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ドイツのカゼインとカゼイネート - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Germany Casein And Caseinates - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ドイツのカゼインおよびカゼイネート市場は、現在のところ4,290万米ドルで、今後5年間で3.86%の年平均成長率を記録すると予想されている。 主なハイライト ドイツの消費者は健康とウェルネスのトレンドに従... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ドイツのカゼインおよびカゼイネート市場は、現在のところ4,290万米ドルで、今後5年間で3.86%の年平均成長率を記録すると予想されている。

主なハイライト

  • ドイツの消費者は健康とウェルネスのトレンドに従い、カゼインやカゼイン酸塩のような高タンパクで栄養価の高い食品を好む。さらに、カゼインやカゼイネートには筋肉を作る能力があり、消化が遅く、さまざまな食品に適応できるといった長所を強調する説得力のあるマーケティング・キャンペーンによって、消費者の意思決定が左右されることもある。食品と飲料の分野では、乳製品と調理済み食品(RTE/RTC)業界がカゼイン需要を牽引している。カゼインの機能的特性により、スポーツおよび幼児栄養分野からの需要が増加していることが、最も速い成長予測の要因である。
  • その結果、メーカーは国内でカゼインとカゼイネートの生産を増やす取り組みを行っている。例えば、ドイツのリーゼン社では、ラクトプロット社が世界初の乳塩の蒸発プラントを設立し、カゼインプラントの能力を27,000 l/hに拡大した。さらに、カゼインとカゼイン酸塩は、食品事業だけでなく、接着剤、塗料、プラスチックなどの非食品産業でも使用されており、これが需要の増加を説明する一助となっている。消費者の植物性/菜食志向の高まりは、動物由来のカゼインおよびカゼイン酸塩の成長を妨げる可能性がある。したがって、上記の要因はすべて、この地域の市場をプラスに推進する。

ドイツのカゼインとカゼイネート市場動向

生乳生産量の増加が酪農産業の革新につながる

  • 乳製品部門は、革新的なカゼインおよびカゼイン強化製品を常に発表している。これには、プロテインバー、機能性飲料、その他の乳製品ベースの製品が含まれる。消化が遅いカゼインとカゼイン酸塩は、サプリメントの分野でも応用が可能です。
  • スポーツ栄養分野で主に受け入れられており、エネルギー愛好家の需要が主な原動力となっている。筋タンパク質の合成に不可欠なロイシンを多量に生成するため、同分野での嗜好性が高まっている。例えば、2021年4月、FrieslandCampina Ingredients社は、より柔らかいプロテインバーの製造を支援するExcellion Calcium Caseinate Sを含む新しいポートフォリオを立ち上げた。
  • その他の製品としては、Nutri Whey 800F、Nutri Whey Isolate、Biotis GOS、Excellion EM9、そして新製品Excellion Textproが発売された。このポートフォリオは、現在多くの配合者が直面している硬化問題に対処するための重要なソリューションとして作られた。同社はドイツ国内に販売網を持っている。従って、前述の要因は、同国におけるカゼインおよびカゼイネート市場の主要な促進要因として作用する。

カゼインが大きな市場シェアを占める

  • カゼインは、その有益な機能特性により、動物飼料、パーソナルケアおよび化粧品、食品および飲料、サプリメント産業において幅広い用途がある。例えば、ITC Trade Map Trade statistics for international business developmentによると、ドイツにおけるカゼインの輸入額は2022年に21億3,567万4,000米ドルを占めたが、2021年の輸入額は16億7,719万8,000米ドルであった。輸入統計は需要の大幅な増加を示している。ドイツへのカゼインの主要輸出国には、ポーランド、チェコ共和国、オランダ、オーストリア、デンマークなどが含まれる。
  • さらに、国内の企業は、ブランド認知度を高めることで、市場シェアを拡大し、顧客ベースを増やす戦略を実施している。例えば、Molkerei MEGGLE Wasserburg GmbH & Co.KGは、MEGGLE GmbH & Co.KGに社名を変更した。この社名変更は、製品の多様性を表現し、MEGGLEグループ傘下のすべての国際的企業の名称の統一性を強調することを目的としています。同社はドイツを代表するカゼインメーカーである。

