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ドイツ動物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Germany Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

ドイツの動物性タンパク質市場規模は2024年に3億9500万米ドルと推定され、2029年には3億6886万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.15%である。 パーソナルケアと化粧品部門... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ドイツの動物性タンパク質市場規模は2024年に3億9500万米ドルと推定され、2029年には3億6886万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.15%である。

パーソナルケアと化粧品部門は、コラーゲンベースの美容製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、予測期間中に売上高が増加すると予想される。

  • エンドユーザーの中では、F&Bセグメントが2022年の各種動物性タンパク質の用途を支配している。これは主にベーカリーのサブセグメントが市場を支配しているためで、2022年の市場シェアは約30%である。ベーカリー分野での動物性タンパク質の用途は、機能性パンへの需要の高まりに後押しされて増加している。現地の消費者は、付加的な健康効果を持つ製品(主にタンパク質)を強く好むようになっている。そのため、ユーザーは高炭水化物ベーカリー製品を高タンパク質ベーカリー製品に置き換えつつある。飲料におけるホエイ・プロテイン需要は、国内での健康意識の高まりとともに増加している。有機ホエイや牧草飼育ホエイなどの原料は、健康と倫理的関心から注目されている。
  • 成長率では、パーソナルケアと化粧品分野が2番目に急成長している。予測期間中のCAGRは、金額ベースで4.19%を記録すると予測されている。コラーゲンは、毛包の損傷や白髪を防ぐと同時に、皮膚の弾力性を強化し、潤いを与える特性があるため、パーソナルケア用途に使用される最も一般的な動物性タンパク質である。
  • 2022年の動物性タンパク質市場では、サプリメント部門が金額ベースで第2位のシェアを占めた。この市場はスポーツ/パフォーマンスニュートリション部門が主に占めており、予測期間のCAGRは6.24%(金額ベース)で市場を牽引すると予測されている。健康への関心の高まり、肥満の有病率の上昇、国内のフィットネスクラブの増加などが、特にスポーツ栄養カテゴリーの需要増につながっている。全国に1,166万人のジム会員がおり、2021年にはドイツ人口の約14%がジム会員となり、スポーツ栄養サプリメントの需要を促進している。

ドイツの動物性タンパク質市場動向

動物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • ドイツには420万頭の牛を飼養する巨大な酪農産業があり、その規模は140億米ドルに達する。IOP Publishingによると、国民1人当たりの消費量は、1日平均約104gのタンパク質摂取に関連しており、国民1人当たり年間6.1kgのタンパク質-Nを摂取している。ドイツの乳製品は大部分が輸出されており(輸出全体の約15%)、フランス、ニュージーランド、オランダ、ベルギー、米国、デンマークがこれに続く。自由貿易政策はドイツに大きな利益をもたらし、輸出を容易にした。余計な関税をかけないという措置により、ドイツは世界最大の輸出国となっている。
  • 高度に成熟した食品・飲料業界では、健康志向の高い人々から高品質のタンパク質原料に対する大量の需要が目撃された。同国ではパーソナルケア製品やスポーツ栄養製品の人気が高まり、その結果、一人当たりの動物性タンパク質消費量が2016年の47gから2021年には51.8gに増加した。消費者がイノベーションの背後にある科学的研究を求めるようになっているため、イノベーションに対する強い要求がプライベート・ラベルの市場成長を妨げている。しかし、脱脂粉乳は主に乾燥エキス含量やタンパク質含量を標準化するために使用され、様々な用途で再構成乳をベースにした製品に使用されている。
  • ドイツはヨーロッパ最大のフィットネス市場で、1000万人以上がジムに通っている。人々は一般的に、ホエイプロテイン、カゼイン、カゼイネート、乳製品プロテインなどのサプリメントを好んで摂取し、体の栄養需要を満たしている。ホエイプロテインの中でも、分離ホエイプロテインはタンパク質含有量の90%以上を含むため、市場を支配している。カゼインとカゼイナイトは、カゼインが消化の遅いタンパク質であるため、アスリートに非常に好まれています。

食肉と牛乳の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 動物性タンパク質市場には、牛乳や乳清、チーズの副産物、魚、骨、組織など、国内で広く生産されている動物性部位のような明確な原料が含まれるが、海洋性原料の生産が不十分であることは例外である。海洋性コラーゲンやゼラチンのメーカーは原料の輸入に頼っている。動物性タンパク質のメーカーは、原料の調達先を食肉処理場や牛、豚、魚の養殖場に大きく依存している。ドイツでは、毎日約2万頭の豚を屠殺するTönnies社や、Vion社、Westfleisch社、Danish Crown社などの大手屠殺場が、広くメーカーに原料を供給している。
  • ドイツは欧州連合(EU)における牛乳の主要生産国で、2020年にはEUにおける牛乳出荷量の22%以上を占め、牛乳生産量は3,200万トンを超える。同国の畜産農家数は減少しているが、平均的な畜産農家規模は増加している。生乳生産量の増加は、牛1頭あたりの生乳生産量の増加に起因している。長年にわたり、生乳生産はドイツ北西部と南部の草原地帯に集中している。
  • ドイツはまた、2019年のEUにおけるチーズ生産量全体の22%を占め、220万トンを占めた。チーズの生産量が多いということは、その副産物である乳清の生産量が多いということにつながる。2019年、連邦農業食糧局(BLE)のデータによると、ドイツにおけるチーズの生産量は2016年から6.34%傾斜し、2,581トンに達した。チーズ生産の大幅な傾斜は、ドイツからのチーズの消費と輸出の増加に起因している。

ドイツ動物性蛋白質産業概要

ドイツの動物性タンパク質市場は細分化されており、上位5社で32.44%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Fonterra Co-operative Group Limited、Kerry Group PLC、Koninklijke FrieslandCampina N.V.(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 ドイツ
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグリアル・エンタープライズ
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 ダーリング・イングレディエンツ社
5.4.4 フォンテラ協同組合グループ・リミテッド
5.4.5 GELITA AG
5.4.6 Hoogwegtグループ
5.4.7 ケリー・グループ PLC
5.4.8 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.9 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.10 Lapi Gelatine SpA
5.4.11 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.12 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.13 テッセンダーロ・グループ
5.4.14 Ynsect

蛋白質原料業界の経営陣に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Germany Animal Protein Market size is estimated at USD 300.95 million in 2024, and is expected to reach USD 368.86 million by 2029, growing at a CAGR of 4.15% during the forecast period (2024-2029).

