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中国大豆プロテイン - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


China Soy Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

中国の大豆プロテイン市場は今年8億5,020万ドルで、今後5年間の年平均成長率は6.25%と予測されている。 主なハイライト 大豆は、その生産量の増加と様々な食品への利用により、中国の主食となっている。米国... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国の大豆プロテイン市場は今年8億5,020万ドルで、今後5年間の年平均成長率は6.25%と予測されている。

主なハイライト

  • 大豆は、その生産量の増加と様々な食品への利用により、中国の主食となっている。米国農務省(USDA)の2021年の対外農業サービスデータによると、中国は2021年に1,960万トンの大豆を生産した。生産量の増加により、この地域の市場関係者は大豆から様々な革新的な製品を生産しており、これには分離大豆タンパク質、濃縮大豆タンパク質、テクスチャードタンパク質も含まれる。食品・飲料業界における濃縮大豆たん白の需要は、たん白食品に対する需要の増加により増加している。
  • さらに、製品の栄養プロファイルを強化するために大豆タンパク質を食品や飲料に組み込むことは、市場の主要な促進要因の一つである。さらに、大豆タンパク質は製品の食感を維持するためにベーカリーや製菓、乳製品代替品など様々な製品に使用され、また様々な食品のバインダーとしても機能するため、市場全体で大豆タンパク質濃縮物(SPC)の需要を増加させている。
  • 食物繊維が豊富に含まれているため、厳しい食事制限や運動スケジュールをこなす人々のための食品製造に、大豆タンパク質の利用が増加している。さらに、国内の高齢者層は、コレステロール、消化不良、肥満などの生活習慣病の増加により、従来の食肉ではなく植物性食肉の消費に切り替えている。例えば、World Population Reviewによると、2022年の同国の成人肥満の有病率は21.9%であった。上記のすべての要因が中国のゼラチン市場を牽引している。

中国大豆プロテイン市場動向

タンパク質豊富な食品への需要の高まりが大豆ミール消費を増加させる

  • 高タンパクトレンドは、食品・飲料の発売におけるタンパク質の謳い文句が成長を続けていることから、国内でも足場を固めつつある。アジア諸国では、高タンパクを謳った製品のシェアはまだ低いものの、高タンパク食品・飲料の絶対数は過去数年間で大きく伸びており、高タンパクで、食品・飲料市場で最も力強く成長している謳い文句の一つとなっている。例えば、Good Growth Co.によると、2022年には、中国の回答者の約37%が月に1回植物性肉を消費すると回答している。
  • さらに、スポーツ栄養製品のメーカーは、その幅広い入手可能性、強力なアミノ酸プロファイル、および容易な消化性により、大豆タンパク質のようなタンパク質を注入した食事を広く好んでいる。一方、健康的な食事として大豆のようなタンパク質が豊富な食品の消費は、エネルギーと筋肉を増やし、体重管理をサポートすることから、フィットネス愛好家やアクティブなライフスタイルの消費者の間で増加している。
  • ソヤライフ・オーガニゼーションによると、大豆は運動中の筋肉発達に不可欠なアミノ酸一式を提供するため、大豆プロテインを食事に取り入れると筋肉のサイズと強度が増す。
  • 栄養補給に大豆タンパク質と乳清タンパク質の両方を取り入れるアスリートは、消化とアミノ酸吸収の速度の違いから恩恵を受けるかもしれない。このように、高タンパク・高タンパク食品と飲料に対する消費者の継続的な需要が、様々なエンドユーザー食品・飲料業界において大豆タンパク質成分の積極的な応用を促進している。

スポーツ参加の増加が市場を牽引

  • 中国では、中産階級の健康志向が高まり、スポーツへの参加者が急増している。身体活動に従事する人が増えるにつれ、筋肉の成長と回復をサポートする栄養価が高くタンパク質が豊富な食事に対する需要が高まっている。大豆由来の大豆プロテインは、高品質のタンパク質含有量、低飽和脂肪、多くの健康上の利点により、植物性タンパク質源として人気を博している。
  • 例えば、ソヤライフ・オーガニゼーションによると、大豆は運動する筋肉にアミノ酸を十分に供給する。大豆プロテインとホエイプロテインの両方を栄養補給に取り入れるアスリートは、消化とアミノ酸吸収の速度の違いから恩恵を受けるかもしれない。ホエイプロテインと大豆プロテインを併用することで、主要な筋肉群にアミノ酸をより長時間、意図的に放出することができる。
  • さらに、消費者やアスリートは、効果が実証された自然で加工度の低い栄養ソリューションを求めている。多くの濃縮大豆製造会社が、スポーツ栄養メーカーをサポートする新しい栄養ソリューションを発表している。植物ベースの食事は、世界がん研究基金(WCRF)や世界保健機関(WHO)などの組織から推奨されている。スポーツ栄養製品のメーカーは、その幅広い入手可能性、強力なアミノ酸プロファイル、容易な消化性により、大豆タンパク質を広く好んでいる。
  • ソイプロテインは、タンパク質消化率補正アミノ酸スコア(PDCAAS)が1.00と、肉や乳製品などの動物性由来のタンパク質の一部に近い高品質なタンパク質である。さらに、中国政府は公衆衛生向上の一環として、スポーツ参加を積極的に推進している。これには、スポーツインフラへの投資、スポーツイベントの開催、国民に身体活動を奨励するキャンペーンなどが含まれる。