ドイツのカゼインとカゼイネート産業の概要

ドイツのカゼインとカゼイネート市場は、地域的・世界的プレイヤーの強い存在感により統合されている。大手企業は、事業ポートフォリオを拡大するための戦略的プランニングに注力している。事業開発活動とは別に、市場シェアを向上させるための事業成長のために買収も検討されている。Agrial Group、Fonterra Co-operative Group Limited、Lactoprot Deutschland GmbH、LAÏTA、Royal FrieslandCampina N.V(アルファベット順)のような大手企業は、事業成長のために戦略的な動きを行っている。さらに、各社は自社製品を既存製品からユニークなものにするため、天然由来成分やオーガニック成分などのラベル表示を含む、新しく革新的な製品を発表している。急速に発展する市場の性質上、新製品革新は、市場におけるアプリケーション業界の変化するニーズを理解するのに役立つため、すべての中で最も一般的に使用される戦略となっている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲

3 調査方法

4 エグゼクティブサマリー

5 市場ダイナミクス
5.1 市場牽引要因
5.1.1 タンパク質が豊富な機能性食品・飲料への傾向の高まりと嗜好性の向上
5.1.2 生乳生産量の増加が乳業の革新につながっている
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 他の代替製品との競争
5.3 ポーターのファイブフォース分析
5.3.1 サプライヤーの交渉力
5.3.2 買い手/消費者の交渉力
5.3.3 新規参入者の脅威
5.3.4 代替製品の脅威
5.3.5 競争ライバルの激しさ

6 市場区分
6.1 エンドユーザー
6.1.1 飼料
6.1.2 パーソナルケアと化粧品
6.1.3 食品と飲料
6.1.3.1 ベーカリー
6.1.3.2 飲料
6.1.3.3 菓子
6.1.3.4 乳製品および乳製品代替製品
6.1.3.5 RTE/RTC食品
6.1.3.6 スナック菓子
6.1.4 サプリメント
6.1.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
6.1.4.2 高齢者栄養および医療栄養
6.1.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

7 競争環境
7.1 最も採用されている戦略
7.2 市場シェア分析
7.3 企業プロフィール
7.3.1 アグリアル・グループ
7.3.2 フォンテラ・コーペラティヴ・グループ・リミテッド
7.3.3 Hoogwegtグループ
7.3.4 Lactoprot Deutschland GmbH
7.3.5 LAÏTA
7.3.6 MEGLE GMBH & CO.KG
7.3.7 Royal FrieslandCampina N.V.
7.3.8 ケリーグループ plc
7.3.9 Arla Foods AMBA
7.3.10 サベンシア・フロマージュ&デイリー
7.3.11 クライマックスフーズ
7.3.12 エルゴ・バイオサイエンス
7.3.13 フーディティブ・グループ

8 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Germany casein and caseinates market was valued at USD 42.9 million in the current year and is expected to register a CAGR of 3.86% over the next five years.

Key Highlights

  • German consumers are following health and wellness trends and prefer foods that are nutrient-dense, such as casein and caseinates, which are high in protein. Moreover, consumer decisions can be influenced by persuasive marketing campaigns emphasizing the advantages of casein and caseinates, such as their ability to build muscle, slow digestion, and adaptability in a range of food products. In the food and beverages segment, the dairy and ready-to-eat/ready-to-cook (RTE/RTC) food industries drive the casein demand, owing to their functionalities, such as increasing shelf life and stability. Rising demand for casein from sports and infant nutrition sectors, owing to its functional traits, are the factors responsible for the fastest growth projection.
  • As a result, manufacturers are taking initiatives to increase casein and caseinates production in the country. For instance, in Leezen, the company's German facility, Lactoprot, established the world's first evaporation plant for milk salts and enlarged the capacity of the casein plant to 27,000 l/h. Further, casein and caseinates are used in non-food industries, including adhesives, paints, and plastics, in addition to the food business, which helps to explain the rise in demand. Consumers growing inclination towards plant-based/vegan diets can hinder the growth of casein and caseinates derived from animal sources. Hence, all the abovementioned factors positively drive the market in the region.