Personal care and cosmetic segment is expected to gain higher sales in forecast period due to growing consumer preferences for collagen-based beauty products i.e. beneficial for skin

  • Among end users, the F&B segment dominated the application of various animal proteins in 2022. This is majorly due to the bakery sub-segment dominating the market, with a market share of around 30% in 2022. The application of animal proteins in the bakery sector is rising, aided by pumped demand for functional bread. Local consumers are developing a strong liking for products with additional health benefits, mainly protein. Thus, users are replacing high-carb bakery goods with high-protein bakery goods. Whey protein demand in beverages is rising with the growing health awareness in the country. Ingredients, such as organic and grass-fed whey, have gained prominence due to health and ethical concerns.
  • In terms of growth rate, the personal care and cosmetics segment is the second fastest-growing segment. It is projected to register a CAGR of 4.19%, by value, during the forecast period. Collagen is the most common animal protein used for personal care applications owing to its skin elasticity strengthening and hydration properties while preventing hair follicle damage and greying.
  • The supplements segment held the second-largest share of the animal protein market, by value, in 2022. It was majorly dominated by the sports/performance nutrition segment, which is anticipated to drive the market with a CAGR of 6.24%, by value, in the forecast period. Rising health concerns, a higher prevalence of obesity, and the rise in fitness clubs in the country are leading to increased demand for the segment, especially in the sports nutrition category. With 11,660,000 gym members nationwide, around 14% of the German population were gym members in 2021, driving the demand for sports nutrition supplements.

Germany Animal Protein Market Trends

Animal protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • Germany has a huge dairy farming industry containing 4.2 million cows, valued at USD 14 billion. According to IOP Publishing, per capita consumption is associated with an average daily protein intake of around 104 g protein per capita a day or 6.1 kg protein-N per capita a year. Germany's dairy products are largely exported (around 15% of all its exports), followed by France, New Zealand, the Netherlands, Belgium, the United States, and Denmark. The free trade policy hugely benefited Germany, providing easy exports. The country’s measure of no extra tariffs makes it the largest exporter in the world.
  • The highly matured food and beverage industry witnessed a massive demand for high-quality protein ingredients from the health-conscious population. The popularity of personal care and sports nutrition products increased in the country, which, in turn, increased the per capita consumption of animal protein from 47 g in 2016 to 51.8 g in 2021. The strong demand for innovation prevents private labels from growing in the market, as consumers are increasingly looking for scientific studies behind the innovation. However, skimmed milk powder is majorly used to standardize dry extract content or protein content, and it is used in products based on reconstituted milk in various applications.
  • Germany is Europe’s largest fitness market, where over 10 million people go to the gym. People generally prefer taking supplements like whey proteins, casein and caseinates, and dairy proteins to fulfill the body's nutrition demands. Among whey proteins, isolated whey protein dominates the market as it contains more than 90% of the protein content. Casein and caseinates are highly preferred by athletes as casein is a slow-digesting protein.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • The animal protein market includes distinct raw materials like milk and whey, byproducts of cheese, fish, bones, tissue, and other animal parts widely produced in the country, except for the inadequate production of marine ingredients. The manufacturers of marine-based collagen and gelatin are dependent on the imports of raw materials. The manufacturers of animal-based proteins are highly dependent on slaughterhouses, and cattle, pig, or fish farms to source raw materials. In Germany, big slaughterhouses, like Tönnies, which slaughters approximately 20,000 pigs each day, and other large slaughterhouses, like Vion, Westfleisch, and Danish Crown, widely supply to the manufacturers.
  • Germany is the leading producer of milk in the European Union, accounting for more than 22% of milk deliveries in the European Union in 2020, with an output of more than 32 million tons of cow’s milk. Although the country has been observing a decline in the count of cattle farms, the average size of the farms is witnessing an upsurge. The rise in milk production is attributed to the escalated volume of milk production per cow. Over the years, milk production has been concentrated in the grassland regions of northwestern and southern Germany.
  • Germany also accounted for a 22% share of the total cheese production in the EU in 2019, which accounted for 2.2 million tonne. The higher cheese production translates into significant production of its byproduct, whey, which is used to produce whey protein. In 2019, as per the Federal Office of Agriculture and Food (BLE) data, the production of cheese in Germany inclined by 6.34% since 2016, reaching 2,581 metric ton. The considerable inclination of cheese production is attributed to a rise in the consumption and exports of cheese from Germany.

Germany Animal Protein Industry Overview

The Germany Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.44%. The major players in this market are Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina N.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Germany
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agrial Enterprise
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Darling Ingredients Inc.
5.4.4 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.5 GELITA AG
5.4.6 Hoogwegt Group
5.4.7 Kerry Group PLC
5.4.8 Koninklijke FrieslandCampina N.V.
5.4.9 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.10 Lapi Gelatine SpA
5.4.11 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.12 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.13 Tessenderlo Group
5.4.14 Ynsect

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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