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欧州大豆プロテイン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Europe Soy Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

欧州の大豆プロテイン市場規模は2024年に22.5億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は3.87%で、2029年には27.2億米ドルに達すると予測されている。 消化しやすいという大豆タンパクの適性... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の大豆プロテイン市場規模は2024年に22.5億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は3.87%で、2029年には27.2億米ドルに達すると予測されている。

消化しやすいという大豆タンパクの適性により、主に動物飼料分野での応用が主流となり、その結果、動物飼料分野の市場シェアが高くなった。

  • 大豆タンパク質は、動物飼料業界において予測期間中に金額ベースで2.65%のCAGRを記録すると予測されている。EUは毎年1,850万トンの大豆粕を輸入しており、そのうち95%は家畜の飼料として使用されている。動物飼料の大豆たん白需要は、政府の取り組みとメーカーの競争力強化により大きく伸びた。例えば、欧州配合飼料産業連盟(FEFAC)が発表したプロテイン・プランは、大豆たん白を含む動物飼料産業における植物性たん白の需要を大幅に押し上げた。
  • F&B産業はもう一つの主要なエンドユーザー分野であり、主にRTE/RTC食品のサブセグメントにおける需要の急増によって牽引されている。従って、このセグメントのCAGRは金額ベースで8.99%と最も速いと予測される。欧州では、フレキシタリアン人口は130万人から約260万人に倍増し、2020年には人口の3.2%を占める。ベジタリアン、ペスカタリアン、フレキシタリアンの合計は、2020年には人口の約30.9%を占める。大豆たん白は動物性食品の代替品としても機能し、高い消化率、優れたアミノ酸プロファイル、低レベルの抗栄養因子、長い保存性など、数多くの機能性を提供する。
  • 大豆タンパク質はサプリメント市場で大きなシェアを占めている。予測期間中、金額ベースで6.19%の成長を記録すると予測されている。大豆タンパク質は、コレステロール値を下げる性質があり、栄養価の高い食物繊維を含んでいる。2021年には、高コレステロール血症に罹患しているヨーロッパ人が約250万人いた。大豆タンパク質市場は、サプリメント市場における栄養価の上昇と健康上の利点により、需要の増加を目撃した。

ロシアが市場を席巻し、その主な要因は、同国の大規模な消費者基盤とF&B部門からの高い需要である。

  • 同市場は、2020年には金額ベースで前年比3倍増の8%の成長率を記録する。COVID-19の影響により、同国の原材料価格が上昇したためである。2020年には、ロシア政府が大豆の輸出関税を導入するなどの措置を講じたにもかかわらず、中央連邦管区では大豆の販売価格が上昇し、大豆たん白の価格上昇につながった。そのため、過去4年間の平均価格上昇率0.16%に対し、2020年のSPI価格は0.21%上昇した。
  • 予測期間中のCAGRは5.14%で、金額ベースではフランスが最も急成長すると予測されている。同国は、タンパク質を多く含む作物、特に大豆の播種面積を2022年から40%増やし、今後10年間で倍増させる計画を立てており、大豆タンパク質の価格を引き下げ、売り上げをさらに押し上げる。さらに、AFNOR(フランス規格協会)は、国内で販売される大豆ジュースは、100mlあたり3.2g以上の大豆タンパク質を原料とし、乳製品を一切含まないという基準を導入しており、メーカーにとってはビジネスチャンスとなっている。
  • 2022年、ロシアはこの地域で最大の大豆タンパク質消費国であり続け、予測期間中のCAGRは4.29%を記録すると予測されている。この需要は、同国の大規模な消費者ベースとF&Bセグメントからの高い需要が主な要因であり、2020年の数量シェアは44.35%を占めた。多くの消費者が大豆を動物性タンパク質の安価で健康的な代替品として認識しているため、大豆製品の需要は今後飛躍的に増加すると予想される。

欧州大豆プロテイン市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 同市場の植物性タンパク質セグメントは、菜食主義にシフトする消費者によって大きく牽引されている。一人当たりの消費量は2016年の312.1グラムから2021年には321.1グラムに増加している。さらに、大豆、小麦、エンドウ豆などの信頼性の高い植物性タンパク質製品が提供する機能的効率性とコスト競争力が、多種多様な加工食品での利用の増加につながっている。大豆由来の植物性タンパク質は、あらゆる年齢層にとって健康的であり、体の健康維持に役立つと考えられている。代替植物性タンパク質は、食品・飲料業界において、食品サプリメントに広く利用されている。
  • この地域には、食生活を植物性タンパク源に切り替えようとする消費者の間で未開発の可能性がある。例えば、4年以内に菜食主義者の数は2016年の130万人から2020年には260万人に倍増する。しかし、同市場は、技術革新の欠如や国内における公共政策の制限といった課題に直面している。遺伝子組み換え作物の存在の可能性、製品構成に使用される原材料の原産地に対する疑念、作物への除草剤の使用の可能性など、イタリアの消費者の移行を阻む側面がまだいくつかある。
  • 植物性タンパク質は食品の栄養価や機能性を高め、おいしさを提供する。ピー・プロテインは、バーやミール・リプレイスメントなどのスナック製品にも使用されている。同市場では、地域全体で植物性食品の消費が約45~50%増加している。例えば、Bolthouse Farms社は、コールドプレスジュースやビーガンプロテインシェイクを含む新ブランドライン「1915 Organic」を立ち上げ、新しいビーガン製品で飲料レンジを拡大した。

大豆生産の減少が欧州の価格に影響を与える見込み

  • ヨーロッパは2017年に世界の大豆生産量の約12%を消費した。2021 年には、同地域で 1,000 万トン近い大豆が生産され、そのうちの 80%が飼料用である。同地域では主に、動物飼料として使用される大豆ミールや大豆ケーキが輸入されている。多くの欧州諸国は不可欠な積み替えハブであり、輸入の一部が豆として再輸出されるか、加工された後に大豆ミールや油として輸出されることを意味している。2018年7月、中国は大豆を含む米国からの輸入品に25%の関税を課した。その結果、米国の余剰分はラテンアメリカやヨーロッパの他の国々に輸出された。
  • FEFAC調達ガイドラインに準拠した大豆の消費量は、2019年の42.2%から2020年には43.8%に増加した。同時期に、無転換認証大豆の割合は25.3%から25.9%へとわずかに上昇した。この地域では、非遺伝子組み換え大豆に対する需要も認識されている。欧州諸国からの非遺伝子組換え大豆の需要が伸びているにもかかわらず、2016年には世界全体の66.1%を占め、世界最大の大豆消費国としての役割を担っていることから、中国ではVSS適合大豆の需要が伸びている。
  • 欧州では消費者の嗜好に変化が生じており、食肉の代用となる植物性タンパク質製品を食生活に取り入れるようになっている。この要因は、豆腐、大豆ベースの乳製品代替品、植物性食肉加工品など、同地域における大豆ベースの製品の消費に大きく寄与している。植物由来の食品・飲料製品の売上高は、2018年の24億ユーロから2020年には36億ユーロに、すなわち49%増加する。

欧州大豆プロテイン産業概要

欧州大豆プロテイン市場は細分化されており、上位5社で26.34%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、CHS Inc.、International Flavors & Fragrances Inc.、Kerry Group PLC、The Scoular Companyである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 フランス
3.4.2 ドイツ
3.4.3 イタリア
3.4.4 イギリス
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮液
4.1.2 分離液
4.1.3 テクスチャー/加水分解物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ベルギー
4.3.2 フランス
4.3.3 ドイツ
4.3.4 イタリア
4.3.5 オランダ
4.3.6 ロシア
4.3.7 スペイン
4.3.8 トルコ
4.3.9 イギリス
4.3.10 その他のヨーロッパ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 A. Costantino & C. SpA
5.4.2 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 不二製油グループ
5.4.5 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.6 ケリー・グループ PLC
5.4.7 ザ・スクーラー・カンパニー
5.4.8 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Europe Soy Protein Market size is estimated at USD 2.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.87% during the forecast period (2024-2029).

The suitability of soy-protein due to its easier digestibility factor dominated it's application mainly in animal feed sector, thereby resulting in the higher market share of animal feed segment

  • Soy protein is projected to register a CAGR of 2.65% by value during the forecast period in the animal feed industry. The EU imports 18.5 million tonnes of soybean meal every year, of which 95% goes toward feeding animals. The soy protein demand in animal feed witnessed a major push due to government initiatives and manufacturers' increased competitiveness. For instance, the Protein Plan announced by the European Federation of the Compound Feed Industry (FEFAC) boosted the demand for plant proteins significantly in the animal feed industry, including soy protein.
  • The F&B industry is another key end-user segment, primarily driven by the surging demand in the RTE/RTC foods sub-segment. Thus, the segment is projected to witness the fastest CAGR of 8.99% by value. In Europe, the flexitarian population has doubled from 1.3 million to around 2.6 million, representing 3.2% of the population in 2020. Vegetarians, pescatarians, and flexitarians, the group in total, represented about 30.9% of the population in 2020. Soy protein also serves as an alternative to animal-derived meals and provides numerous functionalities like high digestibility, a great amino acid profile, a low level of anti-nutritional factors, and long shelf life.
  • Soy protein holds a significant share of the supplements market. It is projected to register a growth of 6.19% by value during the forecast period. Soy protein has the properties of lowering cholesterol levels and its high nutritional fiber content. In 2021, there were about 2.5 million Europeans affected with hypercholesterolemia. The market for soy protein witnessed an increase in demand due to the rising nutritional values and health benefits in the supplements market.

Russia dominated the market, majorly driven by the country's large consumer base and high demand from the F&B segment

  • The market witnessed a three-fold Y-o-Y growth rate of 8%, by value, in 2020. Owing to the COVID-19 impact, due to the increased prices of raw materials in the country. In 2020, despite measures taken by the Russian government through the introduction of export customs duty on soybeans, the selling prices of soybeans increased in the Central Federal District, which led to increased soy protein prices. Therefore, the price of SPI increased by 0.21% in 2020, compared to the 0.16% average growth rate of price over the previous four years.
  • France is projected to be the fastest-growing country in terms of value, with a CAGR of 5.14% during the forecast period. The country has planned to raise the sowing area for protein-rich crops, especially soy, by 40% from 2022 and double it over the next ten years, reducing soy protein prices and further boosting its sales. Moreover, AFNOR (Association Française de Normalization) has introduced the standard that soy juices sold domestically are made from a minimum of 3.2 g of soy protein per 100 ml and have no trace of dairy products, creating opportunities for manufacturers.
  • In 2022, Russia remained the largest soy protein consumer in the region, which is further projected to register a CAGR of 4.29% during the forecast period. The demand was majorly driven by the country's large consumer base and high demand from the F&B segment, accounting for a 44.35% volume share in 2020. The demand for soy products is expected to increase exponentially in the future, as most consumers perceive soybeans as a cheap and healthy substitute for animal protein.

Europe Soy Protein Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The plant protein segment of the market is majorly driven by consumers shifting toward vegan diets. The per capita consumption increased from 312.1 grams in 2016 to 321.1 grams in 2021. Moreover, the functional efficiency and cost competitiveness offered by reliable plant protein products, such as soy, wheat, and pea, are leading to their increasing utilization in a wide variety of processed foods. Plant protein from soy is considered healthy for all age groups and helps keep the body fit. Plant-based protein alternatives are being widely used in the food and beverage industry in food supplements.
  • The region has untapped potential among consumers willing to switch their diets to plant-based protein sources. For instance, within four years, the number of vegans doubled from 1.3 million in 2016 to 2.6 million in 2020. However, the market faces challenges, such as a lack of innovation and restrictions on public policy in the country. There are still a few aspects holding back Italian consumers from making the shift, such as the possible presence of GMOs, doubts over the origin of raw materials used in the product's composition, and the possible use of herbicides on crops.
  • Plant protein enhances food items' nutritional and functional values and provides good taste. Pea protein is also used in other snack products, such as bars and meal replacements. The market has observed an increase of around 45-50% in the consumption of plant-based food across the region. For instance, Bolthouse Farms expanded its beverage range with new vegan products, launching its new brand line, "1915 Organic", which includes cold-pressed juices and vegan protein shakes.

Decline in soy production expected to impact prices in Europe

  • Europe consumed about 12% of the global soybean production in 2017. In 2021, nearly 10 MMT of soybean was produced in the region, of which 80% accounted for animal feed usage. It mainly imports soy meal and cake to be used as animal feed. Many European countries are essential trans-shipment hubs, implying that a portion of their imports is re-exported as beans or processed and then exported as soy meal and oil. In July 2018, China imposed a 25% tariff on imports from the United States, including soybeans. The resulting US surplus was then exported to other countries in Latin America and Europe.
  • The consumption of soy that complies with the FEFAC Sourcing Guidelines increased from 42.2% in 2019 to 43.8% in 2020. In the same time frame, the proportion of certified conversion-free soy climbed marginally from 25.3% to 25.9%. The region also has a recognizable demand for non-GM soybeans. Despite the growing demand for non-GM soybeans from European countries, there is a growing demand for VSS-compliant soybeans in China, given the country’s role as the world’s largest soybean consumer, accounting for 66.1% of the global total in 2016.
  • There is a shift in the consumers’ preferences in Europe, as they are adding plant-based protein products to their diets that act as meat substitutes, owing to the increasing concerns by governments about the environmental and health impacts of producing and consuming animal meat. This factor substantially benefits the consumption of soybean-based products in the region, including tofu, soybean-based dairy substitutes, and processed plant-based meat products. There is an increase in the sales of plant-based food and drink products from EUR 2.4 billion in 2018 to EUR 3.6 billion in 2020, i.e., an increase of 49%.

Europe Soy Protein Industry Overview

The Europe Soy Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 26.34%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, CHS Inc., International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC and The Scoular Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 France
3.4.2 Germany
3.4.3 Italy
3.4.4 United Kingdom
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Isolates
4.1.3 Textured/Hydrolyzed
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Belgium
4.3.2 France
4.3.3 Germany
4.3.4 Italy
4.3.5 Netherlands
4.3.6 Russia
4.3.7 Spain
4.3.8 Turkey
4.3.9 United Kingdom
4.3.10 Rest of Europe

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 A. Costantino & C. SpA
5.4.2 Archer Daniels Midland Company
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 Fuji Oil Group
5.4.5 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.6 Kerry Group PLC
5.4.7 The Scoular Company
5.4.8 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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