Germany Casein And Caseinates Market Trends

Increasing Milk Production is Leading to Innovation in Dairy Industry

  • The dairy sector is constantly coming out with innovative, casein and caseinate-enriched products. This can include protein bars, functional beverages, and other dairy-based products. With their slow-digesting capabilities, casein and caseinates also have their application capabilities in the supplements segment.
  • They are majorly accepted in the sports nutrition segment and are driven majorly by demand from energy enthusiasts. As they produce a high amount of leucine, which is essential for muscle protein synthesis, their preference is increasing in the segment. For instance, in April 2021, FrieslandCampina Ingredients launched a new portfolio, including Excellion Calcium Caseinate S, to aid in the production of softer protein bars.
  • Other products launched included Nutri Whey 800F, Nutri Whey Isolate, Biotis GOS, and Excellion EM9, as well as the new Excellion Textpro. The portfolio was made as a key solution to address the hardening problem that many formulators currently face. The company has distribution networks in Germany. Hence, the mentioned factors act as major drivers for the casein and caseinates market in the country.

Casein Holds a Significant Market Share

  • Caseins have wide applications in animal feed, personal care and cosmetics, food and beverages, and the supplements industry due to their beneficial functional properties. For instance, according to the ITC Trade Map Trade statistics for international business development, the import value of casein in Germany accounted for USD 2,135.674 million in 2022, while the import value in 2021 accounted for USD 1,677.198 million. The import statistics indicate a significant increase in demand. The major exporters of casein to Germany included countries such as Poland, Czech Republic, Netherlands, Austria, and Denmark.
  • Additionally, companies in the country are implementing strategies to increase their market share and increase their client base by creating brand awareness. For example, Molkerei MEGGLE Wasserburg GmbH & Co. KG announced its plans to operate under the new company name MEGGLE GmbH & Co. KG. The renaming aimed to represent product diversity and underline the uniformity in the naming of all international companies under the MEGGLE Group. The company is a leading manufacturer of casein in Germany.

Germany Casein And Caseinates Industry Overview

The Germany casein and caseinates market is consolidated due to the strong presence of regional and global players. The major players focus on strategic planning to grow the business portfolio. Apart from business development activity, the acquisition is also considered for business growth to improve the market share. Major players like Agrial Group, Fonterra Co-operative Group Limited, Lactoprot Deutschland GmbH, LAÏTA, and Royal FrieslandCampina N.V (sorted alphabetically) are making strategic moves to make their businesses grow. Further, the companies have been introducing new and innovative products with the inclusion of label claims, such as naturally derived and organic ingredients, so as to make their product unique from the existing products. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the application industry in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions and Market Definition
2.2 Scope of the Study

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend and Increasing Inclination towards Protein-rich Functional Food and Beverages
5.1.2 Increasing Milk Production is Leading to Innovation in Dairy Industry
5.2 Market Restraints
5.2.1 Competition from Other Substitute Products
5.3 Porter's Five Forces Analysis
5.3.1 Bargaining Power of Suppliers
5.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.3.3 Threat of New Entrants
5.3.4 Threat of Substitute Products
5.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 Market Segmentation
6.1 End-User
6.1.1 Animal Feed
6.1.2 Personal Care and Cosmetics
6.1.3 Food and Beverages
6.1.3.1 Bakery
6.1.3.2 Beverages
6.1.3.3 Confectionery
6.1.3.4 Dairy and Dairy Alternative Products
6.1.3.5 RTE/RTC Food Products
6.1.3.6 Snacks
6.1.4 Supplements
6.1.4.1 Baby Food and Infant Formula
6.1.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
6.1.4.3 Sport/Performance Nutrition

7 Competitive Landscape
7.1 Most Adopted Strategies
7.2 Market Share Analysis
7.3 Company Profiles
7.3.1 Agrial Group
7.3.2 Fonterra Co-operative Group Limited
7.3.3 Hoogwegt Group
7.3.4 Lactoprot Deutschland GmbH
7.3.5 LAÏTA
7.3.6 MEGGLE GMBH & CO.KG
7.3.7 Royal FrieslandCampina N.V
7.3.8 Kerry Group plc
7.3.9 Arla Foods AMBA
7.3.10 Savencia Fromage & Dairy
7.3.11 Climax Foods
7.3.12 Ergo Bioscience
7.3.13 Fooditive Group

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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