中国大豆プロテイン産業概要

中国の大豆タンパク質市場は、複数の地域企業や多国籍企業が幅広い製品を提供し、市場での主導的地位を維持しようとしているため、競争が激しい。同市場の主要企業には、ADM、デュポン、カーギル、ケリーグループ、CJグループ、Bunge Limited、International Flavours and Fragrance Inc.、China Foodstuff & Protein Group Co.Ltd.、Crown Soya Protein Group Company、Wilmar International Limitedなどがある。市場の大きなシェアを占め、製品イノベーション、パートナーシップ、オンライン・オフライン・マーケティングの強化、M&Aを含む事業戦略に着手し、知名度と提供品のポートフォリオを拡大しているため、市場の成長を増強している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.1.1 健康とウェルネスのトレンドの高まりが市場を牽引する
4.1.2 機能性食品に対する需要の高まりが市場を牽引する
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 他のタンパク質源との高い競争
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 形状
5.1.1 濃縮液
5.1.2 分離液
5.1.3 テクスチャー/加水分解物
5.2 エンドユーザー
5.2.1 飼料
5.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリー
5.2.3.2 飲料
5.2.3.3 朝食用シリアル
5.2.3.4 調味料/ソース
5.2.3.5 乳製品・乳製品代替品
5.2.3.6 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
5.2.3.7 RTE/RTC食品
5.2.3.8 スナック菓子
5.2.4 サプリメント
5.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

6 競争環境
6.1 主要企業が採用している戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ADM
6.3.2 デュポン社
6.3.3 カーギル社
6.3.4 ケリーグループ
6.3.5 CJグループ
6.3.6 ブンジ・リミテッド
6.3.7 インターナショナル・フレーバー・アンド・フレグランス社
6.3.8 China Foodstuff & Protein Group Co.
6.3.9 クラウンソヤプロテイングループカンパニー
6.3.10 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The China soy protein market was valued at USD 850.2 million for the current year and is projected to register a CAGR of 6.25% over the next five years.

Key Highlights

  • Soya bean is a staple food in China owing to its increasing production and use in different foods. According to United States Department of Agriculture (USDA) Foreign Agriculture Service data from 2021, China produced 19.6 million metric tons of soya beans in 2021. Owing to the increasing production, market players in the region are producing different innovative products from soya beans that include sou protein isolates, concentrates, and textured proteins as well. The demand for soy protein concentrates in the food and beverage industry is increasing owing to the increasing demand for proteinaceous foods.
  • Moreover, the incorporation of soy protein into food and beverages to enhance the nutritional profile of the product is one of the primary market drivers in the market. Additionally, soy protein is used in various products such as bakery & confectionery and dairy alternative products to maintain product texture, and it also acts as a binder in various food products, resulting in increasing the demand for soy protein concentrate (SPC) across the market.
  • The presence of high fiber contents has resulted in increased use of soy protein in manufacturing food products for people following a rigorous diet and exercise schedule. In addition, the old age population in the country is switching to the consumption of plant-based meat instead of conventional meat due to rising lifestyle diseases like cholesterol, digestion issues, and obesity. For instance, according to the World Population Review, the prevalence of adult obesity in the country was 21.9% in 2022. All the above-mentioned factors drive the Chinese gelatin market.

