欧州のコラーゲンサプリメント市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Europe Collagen Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 欧州のコラーゲンサプリメント市場規模は、2024年に15億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)にCAGR 6.22%で成長し、2029年には20.3億米ドルに達すると予測されています。 コラーゲンサプリメントはヨー... もっと見る
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サマリー欧州のコラーゲンサプリメント市場規模は、2024年に15億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)にCAGR 6.22%で成長し、2029年には20.3億米ドルに達すると予測されています。 コラーゲンサプリメントはヨーロッパ、特に女性からの需要が高い。スイスの多国籍企業ロンザとナチュラル・マーケティング・インスティテュート(NMI)がサプリメントユーザーを対象に行った調査によると、ドイツ、フランス、イタリアの消費者10人中7人が関節の健康製品の購入を検討することがわかった。さらに、コラーゲンに関連する皮膚の健康効果に対する消費者の意識の高まりから、有名人がコラーゲン・サプリメントの消費を促進している。加水分解コラーゲンを配合したクリーンラベル、非遺伝子組み換え、砂糖不使用の天然成分を使用した新製品発売数の増加により、コラーゲン・サプリメントにおけるフリー・フロム・ソリューションの需要が増加した結果、消費者は天然製品にシフトし、合成由来のコラーゲン・サプリメント市場は縮小している。海洋由来のコラーゲンペプチドは、未使用の魚の部位を利用し、環境の持続可能性を促進するため、メーカーの間で普及しつつある。コラーゲンペプチドは機能的な利点を高めるため、消費者の支持を集め、最も急成長している分野となっている。 スキンケア(アンチエイジング)、骨と関節の健康、一般的な健康全般に関する関心の高まりが、流通チャネルの拡大と相まって、この地域のコラーゲン市場を牽引している。世界銀行のデータ(2021年)によると、英国の人口の約63.42%は15~64歳の年齢層に属し、65歳以上は18.92%である。このように、急速に高齢化が進む同国の人口動態は、皮膚の健康、筋肉の回復、その他の健康状態の改善に役立つコラーゲン製品に対する旺盛な需要につながっている。 欧州コラーゲンサプリメント市場動向コラーゲン入り栄養化粧品に対する消費者の意識の高まり皮膚、毛髪、爪の美しさに重点を置き、健康的なエイジング効果をもたらすように設計されたコラーゲンベースのサプリメントに対する需要が高まっている。この背景には、コラーゲンペプチドやトリペプチドを人間の栄養学に注入することの利点に対する消費者の意識の高まりがあり、栄養学と化粧品の両市場で支持を集め、地域全体の栄養化粧品ソリューションの成長に寄与している。早期老化を防ぎたいという消費者の願望の高まりと、自然で安全かつ効果的な美容ソリューションへの嗜好の高まりに後押しされ、コラーゲンなどのタンパク質・アミノ酸由来のニュートリコスメティクスが、欧州のニュートリコスメティクス市場で大きなシェアを占めている。このため、ニュートラシューティカルズ市場の主要企業は、美容サプリメント市場で確固たる地位を築くため、製品ポートフォリオを拡大している。例えば、2021年5月、H&HグループのブランドSwisseは、異なるブランドの栄養補助食品と乳児用粉ミルクカテゴリー向けに植物由来の製品を発売した。この製品は、Swissブランドのヴィーガンコラーゲンと植物性免疫サプリメントである。 コラーゲン原料メーカーによる投資の増加と、コラーゲンに関連する皮膚の健康効果に対する消費者の意識の高まりにより、著名なサプリメントメーカーは、コラーゲン入り製品の発売による製品ラインの拡大を水平統合することになった。欧州の成長ポテンシャルと小売市場の上昇により、コラーゲン配合美容ドリンクは美容製品メーカーの定番となっている。コラーゲンリフト(コラーゲン密度を改善し、シワを最大50%解消するデイリードリンク)のようなコラーゲン入り美容ドリンクの登場により、消費者は成分の健康上の優位性を認識するようになっており、市場成長に好影響を与えている。 イタリアが市場の主要シェアを占める国別では、イタリアが欧州市場の大半を占め、次いでイギリスとフランスが続くと予想されている。これは、特に高齢化した人口の間で、様々な形態のコラーゲンペプチドベースの製品が成長し、受け入れられているためである。イタリアの消費者は、天然成分から作られ、実績のある謳い文句を持つ美容ドリンク製品に傾倒している。そのためイタリアでは、科学的に効果が証明された美容ドリンクを発売する企業が相次いでいる。コラーゲンパウダーのようなサプリメントは、温かい液体にも冷たい液体にもよく溶け、どんな液体にも混ぜることができるため、消費者の間で人気を集めている。Jabusheのようなブランドは、冷たい液体やぬるま湯に混ぜることができる便利な小袋入りの粉末サプリメントを提供している。リキッドボディ(Liquid Body)、ニュートリジング(NutriZing)、エディブル・ヘルス(Edible Health)など、スポーツ栄養用のコラーゲン・サプリメントを提供するブランドは、通常この形態を採用している。市場で入手可能なコラーゲンペプチド粉末のほとんどは、加水分解されたタイプ1を含んでいる。しかし、さまざまな成分の機能性に関する消費者の意識が高まっているため、各社は同様の効果を持つ複数の成分を取り入れている。市場でコラーゲン・サプリメントを提供している主なブランドには、Neocell、Sunwarrior、NutriZing、Multinutricionなどがある。 欧州コラーゲンサプリメント産業概要欧州のコラーゲンサプリメント市場は競争が激しく、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っている。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、合併、拡大、買収、提携、新製品開発が重視されている。例えば、Edible Health Ltdは、イギリス全土で自社製品をより浸透させるため、Amazonなどの第三者販売プラットフォームや販売業者と提携した。特に、同社のコラーゲンサプリメントはアマゾンで最も売れている。市場を支配している主なプレーヤーには、資生堂、Vita Proteins LLC.Ltd.、Vita Proteins LLC、Everest Neocell LLC、Hunter & Gather Foods Ltd、Bayer AGなどである。