品の売上は、機能性食品や栄養強化食品に対する需要の高まりによって牽引されている。消費者は日々の食生活に自然食品や有機食品を取り入れる傾向にある。2022年の時点で、アルゼンチンにおける有機包装食品と飲料の消費量は2020年からほぼ125%増加した。
- ブラジルの消費者は化粧品への嗜好が強く、業界関係者は栄養補助食品や化粧品などさまざまな用途のコラーゲンやゼラチンペプチドの生産への投資を活発化させている。皮膚の健康に関しては、ブラジルでは2.5グラムのコラーゲンペプチド摂取が望ましいとされている。この10年間で、関節リウマチ、骨粗しょう症、骨の健康といった健康上の懸念から、2020年の死亡率は16%増加した。従って、コラーゲンペプチドベースのサプリメントは、予測期間中に大きな需要を目撃すると予想される。
牛乳と食肉の生産は、動物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。- 主要な動物性タンパク質形態は、乳タンパク質、乳清タンパク質、カゼイン、カゼイネートなどのタンパク質を形成するための最終原料として乳を使用する。2019年に天候不順と経済状況により数量が縮小した後、2020年には生乳生産は決定的な成長率に戻った。この成果は、COVID-19パンデミックによってもたらされた多大な不確実性によって打ち消されつつある。アルゼンチンとウルグアイでは、2020年上半期の累計成長率がそれぞれ8.7%と3.9%を記録した。大陸の太平洋沿岸の純輸入国、すなわちコロンビアとチリでも大幅な増加が見られた。
- アルゼンチンはまた、この地域の主要な生乳生産国のひとつでもある。貿易介入主義や重い税負担を含む政府の政策が引き続き不確実性を生み、事業計画を複雑にしているため、このセクターへの投資は減少している。とはいえ、2021年の生乳総生産量は2020年比で4%増加する。この生産量増加の主な要因は天候に恵まれたことで、酪農家は限られた栄養と技術投入への投資から生産利益を得ることができる。
- コラーゲンやゼラチンなどの動物性タンパク質は、この地域の食肉処理活動から得られる。ブラジルの牛肉生産は、生産効率の向上、疾病管理、サプライチェーンのトレーサビリティにつながる投資により、増加の一途をたどっている。2000年に入ってから、ブラジルの牛肉生産量は55%、370万トンも増加した。この生産性向上の多くは、20年間で1,700万頭近く増加した国内の牛群の規模拡大に起因している。
南米プロテイン産業概要南米のプロテイン市場は細分化されており、上位5社で30.53%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Arla Foods amba、Ingredion Incorporated、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group plcである(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法
3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.2.2 植物
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.3.2 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 ブラジルとアルゼンチン
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析
4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 出典
4.1.1 動物
4.1.1.1 タンパク質タイプ別
4.1.1.1.1 カゼインおよびカゼイネート
4.1.1.1.2 コラーゲン
4.1.1.1.3 卵タンパク質
4.1.1.1.4 ゼラチン
4.1.1.1.5 昆虫タンパク質
4.1.1.1.6 牛乳タンパク質
4.1.1.1.7 ホエイプロテイン
4.1.1.1.8 その他の動物性タンパク質
4.1.2 微生物
4.1.2.1 タンパク質タイプ別
4.1.2.1.1 藻類タンパク質
4.1.2.1.2 マイコプロテイン
4.1.3 植物
4.1.3.1 タンパク質タイプ別
4.1.3.1.1 麻タンパク質
4.1.3.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.3.1.4 米プロテイン
4.1.3.1.5 大豆プロテイン
4.1.3.1.6 小麦プロテイン
4.1.3.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 アルゼンチン
4.3.2 ブラジル
4.3.3 その他の南米諸国
5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 アーラ・フーズ・アンバ
5.4.3 ブレミル・グループ
5.4.4 BRF S.A.
5.4.5 ジェルネックス
5.4.6 イングレディオン・インコーポレイテッド
5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.8 ケリーグループ plc
5.4.9 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.10 Tereos SCA
蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問
7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集
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Summary The South America Protein Market size is estimated at USD 1.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.53% during the forecast period (2024-2029).
With bakery and dairy/dairy alternatives industries seeing the largest application of protein, food and beverage occupied the leading market share in the region
- By end user, the F&B industry is the leading application sector for protein in the region. The key sub-segments of the F&B segment are bakery and dairy/dairy alternatives, both of which accounted for more than 46% of the total volume in 2022. Gelatin remains the most used protein in the bakery sector as it adds protein and acts as a transparent gelling and thickening agent in baked goods.
