欧州の植物性タンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測
Europe Plant Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
欧州の植物性タンパク質原料市場規模は、2024年に34.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.41%で、2029年には42.8億米ドルに達すると予測されている。 食肉摂取に伴う健康リスクに... もっと見る
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サマリー 欧州の植物性タンパク質原料市場規模は、2024年に34.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.41%で、2029年には42.8億米ドルに達すると予測されている。 食肉摂取に伴う健康リスクに対する意識の高まりと、植物性タンパク質代替品の利用可能性の拡大が、欧州の食品・飲料部門市場を牽引している。- 欧州における植物性タンパク質のエンドユーザー市場は、食品・飲料セグメントが牽引している。食品・飲料セグメントは、肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替製品のサブセグメントが牽引しており、レビュー期間中の数量ベースのCAGRは4.13%を記録した。売上の伸びは、食肉摂取に伴う健康リスクに対する意識の高まりと、欧州全域のほとんどの流通センターで植物性タンパク質代替品の入手可能性が拡大していることに関連している。
- 植物性タンパク質の需要は、主にその機能性に関する知識の高まりと、植物性タンパク質を豊富に含む食事に対する意識の高まりによって牽引されている。2022年には、肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替品サブセグメントが市場の主要量を占め、乳製品および乳製品代替品サブセグメントがこれに続いた。肉および肉代替品サブセグメントは予測期間中、数量ベースでCAGR 3.71%を記録すると予測される。
- スポーツ・パフォーマンス栄養サブセグメントに牽引されるサプリメント・セグメントは、予測期間中、金額ベースで最速のCAGR 6.72%を記録すると予測されている。ボディービルや筋肉形成の人気の高まりと、植物性タンパク質の健康上の利点に対する意識の高まりが、プロテイン産業を後押ししている。また、ホエイプロテインのフィットネス効果は、植物性プロテインの高用量(40g/日以上)を補給することで再現できると主張されている。タンパク質の摂取を植物性ソースにシフトしたい人々にとって、植物性タンパク質を可能な限り受け入れやすくするために、主要企業が製品の官能的プロファイルに基づいて革新しているため、これらの食事パターンをより簡単に飾ることができるようになった。
高所得層に支えられた植物性タンパク質への需要が、ロシアにおける植物性タンパク質原料市場の拡大をもたらした- ロシアは、市場が主に飲食志向であるため、この地域で最大の植物性タンパク質消費国であり続けた。2021年には、ロシア人の約10%がすでに植物性代替食品を食べており、54%が植物性食品を食事に取り入れたいと考えていた。植物性タンパク質に対する需要は、主に所得の高いロシア人からであった。2021年のロシアの一人当たり世帯年収は6,523米ドルであった。環境と倫理的な懸念は、ロシアの消費者の間では依然として最も不人気な話題である。しかし、「植物性」というラベルに対する好意的な認識が大幅に高まったことが、市場の成長に大きく寄与している。
- オランダとベルギーは、2022年には数量・金額ともにわずかなシェアにとどまった。オランダとベルギーは、主に食品・飲料部門と動物飼料部門から売上を獲得している。2020年には、オランダには植物性タンパク質に特化した企業や研究機関が60以上あった。最近、植物性タンパク質は食料品店で人気が高まり、国中のファーストフード店のメニューに登場するようになった。2022年には、大豆タンパク質が同国の消費量の36%を占め、圧倒的なシェアを占めている。
- フランスは、予測期間中に5.17%のCAGRを記録することにより、最も急成長している国の一つになると予想されている。ADM、Cargill、Roquetteのような多くの企業は、より高い利益率を達成するためにフランスで植物性タンパク質に投資し、商品価格や貿易戦争の影響を緩和するのに役立った。動物飼料に使用される植物性タンパク質のほとんどは、米国やブラジルからの大豆を含む輸入品である。2021年、フランスは米国から5.8米ドルの大豆を輸入した。しかし、フランスは飼料と人間の栄養のために国内生産を増加させ、農業食品主権と持続可能性を高めることを目指している。
欧州植物性タンパク質原料市場動向植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす- 同市場の植物性タンパク質セグメントは、菜食主義にシフトする消費者によって大きく牽引されている。一人当たりの消費量は2016年の312.1グラムから2021年には321.1グラムに増加している。さらに、大豆、小麦、エンドウ豆などの信頼性の高い植物性タンパク質製品が提供する機能的効率性とコスト競争力が、多種多様な加工食品での利用の増加につながっている。大豆由来の植物性タンパク質は、あらゆる年齢層にとって健康的であり、体の健康維持に役立つと考えられている。代替植物性タンパク質は、食品・飲料業界において、食品サプリメントに広く利用されている。
- この地域には、食生活を植物性タンパク源に切り替えようとする消費者の間で未開発の可能性がある。例えば、4年以内に菜食主義者の数は2016年の130万人から2020年には260万人に倍増する。しかし、同市場は、技術革新の欠如や国内における公共政策の制限といった課題に直面している。遺伝子組み換え作物の存在の可能性、製品構成に使用される原材料の原産地に対する疑念、作物への除草剤の使用の可能性など、イタリアの消費者の移行を阻む側面がまだいくつかある。
- 植物性タンパク質は食品の栄養価や機能性を高め、おいしさを提供する。ピー・プロテインは、バーやミール・リプレイスメントなどのスナック製品にも使用されている。同市場では、地域全体で植物性食品の消費が約45~50%増加している。例えば、Bolthouse Farms社は、コールドプレスジュースやビーガンプロテインシェイクを含む新ブランドライン「1915 Organic」を立ち上げ、新しいビーガン製品で飲料レンジを拡大した。
欧州は大豆、小麦、エンドウ豆の生産能力を高めることに注力している。- ドイツの穀物総生産量は2019-2020年に4570万トンに達し、2018-2019年の3790万トンから増加した。2019-2020年の小麦生産量は2,420万トンに達し、2,030万トンから増加した。オート麦の生産量は2019-2020年に60万トンにとどまった。ライ麦の生産量は320万トンに達し、前年から100万トン増加すると予測されている。ドイツの統計局によると、2018-2019年の穀物輸出総量は810万トンに達し、輸入量は1130万トンであった。英国は小麦とエンドウ豆の主要生産国である。2019年、同国の小麦生産量は1,620万トンを占め、定期的な降雨と温暖な気候に助けられ、前年比19.70%、すなわち数量で270万トン増加した。
- イタリアは、主に小麦、次いで米、大豆、エンドウ豆といった、明確な植物性タンパク質商品の主要生産国である。イタリアはEU最大の大豆生産国であり、最大のコメ生産国でもある。同国は主にジャポニカ米を生産している。2019年のジャポニカ種の生産量は110万トン近くに達し、インディカ種の生産量は40万トンに満たない。この数字は、総精米量に換算すると約90万トンになる。カルナローリ、アルボリオ、ローマ、S.Andrea、Baldo、Vialone Nano、Balillaなどが主な品種である。
- 小麦の輸出は520万トン、輸入は370万トンである。フランスで栽培されている植物性タンパク質商品には、小麦、エンドウ豆、米、大豆が含まれる。フランスは2019年に40,604,960トンの小麦を生産した。小麦の生産量の変動は、天候不順と害虫の侵入によって引き起こされる。一方、2020年のフランスの小麦収穫は、2019年秋の大雨による作付けの遅れ、暖冬によるアブラムシの蔓延、乾燥した春による水分ストレスに阻まれた。
欧州植物性タンパク質原料産業概要欧州の植物性タンパク質原料市場は細分化されており、上位5社で32.76%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Ingredion Incorporated、International Flavors & Fragrances Inc.、Kerry Group PLC、Südzucker AG(アルファベット順)である。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法
3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 フランス
3.4.2 ドイツ
3.4.3 イタリア
3.4.4 イギリス
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析
4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 ベルギー
4.3.2 フランス
4.3.3 ドイツ
4.3.4 イタリア
4.3.5 オランダ
4.3.6 ロシア
4.3.7 スペイン
4.3.8 トルコ
4.3.9 イギリス
4.3.10 その他のヨーロッパ
5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 A. Costantino & C. SpA
5.4.2 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
5.4.3 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.4 エムズランド・グループ
5.4.5 イングレディオン・インコーポレーテッド
5.4.6 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.7 ケリー・グループ PLC
5.4.8 ラントメンネン
5.4.9 ロケットフレール
5.4.10 Südzucker AG
蛋白質原料業界のCEOにとって重要な6つの戦略的質問
7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集
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Summary The Europe Plant Protein Ingredients Market size is estimated at USD 3.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.41% during the forecast period (2024-2029).
Rising awareness of health risks associated with consuming meat and the expanding availability of plant-based protein substitutes is driving the market for food and beverages sector in Europe
- The food and beverage segment is leading the end-user market for plant protein in Europe. The food and beverage segment was driven by the meat/poultry/seafood and meat alternative products sub-segment, which recorded a CAGR of 4.13% in terms of volume during the review period. The growth in sales is linked to the rising awareness of health risks associated with consuming meat and the expanding availability of plant-based protein substitutes in most distribution centers across Europe.
- The demand for plant protein is primarily driven by the rising knowledge about its functionalities and growing awareness about diets that are rich in plant protein. In 2022, the meat/poultry/seafood and meat alternative products sub-segment occupied the major volume of the market, followed by the dairy and dairy alternative products sub-segment. The meat and meat substitutes sub-segment is projected to register a CAGR of 3.71% in terms of volume during the forecast period.
- The supplements segment, led by the sports and performance nutrition sub-segment, is projected to record the fastest CAGR of 6.72% in terms of value during the forecast period. The growing popularity of body-building and muscle-shaping and the rising awareness of the health advantages of plant protein have boosted the protein industry. It has also been claimed that the fitness benefits of whey protein can be replicated by supplementing it with higher dosages of plant protein (40 g/day or more). For people who want to shift their protein consumption to plant-based sources, it is now simpler to adorn these dietary patterns as key players are innovating on the basis of the sensory profiles of their products to make plant proteins as acceptable as possible.
The demand for plant-based protein supported by high income population, has resulted in an increased market of plant protein ingredients in Russia
- Russia remained the largest plant protein-consuming country in the region as the market is majorly F&B-oriented. In 2021, around 10% of Russians were already eating plant-based alternatives, and 54% were willing to include plant-based food in their diet. The demand for plant-based protein was mainly from Russians with high incomes. Russia's annual household income per capita was USD 6,523 in 2021. Environmental and ethical concerns are still the most unpopular topics among Russian consumers. However, the difference in the significantly increased positive perception of the "plant-based" label has largely been attributed to the market's growth.
- The Netherlands and Belgium held a minor volume and value share in 2022. They managed to gain sales mainly from the food and beverages and animal feed sectors. In 2020, the Netherlands had more than 60 companies and research institutions focused on plant-based protein. Lately, plant-based protein has become more popular in grocery stores and appears on menus at fast-food restaurants across the country. In 2022, soy protein dominated consumption in the country with a value share of 36%.
- France is anticipated to be one of the fastest-growing countries by registering a CAGR of 5.17% during the forecast period. Many firms, like ADM, Cargill, and Roquette, invested in plant-based proteins in France to achieve higher profit margins, which helped them cushion the impact of commodity prices and trade wars. Most plant protein used in animal feed is imported, including soy from the United States and Brazil. In 2021, France imported soy valued at USD 5.8 from the United States. However, the country aims to increase domestic production for feed and human nutrition, thus boosting agri-food sovereignty and sustainability.
Europe Plant Protein Ingredients Market Trends
Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector
- The plant protein segment of the market is majorly driven by consumers shifting toward vegan diets. The per capita consumption increased from 312.1 grams in 2016 to 321.1 grams in 2021. Moreover, the functional efficiency and cost competitiveness offered by reliable plant protein products, such as soy, wheat, and pea, are leading to their increasing utilization in a wide variety of processed foods. Plant protein from soy is considered healthy for all age groups and helps keep the body fit. Plant-based protein alternatives are being widely used in the food and beverage industry in food supplements.
- The region has untapped potential among consumers willing to switch their diets to plant-based protein sources. For instance, within four years, the number of vegans doubled from 1.3 million in 2016 to 2.6 million in 2020. However, the market faces challenges, such as a lack of innovation and restrictions on public policy in the country. There are still a few aspects holding back Italian consumers from making the shift, such as the possible presence of GMOs, doubts over the origin of raw materials used in the product's composition, and the possible use of herbicides on crops.
- Plant protein enhances food items' nutritional and functional values and provides good taste. Pea protein is also used in other snack products, such as bars and meal replacements. The market has observed an increase of around 45-50% in the consumption of plant-based food across the region. For instance, Bolthouse Farms expanded its beverage range with new vegan products, launching its new brand line, "1915 Organic", which includes cold-pressed juices and vegan protein shakes.