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の抑制要因 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入者の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 サプライヤーの交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場のセグメンテーション 5.1 形状 5.1.1 粉末サプリメント 5.1.2 カプセルとグミ 5.1.3 ドリンクとショット 5.2 供給源 5.2.1 動物性コラーゲンサプリメント 5.2.2 海洋性コラーゲンサプリメント 5.3 流通チャネル 5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.3.2 薬局・ドラッグストア 5.3.3 オンライン小売店 5.3.4 専門店 5.3.5 その他の流通チャネル 5.4 国 5.4.1 イギリス 5.4.2 ドイツ 5.4.3 スペイン 5.4.4 フランス 5.4.5 イタリア 5.4.6 ロシア 5.4.7 その他のヨーロッパ 6 競争環境 6.1 最も採用されている戦略 6.2 市場シェア分析 6.3 企業プロフィール 6.3.1 資生堂資生堂 6.3.2 ネスレSA 6.3.3 エベレストネオセルLLC 6.3.4 ハンター・アンド・ギャザー・フーズ・リミテッド 6.3.5 バイエル 6.3.6 リバイブ・ナチュラルズLLC 6.3.7 ゴールデン・グリーンズ・オーガニック社 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Europe Collagen Supplements Market size is estimated at USD 1.5 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.22% during the forecast period (2024-2029). Collagen supplements have a high demand in Europe, particularly from women. A survey of supplement users commissioned by Swiss multinational Lonza and the Natural Marketing Institute (NMI) found that seven out of 10 consumers in Germany, France, and Italy would consider purchasing a joint health product. Moreover, celebrities promote the consumption of collagen supplements due to rising consumer awareness of the skin health benefits associated with collagen. The rise in the demand for free-from solutions in collagen supplements, owing to the increase in the number of new product launches with clean label, non-GMO, sugar-free natural ingredients infused with hydrolyzed collagen, has resulted in consumers shifting toward natural products, thereby declining the market for synthetically derived collagen supplements. Marine-sourced collagen peptide is becoming prevalent among manufacturers, as it utilizes unused fish parts, encouraging environmental sustainability. It provides enhanced functional benefits, thus gaining the traction of consumers and making it the fastest-growing segment. Rising concerns regarding skin care (anti-aging), bone and joint health, and overall well-being in general, coupled with expanding distribution channels, are driving the region's collagen market. According to the World Bank Data (2021), around 63.42% of the UK population falls in the age group of 15-64 and 18.92% over 65. Thus, the rapidly aging demographics of the country have led to robust demand for collagen products that help improve skin health, muscle recovery, and other health conditions. Europe Collagen Supplements Market TrendsIncreasing Consumer Awareness About Collagen-infused NutricosmeticsThere has been a growing demand for collagen-based supplements designed to deliver healthy aging benefits, emphasizing skin, hair, and nail beauty. This is due to the increase in consumer awareness of the benefits of collagen peptides and tripeptides infused in human nutrition, which has gained traction in both the nutrition and cosmetic markets, contributing to the growth of nutricosmetic solutions across the region. Driven by consumers' growing desire to prevent premature aging and the growing preference for natural, safe, and effective beauty solutions, protein- and amino acid-derived nutricosmetics, such as collagen, held a significant market share of the European nutricosmetics market. This has led key players in the nutraceutical market to expand their product portfolios to place themselves firmly in the beauty supplements