- Dairy and dairy alternatives are another important segment for animal proteins in the region, and it recorded a CAGR of 3.38% during the study period. The rise in sales comes with the usage of casein as a coagulant in cheese manufacture, along with the ongoing trend of protein fortification in the dairy desserts category. Manufacturers of products like ice creams and yogurts have launched protein-enriched versions of their existing products to make "high protein" and "added protein" claims. As a result, after casein and caseinates (which has application in the cheese industry), whey protein and milk protein were the most used animal proteins in the segment. These proteins are also added to improve mouthfeel, viscosity, and structure.
- The second-largest end-user segment remained animal feed. It has the highest CAGR (6.14% by volume) in plant protein application. Soy is a high-nutritional source with a less variable chemical composition than other protein sources, making it popular in animal feed. Furthermore, because soy concentrates contain easily digestible amino acids and aid in lipid and water retention, they are ideal for chicken pre-starter meals. Because soy production is high in the region, there will be a large supply at an affordable price. Because of the increased supply, manufacturers began incorporating soy protein in place of others in animal feed.
With growing concerns, consumers are increasingly adopting healthy diets, Brazil dominated the South American protein market
- The market is expected to see high growth potential, registering a CAGR of 5.21% during the forecast period, owing to the rise in government backing. For instance, the introduction of new regulations by the National Sanitary Surveillance Agency (ANIVSA) for dietary supplements in 2018 in Brazil made it much easier for brands to enter the country. It also made it easier for existing brands to flourish and innovate.
- By country, Brazil dominated the market, where plant protein demand leads the market. This high demand can be attributed to the country's aging population, which is estimated to triple by 2050, covering around 66 million Brazilians. With growing concerns, consumers are increasingly adopting healthy diets. As a result, Brazil recorded the fastest growth potential among all South American countries, with a CAGR of 6.55% during the forecast period. By application, the F&B segment leads the market demand, under which 70% of its demand is shared by the bakery, meat/meat alternatives, and dairy/dairy alternatives sub-segments.
- Among the two major classifications of microbial proteins, mycoprotein observes the highest share as well as the fastest CAGR, 3.96% by volume over the forecast period. Mycoprotein contains a lot of essential amino acids (EAAs). Its EAA content is 41% of the total protein, which is comparable to spirulina, a wide variety of alga protein sources. This value is higher than that of the majority of other commonly consumed plant-based proteins. Mycoprotein has a higher nutritional value, a meat-like texture, and a variety of functional properties, making it a promising protein source to replace both plant-based and animal-based meat proteins.
South America Protein Market Trends
Increasing preference for protein rich diet to influence consumption
- In South America, there is an increasing demand for health and wellness products, despite the economic crisis. Mobility-related health issues like osteoporosis, bone health, and joint health problems are among the most important concerns among consumers, thereby influencing collagen manufacturers to target dietary supplement manufacturers to cater to market demand. In 2018, Brazil had the highest consumption of health and wellness products accounting for over USD 21.7 billion. There is a rising prevalence of diseases, such as cardiovascular issues and diabetes. Such health factors are motivating consumers to opt for animal-based dietary supplements.
- South American consumers have a greater understanding of the relationship between diet and health, which is fueling the market's growth. The market's sales of protein-rich foods are being driven by the increased demand for functional and fortified foods. Consumers are inclined toward natural and organic foods to include in their daily diet. As of 2022, organic packaged food and beverage consumption in Argentina increased by almost 125% from 2020.
- Brazilian consumers have a strong preference for cosmetics, which is driving industry participants to boost their investments in the production of collagen and gelatin peptides for a variety of uses, including dietary supplements and cosmetics. In terms of skin health, an intake of 2.5 grams of collagen peptides is advisable in Brazil. Over the decade, the mortality rate increased by 16% in 2020 due to health concerns like rheumatoid arthritis, osteoporosis, and bone health. Thus, collagen peptide-based supplements are expected to witness significant demand over the forecast period.
Milk and meat production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients manufacturers
- Major animal protein forms use milk as their ultimate raw material for forming proteins, such as milk proteins, whey proteins, casein, and caseinates. After seeing volumes contract in 2019 due to unfavorable weather and economic conditions, milk production returned to a decisive growth rate in 2020. This achievement is being counteracted by the tremendous uncertainty brought about by the COVID-19 pandemic. In Argentina and Uruguay, year-to-date growth clocked in at 8.7% and 3.9%, respectively, during the first six months of 2020. Significant increases also have been witnessed by net importing countries along the continent’s Pacific coast, namely Colombia and Chile.