China Soy Protein Market Trends

Growing Demand for Protein Rich Food Increases the Soybean Meal Consumption

  • The high-protein trend is gaining a foothold in the country as protein claims on food and drink launches continue its growth path. Even though the share of products carrying high-protein claims is still low in Asian countries, the absolute number of high-protein food and drink introductions has experienced strong growth over the past years, making it high in protein and one of the strongest growing claims in the food and drink market. For instance, according to the Good Growth Co., in 2022, around 37% of Chinese respondents said they consumed plant-based meat once a month.
  • Furthermore, the manufacturers of sports nutritional products widely prefer meals infused with protein such as soy protein due to its wide availability, strong amino acid profile, and easy digestibility; it is regarded as a 'complete protein.' Meanwhile, the consumption of protein-rich food such as soybean as a healthy meal has increased among fitness enthusiasts and active lifestyle consumers as it aids in gaining energy and muscle and supports weight management.
  • As per the Soya Life Organization, soy provides a complete set of amino acids essential for muscle development during exercise, contributing to increased muscle size and strength when incorporating soy protein into your diet.
  • Athletes who incorporate both soy and whey protein in their nutritional regimens may benefit from their different rates of digestion and amino acid absorption. Thus, the ongoing consumer demand for high protein/protein-rich food and beverages is driving the application of soy-protein ingredients actively across various end-user food and beverage industries.

Increased Sports Participation Drives The Market

  • China's rising middle class has become increasingly health-conscious, leading to a surge in sports participation. With more people engaging in physical activities, there is a growing demand for nutritious and protein-rich diets to support muscle growth and recovery. Soy protein, derived from soybeans, has gained popularity as a plant-based protein source due to its high-quality protein content, low saturated fat, and numerous health benefits.
  • For instance, according to Soya Life Organization, soy does supply a full complement of amino acids for the exercising muscles - muscles will become larger and stronger with soy protein. Athletes who incorporate both soy and whey protein in their nutritional regimens may benefit from their different rates of digestion and amino acid absorption. Whey protein, together with soy- protein, may provide a more prolonged, deliberate release of amino acids to key muscle groups.
  • Moreover, consumers and athletes are looking for natural and less processed nutritional solutions with proven benefits. Many soy-concentrate manufacturing companies are launching new nutritional solutions to support sports nutrition manufacturers. Plant-based diets are advised by organizations like the World Cancer Research Fund (WCRF) and the World Health Organization. The manufacturers of sports nutritional products widely prefer soy protein due to its wide availability, strong amino acid profile, and easy digestibility; it is regarded as a 'complete protein.'
  • Soy Protein is a high-quality protein with a protein digestibility-corrected amino acid score (PDCAAS) of 1.00, which is close to some of the proteins from animal sources, such as meat and dairy. In addition, the Chinese government has been actively promoting sports participation as part of its efforts to enhance public health. This includes investments in sports infrastructure, the organization of sporting events, and campaigns encouraging citizens to engage in physical activities.

China Soy Protein Industry Overview

The China soy protein market is highly competitive due to multiple regional and multinational companies offering a wide range of products and trying to maintain their leadership position in the market studied. Major players in the market include ADM, DuPont de Nemours, Inc., Cargill, Incorporated., Kerry Group, CJ Group, Bunge Limited, International Flavours and Fragrance Inc., China Foodstuff & Protein Group Co., Ltd., Crown Soya Protein Group Company, and, Wilmar International Limited. Holding a significant share of the market studied and embarking on business strategies, including product innovations, partnerships, strengthening their hold over online and offline marketing, and mergers & acquisitions to expand their visibility and portfolio of offerings, thus augmenting the growth of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rising Health and Wellness Trends Drives the Market
4.1.2 Rising Demand for functional Food Drives the Market
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Competition from Other Protein Sources
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Form
5.1.1 Concentrates
5.1.2 Isolates
5.1.3 Textured/Hydrolyzed
5.2 End-User
5.2.1 Animal Feed
5.2.2 Personal Care and Cosmetics
5.2.3 Food and Beverages
5.2.3.1 Bakery
5.2.3.2 Beverages
5.2.3.3 Breakfast Cereals
5.2.3.4 Condiments/Sauces
5.2.3.5 Dairy and Dairy Alternative Products
5.2.3.6 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
5.2.3.7 RTE/RTC Food Products
5.2.3.8 Snacks
5.2.4 Supplements
5.2.4.1 Baby Food and Infant Formula
5.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
5.2.4.3 Sport/Performance Nutrition

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Srategies Adopted By Leading Players
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 ADM
6.3.2 DuPont de Nemours, Inc.
6.3.3 Cargill, Incorporated.
6.3.4 Kerry Group
6.3.5 CJ Group
6.3.6 Bunge Limited
6.3.7 International Flavours and Fragrance Inc
6.3.8 China Foodstuff & Protein Group Co., Ltd.
6.3.9 Crown Soya Protein Group Company
6.3.10 Wilmar International Limited.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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