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欧州のホエイタンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Europe Whey Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

欧州のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には4億9,965万米ドルと推定され、2029年には5億1,817万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.81%である。 若年層におけるフィ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には4億9,965万米ドルと推定され、2029年には5億1,817万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.81%である。

若年層におけるフィットネス志向の高まりにより、地域全体でサプリメントの市場シェアが拡大

  • 2022年、食品と飲料は欧州におけるホエイプロテインセグメントの最大消費者であり続けた。このセグメントのシェア拡大は、主にスナック、ベーカリー、飲料などのサブセグメントによるもので、2022年には数量ベースで37%のシェアを占めた。スナックカテゴリーでは、2021年に欧州の消費者の46%がプロテインバーを健康的なスナックと考え、消費者の16%がプロテインバー、パウダー、シリアル、パンケーキなどのタンパク質強化スナックを週に1回利用している。この需要がスナックカテゴリーのホエイプロテイン市場を牽引し、予測期間には金額ベースで2.30%のCAGRを記録すると予測される。
  • コロナウィルスの蔓延を抑えるために全国的に施錠措置が取られたことを受けて、市場は外食から小売チャネルへの消費者の移行を目撃した。消費者は食品の大量購入に従事し、これが2022年の食品・飲料セグメントのシェアを押し上げた。同セグメントにおけるホエイプロテイン需要は、2022年に12%成長し、これは前年の成長率の約4倍であった。
  • 食品・飲料市場に次いで、主にスポーツ/パフォーマンス栄養サブセグメントが牽引するサプリメント部門が続く。2022年には、サプリメント分野で消費されるホエイプロテインの約80%はスポーツ栄養だけによるものである。欧州では、フィットネスクラブの総数は2021年に63,173となった。スポーツは、多くの消費者が求める活動的で健康的なライフスタイルの構成要素となっている。この活動的な生活様式は、ジムの爆発的な利用やスポーツ栄養製品の消費に影響を及ぼしている。ホエイプロテインの補給は、筋肉の損傷を減らし、激しいトレーニングからの筋肉の回復を促進し、それによってスポーツのパフォーマンスを補助する。

消費者の機能性飲料志向により、ホエイプロテイン原料の需要が高まっている。

  • 国別では、イギリスが2022年に数量ベースで市場トップの座を維持した。同国におけるホエイプロテイン需要は、フィットネス愛好家の増加とジムやフィットネスクラブへの消費者の流入が大きな要因となっている。例えば、2021年現在、1,030万人がジムの会員となっており、これは英国総人口の15%以上に相当する。消費者のパフォーマンス向上サプリメントへの依存度が年々高まっていることを表している。イギリスのホエイプロテイン市場は、サプリメント業界(64%)が大きなシェアを占め、2022年には食品・飲料業界(33.1%)がそれに続いた。このように、ホエイプロテインの使用は、フィットネス愛好家やフィットネスクラブの増加により、主にスポーツ栄養で観察された。
  • ドイツは、食品・飲料産業における高タンパク質消費に牽引され、2022年には市場のもう一つの主要国となった。飲料は最も急成長しているサブセグメントであり、予測期間中のCAGRは7.09%と予想される。飲料におけるホエイプロテイン需要は、国内での健康意識の高まりとともに増加している。消費者が炭酸飲料からより健康的な選択肢を選ぶようになり、プロテインウォーターやエナジードリンクといった製品がトレンドになりつつある。
  • トルコはホエイプロテインの急成長国であり、予測期間中のCAGRは6.02%を記録すると予測されている。参加者の大半の健康的な食事態度は高く理想的なレベルにある。特に、ホエイプロテインを含む製品は、その健康上の利点から重要性を増している。国内における健康食のブーム傾向は、ホエイ・プロテインのような食材に対する大きな需要を生み出している。

欧州ホエイプロテイン原料市場動向

消費者層の拡大がスポーツサプリメント市場に利益をもたらす可能性

  • 欧州のスポーツ栄養市場は2016~2019年に15%成長した。しかし、2020年には前年比成長率で4.33%の急減を目撃した。ヘルスクラブはサプリメントの一般的な販売チャネルの1つであるが、パンデミックがフィットネスクラブの運営者、従業員、消費者に厳しい打撃を与えたため、スポーツサプリメントの販売に悪影響を与えた。2020年には、政府の規制により、フィットネスクラブ、ヘルスクラブ、スポーツジムは閉鎖を余儀なくされ、クラブの会員数は前年比で10~15%減少した。パンデミックの影響でクラブ数も減少。2020年後半に市場を回復させるため、フィットネスサービスにも適用される一般付加価値税率19%を年末までの期間限定で16%に引き下げ、経済需要を強化した。
  • フィットネス愛好者の増加により、スポーツサプリメントの利用範囲は主流ユーザー以外にも広がっている。消費者がジムの必需品を買い求めるようになり、特にイタリア、フランス、ドイツなどの先進国では、健康・フィットネス用品への需要が高まっている。これらの国々は、ジムの会員権、サプリメント、トレーニングなどにお金をかける主要な消費者としても浮上している。この地域には約63,000のフィットネスセンターがあり、これらのクラブはすべて共同で毎年3〜4%の会員数の増加を目撃している。
  • 天然成分を使用したスポーツ栄養製品に対する需要は、メーカーに製品の付加価値を高める機会を提供することで市場の成長を支えている。ヨーロッパのスポーツ栄養市場は、イギリス、ドイツ、スペイン、フランスが70%以上を占めている。スポーツドリンクの分野では、イギリスとドイツが市場シェアの50%以上を占めている。

ドライホエイ生産量の増加が予測期間中のホエイプロテイン価格を安定させる

  • ヨーロッパはチーズ生産の主要国であり、世界最大のホエー生産国である。2015年、欧州ではチーズとカゼイネートの生産から600万トンのホエーが処理された。ヨーロッパは54万トン以上のホエーを世界に輸出している。中国は欧州産ホエイの第一輸入国である。ドイツは2017年、欧州連合(EU)のチーズ生産量全体の22%を占めた。チーズ生産へのかなりの傾斜は、同国からのチーズの消費と輸出の増加に起因し、ホエイタンパク生産者に利益をもたらしている。
  • 英国では、牛1頭当たりの年間平均収量は1975年以来約94%増と大幅に増加しており、2018年には4,099リットルから7,959リットルに増加した。ホエイプロテインパウダーの生産量は、過去数年間この地域で急増しており、予測期間においても同様に続くと予想され、2019年には前年比成長率1.78%を観測した。2019年、牛1頭あたりの年間平均収量は8,144リットル(前年比2.32%増)に増加した。従って、国内生乳生産量は増加し、輸出は7%未満であるため、ホエイプロテインメーカーにとっては容易なアクセスとなっている。
  • 欧州では乳糖不耐症の成人の間で乳製品代替品への需要が高まっている。同国における食品産業の拡大により、消費者の高品質なタンパク質原料への需要が高まり、同地域におけるホエイプロテインの応用が促進された。ヨーロッパにおけるホエイパウダーの生産量は、今後250千トン(11.27%増)増加し続けると予想される。従って、2029年の生産量は230万トンを超えると推定される。

欧州ホエイプロテイン原料産業概要

欧州ホエイプロテイン原料市場はかなり統合されており、上位5社で86.43%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Agrial Enterprise、Arla Foods amba、Glanbia PLC、Groupe Lactalis、Koninklijke FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 フランス
3.4.2 ドイツ
3.4.3 イタリア
3.4.4 イギリス
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 加水分解物
4.1.3 分離物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品・飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 RTE/RTC食品
4.2.2.1.7 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ベルギー
4.3.2 フランス
4.3.3 ドイツ
4.3.4 イタリア
4.3.5 オランダ
4.3.6 ロシア
4.3.7 スペイン
4.3.8 トルコ
4.3.9 イギリス
4.3.10 その他のヨーロッパ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグリアル・エンタープライズ
5.4.2 アーラ・フーズ・アンバ
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited (カーベリーフードイングリディエンツ・リミテッド
5.4.4 グランビアPLC
5.4.5 グループ・ラクタリス
5.4.6 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.7 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.8 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.9 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.10 ソディアル・ユニオンSCA

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Europe Whey Protein Ingredients Market size is estimated at USD 409.65 million in 2024, and is expected to reach USD 518.17 million by 2029, growing at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2024-2029).

Rising fitness trend among young population resulted increased market share of supplements across the region

  • In 2022, food and beverage remained the largest consumer of the whey protein segment in Europe. The segment's larger share was primarily contributed by its sub-segments, such as snacks, bakery, and beverages, which held a share of 37% by volume in 2022. In the snacks category, in 2021, 46% of European consumers considered protein bars healthy snacks, and 16% of consumers used protein-fortified snacks, such as protein bars, powders, cereals, and pancakes once a week. This demand drives the whey protein market in the snacks category, and it is projected to register a CAGR of 2.30% by value in the forecast period.
  • The market witnessed consumer diversion from the foodservice to the retail channel in the wake of nationwide lockdowns imposed to curb the spread of coronavirus. Consumers were engaged in the bulk purchase of food products, which boosted the food and beverage segment's share in 2022. The whey protein demand in the segment grew by 12% in 2022, which was about four times the growth rate of the previous year.
  • The food and beverages market was followed by the supplements segment, primarily driven by the sports/performance nutrition sub-segment. In 2022, about 80% of whey protein consumed in the supplements sector was by sports nutrition alone. In Europe, the total number of fitness clubs was 63,173 in 2021. Sport has become a component of an active, healthy lifestyle sought after by many consumers. This active way of life has an effect on the explosion in the use of gyms and the consumption of sports nutrition products. Whey protein supplementation reduces muscle damage and facilitates muscle recovery from strenuous training, thereby assisting sports performance.

Consumers inclination towards functional beverages has resulted in higher demand for whey protein ingredients

  • By country, the United Kingdom retained its top position in the market by volume in 2022. The whey protein demand in the country is majorly led by an increasing number of fitness enthusiasts and a heavy consumer influx in gyms and fitness clubs. For instance, as of 2021, 10.3 million people held a gym membership, which is over 15% of the total UK population. Representing consumers' increasing reliance on performance-boosting supplements over the years. The whey protein market in the United Kingdom is highly driven by the supplements industry (64%), which held a significant share, followed by the food and beverage industry (33.1%) in 2022. Thus, whey protein usage was mainly observed in sports nutrition due to the increasing number of fitness enthusiasts and fitness clubs.
  • Germany was another leading country in the market in 2022, driven by high protein consumption in the food and beverage industry. Beverages is the fastest-growing sub-segment, with an expected CAGR of 7.09% during the forecast period. Whey protein demand in beverages is rising with the growing health awareness in the country. Products, such as protein water and energy drinks, are becoming a trend as consumers are choosing to move away from carbonated beverages toward healthier options.
  • Turkey is the fastest-growing country for whey protein and is projected to register a CAGR of 6.02% during the forecast period. The healthy eating attitudes of the majority of the participants are at high and ideal levels. In particular, products containing whey protein have gained importance due to the health benefits they offer. The booming trend of healthy food in the country has created a significant demand for ingredients such as whey protein.

Europe Whey Protein Ingredients Market Trends

The expanding consumer base may benefit the sports supplements market

  • The European sports nutrition market grew by 15% during 2016-2019. However, in 2020, it witnessed a steep decline of 4.33% in the Y-o-Y growth rate. Health clubs, being one of the common sales channels for supplements, impacted the sales of sports supplements adversely as the pandemic took a harsh toll on fitness club operators, employees, and consumers. In 2020, due to government regulations, fitness clubs, health clubs, and gyms were forced to close, and club memberships declined by 10-15% in 2020 compared to the previous year. The number of clubs also decreased under the influence of the pandemic. To regain the market in the second half of 2020, the general VAT rate of 19%, which also applies to fitness services, was reduced to 16% for a limited period until the end of the year to strengthen economic demand.
  • The growing number of fitness enthusiasts expands the scope of sports supplements beyond their mainstream users. As consumers flock to buy gym requisites, the demand for health and fitness products is growing, especially in developed countries like Italy, France, and Germany. These countries also emerged as the major spenders on gym memberships, supplements, training, etc. There are around 63,000 fitness centers in the region, and all these clubs jointly witnessed an increase of 3-4% in memberships yearly.
  • The demand for sports nutrition products with natural ingredients supports market growth by providing an opportunity for manufacturers to add value to their products. More than 70% of the European sports nutrition market is dominated by the United Kingdom, Germany, Spain, and France. Over 50% of the market share is captured by the United Kingdom and Germany in the sports drinks segment.

Increasing dry whey production to stabilize whey protein prices during forecast period

  • Europe is a major country in the production of cheese and the largest producer of whey worldwide. 6 million tons of whey was processed in Europe from the production of cheese and caseinates in 2015. Europe exported more than 540 thousand tons of whey globally. China is the first importer of European whey. Germany held a 22% share of the total production of cheese in the European Union in 2017. The considerable inclination toward cheese production is attributed to the rise in consumption and exports of cheese from the country, benefiting the whey protein producers.
  • In the United Kingdom, the average yield per cow per annum has increased considerably, approximately by 94% since 1975, up from 4,099 liters to 7,959 liters in 2018. The production of whey protein powder has been surging in the region in the past few years and is expected to continue in the same way in the forecast period, which observed a Y-o-Y growth rate of 1.78% in 2019. In 2019, the average yield per cow per annum increased to 8,144 liters, or by 2.32%, from the previous year. Thus, the total domestic milk production has amplified, from which less than 7% is exported, thereby providing easy access to whey protein manufacturers.
  • The demand for dairy alternatives has increased among lactose-intolerant adults in Europe. The expanding food industry in the country experienced a demand for high-quality protein ingredients from consumers, thereby driving the application of whey protein in the region. The production volume of whey powder in Europe is expected to increase continuously by 250 thousand metric tons (+11.27%) in the future. Thus, the production volume is estimated to amount to cross 2.3 million metric tons in 2029.

Europe Whey Protein Ingredients Industry Overview

The Europe Whey Protein Ingredients Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 86.43%. The major players in this market are Agrial Enterprise, Arla Foods amba, Glanbia PLC, Groupe Lactalis and Koninklijke FrieslandCampina N.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 France
3.4.2 Germany
3.4.3 Italy
3.4.4 United Kingdom
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Hydrolyzed
4.1.3 Isolates
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.7 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Belgium
4.3.2 France
4.3.3 Germany
4.3.4 Italy
4.3.5 Netherlands
4.3.6 Russia
4.3.7 Spain
4.3.8 Turkey
4.3.9 United Kingdom
4.3.10 Rest of Europe

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agrial Enterprise
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited
5.4.4 Glanbia PLC
5.4.5 Groupe Lactalis
5.4.6 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.7 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.8 MEGGLE GmbH & Co. KG
5.4.9 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.10 Sodiaal Union SCA

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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