- Argentina is also one of the major producers of milk in the region. Government policies, including trade interventionism and a heavy tax burden, continue to generate uncertainty and complicates operational planning resulting in reduced investment in the sector. Nevertheless, a 4% increase in 2021 total milk output compared to 2020. Good weather is the principal driver of this increased production, allowing farmers to reap production gains from their limited investment in nutritional and technological inputs.
- Animal proteins such as collagen and gelatin are derived from meat slaughtering activities in the region. Beef production throughout Brazil continues to increase, with investments leading to improved production efficiency, disease management, and supply chain traceability. Since the beginning of the millennium, Brazil has increased its beef production by 55%, or a staggering 3.7 million tonnes. Much of these productivity gains can be attributed to the increase in the size of their national herd, growing by almost 17 million heads over the course of 20 years.
South America Protein Industry Overview
The South America Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 30.53%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Arla Foods amba, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances, Inc. and Kerry Group plc (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 INTRODUCTION 2.1 Study Assumptions & Market Definition 2.2 Scope of the Study 2.3 Research Methodology
3 KEY INDUSTRY TRENDS 3.1 End User Market Volume 3.1.1 Baby Food and Infant Formula 3.1.2 Bakery 3.1.3 Beverages 3.1.4 Breakfast Cereals 3.1.5 Condiments/Sauces 3.1.6 Confectionery 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 3.1.10 RTE/RTC Food Products 3.1.11 Snacks 3.1.12 Sport/Performance Nutrition 3.1.13 Animal Feed 3.1.14 Personal Care and Cosmetics 3.2 Protein Consumption Trends 3.2.1 Animal 3.2.2 Plant 3.3 Production Trends 3.3.1 Animal 3.3.2 Plant 3.4 Regulatory Framework 3.4.1 Brazil and Argentina 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 4.1 Source 4.1.1 Animal 4.1.1.1 By Protein Type 4.1.1.1.1 Casein and Caseinates 4.1.1.1.2 Collagen 4.1.1.1.3 Egg Protein 4.1.1.1.4 Gelatin 4.1.1.1.5 Insect Protein 4.1.1.1.6 Milk Protein 4.1.1.1.7 Whey Protein 4.1.1.1.8 Other Animal Protein 4.1.2 Microbial 4.1.2.1 By Protein Type 4.1.2.1.1 Algae Protein 4.1.2.1.2 Mycoprotein 4.1.3 Plant 4.1.3.1 By Protein Type 4.1.3.1.1 Hemp Protein 4.1.3.1.2 Pea Protein 4.1.3.1.3 Potato Protein 4.1.3.1.4 Rice Protein 4.1.3.1.5 Soy Protein 4.1.3.1.6 Wheat Protein 4.1.3.1.7 Other Plant Protein 4.2 End User 4.2.1 Animal Feed 4.2.2 Food and Beverages 4.2.2.1 By Sub End User 4.2.2.1.1 Bakery 4.2.2.1.2 Beverages 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces 4.2.2.1.5 Confectionery 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products 4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products 4.2.2.1.9 Snacks 4.2.3 Personal Care and Cosmetics 4.2.4 Supplements 4.2.4.1 By Sub End User 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition 4.3 Country 4.3.1 Argentina 4.3.2 Brazil 4.3.3 Rest of South America
5 COMPETITIVE LANDSCAPE 5.1 Key Strategic Moves 5.2 Market Share Analysis 5.3 Company Landscape 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments). 5.4.1 Archer Daniels Midland Company 5.4.2 Arla Foods amba 5.4.3 Bremil Group 5.4.4 BRF S.A. 5.4.5 Gelnex 5.4.6 Ingredion Incorporated 5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc. 5.4.8 Kerry Group plc 5.4.9 Lactoprot Deutschland GmbH 5.4.10 Tereos SCA
6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS
7 APPENDIX 7.1 Global Overview 7.1.1 Overview 7.1.2 Porter’s Five Forces Framework 7.1.3 Global Value Chain Analysis 7.1.4 Market Dynamics (DROs) 7.2 Sources & References 7.3 List of Tables & Figures 7.4 Primary Insights 7.5 Data Pack 7.6 Glossary of Terms
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