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フランス植物タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


France Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

フランスの植物性タンパク質市場は、2024年の3億4,618万米ドルから、今後5年間の年平均成長率4.87%で成長すると予想されている。 主なハイライト フランスの植物性蛋白質は、持続可能な植物性食生活に対する... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

フランスの植物性タンパク質市場は、2024年の3億4,618万米ドルから、今後5年間の年平均成長率4.87%で成長すると予想されている。

主なハイライト

  • フランスの植物性蛋白質は、持続可能な植物性食生活に対する消費者の嗜好の変化に大きく後押しされ、近年大幅な成長を遂げている。環境と健康への関心が高まるにつれ、フランスの消費者の多くは動物性タンパク質に代わるものを求め、植物性タンパク質の人気が高まっている。フランスの若い世代は、持続可能性に関心が高く、新しい食のトレンドに関心がある。企業は、将来的に高タンパク質が彼らの食生活の主食となるよう、手頃な価格でおいしい製品を提供することで彼らにアピールする必要がある。一方、高齢化が進むフランスでは、シルバー世代の市場が大きい。例えば、国立人口統計研究所によると、2022年には、約1394万人のフランス人が65歳以上となる。
  • さらに、植物性プロテインは、乳清プロテイン、卵プロテイン、その他動物性由来のプロテインに代わる最適なプロテインとなっている。このような植物性プロテインの需要は、菜食主義者の増加傾向により高まっている。メーカー各社は、必須栄養素を取り入れ、不快な添加物や保存料を排除した革新的な植物性製品を発表している。
  • 2021年2月、デュポンのニュートリション&バイオサイエンス社と原料会社のIFF社は2021年の合併を発表した。統合後の会社はIFFの社名で事業を継続する。補完的なポートフォリオにより、IFF社は大豆タンパク質を含む様々な原料においてリーダー的地位を占める。

フランスの植物性タンパク質市場動向

ピー・プロテインの用途拡大

  • エンドウ豆タンパク質は、パスタ、春雨、ケーキ、クッキーなど、卵をベースにした様々な食品に使用できる完全タンパク質と考えられている。さらに、先進国の食品メーカーは、動物性タンパク質の摂取はアレルギーの発生率を高める可能性があるため、菜食主義者にアピールするために植物性食品素材を導入している。食肉タンパク質は身体に必要なアミノ酸を供給するが、コレステロール値の上昇、肥満、消化不良、その他の健康問題とも関連している。そのため、先進国の消費者は、特にイエローピープロテインなどのビーガンやベジタリアンタンパク源を好むようになってきている。
  • また、カーギルやロケットのような企業は、イエローピープロテインが大豆や小麦に代わる低アレルギー性食品であることから、イエローピープロテインに投資している。PLOS.orgが2022年に発表した論文によると、サイクリング、ウォータースポーツ、体操、マウンテンスポーツは、フランスの消費者が行っているフィットネス活動の一部であることが明らかになった。ヴィーガン製品を使用する傾向が強まるにつれ、消費者は植物ベースの食生活を採用するようになり、メーカーもそれを取り入れている。
  • 例えば、TriballatIngredients社は、黄色のエンドウ豆タンパク質から作られた100%植物性タンパク質加水分解物であるPEPTIPEAを提供している。これは、フランスでスポーツや体重管理栄養の機能性飲料に使用される酵素プロセスで製造されている。
  • さらに、エンドウ豆タンパク質は理想的な肉の代用品であり、ビーガンやフレキシタリアン志向の消費者の間で高い支持を得ている。この現象は、食品メーカーがナゲット、ハンバーガーのパテ、その他のスナックなどの偽肉やビーガン肉製品のポートフォリオに肉のような栄養プロファイルを提供するのに役立ちます製品の成長を増強した。
  • ピー・プロテインは、キャセロール、チリ、スパゲティ・ソース、ミート・シチュー、ミート・ソースなどの缶詰肉製品において、ひき肉を延長したり、完全に置き換えたりするために使用することができる。また、パテやミートボールなどの缶詰製品にひき肉を入れることもできる。この地域では、需要に対応し、顧客の増大するニーズに応えることを目的とした多くの製品発売が目撃されている。例えば、ネスレは2021年にフランスに投資し、エンドウ豆ベースの新しい代替ミルクを発売する計画を発表した。