market. For instance, in May 2021, H&H Group's brand Swisse launched plant-based products for its dietary supplements and infant formula categories across different brands. The product is vegan collagen under the Swiss brand and plant-based immunity supplements. An increase in investments by collagen ingredient manufacturers and the rising consumer awareness of the skin health benefits associated with collagen led prominent supplement manufacturers to horizontally integrate the expansion of their product line with the launch of collagen-infused products. Due to Europe's growth potential and rising retail market, collagen-based beauty drinks are a staple among manufacturers of beauty products. Consumers are becoming more aware of the health advantages of the ingredients due to the introduction of collagen-infused beauty drinks like Collagen Lift (a daily drink to improve collagen densities and eliminate wrinkles by up to 50%), which has a favorable effect on market growth. Italy to Hold the Major Share in the MarketBy country, Italy is expected to account for the lion's share in the European market, followed by the United Kingdom and France, owing to the growth and acceptance of several collagen peptide-based products in various forms, particularly among the aging population. Italian consumers have been inclined toward beauty drink products made from natural ingredients and have proven claims. Thus, in Italy, companies have been launching beauty drinks with scientifically proven benefits. Supplements, such as collagen powder, have been gaining traction among consumers, as they are highly soluble in hot and cold liquids and can be conveniently mixed with any liquid. Brands, such as Jabushe, are offering convenient powdered supplements in sachets, which can be mixed into cold or lukewarm liquid. This format is usually followed by brands offering collagen supplements for sports nutrition, such as Liquid Body, NutriZing, and Edible Health, as powdered formats are already popular in the sports nutrition category due to the superior functionality of these formats. Most of the collagen peptide powder available in the market contains hydrolyzed Type 1. However, the companies have been incorporating multiple ingredients with similar benefits due to rising consumer awareness about different ingredient functionalities. Some of the major brands offering collagen supplements in the market include Neocell, Sunwarrior, NutriZing, and Multinutricion. Europe Collagen Supplements Industry OverviewThe European collagen supplements market is competitive in nature, with a large number of domestic and multinational players competing for market share. Emphasis is given to merger, expansion, acquisition, partnership, and new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. For instance, Edible Health Ltd partnered with third-party selling platforms and distributors, such as Amazon, for better penetrations of its products across the United Kingdom. Notably, the company's collagen supplements are among the best-selling on Amazon. Key players dominating the market include Shiseido Co. Ltd, Vita Proteins LLC, Everest Neocell LLC, Hunter & Gather Foods Ltd, and Bayer AG. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |