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中国産小麦タンパク質の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


China Wheat Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

中国の小麦タンパク質市場規模は、2024年の1億3,088万米ドルから2029年には1億7,152万米ドルに成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.55%と予測されている。 主なハイライト 中国では経済... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国の小麦タンパク質市場規模は、2024年の1億3,088万米ドルから2029年には1億7,152万米ドルに成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.55%と予測されている。

主なハイライト

  • 中国では経済発展とともに中間層が増加し、食生活の嗜好にも変化が生じている。消費者の間ではタンパク質が豊富な食品の人気が高まっており、タンパク質を頻繁に含む小麦ベースの製品の人気が高まっている。食品・飲料セグメントでは、肉・肉代替品とベーカリーが最も急成長しているサブセグメントであり、小麦タンパク質を強化したこれらの製品の消費増加が牽引している。このことは、中国の食品・飲料セグメントにおける主要原料としての小麦タンパク質の需要が増加していることを示している。
  • さらに、消費者の需要の変化に対応するため、中国の食品業界は新しい革新的な小麦ベースの製品を発売し始めた。これには、小麦タンパク質単離物のような、多様な食品用途のための特殊小麦ベース成分の創出が含まれる。機能性食品や植物ベースの食事への関心が高まるにつれて、小麦タンパク質の需要も増加している。他のビーガンまたはベジタリアン製品に加え、小麦タンパク質は植物ベースの肉代替食品の成分として頻繁に使用されている。このように、上記のすべての要因が中国の小麦タンパク質市場を積極的に牽引している。

中国小麦プロテイン市場動向

飼料・食品・飲料産業がエンドユーザー別で最大のセグメントを占める

  • 中国市場では、小麦タンパク質は主に動物飼料分野で使用され、次いで食品・飲料分野で使用されている。食品・飲料分野では、このタンパク質はその機能性とタンパク質強化により、ベーカリー食品、RTE食品、朝食用シリアルに絶大な用途がある。
  • ペレット状や顆粒状の飼料に必要な結合力や、ペレットの破壊を減少させる水不溶性といった小麦タンパク質の機能性が、動物飼料分野での用途を促進し、小麦タンパク質の使用にとって最も好ましい分野の一つとなっている。
  • 同国における地元企業や地域企業の革新的な戦略的動きによって市場はさらに成長し、製品の入手可能性と消費者からの信頼が高まっている。さらに、グルテン過敏症や不耐症は中国のかなりの人口にとって問題であるが、他の多くの人々は小麦タンパク質を安全に摂取することができる。大豆やアーモンドのような他の一般的なタンパク質源に重度のアレルギーを持つ人もいるため、一部の製品では小麦ベースの代用品が好まれている。それゆえ、F&B業界の機能性食品原料としての小麦タンパク質のニーズが高まっている。

小麦タンパク濃縮物が大きなシェアを占める。

  • 濃縮物(特に小麦グルテン)が市場をリードしている。小麦タンパク質濃縮物はグルテンから得られる。その吸水性と構造を構築する特性により、様々な用途に適している。
  • 非遺伝子組み換え生物(GMO)、オーガニック、天然製品のクリーンラベルを謳った小麦タンパク質濃縮物(WPC)の生産が継続的に増加していることが、このセグメントを牽引すると予測されている。例えば、UN Comtrade Statisticsによると、2021年の中国のグルテン輸入額は243万米ドルを占め、2021年の輸入額は201万米ドルを占め、その大きな需要を示している。
  • さらに、食品・飲料セクターの優位性は、強度、柔軟性、顕著な効率性、高タンパク質含有量などの機能による小麦タンパク質濃縮物の使用増加によってもたらされている。さらに、WPCはソーセージ、パテ、ミートボールのような食肉製品において、食感や結着性を与えながらタンパク質含有量を増加させるミートエクステンダーや代替物として使用することができる。さらに、食肉製品中の脂肪の総量を減らすのにも役立つ。従って、濃縮小麦タンパク質が中国の小麦タンパク質市場を牽引している。

中国小麦プロテイン産業概要

中国の小麦タンパク質市場は断片化されており、小規模なプレーヤーが多数存在する。重要な大手企業は、近い将来の成長余地が小さいため、製品の革新、拡大、買収などの戦略に乗り出している。大手企業は、市場を押し進めるために注目すべき額の投資を行っている。市場リーダーは、革新的で低カロリー、タンパク質が豊富な天然成分ベースのプロテインパウダーの発売に注力している。特定のニーズに対応した製品を開発するため、研究開発に巨額の投資が行われている。

従って、メーカーにとっては、天然素材のカテゴリーで技術革新を進めるチャンスがある。さらに、大手メーカーは生産能力を拡大し、市場の他のメーカーに差をつけるために、輸出設備の増強を戦略的に計画している。さらに、これらのプレーヤーは、地元市場で優位に立つために地元プレーヤーと合併している。この市場の主要プレーヤーは、Anhui Ante Food Co.Ltd.、Archer Daniels Midland Company、江崎グリコ株式会社、山東Qufengo Co.Ltd.、Shandong Qufeng Food Technology Co.Ltd、Wilmar International Ltdである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.1.1 代替肉における製品革新の高まりが小麦タンパク質市場を牽引する
4.1.2 食品・飲料セグメントにおける植物性タンパク質需要の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 グルテン不耐性人口の増加
4.3 ポーターズファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手・消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 形状
5.1.1 濃縮液
5.1.2 分離液
5.1.3 テクスチャー/加水分解物
5.2 エンドユーザー
5.2.1 飼料
5.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリー
5.2.3.2 朝食用シリアル
5.2.3.3 調味料/ソース
5.2.3.4 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
5.2.3.5 RTE/RTC食品
5.2.3.6 スナック

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 Anhui Ante Food Co.Ltd.
6.3.2 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.3 カーギル・インコーポレイテッド
6.3.4 江崎グリコ株式会社江崎グリコ
6.3.5 ロケットフレール
6.3.6 Shandong Qufeng Food Technology Co.Ltd.
6.3.7 テレオスSCA
6.3.8 ウィルマー・インターナショナル
6.3.9 Südzucker グループ(Beneo GmbH)
6.3.10 ラントメンネン

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The China wheat protein market size is expected to grow from USD 130.88 million in 2024 to USD 171.52 million by 2029, at a CAGR of 5.55% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The middle class has been boosted in China as the economy has developed, which has caused changes in dietary preferences. Protein-rich foods are becoming increasingly popular among consumers, and wheat-based products, which frequently contain protein, have grown in popularity. Inhe food and beverages segment, meat & meat alternatives and bakery are the fastest-growing sub-segments, driven by increasing consumption of these products enriched with wheat protein. This indicated the increasing demand for wheat protein as a key ingredient in the food and beverages segment in China.
  • Further, to meet shifting consumer demands, China's food industry has started launching new innovative wheat-based products. This includes creating specialty wheat-based components for diverse food uses, such as wheat protein isolates. The demand for wheat protein has also increased as interest in functional foods and plant-based diets has grown. In addition to other vegan or vegetarian products, wheat protein is frequently used as an ingredient in plant-based meat substitutes. Thus, all the above-mentioned factors positively drive the wheat protein market in China.

China Wheat Protein Market Trends

Animal Feed, Food and Beverages Industry holds the Largest Segment by End User

  • In the Chinese market, wheat protein was majorly accepted for use in the animal feed segment, followed by the food and beverages segment, in undefined. In the food and beverages sector, this protein has immense applications in bakery foods, RTE foods, and breakfast cereals due to its functionalities and protein fortification.
  • Functionalities of wheat protein, such as providing the binding required for the pellet or granule forms of feed and water insolubility that decreases pellet breakdown, are driving its applications in the animal feed segment, making it one of the most preferred segments for wheat protein usage.
  • The market is further growing with the innovative strategic moves of local and regional players in the country, increasing product availability and trust among consumers. Additionally, gluten sensitivity or intolerance is an issue for a significant population in China, while many others can safely consume wheat protein. Some people have severe allergies to other common protein sources like soy or almonds, which has led to a preference for wheat-based substitutes in some products. Hence driving the need for wheat protein as a functional food ingredient for the F&B industry.

Wheat Protein Concentrates Holds a Significant Share.

  • Concentrates (especially wheat gluten) are leading the market. The wheat protein concentrate is obtained from gluten. Their water absorption and structure-building properties make them preferable for various applications.
  • The continuously rising production of wheat protein concentrates (WPC) with non-genetically modified organisms (GMOs), organic, and clean-label claims for natural products is projected to drive the segment. For instance, according to the UN Comtrade Statistics, China's gluten import value accounted for USD 2.43 million in 2021, while its import value in 2021 accounted for USD 2.01 million, indicating its significant demand.
  • Further, the food and beverages sector's dominance is led by the increased use of wheat protein concentrate due to its functions, including strength, flexibility, remarkable efficiency, and high protein content. Moreover, WPC can be used as a meat extender or replacer in meat products like sausages, patties, and meatballs to increase protein content while supplying texture and binding qualities. Additionally, it aids in lowering the total amount of fat in meat products. Hence, wheat protein concentrate drives the Wheat protein market in China.

China Wheat Protein Industry Overview

The China wheat protein market is fragmented and has a large number of small-scale players. Significant major players are embarking on strategies, such as product innovation, expansion, and acquisition, as there is a small room for growth in the near future. Major players have a notable amount of investment to push the market forward. The market leaders focus on launching innovative, low-calorie, protein-rich, and natural ingredient-based protein powders. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs.

Thus, the opportunities lie in for the manufacturers to innovate in technological advancements under the natural category. Further, the major players are expanding their production capacities and strategically planning to supplement their export facilities in order to stand out among other manufacturers in the market. Moreover, these players merge with local players to gain dominance in the local markets. The major players in this market are Anhui Ante Food Co. Ltd, Archer Daniels Midland Company, Ezaki Glico Co. Ltd, Shandong Qufeng Food Technology Co. Ltd, and Wilmar International Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rising Product Innovation in Meat Alternatives Drive the Wheat Protein Market
4.1.2 Increasing Demand for Plant Protein in Food and Beverages Segment
4.2 Market Restraints
4.2.1 Increasing Gluten Intolerance Population
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Form
5.1.1 Concentrates
5.1.2 Isolates
5.1.3 Textured/Hydrolyzed
5.2 End-user
5.2.1 Animal Feed
5.2.2 Personal Care and Cosmetics
5.2.3 Food and Beverages
5.2.3.1 Bakery
5.2.3.2 Breakfast Cereals
5.2.3.3 Condiments/Sauces
5.2.3.4 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
5.2.3.5 RTE/RTC Food Products
5.2.3.6 Snacks

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Anhui Ante Food Co. Ltd
6.3.2 Archer Daniels Midland Company
6.3.3 Cargill Incorporated
6.3.4 Ezaki Glico Co. Ltd
6.3.5 Roquette Frères
6.3.6 Shandong Qufeng Food Technology Co. Ltd
6.3.7 Tereos SCA
6.3.8 Wilmar International Ltd
6.3.9 the Südzucker Group (Beneo GmbH)
6.3.10 Lantmännen

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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