Europe is focusing to increase production capabilities of soy, wheat, and pea
- Germany’s total grain production reached 45.7 million ton in 2019-2020, up from 37.9 million ton in 2018-2019. Wheat production for 2019-2020 reached 24.2 million ton, up from 20.3 million ton. Production of oats remained at 600,000 ton in 2019-2020. Rye production is projected to reach 3.2 million ton, up by 1 million ton from the previous year. According to Germany’s statistics office, total grain exports in 2018-2019 reached 8.1 million tons, with imports at 11.3 million. The United Kingdom is the key producer of wheat and pea. In 2019, the country’s wheat production accounted for 16.2 million tons, rising by 19.70%, i.e., 2.7 million tons by volume over the previous year, aided by regular rainfall and a temperate climate.
- Italy is a key producer of distinct plant protein commodities, mainly wheat, followed by rice, soybean, and pea. Italy is the EU’s biggest producer of soy and the biggest producer of rice. The country mainly produces Japonica rice. In 2019, Japonica production reached nearly 1.1 million ton, while less than 400,000 ton of Indica varieties were produced. This figure translates into a total milled rice volume of approximately 900,000 ton. Carnaroli, Arborio, Roma, S.Andrea, Baldo, Vialone Nano, and Balilla are among the main varieties.
- Wheat exports were at 5.2 million ton, with imports at 3.7 million ton. Plant protein commodities grown in France include wheat, peas, rice, and soybeans. France produced 40,604,960 ton of wheat in 2019. The volume fluctuations in wheat production are caused by bad weather and pest infestation. In contrast, in 2020, France's wheat crop was hampered by heavy rains in the fall of 2019, which delayed planting, a mild winter that resulted in an aphid infestation, and a dry spring that caused moisture stress.
Europe Plant Protein Ingredients Industry Overview
The Europe Plant Protein Ingredients Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.76%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC and Südzucker AG (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 INTRODUCTION 2.1 Study Assumptions & Market Definition 2.2 Scope of the Study 2.3 Research Methodology
3 KEY INDUSTRY TRENDS 3.1 End User Market Volume 3.1.1 Baby Food and Infant Formula 3.1.2 Bakery 3.1.3 Beverages 3.1.4 Breakfast Cereals 3.1.5 Condiments/Sauces 3.1.6 Confectionery 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 3.1.10 RTE/RTC Food Products 3.1.11 Snacks 3.1.12 Sport/Performance Nutrition 3.1.13 Animal Feed 3.1.14 Personal Care and Cosmetics 3.2 Protein Consumption Trends 3.2.1 Plant 3.3 Production Trends 3.3.1 Plant 3.4 Regulatory Framework 3.4.1 France 3.4.2 Germany 3.4.3 Italy 3.4.4 United Kingdom 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 4.1 Protein Type 4.1.1 Hemp Protein 4.1.2 Pea Protein 4.1.3 Potato Protein 4.1.4 Rice Protein 4.1.5 Soy Protein 4.1.6 Wheat Protein 4.1.7 Other Plant Protein 4.2 End User 4.2.1 Animal Feed 4.2.2 Food and Beverages 4.2.2.1 By Sub End User 4.2.2.1.1 Bakery 4.2.2.1.2 Beverages 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces 4.2.2.1.5 Confectionery 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products 4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products 4.2.2.1.9 Snacks 4.2.3 Personal Care and Cosmetics 4.2.4 Supplements 4.2.4.1 By Sub End User 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition 4.3 Country 4.3.1 Belgium 4.3.2 France 4.3.3 Germany 4.3.4 Italy 4.3.5 Netherlands 4.3.6 Russia 4.3.7 Spain 4.3.8 Turkey 4.3.9 United Kingdom 4.3.10 Rest of Europe
5 COMPETITIVE LANDSCAPE 5.1 Key Strategic Moves 5.2 Market Share Analysis 5.3 Company Landscape 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments). 5.4.1 A. Costantino & C. SpA 5.4.2 Archer Daniels Midland Company 5.4.3 Cargill Incorporated 5.4.4 Emsland Group 5.4.5 Ingredion Incorporated 5.4.6 International Flavors & Fragrances Inc. 5.4.7 Kerry Group PLC 5.4.8 Lantmännen 5.4.9 Roquette Frère 5.4.10 Südzucker AG
6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS
7 APPENDIX 7.1 Global Overview 7.1.1 Overview 7.1.2 Porter’s Five Forces Framework 7.1.3 Global Value Chain Analysis 7.1.4 Market Dynamics (DROs) 7.2 Sources & References 7.3 List of Tables & Figures 7.4 Primary Insights 7.5 Data Pack 7.6 Glossary of Terms
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