肥満と心血管疾患の増加

  • 血圧、糖尿病、肥満といった健康問題の増加により、消費者は健康的なライフスタイルを維持するよう求められている。そのため、植物性タンパク質を含む栄養補助食品や機能性食品の消費に傾倒している。さらに、植物性タンパク質は食物繊維の摂取量を増やし、心血管疾患や癌のリスクを予防する。
  • さらに、植物性タンパク質には、飽和脂肪やコレステロールなど、動物性食肉に含まれる健康にあまりよくない成分が含まれている。フランスでは肥満率の上昇が懸念されており、国民のかなりの部分が太りすぎまたは肥満に分類されている。この肥満の急増は、動物性脂肪やタンパク質を多く含む、高カロリーで低栄養価の食品の摂取に関連している。その結果、医療専門家も消費者も、肥満とそれに関連する健康リスクと闘うために、より健康的な食事の選択肢を求めている。
  • それに加えて、フランスでは心臓病や高血圧などの心血管疾患も憂慮すべきレベルに達している。これらの疾患は、動物性食品に含まれる飽和脂肪酸やコレステロールの過剰摂取と密接に結びついている。その結果、一般的に飽和脂肪酸が少なく、心臓の健康増進に貢献できる植物性食品への需要が高まっている。
  • 植物性タンパク質市場は、大豆、エンドウ豆、レンズ豆、ナッツなどの植物由来のタンパク質が豊富な製品を幅広く提供することで、この需要に応えてきた。これらの植物性タンパク質源は、不健康な脂肪が少ないだけでなく、食物繊維、抗酸化物質、ビタミンなど、健康全般に有益な必須栄養素を含んでいる。さらに、これらの食材は環境的に持続可能であると考えられていることが多く、環境意識の高いフランス人たちの共感を呼んでいる。

フランス植物タンパク質産業概要

フランスの植物性タンパク質市場は断片化されており、国際的なプレーヤーも国内プレーヤーも存在する。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、DuPont de Nemours Inc.、Ingredion Incorporated、Kerry Group PLC、Lantmännenである。主要な植物性タンパク質市場のプレーヤーは、製品ポートフォリオを強化するために研究開発への投資やM&Aを行っている。市場が急速に発展しているため、新製品のイノベーションは、市場における消費者のニーズの変化を理解するのに役立つため、すべての間で最も一般的に使用される戦略となっている。例えば、2021年4月、イングレディオン社は、植物性エンドウタンパク質の分野で2つの新しい原料を発売した。Vitessense Pulse 1853 Pea Protein IsolateとPurity P 1002 Pea Starchである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 推進要因
4.1.1 肥満と心血管疾患の発生率の上昇
4.1.2 菜食主義のトレンドの高まりが市場を牽引する
4.2 抑制要因
4.2.1 植物性タンパク質に関連するアレルギー
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 プロテインの種類
5.1.1 麻プロテイン
5.1.2 オート麦プロテイン
5.1.3 エンドウ豆プロテイン
5.1.4 ジャガイモ・プロテイン
5.1.5 米プロテイン
5.1.6 大豆プロテイン
5.1.7 小麦プロテイン
5.1.8 その他の植物性タンパク質
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 動物飼料
5.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリー
5.2.3.2 飲料
5.2.3.3 朝食用シリアル
5.2.3.4 調味料/ソース
5.2.3.5 コンフェクショナリー
5.2.3.6 乳製品・乳製品代替品
5.2.3.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
5.2.3.8 RTE/RTC食品
5.2.3.9 スナック菓子
5.2.4 サプリメント
5.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

6 競争環境
6.1 市場ポジショニング分析
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.2 カーギル社
6.3.3 デュポン株式会社
6.3.4 ジェメフ・インダストリーズ
6.3.5 イングレディオン・インコーポレイテッド
6.3.6 ケリー・グループ PLC
6.3.7 ラントメンネン
6.3.8 ロケット・フレール
6.3.9 Tereos SCA
6.3.10 プリノーヴァ・グループLLC

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The France plant protein market is expected to grow from USD 346.18 million in 2024 at a CAGR of 4.87% over the next five years.

Key Highlights

  • The France plant protein has witnessed substantial growth in recent years, largely driven by changing consumer preferences toward sustainable and plant-based diets. As awareness of environmental and health concerns continues to rise, many French consumers are seeking alternatives to animal-based proteins, making plant proteins ncreasingly popular. France's younger generations are more sustainability-minded and interested in new food trends. Companies need to appeal to them with affordable and tasty offerings to ensure that alt proteins become a staple part of their diets in the future. On the other end of France's aging population, the silver generation market is huge. For instance, according to the National Institute for Demographic Studies, in 2022, approximately 13.94 million French people were over 65 years and above.
  • Furthermore, plant-based protein has become the best replacement for proteins such as whey protein, egg protein, and other proteins from animal sources. This demand for plant-based proteins has risen due to the increasing vegan trend. Manufacturers are introducing their innovative plant-based products by incorporating essential nutrients and eliminating obnoxious additives and preservatives.
  • In February 2021, DuPont's Nutrition & Biosciences and the ingredient company IFF announced their merger in 2021. The combined company will continue to operate under the name IFF. The complementary portfolios give the company leadership positions within a range of ingredients, including soy protein.

France Plant Protein Market Trends

Increased Application of Pea Protein

  • Pea protein is considered a complete protein that can be used in a variety of egg-based foods such as pasta, vermicelli, cakes, and cookies. Moreover, food manufacturers in developed countries are introducing plant-based food ingredients to appeal to the vegan population, as consumption of animal-based protein may raise the rates of allergies. Although meat proteins provide the body with the necessary amino acid content, they are also associated with high cholesterol levels, obesity, digestion problems, and other related health issues. Thus, consumers in developed countries increasingly prefer vegan or vegetarian protein sources such as yellow pea protein, among others.
  • Also, companies like Cargill and Roquette are investing in yellow pea protein as it is a low-allergenic alternative to soy and wheat. An article published by PLOS.org in the year 2022 revealed that cycling, water sports, and gymnastics, mountain sports are some of the fitness activities followed by French consumers. With the growing trend towards the use of vegan products, consumers are adopting plant-based diets, and manufacturers are incorporating the same.
  • For instance, TriballatIngredients offers PEPTIPEA, which is a 100% plant-based protein hydrolysate made from yellow pea proteins. It is produced using enzymatic processes for use in functional drinks in sports and weight management nutrition in France.
  • Furthermore, pea protein is an ideal meat substitute and is gaining higher traction among vegan and flexitarian consumers. This phenomenon augmented the growth of the product, which helps food manufacturers provide a meat-like nutrition profile to their portfolio of faux meat or vegan meat products such as nuggets, burger patties, and other snacks.
  • Pea Protein may be used to extend or completely replace ground meat in canned meat products such as casseroles, chili, spaghetti sauces, meat stews, and meat sauces. It can also be used to extend ground meat in canned products such as patties and meatballs. The region is witnessing many product launches aimed to cope with the demand and meet the customers' increasing needs. For instance, Nestle has announced plans to invest in France in 2021 to launch a new pea-based milk alternative.

Rising Incidence of Obesity and Cardiovascular Diseases

  • The increasing incidence of health issues such as blood pressure, diabetes, and obesity is prompting consumers to maintain a healthy lifestyle. Therefore, they are more inclined toward the consumption of dietary supplements and functional foods that contain plant-based proteins. Moreover, plant-based protein increases the intake of fiber, which prevents the risk of cardiovascular diseases and cancer.
  • Additionally, plant-based proteins contain less-healthy compounds found in animal-based meat, including saturated fats and cholesterol. France has witnessed a worrisome rise in obesity rates, with a substantial portion of the population being classified as overweight or obese. This surge in obesity has been linked to the consumption of high-calorie, low-nutrient foods, often rich in animal fats and proteins. Consequently, health professionals and consumers alike are now seeking healthier dietary options to combat obesity and its associated health risks.
  • In addition to it, cardiovascular diseases, including heart disease and hypertension, have also reached alarming levels in France. These conditions are closely tied to excessive consumption of saturated fats and cholesterol found in animal products. As a result, there is a growing demand for plant-based diets, which are generally lower in saturated fats and can contribute to improved heart health.
  • The plant protein market has responded to this demand by offering a wide range of protein-rich products derived from plants such as soy, peas, lentils, and nuts. These plant-based protein sources are not only lower in unhealthy fats but also provide essential nutrients like fiber, antioxidants, and vitamins that are beneficial for overall well-being. Moreover, they are often considered more environmentally sustainable, a factor that resonates well with the environmentally conscious French population.

France Plant Protein Industry Overview

The France plant protein market is fragmented, with the presence of both international and domestic players. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, DuPont de Nemours Inc., Ingredion Incorporated, Kerry Group PLC, and Lantmännen. Key Plant Protein market players are investing in R&D and entering into mergers and acquisitions to enhance their product portfolios. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the consumers in the market. For instance, in April 2021, Ingredion Inc. launched two new ingredients under its plant-based pea protein segment. It launched Vitessense Pulse 1853 Pea Protein Isolate and Purity P 1002 Pea Starch, which are 100% sustainably sourced from North American farms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Rising Incidence of Obesity and Cadiovascular Diseases
4.1.2 Growing Trend of Veganism Drives the Market
4.2 Restraints
4.2.1 Associated Allergies With Plant Proteins
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Protein Type
5.1.1 Hemp Protein
5.1.2 Oat Protein
5.1.3 Pea Protein
5.1.4 Potato Protein
5.1.5 Rice Protein
5.1.6 Soy Protein
5.1.7 Wheat Protein
5.1.8 Other Plant Protein
5.2 By End-User
5.2.1 Animal Feed
5.2.2 Personal Care and Cosmetics
5.2.3 Food and Beverages
5.2.3.1 Bakery
5.2.3.2 Beverages
5.2.3.3 Breakfast Cereals
5.2.3.4 Condiments/Sauces
5.2.3.5 Confectionery
5.2.3.6 Dairy and Dairy Alternative Products
5.2.3.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
5.2.3.8 RTE/RTC Food Products
5.2.3.9 Snacks
5.2.4 Supplements
5.2.4.1 Baby Food and Infant Formula
5.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
5.2.4.3 Sport/Performance Nutrition

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Positioning Aalysis
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Archer Daniels Midland Company
6.3.2 Cargill, Incorporated
6.3.3 DuPont de Nemours Inc.
6.3.4 GEMEF Industries
6.3.5 Ingredion Incorporated
6.3.6 Kerry Group PLC
6.3.7 Lantmännen
6.3.8 Roquette Frères
6.3.9 Tereos SCA
6.3.10 Prinova Group LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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